Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 41 [ 1003 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dekken met Just Wimphof (De Niro x Riccione)

 
Profiel   

Mloui schreef
Onze schimmel JW is bij huis! Ze gaat erg gezellig met m’n volwassen paard. Blij mee!

https://youtu.be/RjEm2P32IqY
Leuk hoor!
Tip: laat je wei spuiten, er staat behoorlijk wat onkruid in. Zo te zien veel biggenkruid. Bij een droogteperiode gaat biggenkruid in de alamfase en maakt stoffen aan die giftig zijn voor het paard en van invloed op het zenuwstelsel, ze krijgen dan een soort hanentred, zie https://www.bitmagazine.nl/medisch/mag- ... ten/57322/
Nu maaien, wat eraf komt verwijderen en dan laten spuiten, 14 dagen wachten, kale plekken opnieuw inzaaien en dan kunnen ze er weer op. Je wilt tenslotte niet dat je paard straks zenuwbeschadigingen oploopt.

Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar mijn dierenarts ziet steeds meer gevallen en het kruid verspreid zich steeds meer, tenminste hier in Brabant. Hij zei dat ze er eventueel van kunnen herstellen afhankelijk van hoe erg het is. Wij hebben het uit onze weides gehaald, samen met de paardenbloemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 09:09 



 
Profiel   

Hi Bucephalus, bedankt voor je feedback! Ik heb biggenkruid opgezocht en ondanks dat het er erg veel op lijkt, denk ik toch dat ik een andere gele composiet in de wei heb staan. De wei gaat sowieso onder handen genomen worden, dus we nemen dit zeker mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 13:21 



 
Profiel   

Mloui schreef
Hi Bucephalus, bedankt voor je feedback! Ik heb biggenkruid opgezocht en ondanks dat het er erg veel op lijkt, denk ik toch dat ik een andere gele composiet in de wei heb staan. De wei gaat sowieso onder handen genomen worden, dus we nemen dit zeker mee.
Hartstikke goed! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 15:20 



 
Profiel   

Mloui schreef
Onze schimmel JW is bij huis! Ze gaat erg gezellig met m’n volwassen paard. Blij mee!

https://youtu.be/RjEm2P32IqY


Gaaf dier zeg! Ik ben dol op schimmels

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 08:16 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Onze Phéline groeit als kool! Maar wat een monster. Moeder is best ril en overal bang voor. Phéline niet hoor, die loopt wel voorop. Ze stond voor het eerst bij ons in de paddock en nog geen 10 minuten later knalt ze keihard met haar hoofd tegen de omheining. Resultaat een grote V op haar voorhoofd. Lijkt nu net alsof ze een soort kol heeft, dit terwijl ze geen aftekeningen heeft(hoop echt dat er weer haar op komt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 08:29 



 
Profiel   

Dit is mijn Wimpie intussen, ik vind hem laatste maand erg veranderd... en wat een geweldig leuk karaktertje


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 19:57 



 
Profiel   

Wauw! Hij is al flink veranderd zeg.

Mijn wimpie is ook enorm gegroeid deze zomer. Wat ik vooral opvallen vond was dat de andere twenters in de groep in 1 x een eind gegroeid zijn en de mijne nu voor de 3e keer een stukje er bij op gooit.

Hij trouwens wel echt een brutale aap. De kleinste van de groep maar staat altijd vooraan en beukt tussen iedereen door om erbij de komen. Verder is ie naar mij toe erg aanhankelijk en wil enorm graag lekker kroelen.

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 16:14 



 
Profiel   

Sabine89...dat overal doorheen beuken en voorop willen staan komt heeel bekend voor haha

Ik heb die van mij 2 weken geleden opgehaald, staat nu bij ons op stal met 2 andere jonge paarden nog lekker buitwn te spelen. Hij is werkelijk waar nergenw bang voor... kan hem zo afspuiten, dekje eroverheen gooien etc

[img]
[ img ]
[/img]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 09:20 



 
Profiel   

Zo leuk om te lezen dat ze allemaal zo dapper zijn. Herken het helemaal. Alles wat spannend is moet van dichtbij bekeken worden. Soms wel even een cirkelende beweging er rond, maar niet wegrennen van het spannende.

https://youtu.be/xV7crwPumjk



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 10:15 



 
Profiel   

Wat leuk om te horen dat ze allemaal zulke goede karakters hebben!

[ img ]
President is 5 maanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 20:12 



 
Profiel   

Herkenbaar!
Die kleine van mij is ook niet gauw bang ☺️

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 09:31 



 
Profiel   

Hahaha, hoe herkenbaar! Die van ons staat altijd met haar neus vooraan en komt direct naar je toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 15:59 



 
Profiel   

Heerlijke diertjes allemaal. Hoe groot is die van jouw carmuh? Lijkt precies hetzelfde postuur te hebben als Dave.

Even een kleine compilatie van deze zomer:
[ img ]

Zo leuk om te zien hoe die veranderd steeds. Soms totaal uit zen verband getrokken Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 06:57 



 
Profiel   

Mooi om de ontwikkeling te zien inderdaad. Mijn schimmel is ook ineens weer flink hoger achter. Knappe paarden! Kan niet wachten om er komend voorjaar/zomer mee aan de slag te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 10:19 



 
Profiel   

Gister weer even bij mijn merrie wezen kijken. Blijf haar fantastisch vinden. Zo aanhankelijk, en dat straalt ze ook uit vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 23:40 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle Knappies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 08:16 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Mijn merrie komt volgende week weer thuis. Ben erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 11:09 



 
Profiel   

[ img ]

Hier een heel vriendelijk en zelfstandig hengstje. Kwa karakter had ik niet beter kunnen wensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 13:47 



 
Profiel   

Hier gaat het ook erg goed met deze dame! Spelenderwijs wat met der bezig geweest en staat nu weer lekksr hele winter 24/7 buiten wat verder groeien stond weer flink overnouwd. En voorjaar weer verder knutselen

Ze is wel beetje te dik. Ze krijgt verder niks dik van lucht hahaha
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 16:16 



 
Profiel   

Dat dikke is herkenbaar. Die van ons is ook te dik terwijl ze hetzelfde krijgt als de jaarling op die leeftijd. Die is eerder wat aan de slanke kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 11:10 



 
Profiel   

[ img ]
Hier gaat het ook goed. Hij is geopereerd aan ze oor had daar een cyste zitten. Hij is nu 6 maanden
Super lief karakter ondanks dat we hem nu soms pijn moeten doen om de wond schoon te maken blijft hij lief en aanhankelijk. <3 Hebben die van jullie ook zo veel manen? De merrie heeft bijna niks maar phylano heeft al mega veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 19:51 



 
Profiel   

Hier gaat het ook prima, hij is vooral lekker aan het spelen en af en toe lekker poetsen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 20:55 



 
Profiel   

Wat is er veel herkenbaar hier! Schimmeltje is erg speels en toch ook wel een beetje dik. Manen gewoon van volume, maar staart is echt gigantisch. Dat wordt een hoop wassen later :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 13:24 



 
Profiel   

Doen jullie daar nog iets aan aan het dikke? Ze zeggen dat het de groei kan belemmeren.. Hij loopt 24,7 buiten en heeft wel onbeperkt hooi omdat gras nu niks meer is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 17:24 



 
Profiel   

[ img ]


de achterste is mijn 2,5 jarige Just Wimphof x Belissimo x Jazz

Kop lijkt hier wat groter dan irl vind ik, maar het is wel een flinke merrie, mist wel een beetje jeugd, gaat ook al wel richting de 1.70 denk ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 41 [ 1003 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen