Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Firestone (Johnson x Florencio)

 
Profiel   

ik vind het voor een 2 jarige een mooi dier! Lief hoofdje!
Doet mij zelfs wel wat aan mijn veulentje denken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 21:20 



 
Profiel   

[ img ]

Bij ons is deze zomer ook een Firestone nakomeling geboren.
Ze is nu ongeveer 4,5 maand oud.
Leuk om te zien dat Firestone meerdere vossen op de wereld heeft gezet!


[ img ]

De moeder van het veulen is van Beau X Special D X Olivi


(ik hoop dat het uploaden van de foto's is gelukt, dit is mijn eerste keer dat ik iets plaats op bokt ;))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 22:37 



 
Profiel   

Leuk dier Kim

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 07:14 



 
Profiel   

Inderdaad leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 22:07 



 
Profiel   

Grappige bles! Waar bij moeders geen wit zit zit bij haar een bles en omgekeerd :P Passen in elkaar als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:18 



 
Profiel   

Jaa ze vullen elkaar precies aan! ;)
Hebben bij jullie dat de firestone veulens ook nog wat witte vlekjes er bij hebben gekregen? Die van ons heeft op haar voorhoofd nog een nieuw vlekje er bij gekregen en ook op haar buik/rug

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 23:13 



 
Profiel   

Mijne begon met een druipkol, nu komen er witte haren bij onderaan, maar je moet goed kijken. Je weet het pas als je twee foto's naast elkaar legt. De ene kant van haar gezicht is ook bruiner dan de andere :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 11:27 



 
Profiel   

Wauw! Wat een plaatjes komen er voorbij zeg!!

Onze Firestone Juna (Firestone x Ixion xx) is inmiddels ruim 3 jaar. Ze is afgelopen weken zadelmak gemaakt, dat ging echt top! Twee weken geleden hebben we haar naar huis gehaald en heb ik er twee keer op kunnen zitten, wat een gaaf gevoel zo op je zelfgefokte paard! Helaas sloeg daarna het noodlot toe, onze stal is helaas getroffen door Rhino. Juna als kleuter met weinig weerstand pikte het natuurlijk direct op en stond een aantal dagen met hoge koorts. Gelukkig is ze nu zes dagen koortsvrij en heeft ze geen verlammingsverschijnselen (in tegenstelling tot wat andere paarden op stal...) het blijft nog een paar dagen spannend, maar Juna is alweer compleet zichzelf. We duimen enorm dat deze nachtmerrie snel voorbij is..

Lekker ding is het ook <3 **\O/**


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:35 



 
Profiel   

Wat rot van de rhino Komt ze er wel helemaal bovenop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:45 



 
Profiel   

Dat hoop ik heel erg! Aan de koorts heeft ze niks over gehouden, maar tot tien dagen na de koorts kunnen ze nog verlammingsverschijnselen krijgen helaas. Elke ochtend voor mijn werk naar stal om te kijken of zij, en ons andere paard, nog op hun pootjes staan, zenuwslopend dit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:49 



 
Profiel   

Hoeveel zijn er besmet? Bij mij op stal is enten tegen rhino verplicht maar dat is nog geen garantie dat ze niks krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:58 



 
Profiel   

Nee, dat is zeker nog geen garantie dat ze niks krijgen inderdaad. Koorts hebben bijna alle paarden inmiddels wel gehad, een handjevol paarden heeft neurologische verschijnselen gekregen waarvan er 1 moest worden ingeslapen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 10:33 



 
Profiel   

Jeetje, wat erg! Heel veel sterkte en duimen dat ze er weer helemaal bovenop komt zonder er wat aan over te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 11:43 



 
Profiel   

martinev, wat erg! heb zelf toevallig jaren op de stal daar gestaan, top stal! Erg sneu dat het zo enorm heftig heeft toegeslagen!
Sterkte met je paardje inderdaad hopen dat zij het ergste gehad heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 23:50 



 
Profiel   

Martinev, hoe is het afgelopen met de Rhino-besmetting?

Mijn Firestone is sinds einde september "thuis", op de pensionstal waar mn andere paard ook staat.
De eerste week reageerde ze heel heftig op alles, waarbij ze ook nog eens super hengstig was. Ze bleek ook helemaal niet zo goed in de hand als we eerst gedacht hadden. Een halster omdoen kon wel, maar dan was het wel klaar. Alles was spannend en ze wist niet hoe ze daarop moest reageren. :(:)

Nu is het echt de liefste en het meest knuffelige paard dat ik ooit gehad heb! Ik dacht dat mijn hengstje lief was, maar deze doet er nog wat scheppen bovenop! Ze is zo slim en makkelijk met alles **\O/** ze is beslist geen dooie, ze maakt snel grote ogen en snurkt vaak, maar eigenlijk is ze niet zo bang/kijkerig.
Binnenkort keuren en in het voorjaar maken we haar zadelmak. Dan is ze 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-17 16:19 



 
Profiel   

Die van ons is nu 6 maanden. En niet op z'n best := heerlijk overbouwd, lijkt ook flink aan de maat. Zijn vriendje de fries is 2 dagen jonger....[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 22:42 



 
Profiel   

De Firestones hebben het niet echt goed gedaan in Ermelo :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-17 16:01 



 
Profiel   

Moet je maar denken: Totilas was ook niet bijster opvallend tot hij 6 was. Daarbij willen we (ik wel iig) een fijn gebruikspaard en geen ggk dekhengst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-17 08:47 



 
Profiel   

https://youtu.be/wP9wJIWbru4

Hopelijk gaat dit goed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 21:21 



 
Profiel   

Mijne gaat rollen in de sneeuw, mijn andere paard moet er echt niks van weten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-17 15:28 



 
Profiel   

Wat een knapperds komen er weer voorbij!!

Na de rhino, waar onze paarden gelukkig heel erg goed door gekomen zijn *\o/* , zijn we heel rustig weer met Juna begonnen. Een van de eerste keren dat ik er op zat, in de logeerton, ben ik heel stom van haar afgestuiterd, ze kan zo vlug zijn, doordat ik verkeerd terecht kwam had ik mijn arm uit de kom. Erg pijnlijk, maar vooral jammer dat ik een tijd niet heb kunnen (mocht echt niet van de fysio) rijden. Veel gelongeerd en vorige week ben ik er voor het eerst weer eens op gestapt, was ook voor het eerst los in de bak. Vandaag voor de derde keer en ze pakt het echt super op, zo trots op haar! Het is echt nog heel erg groen hoor, maar kan ook niet anders, heb er nog nauwelijks op gezeten!


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 21:42 



 
Profiel   

Nou als mijne ook zo flink zou zijn! Daar teken ik voor. Ze is al een stuk minder dramatisch en leert heel snel, wordt bijna 3 en dan gaan we stilaan beginnen denk ik. Hoe groot zijn die van jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-18 12:14 



 
Profiel   

Juna kan ook enorm dramaqueen zijn hoor, al lijkt dat nu wel minder te worden! Ik denk dat ze nu rond de 1.64 zit. Hoop dat ze nog wat groeit, maar ze zal zeker nog een stuk breder worden, ze is nu nog zo smalletjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-18 20:47 



 
Profiel   

Ziet er braaf uit! Je kunt wel zien dat ze veel meer bloed voert dan die van mij. Wij hebben vorige week gemeten, hij is ongeveer 1.45. Is van juni, mooi aan de maat dus *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-18 21:57 



 
Profiel   

Nou mijne was ook groot tot ze twee was, nu niet meer. Je weet het niet ... Grote veulens geven geen grote paarden. Ken meerdere hele grote jaarlingen die gestrand zijn op <1,65m.

Prin lijkt al erg af als je haar langs opzij ziet, vooraf dan weer niet. Ze is nu 33 maanden en staat nog steeds overbouwd, maar de schoft wordt duidelijker en ze heeft een vollere bovenlijn gekregen. Trainer is volledig overtuigd dat ze nog een flink stuk zal groeien, ik iets minder :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-18 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen