Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 138 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 167  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Cassanova du Bois

 
Profiel   

Hoofdzakelijk dat er vrij veel gedoe was om het dekbewijs. Ik heb in der tijd rond gevraagd zonder al te diep in te gaan op details, puur hoe het bij hen verliep met een dekbewijs verkrijgen en niemand had ervaring met zoveel moeite moeten doen om een bewijs van dekking vast te krijgen.
Dat ik geen enkele factuur aan gekregen heb (en verder kwam de post hier gewoon aan ook die vanuit NL enkel jouw facturen niet.) en achterna heb moeten lopen om het te kunnen betalen. Ik geloof dat ik twee of drie keer om een rekeningnummer heb moeten vragen om te kunnen betalen. Dat het vervoer op zijn minst onhandig te noemen was begrijp ik nu na uitleg van absque duo. Maar alsnog is dat absoluut een contra. Want uiteindelijk heb ik en zelf moeten rijden en vervoer moeten betalen. :) Daarnaast was het steevast erg onduidelijk wanneer ik het zou kunnen gaan halen waardoor ik eigenlijk geen fatsoenlijk afspraak kon maken met mijn DA die ook nog wel wat anders te doen heeft dan mijn merrie op een dag. Ik had gelukkig een Da die ik al jaren kende en waar ik heel goed mee kon maar blij werd die er niet van.
Valt verder niet veel contact over op te nemen. :) Het is wat het is. Ze gaat nu toch eerst de sport in een paar jaar dus maakt op zich voor jou ook niet veel uit. Maar kwa communicatie liep het gewoon stroef vond ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:35 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Hoofdzakelijk dat er vrij veel gedoe was om het dekbewijs. Ik heb in der tijd rond gevraagd zonder al te diep in te gaan op details, puur hoe het bij hen verliep met een dekbewijs verkrijgen en niemand had ervaring met zoveel moeite moeten doen om een bewijs van dekking vast te krijgen.
Dat ik geen enkele factuur aan gekregen heb (en verder kwam de post hier gewoon aan ook die vanuit NL enkel jouw facturen niet.) en achterna heb moeten lopen om het te kunnen betalen. Ik geloof dat ik twee of drie keer om een rekeningnummer heb moeten vragen om te kunnen betalen. Dat het vervoer op zijn minst onhandig te noemen was begrijp ik nu na uitleg van absque duo. Maar alsnog is dat absoluut een contra. Want uiteindelijk heb ik en zelf moeten rijden en vervoer moeten betalen. :) Daarnaast was het steevast erg onduidelijk wanneer ik het zou kunnen gaan halen waardoor ik eigenlijk geen fatsoenlijk afspraak kon maken met mijn DA die ook nog wel wat anders te doen heeft dan mijn merrie op een dag. Ik had gelukkig een Da die ik al jaren kende en waar ik heel goed mee kon maar blij werd die er niet van.
Valt verder niet veel contact over op te nemen. :) Het is wat het is. Ze gaat nu toch eerst de sport in een paar jaar dus maakt op zich voor jou ook niet veel uit. Maar kwa communicatie liep het gewoon stroef vond ik.



Welkom in de fokkerij/KI wereld ;)

Wanneer je laat verzenden met een koerier weet je nooit de tijd hoe laat het aan komt, bij welk hengstenstation dan ook ! Daarom kan je er beter voor kiezen (doe ik ook als het me enigszins met werk past) om het gewoon zelf af te halen bij de hengstenstations.
En als je het zelf ergens gaat ophalen zitten daar uiteraard je eigen reiskosten aan vast, lijkt me meer dan logisch toch . Jij wilt toch dat het zaad hebben?
Dekbewijzen worden tegenwoordig gewoon in stamboek dashboards weergegeven. Van Cassanova worden de dekkingen geregistreerd in het dashboard van de Welsh. Log daar in en je ziet de dekking gewoon in je account staan. De NWPCS werkt (net zo als de meeste stamboeken) namelijk al jaren niet meer met de ouderwetse dekbewijzen *D
Verder denk ik dat je deze persoonlijke kwestie beter inderdaad gewoon met du Bois kan bespreken in plaats van dit zomaar openbaar op internet gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:53 



 
Profiel   

Ik heb dit euhhhh vorig jaar digitaal dekbewijs van ze gekregen aangezien ik geen lid ben bij welsh stamboek. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:00 



 
Profiel   

Ik heb vaak zelf opgehaald bij Du Bois, nooit een gedoe geweest, de hengsten springen 's morgens en daarna kun je het ophalen. Met ophalen kon ik juist wel een fatsoenlijke afspraak met de DA maken, want dan had ik de tijd zelf in de hand, met de koerier kwam het altijd pas na 18 uur en dan moest ik de spoeddienst hebben.
Wat betreft de dekbewijzen, die stamboek dashboards is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel lid van dat stamboek zijn en daar registreren. Ik kan ook niets met die dashboards, mijn veulens worden NAS geregistreerd en hun werken met papieren dekbewijzen. Maakt niet uit welke hengstenhouder, maar tegenwoordig altijd wel enigszins een gedoe om die te krijgen als het een hengst is van een stamboek met zo'n dashboard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:05 



 
Profiel   

Casanova staat hier zo’n 3 uur vandaan als ik het me goed herinner. Plus Corona-tijd met gesloten grens. Ik gok zomaar dat ‘Sperma ophalen’ zou betekenen dat ik mocht terug keren naar BE :+

Veel persoonlijks staat er niet tussen. Om maar niet te zeggen niks. Er staat geen enkele persoonlijke communicatie in het bericht. Enkel dat de communicatie ook kwa Facturatie gewoon in mijn ervaring niet fijn liep. Dat is een ervaring uit 1e hand en dat mag gewoon volgens de boktregels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:50 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Casanova staat hier zo’n 3 uur vandaan als ik het me goed herinner. Plus Corona-tijd met gesloten grens. Ik gok zomaar dat ‘Sperma ophalen’ zou betekenen dat ik mocht terug keren naar BE :+


Als ik dit lees denk ik dat je heel hard in je handjes mag knijpen dat hun het dan voor je geregeld hebben dat het bij jouw bestemming is beland... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:56 



 
Profiel   

Ik vind het gewoon heel eerlijk en transparant van ayasha, dit is gewoon haar ervaring. Kunnen wij allemaal wel hele goede ervaringen hebben gehad, maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat iedereen dat heeft. Daarnaast is het natuurlijk ook wat je gewend bent/verwacht, daarop kan ook veel misgaan. Wij weten dat het sperma verzenden ruk is omdat je niet weet Hoelaat het komt. Voor mij is dit dan ook een reden dat ik liever de merrie wegbreng. Maar als je dit nooit hebt meegemaakt of niet weet vooraf, snap ik heel goed dat je je enorm irriteert. :=
Hier ook goede ervaringen met du bois, maar hier ging het om een welsh merrie die ik daarheen bracht. Dat is wel wat anders dan sperma naar België krijgen, en geen welsh merrie. Dat geeft wel wat meer mogelijke ‘hobbels’. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:25 



 
Profiel   

hooffie schreef
Ayasha schreef
Casanova staat hier zo’n 3 uur vandaan als ik het me goed herinner. Plus Corona-tijd met gesloten grens. Ik gok zomaar dat ‘Sperma ophalen’ zou betekenen dat ik mocht terug keren naar BE :+


Als ik dit lees denk ik dat je heel hard in je handjes mag knijpen dat hun het dan voor je geregeld hebben dat het bij jouw bestemming is beland... :(:)

Eh dat was ook enkel door ons. Het kwam bij vrienden van bij ons aan die in NL wonen en om zakelijke redenen de grens over mochten. Daar hebben ‘hun’ weinig aan geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:14 



 
Profiel   

In die communicatie zijn twee partijen betrokken, en sorry maar het spijt me zeer Ayasha maar wat ik hier van je zie ben je niet de makkelijkste op dat gebied, en volgens mij ben je je daar ook wel van bewust want daar zeg je wel eens iets over. Ik heb daar zelf ook ervaring mee met jou, ik heb jou een keer een heel gewoon berichtje gestuurd wat niet anders dan vriendelijk bedoeld was en jouw reactie daarop was op zijn zachtst gezegd bijzonder. Wat ik hier van Marjolein lees, wat zij zelf schrijft en hoe andere mensen over haar praten is een verschil van dag en nacht met jou. Persoonlijk denk ik ook dat de kink in jullie communicatiekabel door jou komt of dat jij je in ieder geval af zou kunnen vragen wat jouw aandeel daarin is voordat je jouw 'ervaring uit de eerste hand' hier neerschrijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:24 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ik vind het gewoon heel eerlijk en transparant van ayasha, dit is gewoon haar ervaring. Kunnen wij allemaal wel hele goede ervaringen hebben gehad, maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat iedereen dat heeft. Daarnaast is het natuurlijk ook wat je gewend bent/verwacht, daarop kan ook veel misgaan. Wij weten dat het sperma verzenden ruk is omdat je niet weet Hoelaat het komt. Voor mij is dit dan ook een reden dat ik liever de merrie wegbreng. Maar als je dit nooit hebt meegemaakt of niet weet vooraf, snap ik heel goed dat je je enorm irriteert. :=
Hier ook goede ervaringen met du bois, maar hier ging het om een welsh merrie die ik daarheen bracht. Dat is wel wat anders dan sperma naar België krijgen, en geen welsh merrie. Dat geeft wel wat meer mogelijke ‘hobbels’. :)


Het kan zijn dat ik het zo ervaren heb omdat het inderdaad voor het eerst met koeriers was. En mijn vorige veulen was nog van voor het digitale tijdperk van dekbonnen. Dus die kreeg ik toen gewoon in de hand mee. :D

luxx schreef
In die communicatie zijn twee partijen betrokken, en sorry maar het spijt me zeer Ayasha maar wat ik hier van je zie ben je niet de makkelijkste op dat gebied, en volgens mij ben je je daar ook wel van bewust want daar zeg je wel eens iets over. Ik heb daar zelf ook ervaring mee met jou, ik heb jou een keer een heel gewoon berichtje gestuurd wat niet anders dan vriendelijk bedoeld was en jouw reactie daarop was op zijn zachtst gezegd bijzonder. Wat ik hier van Marjolein lees, wat zij zelf schrijft en hoe andere mensen over haar praten is een verschil van dag en nacht met jou. Persoonlijk denk ik ook dat de kink in jullie communicatiekabel door jou komt of dat jij je in ieder geval af zou kunnen vragen wat jouw aandeel daarin is voordat je jouw 'ervaring uit de eerste hand' hier neerschrijft

Als het gaat over het bericht dat ik denk was dat ook op zijn minst een bijzonder bericht. :)

Verder gaat de communicatie vooral over het feit dat ik meerdere keren heb moeten vragen om te kunnen betalen. En het moeilijk verkrijgen van een dekbewijs. In die zaken ben ik inderdaad strikt. Dat kan je als moeilijk ervaren. Ik vind dat gewoon de zaken op orde willen hebben. Ik wil geen openstaande schuld en dan te boek komen te staan als wanbetaler omdat er geen facturen aan komen hier om een of andere reden en ik wil de benodigde papieren hebben. Marjolein wist dat het geen welsh betrof/dat ie niet welsh in geschreven zou worden voor ze toe stemde dus als ze geen zin gehad had in gedoe met een digitale dekbon had ze gewoon op voorhand kunnen zeggen ‘sorry je kan met deze hengst niet dekken tenzij je hem welsh in schrijft’

Ik schrijf slechts wat mijn ervaring is. Niet meer. Niet minder. Hoeveel waarde iemand daar aan hecht moet ie helemaal zelf weten. :) Ben zeer blij met het veulen. Uiteindelijk is het in orde gekomen maar voor mij was het geen positieve ervaring. En ik leg slechts uit waarom.Dat is verder geen wereldramp lijkt me? Geen reden om persoonlijk te worden en iets er bij te betrekken waarin je eigen aandeel wellicht ook eens bekeken mag worden ipv die communicatie geheel op mij te steken. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 17:45 



 
Profiel   

Ik vroeg of je in een pb of je de links van de video's in tags wilde zetten, wist niet of je wist dat dat bestond, omdat ik je veulen zo leuk vond. Je antwoordde dat je het verbazingwekkend vond dat je dit soort pb's kreeg op een toon alsof je iets verplicht was. Voor mij genoeg om jou en je veulen links te gaan laten liggen

Ik zag hier ook al eens een vraag van je over dat dekbewijs die op mij niet erg vriendelijk over kwam, ik kan dat bericht niet meer terug vinden dus die zal je achteraf verwijderd hebben. Toen ik dat las dacht ik bij mezelf dat wanneer ik Marjolein was geweest ik spijt als haren op mijn hoofd zou hebben dat ik überhaupt ooit met jou in zee gegaan was

Je vind dat ik persoonlijk word, en dat is misschien ook wel een beetje zo, en dat is misschien niet zo netjes, maar dat maakt voor jou in principe natuurlijk helemaal niks uit. Jij schrijft hier over een bedrijf, en wat jij hier schrijft is ook erg gemakkelijk terug te vinden wanneer iemand zou zoeken op de stoeterij en dat vind ik dan weer niet zo netjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:06 



 
Profiel   

Dat mag. Ik heb geen enkele reden om een dergelijk bericht te verwijderen dus dat lijkt me sterk maar wellicht heb je het gelezen in een van Joy zijn topics voor je ze links liet liggen. :+ (ja nee sorry, dit zal je misschien ook niet lief vinden maar ik kan me er echt niet druk om maken of iemand een topic van mij nu wel of niet leest. :o )

Ik zie ook dat ik jou verward heb met een andere bokker. Ik heb idd vrij kort geantwoord op die PB maar IMO niet uitzonderlijk raar of gemeen. Als dat op jou gemeen over gekomen is bied ik je bij deze mijn oprechte excuses aan. Ik heb dat waarschijnlijk mobiel getypt en dus zo kort mogelijk gehouden. Het is toen niet mijn bedoeling geweest om je aan te vallen.

Er is ook terug te vinden dat ik de relativering van absque idd een factor kan zijn dus ik zie echt het probleem niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:12 



 
Profiel   

Euh jongens wat is het probleem, het kan gewoon gebeuren dat iemand andere ervaringen heeft met een persoon/bedrijf. Ayasha schrijft gewoon eerlijk wat er is gebeurd.
Marjolein heeft er ook vriendelijk op gereageerd.
Dus nu weer laten rusten. +:)+

Iedereen is super blij met hun Casjes, en daar gaat het toch om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:48 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Euh jongens wat is het probleem, het kan gewoon gebeuren dat iemand andere ervaringen heeft met een persoon/bedrijf. Ayasha schrijft gewoon eerlijk wat er is gebeurd.
Marjolein heeft er ook vriendelijk op gereageerd.
Dus nu weer laten rusten. +:)+

Iedereen is super blij met hun Casjes, en daar gaat het toch om.

En ze zijn stuk voor stuk knap. :+: heb iig nog geen enkele gezien die tegen viel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:56 



 
Profiel   

Wat betreft dekbewijs; ik fok over Westafen met Duitse rijpony's en heb nu 2 keer gebruik gemaakt van een du Bois hengst, o.a. Cassanova. Omdat het stamboek dan ook nog de Leistungsprüfung van de hengst wil hebben, heeft Marjolein mij deze informatie toegestuurd, zodat ik mijn veulen kon registreren.

Carlijn gaat als een speer. Gewoon jammer dat we nu niet kunnen starten. Alle knopjes t/m het M2 zitten erop, het mag alleen allemaal nog stabieler. Na de galop moet ze bijvoorbeeld even de balans terug vinden in draf. Maar wat een ongelooflijk harde werker is deze merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:33 



 
Profiel   

wat fijn om zulke mooie stukjes en fotos te zien van jullie moooie nakomelingen !!

Zelf ben ik weinig actief geweest op bokt door o.a alle drukte op prive gebied. Ik verwacht in april mijn 1e kindje !
Cassanova ben ik nu aan het afbouwen en train ik verder aan de lange lijnen/dubbele longe. Dat vindt hij ook enorm leuk !
[ img ]
[ img ]


Verder doen ook hier onze jonge Casjes het erg goed :D
Zo heeft de 3,5 jarige van Dirkjan ( uit de combi met zijn A pony) afgelopen December de IBOP gelopen en daar de hoogste score van alle deelnemers behaald !
Ze behaalde een AA-klasse met alles hoger dan een 8 en zelfs voor de galop een 8,5 en springen een 9!

[ img ]
[ img ]

Daarnaast zijn we begonnen met het longeren van de 3,5 perlino merrie(Cassanova x FS Golden Moonlight) en de 2,5 jarige volle zusje van de Ibop merrie van Dirkjan. Beide pakken dit echt ontzettend goed op en zijn enorm werkwillig en heel talentvol.

Aankomend voorjaar verwachten we weer 3 veulens van Cassanova !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:31 



 
Profiel   

Leuk al die berichten van de Casjes. Ze zijn stuk voor stuk zo knap <3

Gefeliciteerd Marjolein! Spannende tijd voor jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marjolein!
Blijft leuk om 'familieleden' te volgen.

Fee is eind deze maand 4,5 en we pakken het longeren nu op. Afgelopen jaar vooral gewandeld en beginnetje van verkeersmak gemaakt, ze is op het moment nog steeds heel braaf maar soms heeft de energie de overhand :-) tijd om serieus aan de slag te gaan dus, zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:30 



 
Profiel   

Wat leuk al die updates:)

Hier mijn stoere zusjes, de palomino is uit een merrievan 1.60 en de cremello uit een merrie van 1.44.

[ img ]
Nieuwe halsters gehad van hun trouwe verzorgsters <3


[ img ]

[ img ]

Meedoen met de grote paarden

Ze groeien echt zo ongelofelijk verschillend. De grote pony is altijd 'mooi' en de kleine is meer een naarling. Heb overigens nog nooit een ponyveulen aangehouden dus weet ook niet zo goed hoe ze horen te zijn op deze leeftijd haha. Bewegen kunnen ze allebei goed gelukkig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:41 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn veulen komt uit een 1.55 moeder. Hij staat met een ander hengst veulen (kwpn) paard gefokt dus.

Qua maat doet hij niet veel onder enkel qua massa en body daarin blijft hij natuurlijk wel een pony.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:05 



 
Profiel   

Wat is Cas zelf toch fotogeniek <3 .

En knappe zusjes en een mooi valk weer! De valk doet mij erg aan onze Parel denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:28 



 
Profiel   

Ik kreeg deze gisteren vsn Phallon MT, met de springgenen zit het dus ook goed. :))
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:30 



 
Profiel   

Maakt idd een leuke sprong

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:04 



 
Profiel   

Senstable schreef
[ [url=m/diePbm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn veulen komt uit een 1.55 moeder. Hij staat met een ander hengst veulen (kwpn) paard gefokt dus.

Qua maat doet hij niet veel onder enkel qua massa en body daarin blijft hij natuurlijk wel een pony.


[ [url=m/JkutgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De jouwe ook al niet. Joy staat ook met een KWPN veulen en hij blijft niet bepaalt achter kwa groei. Hij is wel een stuk breder maar zijn moeder is ook geen sprietje dus dat is sowieso logisch. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:21 



 
Profiel   

[ img ]

Noa (haar moeder is 1.70)is nu ruim 1,5 jaar en deed de eerste winter niet onder voor haar gevlekte vriend (uit 1,60 x 1.75) maar nu ga je het verschil goed zien. Twee maanden terug was zij 1.47 en haar maatje 1.58.
Voor mij helemaal perfect, groeit mooi door naar een flinke E-pony met body.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 138 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 167  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen