Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van It's a pleasure

 
Profiel   

Dit jaar heeft de jonge hengst It's a pleasure zijn eerste nakomelingen gebracht.
Sinds een tijdje ben ik eigenaresse van een heel mooi merrieveulen van It's a pleaure uit een Wynton moeder. Ik ben dan ook benieuwd naar meer nakomelingen van hem! Wie heeft ook een veulen uit dese eerste jaargang of verwacht volgend jaar een veulen van deze veelbelovende hengst?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 09:35 



 
Profiel   

Ik volg even mee. Heb van 2016 een merrieveulen van zijn vader, Dark Pleasure. Ben heel benieuwd hoe zijn zoon vererft. Heb je foto's van je veulen? En wat vind je dat hij verbeterd heeft tov de merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 19:21 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik heb het veulen dus gekocht, daarbij viel het me op wat voor prachtige merrie het was. Geweldig type en extra bewegen.. wat ze goed lijkt door te vererven. Wel is een minpuntje de maat van de merrie, is 1.64 geloof ik. De fokker heeft daarom ook voor it’s a pleasure gekozen om meer maat te fokken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De merrie is overigens elite,ibop,prok

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 19:49 



 
Profiel   

Pwoah wat een knapperds! De merrie is inderdaad prachtig! En het veulen ook! Ik denk dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven :) It's a Pleasure zou inderdaad heel goed wat meer maat door kunnen geven. Wij hadden het idee dat Dark ook wel wat groter fokte en de veulens wat langer doorgroeien, dus toch gegokt om op onze merrie van krap 1.60 m te zetten. Tot nu toe blijft Liv helaas wel een kleintje. Hoop toch dat ze meer dan 1.60 m wordt. Ben heel benieuwd hoe jouw veulen zich gaat ontwikkelen! It's a Pleasure staat bij ons toch ook nog op het wensenlijstje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 14:24 



 
Profiel   

Bij de aankoop ook erg gelet op de merrie, mijn ervaring is toch dat die soms nog wel meer doorgeeft dan de vader. Oudste nakomelingen zijn reeds 4 & 3 even opgezocht en die zitten beide wel groot in de maat. Dus toen de knoop doorgehakt! Heel blij en ben zelf ook erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:25 



 
Profiel   

Wat leuk dit topic! Zelf heb ik ook een It's a Pleasure gefokt uit mijn Rousseau x Painted Black merrie. En wat groeit ze en doet ze het goed! Op deze foto is ze 3 weken oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:43 



 
Profiel   

Oeh dat is ook een plaatje zeg! Hij fokt ze wel knap! Wat zijn je plannen met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:34 



 
Profiel   

Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:53 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jou it’s a pleasure? De mijne is inmiddels bij mamma weg en loopt bij ons thuis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-18 09:25 



 
Profiel   

En is ze goed aan de maat Nynkeline?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-18 23:29 



 
Profiel   

Ja! Valt helemaal niet tegen. Ze staat samen met een pony veulen en nog twee andere veulens die een paar maand ouder zijn. En ze zijn nagenoeg bijna even groot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 08:18 



 
Profiel   

Ik overweeg om volgend jaar met deze hengst te fokken.

Ik zoek:
Top gezondheid
Karakter waar ook een amateur plezier aan heeft (ik maak ook veel buitenritten)
Maat

En natuurlijk dressuuraanleg, drie goede gangen met vooral een prima stap

Hoe is het nu met de nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:07 



 
Profiel   

Als je in de database van het KWPN kijkt kun je de afstammelingen rapportage bekijken. Maar er worden 3 goede gangen beschreven en de hengst zou maat en souplesse toe kunnen voegen.
Ik heb mijn merrie dit jaar gedekt met Its a Pleasure en ben bij de hengstenhouder naar de hengst en nakomelingen wezen kijken. Hengstenhouder nam uitgebreid de tijd voor ons. Wij hebben wel een paar goede gezien. De hengst zelf was echt kuiken mak. Zeker een aanrader om er te gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 07:02 



 
Profiel   

Ik heb hem gevonden door gewoon de tabellen 2019 van KWPN te raadplegen en te selecteren opwat ik belangrijk vind.
Maar een beetje extra ervaringsverhalen zijn altijd welkom.

Zijn leuke karakter is wel speciaal met zo veel keer Ferro en Jazz in zijn voorouders.

Ook over zijn gezondheid ken ik enkel de oc-index en dat hij wffs-vrij is.

Waar heb je hem gaan bekijken?
Ik zie dat hij aangeboden wordt via online-hengstenboer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:18 



 
Profiel   

Is idd niet veel over de hengst te vinden. Hij staat bij zijn eigenaar Wouter Plaizier in Heerjansdam. Ik kan je zijn nummer wel geven in een Pb. Wij hebben via hem ook het sperma geregeld. Merrie was trouwens gelijk in de 1ste cyclus drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:44 



 
Profiel   

Stuur je mij zij nr?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:25 



 
Profiel   

Gedaan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen