Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Mecenas (Madryt X Parole board xx)

 
Profiel   

Hoihoi!

Ik heb zelf een 16 jarige merrie van Mecenas, maar ik hoor eigenlijk nooit de naam mecenas en ken ook geen andere nakomelingen van hem.
Ik ben heel erg benieuwd of andere bokkers een nakomeling van hem hebben of hebben gehad.
Ik zou het erg leuk vinden om ze met elkaar te vergelijken :)

Ik bedoel deze Mecenas: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/45657

Foto's van hem:
[ img ]

[ img ]

en Dit is mijn merrie van mecenas, Prada:
[ img ]

Ik ben benieuwd of er meer Mecenas nakomelingen op bokt zijn :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-14 20:31 



 
Profiel   

Niemand met een nakomeling van Mecenas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 11:05 



 
Profiel   

Ik kom dit topic nu pas tegen, was toevallig aan het zoeken op Mecenas.
Ik heb een bonte merrie uit 2000 Mecenas x Blanc Rivage XX, in mijn profiel staan foto's. Een behoorlijke zenuwpees (maar volgens mij komt dit vooral uit de Blanc Rivage lijn) maar ontzettend leuk allround paardje.
Er zijn volgens mij niet zo heel veel nakomenlingen van Mecenas omdat hij op vroege leeftijd aan koliek is overleden en dus ook nooit echt bekend is geworden als dekhengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:05 



 
Profiel   

Wat leuk! Eindelijk een mede-mecenas-nakomeling-eigenaar *\o/*
Ik zie wel bepaalde dingen terug in jou paard die Prada ook heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:18 



 
Profiel   

Ik heb een Mecenas merrie gehad. Mooie, lieve bonte merrie waar ik een veulen bij heb gefokt. Het veulen wordt dit jaar 11 en is Zammie, mijn boktnaam. Helaas heb ik de merrie moeten laten inslapen, maar wat een geweldig paard was ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:22 



 
Profiel   

Heb je foto's van haar? Ik ben heel benieuwd of er bepaalde dingen echt terug komen in de nakomelingen.
Wel grappig dat jullie beide een bonte hebben. Mijn Prada is niet bont. Ik heb ook een veulen van haar gefokt. Ze word dit jaar 4 en Prada word 17.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:25 



 
Profiel   

Ik kan via de tablet geen foto's erop zetten. Weet niet hoe dat moet. Maar als je in mijn berichten kijkt en dan Tormanda invoert, dan komen er denk ik ook wel wat foto's va haar tevoorschijn...
Zammie is van Samber, dus ook bont, maar is een hele grote koffievos met een klein sterretje op zijn voorhoofd. Is zker 10 cm groter als de ouders en ook geen wit aan de benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:29 



 
Profiel   

Giverny (dochter van Prada, vader is Sandreo) is donkerbruin met een kolletje en een snebje. ze heeft 2 witte achtervoetjes. Ik zou wel nog heel graag een bont veulen van Giv willen. Maar ik zou dan wel een homozygote hengst kiezen. Ik denk dat Giv te weinig bont gen heeft om de gok te nemen voor een hetrozygote hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:37 



 
Profiel   

Ik heb me destijds niet druk gemaakt om de kleur. Ik vind bont geweldig, maar wilde van jongsafaan al een Samber hebben en toen we Tormanda hadden gekocht wilden we haar dan ook door Samber laten dekken toen ze 3 was. Door de hengstenhouder van Samber zijn we destijds op het pad van Tormanda gekomen. Ze was 1 jaar jong, maar zo'n mooie lieve uitstraling, dat we haar dus gekocht hebben.
Ik heb veel paarden in mijn leven gehad maar zij was eentje die mijn hart gestolen had en haar zoon ook. Zammie heeft wel een ander karakter, maar zit duidelijk ook dat lieve aanhankelijke karakter in als van Tormanda. Tormanda was wel eenkenniger. Wat ik niet als een tekortkoming of zo wil noemen. Ze was echt mijn maatje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:48 



 
Profiel   

Dat eenkennige herken ik heel erg in Prada! Ze is ook gek op mij en mijn moeder en als ze je eenmaal kent is het een prima paard maar als je geen klik met haar hebt is het echt een nachtmerrie.
Giv is daar ook heel anders in. veel vriendelijker en komt bij iedereen een aai halen. Terwijl prada alleen naar bekende toe komt.
Giv is wel een typje wat onbekende mensen uit test. Ze kan aan de hand heel spooky doen (steigeren enzo) terwijl ze dat bij mij echt niet doet. Maar als je maar een klein beetje laat merken dat je haar groot of eng vind dan pakt ze je op je zwakste plek (zich dus nog groter en enger maken) En ik weet dat ze niks doet maar een ander durft daar natuurlijk niet van uit te gaan. Prada zal nooit bokken of steigeren aan de hand. Die doet eerder iets juist niet dus gewoon stil gaan staan en geen stap meer zetten :')

ik heb net een topic gemaakt met foto's van mijn beide dames :)
[ITP] Prada en Giv ook eindelijk in de sneeuw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-15 14:48 



 
Profiel   

Ook ik kom dit topic nu pas tegen en ben een gelukkige eigenaar van een Mecenas merrie van 19 jaar. Ook geen bonte maar een hele bruine met enkele witte haren op het hoofd, en dat terwijl er toch genoeg bont bloed in de lijn zit.
Geweldig paard wat ik inderdaad eerst voor mij heb moeten winnen. Heb jaar nu ruim 9 jaar en de eerste jaren kon er eigenlijk niemand anders mee weg rijden. Nu in training en wedstrijd succesvol op Z2/ZZ-licht niveau lopen en mijn beste vriendin start haar sinds vorig jaar ook en dan nu in de L1. Merk dat nu ik haar langer heb en beter in de africhting heb er ook makkelijker anderen mee weg rijden.
Mijn merrie is soms ook wel snel rillerig maar dit komt denk ik ook een stukje weg uit het verleden voor haar 3de helaas. Desalniettemin ben ik super blij met dit fijne paard! :-)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-17 00:47 



 
Profiel   

Het laatste sperma van mecenas!

http://link.marktplaats.nl/m1256354731? ... nt=app_ios

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 22:52 



 
Profiel   

Klopt !!!
En wij hebben het gekocht *\o/* *\o/* *\o/*
Benieuwd wat hij in combi met mijn bonte merrie gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 19:58 



 
Profiel   

Wat leuk, ik heb weinig nakomelingen ooit gezien van Mecenas.
Ik heb een bonte ruin van Samber X Mecenas al bijna 18 jaar in mijn bezit.
Hij heeft zijn sport carrière helaas vroegtijdig moeten beëindigen door een blessure. Maar heb hem wel in het Z1 gestart. Ik ben benieuwd hoe het laatste veulen wordt. *\o/*
Dit is Uniek, mijn maatje voor altijd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 21:23 



 
Profiel   

Telt dit topic nog? Ik heb een kleinkind van Mecenas. Hij heet Bonte Sjaak Mecenas (Barok Pinto) en is inmiddels 9. Zijn moeder is Rayza (Mecenas x Beatrix -KWPN-)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat me trouwens opvalt, is dat ik helemaal geen foto’s meer kan vinden van Mecenas. Hoe kan dat nou?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen