Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Negro

 
Profiel   

Gaaf zeg, gefeliciteeerd!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 17:31 



 
Profiel   

Hier ook een Negro kind.
Amarette is een 12 jarige merrie die ik met veel liefde verzorg en rijd, ze is dus niet mijn eigen paard.
Wat kan ik zeggen ... heel moeilijk karakter :') Het heeft lang geduurd voordat we met elkaar konden opschieten aangezien Amarette zich niet meteen volledig geeft aan iemand. Ze is een heel gevoelig en nerveus paard met een gigantische handleiding en bovendien een dame met pit die duidelijke structuur nodig heeft. Ze wil met respect en geduld behandelt worden en je moet echt werken voor haar vertrouwen. We noemen haar hier niets voor niets "The Queen B". Bovendien durfde ze vroeger nogal snel in paniek raken wat soms tot erg gevaarlijke situaties kon leiden. Zo kon ik haar vaak niet poetsen omdat ze de hele poetsplaats afbrak bij elke kleine beweging rondom haar. Ook ben ik eens gaan wandelen en ten val gekomen omdat ze helemaal gek werd door andere paarden die op het land stonden. Na die val heeft het meer dan een maand geduurd voordat ik haar hoofdstel rustig kon aandoen en mijn benen kon aansluiten tijdens het rijden. Ik moet wel zeggen dat sinds onze band er is we heel veel bereikt hebben. Ze vertrouwt mij en zo is alles minder eng en bovendien is ze enorm werkwillig voor mij. Opstappen gaat nog wel heel moeilijk, maar wanneer ze een klikt maakt en zich erover zet heb ik echt goud in m'n handen om het zo te zeggen. Amarette is echt een heel fijn paard, maar enkel wanneer je haar respect hebt gekregen. Anders moet je niets verwachten van haar.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 22:47 



 
Profiel   

Leuk paard hierboven!

Inmiddels zag ik de foto's van Digishots online van de voorselectie van de Pavo Cup. Heb ze even van de site geplukt, nog even heel goed verzinnen of ik er misschien eentje wil bestellen en zoja welke dat dan zou moeten worden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

EDIT: Uitslagenlijst toegevoegd

Hier nog de uitslagen *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-17 21:28 



 

Wat ontzettend goed Mavantos! Dat beloofd wat voor de volgende selecties!


Mijn knappie mocht 5 dagen mee nar Almelo!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-17 22:25 



 
Profiel   

Wat goed Mavantos *\o/* (ik vinde die 2e foto het mooiste denk ik)

Die vos van jou blijft gaaf Vonneke <3

En die blik in de ogen van jouw Negro Babette :wow: sprekend die van mij... die overigens ook vaak Queen B genoemd wordt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 11:01 



 
Profiel   

Goedemiddag allemaal!
Ik ga dit topic even volgen. Ben erg benieuwd naar jullie Negro's en of er een eenduidige lijn te ontdekken valt in bijvoorbeeld het karakter.

Mavantos: super resultaat! Enne na zo'n prestatie zou ik alle foto's bestellen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:38 



 
Profiel   

Eenduidig kan nooit, ze hebben immers allemaal ook een moeder ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:41 



 
Profiel   

Hier 2 negro's uit dezelfde moeder en al een heel wisselend karakter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:44 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Eenduidig kan nooit, ze hebben immers allemaal ook een moeder ;)


Klopt helemaal. Maar de hengst zal ook invloed hebben in het karakter wat hij vererfd. Over het algemeen kun je wel inschatten of een hengst bijvoorbeeld eerlijke of meewerkende paarden geeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 16:54 



 
Profiel   

Het zijn over het algemeen wel harde werkers, eerder driftkoppen dan traag of flegmatieke paarden.
Vaak iets klassiek is de bouw maar wel heel functioneel en kunnen goed gaan zitten.
Even heel algemeen gezegd is dit mijn ervaring en wat ik om me heen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 17:12 



 
Profiel   

xx_Irisje schreef
Het zijn over het algemeen wel harde werkers, eerder driftkoppen dan traag of flegmatieke paarden.
Vaak iets klassiek is de bouw maar wel heel functioneel en kunnen goed gaan zitten.
Even heel algemeen gezegd is dit mijn ervaring en wat ik om me heen hoor.


Bedankt voor je reactie! Enne wat een lekker dier is die Negro x Jazz van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 17:23 



 
Profiel   

Hier ook een hele hete, kan idd ook snel kwaad worden als het meneer niet zint. Super braaf overigens, stuur er zo een klein meisje van de pony's mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 05:56 



 
Profiel   

Die van mij is meestal best braaf en meewerkend. Maar als het meneer niet zint laat hij het ook heel duidelijk merken. Hij vind zelf ook dat hij niks moet. Hij wil wel voor me werken, graag zelfs, maar wel onder zijn voorwaarden. Kloppen die voorwaarden niet dan kan ik doen wat ik wil, hij doet het niet. En dan moet ik vooral niet denken om dat met een spoortje of een zweep op te lossen want dan word hij kwaad :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 09:53 



 
Profiel   

Ik begrijp volledig wat je bedoelt Inoterry! Die van mij wordt ook kwaad wanneer het niet volgens haar voorwaarden gaat of wanneer zij iets onterecht vindt. Heel lastig soms om zo de gulden middenweg te vinden tussen begrijpen en streng zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 15:58 



 
Profiel   

Thanks Vvalar. Ben ook blij met haar ondanks dat we haar nog wel eens hysterica noemen.
Ik herken het bovenstaande stukje dan ook enorm.

Ben benieuwd hoe het gaat als we straks weer aan de gang kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 16:27 



 
Profiel   

Bedankt iedereen voor de reacties. Wat ik uit jullie ervaringen opmaak is dat het over het algemeen vlotte, meewerkende paarden zijn die je in hun waarde moet laten en dan ver voor je gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 08:41 



 
Profiel   

Goh een Negro-topic... Heb ik helemaal gemist.

Wij zijn enorm fan van Negro. Vooral het karakter past ons erg goed. Maar ik lees in dit topic dat ze toch erg verschillend zijn. Die van ons zijn eenkennig maar erg braaf. De ene wat flegmatiek de andere snel en krachtig. Een feit is dat het laatbloeiers zijn. En dat is voor fokkers wel eens moeilijk, iets met geduld hebben en tijd geven ;)

16 jaar, Negro x Clavecimbel, LT
[ img ]

5 jaar, Negro x Flemmingh, L2, door naar halve finale Pavo Cup
Voor de liefhebber [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
[ img ]

Ik heb al wel hele gave Negro's gezien in dit topic :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 07:34 



 
Profiel   

Gave paarden! Ik heb een kleinzoon van negro dan, die is aanhankelijk, braaf maar wel kijkerig. Ervandoor gaan zal ie niet snel doen, maar op de rem doet ie dan wel snel. Komt dit bij jullie negro's ook voor, of komt het meer bij zn vader weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:08 



 
Profiel   

nee dat ken ik totaal niet. Maar ik denk dat de opleiding, de moeder, etc ook veel invloed heeft. De zwarte gaat ook mee naar strand en bos maar loopt ook netjes een LT-proef. De bruine is nergens bang voor maar is erg gevoelig op zijn lijf (aanrakingen). Opstappen is wel een dingetje geweest. En ik durf nog steeds niet mijn jas uit te doen als ik op hem zit of aan te singelen. Maar voor muziek, applaus, stoute paarden en windkracht 7 geeft hij niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:16 



 
Profiel   

wat een gave paarden.
Ik ben benieuwd hoe onze 2 jarige afstammeling het straks gaat doen. Dat nuchtere is bij hem ook zo. Nergens bang van maar als je met vliegenspul komt denkt hij dat je hem gaat vermoorden haha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:25 



 
Profiel   

nickynicole schreef
nee dat ken ik totaal niet. Maar ik denk dat de opleiding, de moeder, etc ook veel invloed heeft. De zwarte gaat ook mee naar strand en bos maar loopt ook netjes een LT-proef. De bruine is nergens bang voor maar is erg gevoelig op zijn lijf (aanrakingen). Opstappen is wel een dingetje geweest. En ik durf nog steeds niet mijn jas uit te doen als ik op hem zit of aan te singelen. Maar voor muziek, applaus, stoute paarden en windkracht 7 geeft hij niets.

Die van mij is 4, dus dat zal ongetwijfeld ook meespelen. Alleen auto's ect vind ie totaal niet eng, maar een stilstaande auto, een grote kei, schaduw, hindernissen vind ie wel eng. Hij gaat ook zeker wel mee overal heen hoor, maar het valt me op, heb eerder ook jonge pony's gereden, die totaal niet kijkerig waren. Niet dat ik het een ramp vind, behalve dat ie hindernissen eng vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:38 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Deze week de negro weer oppakken na haar vakantie. Totaal niet ril, wel snel en pittig ding. Ook wel wat eenkennig misschien

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:55 



 
Profiel   

Wat een knap ding Jester!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 12:07 



 
Profiel   

Knappe paarden komen hier weer voorbij!
Mijn merrie is niet echt kijkerig, maar raakt wel enorm opgewonden wanneer een ander paard zich niet op z'n gemak voelt. Zo kan ik rustig rondrijden in de bak, maar wanneer er een ander paard bijkomt en die vindt iets eng dan is dat voor mijn paard plots een gigantisch probleem. Ik moet wel zeggen dat ze enorm op mij vertrouwt wanneer ik haar dan probeer te kalmeren, ik krijg haar snel terug aan het werk. Ik moet wel zeggen dat wanneer ze écht bang is dat ze ook gewoon volledig uit haar dak gaat en niet te stoppen is. Ben een keertje gaan wandelen en we moesten eerst voorbij een stukje weiland met gekke paarden. Amarette natuurlijk helemaal opgewonden, maar toen we enkele meters verder voorbij een wei met koeien moesten ging ze volledig over de rooie. Lang verhaal kort: gevallen op straat, paard om m'n arm gaan staan en helemaal naar huis gegaloppeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 20:14 



 
Profiel   

@nickynicole wauw wat een gave Negro's! Bij beiden paarden zie je bepaalde kenmerken terug. Dat eenkennige herken ik niet, die van mij is juist altijd dolenthousiast als hij aandacht krijgt, maakt niet uit van wie! Maar dat zou ook zomaar van moeders kant kunnen komen.

@3timesmom wat leuk dat je ook twee jarige Negro's hebt! Hoe groot zijn de jouwe nu ongeveer? En hoe zijn ze qua karakter?

@Jester ik blijf het een prachtig paard vinden!

Ik zie er veel voorbij komen die op de mijne lijken, super leuk om te zien! Kingston is nu bijna 2 jaar en 3 maanden en staat nog steeds lekker op het land uit te groeien. Hij is inmiddels donkerbruin in plaats van zwartbruin, maar dat zal alles te maken hebben met de zon. Vandaag toen het begon te regenen ging ik snel z'n vliegendeken en masker eraf halen, maar hij was als de dood voor de paraplu.. _O-
Uiteindelijk ging hij toch maar op onderzoek uit en bleek dat hij helemaal niet eng was.

Hier een filmpje:
https://youtu.be/szP_-FUS61g

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen