Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 136 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 167  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Cassanova du Bois

 
Profiel   

MukiwaCobs schreef
Hallo, sorry dat ik even binnen val maar zijn er ook nakomelingen uit een welsh b x casanova?

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:42 



 
Profiel   

Anton90 schreef
MukiwaCobs schreef
Hallo, sorry dat ik even binnen val maar zijn er ook nakomelingen uit een welsh b x casanova?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

En waarom dan?

Nieuw lid wat in korte tijd op veel berichten reageert.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:48 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Anton90 schreef
En waarom dan?

Nieuw lid wat in korte tijd op veel berichten reageert.. :+



Ehmm misschien heb ik mij juist voor de fokkerij topics aangemeld? Dat zou toch niks uit moeten maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:52 



 
Profiel   

Dat haal ik niet uit je berichten (waarbij je op korte tijd op veel verschillende onderwerpen reageert).
En op de vraag waarom jij benieuwd bent naar deze combi reageer je ook niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:55 



 
Profiel   

Scherp van je Absque.

Ik herinner me een bericht van Marjolein zelf (fokker Cas) over een Welsh B, ik heb het hieronder even gequote;

marjolein88 schreef
Heel gaaf dier lailapri! Mag je trots op zijn.

Hier zijn we onlangs gestart met longeren van onze bijna 3 jarige valkmerrie van Cassanova x de Welsh A van dirkjan. Wat een toppertje is dat zeg! Net zo makkelijk als alle cassanova'tjes en ook nog eens heel goed bewegen! Ze is nu 1.33 en naar verwachting blijft ze dus keurig in de C-maat. Heb al zoooo vaak de vraag gekregen of ze te koop was, maar we kunnen haar gewoon niet kwijt, daar is ze te speciaal voor![ [url=m/BVNPxA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:55 



 
Profiel   

Swartbeessie dat is uit een welsh a en niet uit een welsh b. Maar de nakomelingen uit die combi zijn idd fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:57 



 
Profiel   

Ik heb mijn Welsh B achtige merrie (partbred, zit ook nog wat appaloosa en onbekend bloed achter, maar op het oog wel een B type) er afgelopen seizoen mee gedekt. Helaas door problemen bij de merrie niet gelukt, maar ik had het niet gedaan als ik niet zou denken dat er geen mooie pony uit zou komen.

Dus kan helaas geen voorbeeldje geven van een uitkomst, maar ik verwacht dat het (afhankelijk van de individuele merrie natuurlijk) een mooie combinatie zou kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:10 



 
Profiel   

Heb zelf een prachtige valk welsh b. En die wil ik graag eens laten dekken door cassanova, vandaar de vraag ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 01:36 



 
Profiel   

Stond een cremello/perlino? hengstveulen te koop uit een b moeder en cas als vader. Heb er nog over gedacht maar ben uiteindelijk gegaan voor een duitse rijpony uit e pony moeder en welsh b vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:39 



 
Profiel   

Mijn kleine vent wenst al zijn broertjes en zusjes een mooi 2022
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:07 



 
Profiel   

De beste wensen inderdaad!

Ik dacht dat ik laatst een Cassanova uit een B voorbij zag komen, wellicht op de Facebook pagina met Cass nakomelingen?
Edit: even nagezocht, daar staat inderdaad een merrie op, moeder welsh B x vader Cassanova. Die merrie is afgelopen jaar gedekt met een (Arabisch?) volbloed hengst. Foto staat bij het bericht.


Laatst bijgewerkt door LdJ op 03-01-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:20 



 
Profiel   

Mijn kleine ventje vertrekt woensdag ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:21 



 
Profiel   

Aww sterkte Mirjam :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:04 



 
Profiel   

Camyd is dus gisteren vertrokken. Na 8 uur aangekomen. En al paar prachtige foto's gekregen van een heel tevreden paardje. Blij mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:51 



 
Profiel   

dat is fijn. hopelijk krijgt hij een mooie toekomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:30 



 
Profiel   

Ik vroeg me af hoe het met de Casje gaat welke dit jaar zijn geboren? Ik ben erg benieuwd ook hoe ze zich ontwikkelen.

Die van mij staat aan huis met een ander kwpn veulen.
Hierbij een filmpje van de 2: https://youtube.com/shorts/hMqUp_fZJTo?feature=share

Ik hoef niet vertellen welke van cassanova du bois afkomstig is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:04 



 
Profiel   

[ img ]
Deze is van dit jaar, nu dus naar nieuwe eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:15 



 
Profiel   

Ik heb hierboven een foto geplaatst van de mijne van vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:53 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoe de andere Casjes het allemaal doen! Ben ook wel benieuwd wat er komend jaar weer voor leuke nakomelingen bij gaan komen.

Ons Cas hengstje (Pippins Pomme Padour) van afgelopen jaar staat in de opfok 235 km bij ons vandaan :( . Helaas heb ik hem in oktober, toen hij daar afgeleverd is, voor het laatst gezien. Ik kreeg wel de bijgaande foto onlangs van iemand die ook een paardje in dezelfde opfok heeft staan. Ik hoop ergens eind januari weer eens even langs te gaan om te kijken hoe hij het daar doet.

Zijn hysterische :):) maar oh zo lieve grote zus van een jaartje ouder (Pippins Parel) staat wel gewoon thuis bij ons op stal.
Wat een bijzonder karakter heeft die toch :j :D . Geloof niet dat dat speciale van Cas af komt. Was van plan om met haar te gaan fokken, maar zoals ik er nu tegenaan kijk moet ze eerst maar eens de sport te zijner tijd. Grenzeloze stuiterende energie dat dier, altijd overal aanzitten (ritsen zijn favoriet), ze volgt haar mensen als een schaduw (lees: altijd in jouw ruimte). Moet wel altijd erg om haar lachen.
Die moet maar even wat ouder en wijzer worden voordat we daar een veulen bij fokken :D .

Hoop eerlijk gezegd niet dat Pomme datzelfde karakter heeft, want dat wordt met een hengst een stuk spannender vrees ik :j :D .
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:08 



 
Profiel   

Dat zou best wel van Cas kunnen weg komen want hoewel de merrie hier vrij afstandelijk is wil Joy liefst in je broekzak mee. Zodra hij je gezien heeft moet ie mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:14 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad kunnen. Maar die stuiterende energie ook herkenbaar? Parel is echt niet te stoppen hoor :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:20 



 
Profiel   

:j nu hij bij zijn hengstenvriendje staat zie ik het iets minder maar hier thuis was hij altijd bezig, of met Sam, of met zijn bal (die Sam dan weer de stuipen op het lijf joeg) of met kranen open draaien, overal mee klooien. Heb bij elke plek gezegd "als je niet wild at Joy er mee speelt leg het dan niet binnen zijn bereik. Want overal waar een normaal paard van af blijft moet Joy aan zitten." :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:22 



 
Profiel   

:D :D
Ik moet zeggen dat ik toch veel paarden gehad heb, maar eentje met deze energie heb ik nog niet meegemaakt.
's Morgens als ik op stal kom staat ze al te bokken in de stal. Als ik ze eruit laat dan gaat Parel eerst een enorme partij lopen rennen. De anderen begrijpen daar hélemaal niets van :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:28 



 
Profiel   

Kan dat van de merrie komen? Heb dat over CAS nakomelingen nog nooit gelezen/gehoord. Die lijken allemaal vrij makkelijk het zoals Cas zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:30 



 
Profiel   

LDRD schreef
:D :D
Ik moet zeggen dat ik toch veel paarden gehad heb, maar eentje met deze energie heb ik nog niet meegemaakt.
's Morgens als ik op stal kom staat ze al te bokken in de stal. Als ik ze eruit laat dan gaat Parel eerst een enorme partij lopen rennen. De anderen begrijpen daar hélemaal niets van :') .

toen hij 's nachts nog op stal kwam deed Joy dat ook. Nu kan hij kiezen (schuilstal maar dus vrije in-uit loop) en dan merk je dat minder. Maar als hij op stal stond 's morgens trippelde hij de gang door en moest ie buiten eerst even racen. Die twee ouderen wisten al hoe laat het was en lieten hem vaak voor op gaan om dat hij anders ongeduldig werd. _O- En dan konden ze tenminste op hun gemak uit hun stal komen. _O-
Buiten dat is Joy het makkelijkste veulen dat ik ooit gehad heb. Overal waar hij komt krijgt hij daar ook complimenten over, waar hij nu staat is de eigenaresse heel blij met hem want hij is heel makkelijk in alles en neemt haar nerveuzere daar wat in mee.
hij heeft door omstandigheden nu al een paar ritten met de vrachtwagen alleen gedaan en hij loopt die vrachtwagen op en af alsof hij het al jaren doet. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 136 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 167  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen