Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van de hengst Ferdinand - Vivaldi x Havidoff

 
Profiel   

Sinds een aantal weken hebben wij een driejarige merrie in ons bezit, een nakomeling van de hengst Ferdinand. Omdat ik nog weinig over Ferdinand en zijn nakomelingen heb gehoord, lijkt het me leuk een centraal topic hierover te maken. Ik ben benieuwd naar zijn zonen en dochters en jullie ervaringen hiermee. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 13:44 



 
Profiel   

Huiskamer => Familiebanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 18:40 



 
Profiel   

Wat leuk een Ferdinand topic! Ik heb een merrie veulen van Ferdinand. Hier 3 dagen oud;

[ img ]

[ img ]

Voor zover ik er nu wat over kan zeggen. Modern veulen, fijne bewegingen, gemiddelde maat. Kwa karakter; nieuwsgierig, wakker, knuffelig en soms iets wat ongeduldig :o

Hoe is die van jou verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:16 



 
Profiel   

Super leuk Sunny! :) Wat een leuk beestje. Wat zit er aan moederskant achter? Hoe oud is ze nu?

Onze merrie is een pittig dametje. We zijn haar aan het longeren, wat ze fijn doet. Hoewel ze vlug is, is ze ook heel eerlijk en wil graag werken. Ze lijkt niet super ondruk de indruk van nieuwe dingen of nieuwe omgevingen, geen kijkerig paard. In de omgang ook fijn. In het begin wel wat praatjes toen ze net op stal stond, maar nu eigenlijk voor haar leeftijd en ervaring al heel makkelijk. Ik ben stiekem al erg benieuwd hoe ze het straks onder het zadel gaat doen. :) Ze is overigens ongeveer 1.70m groot. Veel souplesse en lossigheid in haar lijf en heel lenig.

[ img ]

[ img ]

En zoals je kunt zien, nieuwsgierig := :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 10:22 



 
Profiel   

Wij hebben sinds gisteren ook een nakomeling van ferdinand. Een heel groot hengst veulen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 17:24 



 
Profiel   

Knap veulen!
Die van mij is inmiddels jaarling /naarling /harig :Y)


[ img ]

Mv Chippendale

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 21:26 



 
Profiel   

Leuk om wat meer ferdinandjes voorbij te zien komen!
[ img ]

De mijne is van 13 april uit een lord leatherdale moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 18:36 



 
Profiel   

Weinig nieuws hier. Hoe is het met jullie Ferdinandjes? En zijn er nog nieuwe topic-leden te vinden? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 15:46 



 
Profiel   

Ik zie dat het heeeell lang geleden is dat iemand hier heeft gereageerd , dus als het niet meer kan dan sorryyy :o
Ik ben sinds kort eigenaar van een super lieve 2 jarige ruin . Ben wel benieuwd naar andere nakomelingen van ferdinand en hoe ze onder het zadel zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 14:32 



 
Profiel   

Hoi!
Mijn Ferdinand is inmiddels 3 en ik heb er net 3x op gezeten. Ze was heel braaf met zadelmak maken tot zover, maar heb kleine stapjes gedaan want weet dat ze een binnenvetter is die niet direct haar spanning laat zien.


[ img ]

[ img ]

Ze is niet de grootste met 1,63m. Maar haar moeder groeide ook lang door.

Heb jij een foto van die van jou Bailey2018? En wat zit er verder achter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 20:13 



 
Profiel   

Hoiii!!
Jij hebt ook een knappe Ferdinand! Leuk om meer nakomelingen van hem te zien :) Wat heeft die van jou er verder achter zitten?
De mijne was echt een lelijk eendje toen ik hem kocht...maar werd verliefd op zijn karakter.Inmiddels knapt die dan ook al aardig op maar is enorm in de groei. Het is een geweldig lief dier en superbraaf, soms erg irritant omdat hij alles wil zien.. Bij het verbouwen van de stallen waren ze aan het flexen en lassen, zodra die dit ziet komt die er gelijk aan en gaat er met zijn neus bovenop staan ondanks dat de vonken hem om de oren vliegen haha ( Ze kunnen vanuit het land overdag zelf de stal in en uit). Heb nog nooit zo'n braaf paard gehad die alleen maar wil knuffelen haha
[ img ]


Hij is in mei 2 jaar geworden maar meet nu al bijna 1.70.
Nordy heet officieel Noord Sea Texel en is een Ferdinand x Don Schufro X Krack C

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 07:48 



 
Profiel   

Wat leuk, nieuwe topicleden! :D Leuke paarden en leuk om jullie verhalen te lezen. Het nieuwsgierige karakter komt me bekend voor. Bailey de jouwe heeft wel echt een Ferdinand uiterlijk. Het zou leuk zijn om iedereen hier te kunnen volgen. :j

Onze merrie loopt inmiddels haar tweede seizoen wedstrijden. L1 moeten beginnen en dan mis je toch wel wat ervaring die je makkelijk kunt op doen door rondjes B te starten. Ze heeft wel tijd nodig en is vaak gespannen. In de spanning loopt ze dan juist teveel in zichzelf gekeerd en dat is wel lastig. Inmiddels starten we L2 en heeft ze 16 punten. Het eerste winstpunt in het M1 is ook binnen, we hebben een keer flexibel M1 gestart. Nu lekker ervaring op doen en straks in de winter het M in. Het is een merrie met veel karakter en we hebben de nodige strubbelingen gehad. Inmiddels komen we gelukkig steeds meer tot elkaar. Ik denk dat ze uiteindelijk voor me door het vuur gaat, want dat karakter gaat zeker ook voor je werken. Dat merk ik nu al op momenten dat ze ontspannen is. Werken doet ze met gemak en Ze leert snel. :)


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-20 21:30 



 
Profiel   

Jij hebt ook al zo'n knap paard _enna_ ! Leuk om zo nakomelingen te zien van Ferdinand , ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen!
De mijne begint inderdaad steeds meer op zijn vader te lijken , toen ik hem kocht was ik er nog niet zo zeker van , hij was alles behalve knap hahaha. Maar hij had zon goed karakter en kan lekker lopen.
Ik heb nog nooit een paard gehad die zo braaf was en zo mens gericht.. Hij is nu 2 jaar, onlangs gecastereerd en vind werkelijk alles prima. Waar andere paarden van schrikken loopt hij juist naartoe. Op de wasplaats , trailer laden ..voeten opscheren je kan het zo gek niet bedenken. Volgens mij als we met oud en nieuw vuurwerk zouden gaan afsteken wil die ook nog gezellig mee om te kijken..
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 08:13 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week ook een ferdinand merrie gekocht van 2,5 jaar.
Leuk om jullie reacties te lezen ook al zijn ze van een aantal jaar geleden. Onverwachts kwam ik de merrie tegen, want ik was nog niet actief op zoek naar een ander paard( mijn vorige paard had ik net een maand geleden in laten slapen)
Kon de kans niet laten lopen en heb d'r gekocht. Ze is nog helemaal groen en nog zeer jong in doen en laten.
We geven haar de tijd en gaan najaar 2022 aan het echte werk en d'r zadelmak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:28 



 
Profiel   

Marquerite schreef
Ik heb sinds een week ook een ferdinand merrie gekocht van 2,5 jaar.
Leuk om jullie reacties te lezen ook al zijn ze van een aantal jaar geleden. Onverwachts kwam ik de merrie tegen, want ik was nog niet actief op zoek naar een ander paard( mijn vorige paard had ik net een maand geleden in laten slapen)
Kon de kans niet laten lopen en heb d'r gekocht. Ze is nog helemaal groen en nog zeer jong in doen en laten.
We geven haar de tijd en gaan najaar 2022 aan het echte werk en d'r zadelmak maken.


Wat leuk! Heb je beeldmateriaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:06 



 
Profiel   

Leuk topic!! Hoe gaat het met jullie knappe Ferdinand'jes?

Sinds kort rijd ik af en toe op de 4 jarige Ferdinand nakomeling (ferdinand x negro) van mijn vriendin. Ze is pas zadelmak maar echt een schat!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:23 



 
Profiel   

Wat een knappe Joanne! Hoe groot is ze? Ze lijkt in haar bouw best op die van mij (mv Chippendale).

Die van mij is nu een paar keer mee geweest op wedstrijden. Doet ze heel knap en scoorde vrij hoog mede dankzij haar top houding

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:03 



 
Profiel   

Sunny44, sorry ik ben helemaal vergeten te reageren op je bericht!
Wat een knap paard heb je zeg <3 heb je misschien ook een filmpje wat je wilt delen?
Maggie is denk ik rond de 1.70

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:03 



 
Profiel   

Nog meer knappe Ferdinandjes zie ik!
Ik heb inmiddels Noord Sea zadelmak. Het was echt opstappen en wegrijden, zo braaf heb ik ze nog nooit gehad!
Het is zo'n ongelooflijk coole kikker..
Inmiddels hebben we er een 2e Ferdinand bij gekocht.

Mr. Ferdiwemme is nu 4 jaar en meet ongeveer 1.75. Is ook super braaf onder het zadel en echt een grote knuffelbeer. Beide paarden rijd ik nu 3x in de week lekker rustig aan. Beiden zijn nog flink aan het groeien en ik heb geen haast.

[ img ]
MR. Ferdiwemmi
[ img ]
Mr. Ferdiwemmie
[ img ]
Mr. Ferdiwemmie
[ img ]
Noord Sea
[ img ]
Noord Sea
[ img ]
Noord Sea en Mr. Ferdiwemmie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 23:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen