Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Ferdeaux

 
Profiel   

Ja ze leert heel vlot en bied ook veel aan. Tis echt altijd uitlijken met zon paard dat je niet te snel wil maar dr ruiter is gelukkig een talentvolle ruiter met genoeg ervaring :D en nee ik rij dr niet zelf ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 17:11 



 
Profiel   

Hier inmiddels ook lekker aan het werk met onze Ferdeaux. Ze trekt mooi bij en heeft nu een paar keer onder het zadel gelopen. Zit een heerlijke karakter in!
Helaas zelf in de lappenmand maar kan niet wachten er op te stappen. :D

Ben benieuwd hoe die van jullie er nu bijloopt Sjel.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 17:46 



 
Profiel   

ingaa schreef
Hier inmiddels ook lekker aan het werk met onze Ferdeaux. Ze trekt mooi bij en heeft nu een paar keer onder het zadel gelopen. Zit een heerlijke karakter in!
Helaas zelf in de lappenmand maar kan niet wachten er op te stappen. :D

Ben benieuwd hoe die van jullie er nu bijloopt Sjel


Nou inderdaad! Fijn dat je haar de tijd even hebt gegeven. Hoe groot is ze nu? Ze lijkt vanaf de foto’s best aan de maat. Ik zal snel weer eens iets plaatsen van mijn lelijke eendje op het moment hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 20:35 



 
Profiel   

Sjel schreef
ingaa schreef
Hier inmiddels ook lekker aan het werk met onze Ferdeaux. Ze trekt mooi bij en heeft nu een paar keer onder het zadel gelopen. Zit een heerlijke karakter in!
Helaas zelf in de lappenmand maar kan niet wachten er op te stappen. :D

Ben benieuwd hoe die van jullie er nu bijloopt Sjel


Nou inderdaad! Fijn dat je haar de tijd even hebt gegeven. Hoe groot is ze nu? Ze lijkt vanaf de foto’s best aan de maat. Ik zal snel weer eens iets plaatsen van mijn lelijke eendje op het moment hihi.


Met de keuring in februari was ze 1,73 maar nog wel een aantal centimeters bij gegroeid. Binnenkort de meetstok er maar eens naast zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 19:36 



 
Profiel   

Ik heb een prachtige foto can mijn ferdeauxtje
Maar hoe zet je dat op bokt vanaf je telefoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 17:24 



 
Profiel   

Via het snel antwoorden kan hier onder kan je op voeg foto's toe klikken en de foto hier heen uploaden en dan er op klikken dan maakt hij vanzelf een link in het snel antwoorden vak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 18:01 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 06:47 



 
Profiel   

Geloof dat het zo lukt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 06:47 



 
Profiel   

Wauw mooi zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 07:44 



 
Profiel   

Ja gelukt
Heel mooi <3 hoe groot is ze?
Ik herken de blik in mn eigen ferdeaux :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 09:16 



 
Profiel   

Ik denk dat ze rond de 1.72/3/4 zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 14:20 



 
Profiel   

Seven schreef
Ja gelukt
Heel mooi <3 hoe groot is ze?
Ik herken de blik in mn eigen ferdeaux :j


Die blik is ook erg herkenbaar in die van ons :j

Mooi paard hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 16:40 



 
Profiel   

Leuk dat er iets herkenbaars in zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 12:37 



 
Profiel   

Nou, niet de allermooiste verhoudingen op het moment. Eind april is hij 2 geworden. Daarnaast bleek hij enkele maanden geleden een worm resistentie te hebben, dus zag er extra mat en schraal uit. Is inmiddels weer wat aan de gezondere kant gelukkig!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 20:03 



 
Profiel   

Oei....Je zegt aan de "gezondere" kant. Dan is hij heel ongezond geweest want dit is een paard die nu echt niet gezond is. Als hij in de opfok staat zou ik hem daar uithalen want hij komt echt voedingsstoffen te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 01:32 



 
Profiel   

Ik zou in ieder geval een hengst kiezen die heel goed het rechthoekmodel doorgeeft en een héle goede rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 15:02 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Oei....Je zegt aan de "gezondere" kant. Dan is hij heel ongezond geweest want dit is een paard die nu echt niet gezond is. Als hij in de opfok staat zou ik hem daar uithalen want hij komt echt voedingsstoffen te kort.


Hij is absoluut nog niet hoe ik hem ook graag zou zien maar we houden hem nauw in de gaten, oa door bloedonderzoek. Hij zag er echt een stuk slechter uit door de wormen infectie/ resistentie, dus het gaat de goede kant op. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 19:16 



 
Profiel   

Sjel schreef
janderegelaa schreef
Oei....Je zegt aan de "gezondere" kant. Dan is hij heel ongezond geweest want dit is een paard die nu echt niet gezond is. Als hij in de opfok staat zou ik hem daar uithalen want hij komt echt voedingsstoffen te kort.


Hij is absoluut nog niet hoe ik hem ook graag zou zien maar we houden hem nauw in de gaten, oa door bloedonderzoek. Hij zag er echt een stuk slechter uit door de wormen infectie/ resistentie, dus het gaat de goede kant op. :)

Maar als je hem niet naar binnen haalt weet je niet hoeveel hij eet en krijgt hij geen krachtvoer en dat heeft hij wel nodig om spieren te kunnen ontwikkelen als hij zo'n achterstand heeft. Hij is niet zozeer mager, hij heeft helemaal geen spieren. En als je dat op jonge leeftijd niet aanpakt in de ontwikkeling hou je altijd een slap paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 07:12 



 
Profiel   

Dat hoeft niet JdR, ik kreeg begin seizoen 4 twenters binnen voor op de wei. Broodmager, maar je herkent ze nu niet weer. Mooi rond en gezond.
Niks beter dan goed gras, en natuurlijk wormvrij. Heeft hij ook pyrantel gehad?

Hoe oud is de Ferdeaux x springer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 09:25 



 
Profiel   

Vulina schreef
Dat hoeft niet JdR, ik kreeg begin seizoen 4 twenters binnen voor op de wei. Broodmager, maar je herkent ze nu niet weer. Mooi rond en gezond.
Niks beter dan goed gras, en natuurlijk wormvrij. Heeft hij ook pyrantel gehad?

Hoe oud is de Ferdeaux x springer?

Maar deze is niet mager. Hij heeft geen spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 12:15 



 
Profiel   

Spieren worden bij voldoende voer en beweging normaliter gewoon sterker gemaakt. Dat gaat niet veranderen met naar huis halen en brok voeren, tenzij je er bij gaat trainen. Dat is niet anders dan dat je goed gras voert. Deze 2jarigen krijgen alleen maar gras.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 14:55 



 
Profiel   

Vulina schreef
Spieren worden bij voldoende voer en beweging normaliter gewoon sterker gemaakt. Dat gaat niet veranderen met naar huis halen en brok voeren, tenzij je er bij gaat trainen. Dat is niet anders dan dat je goed gras voert. Deze 2jarigen krijgen alleen maar gras.
[ [url=m/6lePby.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar die hebben geen ernstige wormenbesmetting gehad. Alleen gras geeft onvoldoende spieropbouw. Anders hoeven we onze sportpaarden ook niet bij te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 17:24 



 
Profiel   

Jij zult het wel weten +:)+ Ik hoef mijn 80 opfok paarden geen brok te voeren om goed in de bespiering te zitten. Ook niet als ik ze slecht binnen krijg *D
Deze staat in de opfok, ik ga ervanuit dat het nog geen sport paard is. Dat bijvoeren doe ik pas als ze gaan sporten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 19:28 



 
Profiel   

Vulina schreef
Jij zult het wel weten +:)+ Ik hoef mijn 80 opfok paarden geen brok te voeren om goed in de bespiering te zitten. Ook niet als ik ze slecht binnen krijg *D
Deze staat in de opfok, ik ga ervanuit dat het nog geen sport paard is. Dat bijvoeren doe ik pas als ze gaan sporten.

Jij verward ziek met slecht. Dit is een ziek paard. Die laat jii ook niet buiten lopen 24/7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 22:49 



 
Profiel   

Ik heb ook een jaarling hengstje die zeer schraal is
Er staat een hele goede baal gras in de weide.
Speciaal voor die ene
Hij krijgt er brok bij
Is goed ontwormd
Heeft een vitamine spuit gehad
Echt ik snap er niets van
Wel is hij 10 cm gegroeid in 2 maanden tijd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen