Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 137 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 167  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Cassanova du Bois

 
Profiel   

Ik denk inderdaad dat het wel uit de merrielijn zal komen. Lijntje met zeer fijne sportpony's en ik gok erop dat die wel aardig deze ontembare energie zullen hebben. Overigens zet ze het nooit tegen je in hoor, ik denk dat ze dit onder het zadel wel heel goed gaat omzetten naar werkbaarheid/ijverigheid. :j

@Ayasha, herkenbaar zoals jij het omschrijft hoor. Parel is daarnaast ook heel makkelijk, nooit bang ergens voor, doet alles wat je van haar vraagt met veel plezier.

Maar ik houd mijn hart vast als blijkt dat Pomme ook deze energie heeft :+ .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:36 



 
Profiel   

Dat drukke niet herkenbaar hier :))
Camyd was juist zo heerlijk, rustig manneke. <3

Zo jammer dat ik Cas niet meer kan gebruiken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:19 



 
Profiel   

Waarom kan hem niet meer gebruiken? Geen merrie beschikbaar? Ik ga er dit jaar voor t eerst mee dekken en hoop er een lieve, rustige en eerlijke allround kinderpony (tzt) uit te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 17:42 



 
Profiel   

Geen EU :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:22 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Geen EU :))

Ze zend toch sowieso niet buiten NL?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:45 



 
Profiel   

Naar buitenland moeten ze EU zijn ja, dus enkel NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:53 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Naar buitenland moeten ze EU zijn ja, dus enkel NL.

België is EU bij mijn weten... of ik heb echt groot nieuws gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:45 



 
Profiel   

Ze moeten op een EU hengstenstation staan voor ze buiten NL mogen verzenden. ;)
Ik snap de verwarring. Hopelijk begrijp je hem nu dat ze geen EU zijn en niet buiten NL verzenden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:59 



 
Profiel   

haha ja dat. Zweden is ook EU. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:21 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ze moeten op een EU hengstenstation staan voor ze buiten NL mogen verzenden. ;)
Ik snap de verwarring. Hopelijk begrijp je hem nu dat ze geen EU zijn en niet buiten NL verzenden.

Ah. De hengst dus. Snap m nu! Sorry! :o

Vind dat best jammer. Ben erg blij met Joy en zou nog eens met Cas willen in de hoop op een merrie maar met de communicatie en het gedoe dat ik gehad heb zal het geen du Bois hengst meer worden de volgende keer. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 00:41 



 
Profiel   

Mag ik mij ook melden? Mijn Asha, officiële naam Spirit van de Liekehoeve, is ook een nakomeling van Cassanova du bois uit Esprit De Dorcy. De moeder was een Belgisch warmbloed kasteel, dus ben benieuwd naar Asha's eindmaat. Haar kont is nu ieder geval al bijna zo hoog als mijn vos van 1.58 haar schoft. Hoe ik aan Asha kom is in dit topic te lezen: [EJL-ITP] 2021, een jaar met een lach en een traan
Verkorte verhaal is dat ze een laatste geschenk is dat ik van mijn kort erna overleden moeder heb gekregen, dus ze is heel bijzonder voor mij.
Ik ben vooral gevallen voor haar onbevangen manier van doen, lieve makkelijke karakter en haar errug leuke gangwerk. En voor haar mooie koppie natuurlijk.
Voorlopig mag ze met mijn vos en oma tinker die erbij staat opgroeien. Als ze zich erg gaat vervelen kijken we wel weer verder, maar voor nu is ze dikke vriendjes met mijn vosje, krijgt daar een goede opvoeding van en is het vooral fijn dat ze thuis is en ik haar iedere dag kan knuffelen en regelmatig wat dingetjes met haar kan doen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 01:09 



 
Profiel   

Leuk nieuwtje, mijn jaarling (2021) met als vader de cassanova zoon cyrano heb ik dna laten onderzoeken. Hij is:
e/e
A/a
CR/n
LP/n
D/nd2
W20/n
[ img ]
Appaloosa komt van moeder (vader is een palomino snowflake shabrak bonte don cremello du bois x chewano van de langenieuw)
Creme en dun komt van cyrano (cassanova du bois x djamaï du bois)

Plan is om hem op te fokken. Helaas heeft hij te weinig bewezen welsh bloed. Moeders moeder is papierloze welsh type van 1,22m uit 2 papierloze welsh type ouders

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 01:34 



 
Profiel   

Zou hij met die afstamming niet bij het NAS terecht kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:02 



 
Profiel   

Super leuk om zo weer alle updates te lezen.
Wat worden ze allenmaal knap <3

Ik kon gisteren mijn valk nog verkopen maar kan dat nog echt niet over mijn hart verkrijgen :o
Zal binnen kort even foto's maken van onze 2 Cassanova, verder hebben wij er nu 1 merrie van drachtig waar we zeer benieuwd na zijn deze combinatie hadden we al eerde gewild maar is toen helaas mislukt.

LDRD ik denk dat het scheelt dat Pommel in de opfok staat, ik moest op de foto wel even goed kijken haha die is veranderd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:36 



 
Profiel   

Leukerd is dat Chelsea! Wat zijn je toekomstplannen met haar?

Hij is nogal herkenbaar aan het blesje Rosanna :D . Net zo'n scheve bles als zijn grote zus.
Ben benieuwd hoe Rosegold er inmiddels uit ziet.
Ben even de draad kwijt, maar welke hebben jullie nu drachtig van Cas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:57 



 
Profiel   

[ img ]
Deze merrie is drachtig van hem.

Dat blesje doet het hem inderdaad anders had ik het niet geweten haha
Rosegold is groot maar doet het erg goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:35 



 
Profiel   

Oh ja, knappe merrie is dat toch. Wordt vast weer zo'n beauty :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:46 



 
Profiel   

mooney schreef
Zou hij met die afstamming niet bij het NAS terecht kunnen?
Hij is nrps ingeschreven en wordt nas geregistreerd, maar ik fok niet meer voor de keuringen van het nas. Ik heb het bij het nrps meer naar mijn zin, echter met een moeder van 1,28m en een oma van 1,22 weet ik niet of cees genoeg maat gaat krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:04 



 
Profiel   

_Rosanna schreef
[ [url=m/6VNeXT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze merrie is drachtig van hem.

Dat blesje doet het hem inderdaad anders had ik het niet geweten haha
Rosegold is groot maar doet het erg goed :)

prachtige luxe merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:05 



 
Profiel   

Mandy die valk van jou foto is toch ook een Cassanova? Die hengst ?

Dankje wel wij zijn erg blij met de merrie al hopen wij ooit nog een 5 sterren huisje er voor te vinden.

Niet een hele bizonder foto maar vandaag in de binnenbak.

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:44 



 
Profiel   

Ze ziet er top uit Rosanna!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 21:58 



 
Profiel   

@LDRD voorlopig nog groeien en soms een wandeling of een ritje als handpaard met mijn vosje. Verder gewoon plezier maken en spelenderwijs zadelmak maken en inrijden straks en dan zien we wel wat we leuk vinden. Ik heb haar gekocht als maatje, en als we er zin in hebben pakken we misschien ooit een wedstrijdje mee, maar dat is niet het hoofddoel. Fijn samen dingen kunnen ondernemen en straks kunnen met plezier samen rijden is het hoofddoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 23:53 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ah. De hengst dus. Snap m nu! Sorry! :o

Vind dat best jammer. Ben erg blij met Joy en zou nog eens met Cas willen in de hoop op een merrie maar met de communicatie en het gedoe dat ik gehad heb zal het geen du Bois hengst meer worden de volgende keer. :o


Bijzonder, ik heb juist hele goede ervaringen met hun communicatie en service.
Ik krijg ze altijd persoonlijk te spreken (dat is bij de meeste hengstenstations wel anders) en ze denken altijd enorm mee.
Ze zijn zelfs een keer 's avonds laat nog nieuw zaad wezen brengen toen onze dierenarts per ongeluk het rietje met zaad op de grond had laten vallen :') Niets lijkt hun wel te veel gevraagd!
Het resultaat hierdoor was dat de merrie toch drachtig werd en heb ik destijds als veulen voor een heel goed bedrag naar Duitsland verkocht en loopt nu daar abnormaal goed onder het zadel bij de nieuwe eigenaren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 10:05 



 
Profiel   

Dat is erg fijn voor jou. De mijne zijn anders. Anders genoeg om geen du Bois hengsten meer te willen bij een volgende dekking. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 11:06 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Dat is erg fijn voor jou. De mijne zijn anders. Anders genoeg om geen du Bois hengsten meer te willen bij een volgende dekking. :)


Jammer dat je het zo ervaren hebt Ayasha.
We kunnen altijd even contact met je opnemen om het een en ander uit te praten ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 11:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 137 van de 167 [ 4165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 167  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen