Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Franklin (Ampère x Ferro)

 
Profiel   

Ze is goed gekeurd .. maandag komt ze naar mij *\%/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 22:30 



 
Profiel   

Goedemorgen Bokkers,

Volgend weekend komt mijn 3-jarige Franklin x Briljant merrie *\o/*

Zij moet nog beleerd worden, hoe verliep dit bij jullie Franklins??

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 09:15 



 
Profiel   

Ti_amo ,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst .
Ik heb mijne zadelmak gekocht , maar volgens mij ging dat vrij makkelijk allemaal .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 12:14 



 
Profiel   

Ik ga van de week ook beginnen met onze 2 Franklins, dat zijn wel 2 tantes dus ik ben benieuwd...
Ben er nog niet uit of ik er zelf voor de eerste keer op stap, of dat ik ze weg breng...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 17:52 



 
Profiel   

Spottedponie, mijn 4 jarige Franklin is ook een echte tante, aan de hand vreselijk lief maar onder het zadel kan het een echte heethoofd zijn .. is soms lastig maar uiteindelijk zal het voor me gaan werken +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 18:19 



 
Profiel   

De franklin x Sandreo is vooral een brutale trut, die heb je meteen in je nek zodra je je gezicht laat zien.... :Y)
De Franklin x gribaldi is aan de hand liever, maar die wil er nog wel eens onderdoor meppen als t haar niet zint... }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 19:34 



 
Profiel   

Oef dat klinkt idd als brutale tantes .
Bij de mijne zit er Lord Leatherdale achter ..
Ze gaat het werk wel steeds meer “ accepteren “ waar ze een half jaar geleden nog weleens stil wilde gaan staan en staan springen op m’n been doet ze dat nu gelukkig een stuk minder .
Nu begonnen met proefjes oefenen... daar wordt ze vreselijk heet van , dat is namelijk weer anders dan “ we normaal doen “ ..
woensdag gaan we voor het eerst starten , ik ben benieuwd .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 08:42 



 
Profiel   

Oh spannend!! Ben benieuwd hoe het gaat! En naar beeldmateriaald natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 09:03 



 
Profiel   

wat leuk!! hebben jullie filmpjes? Fotos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 13:32 



 
Profiel   

Mijn 3 jarige Franklin x negro x Houston

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:12 



 
Profiel   

Hele knappe Fokfanaat.

Mijn Franklin gaat weer de goede kant op, we zijn er in november achter gekomen dat ze een blessure in haar voorknie had. 6 weken gestapt ingespoten en toen was alles weer goed gelukkig.
Ze is nu ook een stuk makkelijker als voorheen .. ze heeft er helaas een tijdje mee gelopen voor ik het ontdekte ze was niet kreupel en het was niet dik , maar merkte het opeens met rijden dat ze rechts steeds sterker werd en ze ook scheef begon te worden ( wat ik niet meer opgelost kreeg )
Maar dat is gelukkig voorbij en we zijn weer op de goede weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:36 



 
Profiel   

Wat fijn dat je daar achter bent gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:37 



 
Profiel   

Ik voelde me wel schuldig .. waarom heb ik het niet eerder gemerkt.
Maar gelukkig is het achter de rug en kunnen we weer verder trainen.
Het is een beetje een drukte maker , snel een beetje hyper onder het zadel,
Het is vooral werken aan ontspanning, maar als ze het straks gaat doen denk ik dat ze wel heel apart wordt ze heeft veel kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 23:12 



 
Profiel   

Even een schopje tegen het topic
Ik ben op zoek naar ervaringen met het beleren van Franklin nakomelingen.
Mijn nu 4 jarige Franklin x Landeur wordt sinds een paar maand beleerd.
Hij kan alleen zo explosief uit het niets de ruiter er af gooien terwijl hij verder gewoon ontspannen rond loopt.
Herkent iemand dit?
Hij loopt nog aan de longe met de ruiter er op en bijna iedere keer zijn we wel blij dat de longe er aan zit.
Ik houd de longe vast en meestal staat hij gelijk stil, maar deze week gaf hij weer vanuit het niets een rodeo.
Ik ben op zoek naar mogelijke oplossingen, vandaar mijn vraag.
In omgang is het een superfijn dier en ook heel erg lief en kalm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 10:58 



 
Profiel   

Lichamelijk echt helemaal goed? want dat is het eerste wat er bij mij opkomt, dat er toch ergens iets net niet lekker zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:06 



 
Profiel   

Fysio komt iedere drie maanden, gebit deze winter gedaan en vorig jaar gekeurd. Maar als ik hem twee week niet longeer reageert hij vaak ook toch weer even op het zadel ook al ben ik daar in december mee begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:35 



 
Profiel   

Dus al een aantal maanden aan de longe( niet echt geweldig voor een jong dier) en geeft reactie op het zadel. Dan kun je nog veel geld aan allerlei behandelingen uitgeven maar laat hem eens op de foto zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:02 



 
Profiel   

Wat is er mis met 1a2x per week longeren / los werken in de bak met zadel op? Hij loopt dan gewoon aan halster of touwhalster en is begin mei 4 jaar geworden. We doen het dacht ik erg rustig aan juist, zijn in april begonnen met beleren op de TRT manier dus in alle rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:16 



 
Profiel   

Oké dat is niet veel en kan hij wel hebben, blijft over de reactie op zadel. Je geeft zelf aan , lief in omgang en onder het zadel plots onvoorspelbaar, dan had ik hem op de foto laten zetten. Om uit te sluiten of om antwoorden te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:35 



 
Profiel   

Zou kunnen hoor, maar het oogt toch ook als gedrag. Dingen die hij al vaker heeft gedaan toch ineens op reageren zeg maar.

Hij doet niet veel inderdaad, de halve winter is onze bak te slecht dus we doen rustig aan.

Klinkt trouwens als een draak maar dat valt op zich nog wel mee, hij heeft de ruiter er twee keer afgegooid. Wel regelmatig een schrikreactie of iets dergelijks waarbij wij dan denken dat dit zonder longe misschien in rodeo was geëindigd maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:40 



 
Profiel   

Ik heb zelf een 5 jarige merrie van Franklin die in het werk erg heet kan worden ( aan de hand ook heel erg lief ) ..
Ik heb vernomen van verschillende mensen dat Franklin’s niet bekend staan als “heel makkelijk”

Als hij van de winter naar de tandarts is geweest is dat dan begin dit jaar geweest of einde vorig jaar ?
Ik zou toch nog eens naar de tanden laten kijken voor de zekerheid..
het is raar dat hij “zomaar” ontploft.. daar moet toch een verklaring voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:00 



 
Profiel   

Klopt, ik kreeg toevallig vanmorgen een mailtje van de dierenarts dat het binnenkort weer tijd wordt voor controle dus dat ga ik inplannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:59 



 
Profiel   

Weer een paar maand verder en inmiddels met een andere, zeer ervaren ruiter bezig. Die rijdt hem nu een week of vijf. Hij begint mooi te lopen, goede conditie en zit super in zijn vel. Maar blijft voor mij nog niet te rijden, te onvoorspelbaar. We zijn 1,5 geleden verhuisd naar een andere stal met binnenbak zodat hij doorgereden kan worden deze winter. Het zint hem allemaal nog niet, probeert de nieuwe ruiter nu ook uit maar daarbij krijgt hij geen kans. Was voor het eerst deze week dat ik mij af begon te vragen of het niet teveel paard voor mij is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:53 



 
Profiel   

Opisop.. wat heftig dat je die gedachtes hebt.. maar ik begrijp je wel.
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn merrie, ook veel paard onder het zadel niet stout maar zoveel werklust dat ze heel heet kan worden.
Ik ben voor haar ook opzoek naar een ander huis :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:57 



 
Profiel   

Hij is niet fel ofzo, hij kan gewoon echt kwaad worden. Vandaag ook steigeren en bokken, een gemiddelde ruiter gooit hij er dan gewoon af, dat weet ik zeker. Met de juiste ruiter komt dat helemaal goed ( huidige ruiter vindt het, op zijn nukken van deze week na, een fijn paard). Het heeft tijd nodig, ik denk dat het over een paar maand veel beter gaat. Probleem is dat ik daar niet goed genoeg voor rijd en het doorrijden erg prijzig is.
Zat er aan te denken om het deze maand op de huidige stal even aan te kijken ( woensdag komt hij in de groep, ik vermoed dat hij energie teveel heeft en zijn ei niet kwijt kan omdat hij apart staat en in klein stukje paddock maar hij kan er niet eerder in helaas) en anders twee maand mee naar de ruiter zelf zodat hij hem vaker kan trainen. Dan kan ik vanaf daar bekijken of ik het langzaam over kan nemen of dat hij verkocht moet worden. Wat ik echt heel jammer zou vinden. Maar met de kosten die ik al een half jaar lang maak draai ik anders hartstikke verlies bij verkoop als dat nog veel langer duurt ben ik bang...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen