Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zijn de klonen van Jazz??

 
Profiel   

Ik weet wel wie de klonen rijdt, maar ik weet niet of het gewaardeerd wordt als ik dat vermeld. Heb wel gehoord dat ze verschillende karakters hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:25 



 
Profiel   

Niello schreef
Ik weet wel wie de klonen rijdt, maar ik weet niet of het gewaardeerd wordt als ik dat vermeld. Heb wel gehoord dat ze verschillende karakters hebben.


Zou je wellicht kunnen vragen of we dat mogen weten, of dat we contact met diegene mogen opnemen? :o het zou echt een hele goede toevoeging zijn aan ons artikel als we wat meer inzicht hebben over hoe het nu met de dieren gaat, zowel qua gezondheid als rijden en de fok (?) :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:32 



 
Profiel   

Wil het wel doen, maar als Broere geen informatie geeft, dan zal de ruiter dat ook niet doen vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:36 



 
Profiel   

Niello schreef
Wil het wel doen, maar als Broere geen informatie geeft, dan zal de ruiter dat ook niet doen vrees ik.


Nouja het is meer dat we nog geen reacties op onze mailtjes hebben ontvangen, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze heel druk zijn of wat dan ook :j

Mocht je die moeite willen doen heel graag! Wil de ruiter verder niets erover kwijt ook goed, we willen het artikel met de beste bedoelingen schrijven, en wie niet waagt die niet wint :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:38 



 
Profiel   

Kan je anders niet een andere kloon gebruiken voor je onderzoek? Er worden best wel veel paarden gekloond. Ik denk dat je meer kan vinden over bijvoorbeeld de kloon van Poetin. Is sowieso wel een spannend verhaal rondom die merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:39 



 
Profiel   

Kijk, het zijn geen extacte kopieen van het origineel, dus kan men beter gewoon ermee gaan stoppen en weer terug via normale weg gaan fokken ipv te gaan klonen.

Het worden toch geen extacte kopieen en ze presteren toch niet zelfde als het origineel en hebben allemaal gewoon een eigen karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:50 



 
Profiel   

Ilse_123 schreef
Kan je anders niet een andere kloon gebruiken voor je onderzoek? Er worden best wel veel paarden gekloond. Ik denk dat je meer kan vinden over bijvoorbeeld de kloon van Poetin. Is sowieso wel een spannend verhaal rondom die merrie.


Bedankt voor je reactie! We hebben inderdaad een lijstje met andere klonen die we eventueel kunnen bespreken :j

Nu hebben we echter voor het artikel Ellen ter Gast (bioloog/filosoof) geinterviewd en die heeft destijds de Jazz klonen gezien, en er is een hele uitzending van de Kennis van Nu aan gewijdt. Daarom leek het ons veruit het interessantst om deze klonen te bespreken, juist omdat er vandaag de dag zo weinig over bekend is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:52 



 
Profiel   

Net gevraagd, maar ze geven helaas geen informatie prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:03 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Kijk, het zijn geen extacte kopieen van het origineel, dus kan men beter gewoon ermee gaan stoppen en weer terug via normale weg gaan fokken ipv te gaan klonen.

Het worden toch geen extacte kopieen en ze presteren toch niet zelfde als het origineel en hebben allemaal gewoon een eigen karakter.



Het DNA is wel precies hetzelfde, dus ze zijn voor de fok even waardevol als het originele dier (bij hengsten).

Ik snap nu je keuze voor de jazz klonen, ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met ze gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:49 



 
Profiel   

Niello schreef
Net gevraagd, maar ze geven helaas geen informatie prijs.


Eigenlijk best flauw, er is destijds genoeg aandacht aan besteed, en nu mag niemand meer iets weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:51 



 
Profiel   

Niello schreef
Net gevraagd, maar ze geven helaas geen informatie prijs.



Oké, interessant.. :D
Toch bedankt voor de moeite!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 20:07 



 
Profiel   

zorro schreef
Niello schreef
Net gevraagd, maar ze geven helaas geen informatie prijs.


Eigenlijk best flauw, er is destijds genoeg aandacht aan besteed, en nu mag niemand meer iets weten.


Ik denk dan altijd dat de prestaties uiteindelijk tegen zijn gevallen?
:Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 20:11 



 
Profiel   

Saskia9 schreef
Ik denk dan altijd dat de prestaties uiteindelijk tegen zijn gevallen?
:Y)


:') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 20:12 



 
Profiel   

zorro schreef
Niello schreef
Net gevraagd, maar ze geven helaas geen informatie prijs.


Eigenlijk best flauw, er is destijds genoeg aandacht aan besteed, en nu mag niemand meer iets weten.

Hun knollen, hun keuze. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 20:12 



 
Profiel   

Helaas hebben we nooit dichterbij en meer informatie dan de publicaties van destijds kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 16:23 



 
Profiel   

mijn vriend was pas bij broere. omdat hij daar een koelkast had gekocht (en daar was ik ofcourse niet bij 8)7 ) dacht dattie zei dat er nog een stond... kan ook zijn datt gewoon een zoon was

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 16:26 



 
Profiel   

En even naar Broere bellen i.p.v. mailen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 16:58 



 
Profiel   

En anders doe Joris de Brabander eens bericht, heeft ook klonen op stal staan. Is bereid erover te vertellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 16:59 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Kijk, het zijn geen extacte kopieen van het origineel, dus kan men beter gewoon ermee gaan stoppen en weer terug via normale weg gaan fokken ipv te gaan klonen.

Het worden toch geen extacte kopieen en ze presteren toch niet zelfde als het origineel en hebben allemaal gewoon een eigen karakter.



Dit vind ik de nagel op de kop!
Nog nergens is er een kloon die er qua prestaties bovenuit steekt, alhoewel ze allemaal op de grootste stallen staan en de beste opleiding krijgen.
Men probeert via dekken de investering terug te winnen met de leuze "Ze hebben hetzelfde DNA." Maar in deze tijd willen we prestaties zien van de vaderdieren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 17:31 



 
Profiel   

Saskia9 schreef
Ik denk dan altijd dat de prestaties uiteindelijk tegen zijn gevallen?
:Y)


Exactly my thoughts :=
Er is zoveel geld mee gemoeid, als er wat positiefs over te melden zou zijn geweest hadden ze dat echt wel gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 17:42 



 
Profiel   

_Inga schreef
En even naar Broere bellen i.p.v. mailen?


Dat hebben we gedaan, maar nooit een antwoord op gekregen. Alle andere lijntjes over de Jazz klonen hebben niets opgeleverd. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 17:45 



 

koend schreef
Ragdollcat schreef
Kijk, het zijn geen extacte kopieen van het origineel, dus kan men beter gewoon ermee gaan stoppen en weer terug via normale weg gaan fokken ipv te gaan klonen.

Het worden toch geen extacte kopieen en ze presteren toch niet zelfde als het origineel en hebben allemaal gewoon een eigen karakter.

Dit vind ik de nagel op de kop!
Nog nergens is er een kloon die er qua prestaties bovenuit steekt, alhoewel ze allemaal op de grootste stallen staan en de beste opleiding krijgen.
Men probeert via dekken de investering terug te winnen met de leuze "Ze hebben hetzelfde DNA." Maar in deze tijd willen we prestaties zien van de vaderdieren!


Dat snap ik niet. Wat levert 'het origineel' dan meer aan het veulen dan de klonen? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 18:12 



 
Profiel   

Een kloon mag genetisch dan wel gelijk zijn, maar kan o.a. door het zogenaamde epigenetica (genen kunnen wel of niet tot uiting worden gebracht, soms afhamkelijk van omgeving of omstandigheden in de baarmoeder) nooit precies hetzelfde worden. Kijk maar naar een-eïge tweelingen; deze verschillen altijd wel een beetje, terwijl ze wel precies dezelfde genen hebben. Ook verschilt karakter vaak gewoon. Hetzelfde lijkt mij met paarden, je kunt gewoon geen perfecte kloon maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 18:19 



 
Profiel   

Bij een top dier vallen alle variabelen net goed zullen we maar zeggen, karakter van de klonen en origineel hoeven niet gelijk te zijn.
Klonen kunnen een ongelukje hebben gehad enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 18:23 



 

Lynnepinny schreef
Een kloon mag genetisch dan wel gelijk zijn, maar kan o.a. door het zogenaamde epigenetica (genen kunnen wel of niet tot uiting worden gebracht, soms afhamkelijk van omgeving of omstandigheden in de baarmoeder) nooit precies hetzelfde worden. Kijk maar naar een-eïge tweelingen; deze verschillen altijd wel een beetje, terwijl ze wel precies dezelfde genen hebben. Ook verschilt karakter vaak gewoon. Hetzelfde lijkt mij met paarden, je kunt gewoon geen perfecte kloon maken.


Dat snap ik. Maar wat geeft het origineel dan door aan het veulen dat de kloon niet doorgeeft of omgekeerd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen