Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zijn de klonen van Jazz??

 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=JsqfQ5p ... B_&index=4
dit paard van het ene paard is ook jazz afstammeling en zij is ook niet makkelijkste
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 19:39 



 
Profiel   

Dus? :+
Ik kan ook 50 filmpjes laten zien van jazz afstammingen die wel alles braaf doen.
Natuurlijk is het pittig bloed... maar dat zijn er wel meer. Kunnen ook brave uitkomen met een goede moeder en ruiter.
Staan ook genoeg hengsten bekend als braaf en daar kunnen ook minder makkelijkere paarden uit komen.
Daarbij gaat het niet om afstammelingen, maar om klonen, dus dan doet vererving via bevruchting er niet echt toe. De klonen zijn Jazz.
Het zijn dus Cocktails.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 19:58 



 
Profiel   

pompadour schreef
kimmie1 schreef

Dat heeft niets met Jazz te maken, doet mijn paard van Special D ook dat soort grappen. Er reageren hier meerdere mensen die ervaring hebben met Jazz zelf, dat lijkt me een betrouwbaarder uitgangspunt. Het probleem met dit soort karakterpaarden is dat veel mensen 'g*ilen op het plaatje en/of de afstamming maar zelf totaal niet flexibel genoeg zijn voor dit soort gevoelige dieren.


Het schijnt wel een Jazz ding te zijn,


En Houston en Amor en....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 20:17 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Dus? :+
Ik kan ook 50 filmpjes laten zien van jazz afstammingen die wel alles braaf doen.
Natuurlijk is het pittig bloed... maar dat zijn er wel meer. Kunnen ook brave uitkomen met een goede moeder en ruiter.
Staan ook genoeg hengsten bekend als braaf en daar kunnen ook minder makkelijkere paarden uit komen.
Daarbij gaat het niet om afstammelingen, maar om klonen, dus dan doet vererving via bevruchting er niet echt toe. De klonen zijn Jazz.
Het zijn dus Cocktails.



ik weet niet hoe Cocktail was, Zo oud is hij niet geworden,
Of was het juist Cocktail. die dan een minder makkelijk karakter had,nagekomelingen krijgen de karakter mee van hun ouders, grootouders enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 20:24 



 
Profiel   

[FB] is Jazz nou echt zo moeilijk paard? en de nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 21:26 



 
Profiel   

Wat ben je nou aan t doordrammen dan. Jeetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 06:00 



 
Profiel   

pompadour schreef
c_alsemgeest schreef
Dus? :+
Ik kan ook 50 filmpjes laten zien van jazz afstammingen die wel alles braaf doen.
Natuurlijk is het pittig bloed... maar dat zijn er wel meer. Kunnen ook brave uitkomen met een goede moeder en ruiter.
Staan ook genoeg hengsten bekend als braaf en daar kunnen ook minder makkelijkere paarden uit komen.
Daarbij gaat het niet om afstammelingen, maar om klonen, dus dan doet vererving via bevruchting er niet echt toe. De klonen zijn Jazz.
Het zijn dus Cocktails.



ik weet niet hoe Cocktail was, Zo oud is hij niet geworden,
Of was het juist Cocktail. die dan een minder makkelijk karakter had,nagekomelingen krijgen de karakter mee van hun ouders, grootouders enz


Cocktail is 15 geworden en heeft meer dan gemiddeld gedekt. In de tijd van Cocktail was het hete karakter minder een dingetje.

In de tijd Dat Jazz goedgekeurd werd was er bij de topruiters de roep om meer sensibele paarden.
Dat was Jazz zeker.

Maar waar de fans er lyrisch over waren waren er ook tegenstanders(concurrerende hengstenhouders?)
Veel te heet en iedereen zou er afstuiteren.
Daar werd sensibel als slecht karakter vertaald

Waarheid zal wel in het midden liggen.

Zijn de Jazz nakomelingen gemiddeld sensibeler dan andere? Ja denk ik wel.
Zijn ze door iedereen te rijden? Nee vast niet. Als je minder getalenteerd bent moet je wellicht een andere kiezen.

Maar als je de lijst nakomelingen in de sport ziet dan moet iedereen snappen dat hij in ieder geval niet vaak slechte karakters geeft. Dat bestaat gewoonweg niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 06:23 



 
Profiel   

Mijn persoonlijke ervaringen zijn gewoon niet zo goed, maar dat kan dus gewoon toeval zijn. Ik heb zat ander bloed gereden wat als moeilijk bestempeld werd maar die vond ik super fijn. Maar heb toevallig een aantal Jazzen gekend die niet leuk waren. Maar uiteraard ook van andere bloedlijnen wel. Ook een aantal Gribaldi's die ik niet fijn vond. Maar dat doet niks aan de vererving af natuurlijk.
Blijft een feit dat Jazz en ook Gribaldi echt een stempel op de fokkerij hebben gedrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 06:29 



 
Profiel   

pompadour schreef
c_alsemgeest schreef
Dus? :+
Ik kan ook 50 filmpjes laten zien van jazz afstammingen die wel alles braaf doen.
Natuurlijk is het pittig bloed... maar dat zijn er wel meer. Kunnen ook brave uitkomen met een goede moeder en ruiter.
Staan ook genoeg hengsten bekend als braaf en daar kunnen ook minder makkelijkere paarden uit komen.
Daarbij gaat het niet om afstammelingen, maar om klonen, dus dan doet vererving via bevruchting er niet echt toe. De klonen zijn Jazz.
Het zijn dus Cocktails.



ik weet niet hoe Cocktail was, Zo oud is hij niet geworden,
Of was het juist Cocktail. die dan een minder makkelijk karakter had,nagekomelingen krijgen de karakter mee van hun ouders, grootouders enz


Leuk dat gespeculeer :D

Het gedrag van Jazz zijn nakomelingen komt via zijn moeder van Ulster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 07:38 



 
Profiel   

pompadour schreef
Ik vroeg aan kennis of hij wist over het klonen van Jazz.En hij zei Ja daar heb ik van gehoord en ik snap niet dat mensen een kloon van Jazz willen hebben..Ivm het karakter trekje van Jazz.Jazz schijnt heel moeilijk karakter te hebben.Die kennis heeft zelf een Jazz paard gehad.Als hij een zweep bij het dressuren bij zich had,was ie boos.En dan ging hij dwars doen en als hij een wedstrijd had en hij ging los rijden moest iemand met hem mee lopen anders ging het paard niet de rijbak in.Mocht er een andere ruiter ook in los rijbak was met een zweep en hij gebruikte dat .Werd zijn paard dwars.Of hij gaf zijn paard been(sporen).Was ie beledigd
Lol, klinkt erg herkenbaar :')

Hier een tijdje een Jazz x Houston merrie gereden, zat meer dan voldoende karakter in. Met zweep rijden was niet nodig, ook nooit mee gereden. Sporen enkel voor de buikspieren en dat accepteerde ze, meestal dan. Wedstrijd was ze dan weer super, wel scherp maar geen stap verkeerd.

Heerlijk dier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 09:17 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ach we kunnen wel heilig gaan doen over de karakters van Jazzen maar ik ken er echt veel rotzakken van en ook een aantal echt geflipten. En ja, ook wel braven. Maar meer lastige dan brave.
Ik denk wel dat je als je eerlijk kijkt naar de vererving je moet toegeven dat hij over het algemeen moeilijke karakters geeft. En geen amateurpaarden op een uitzondering na.
Heilig doen is inderdaad niet nodig. Ze zijn inderdaad niet makkelijk, ik heb er een aantal gereden en op 2 na, die waren echt geniaal qua karakter (moeder was geloof ik half Gelders), hebben ze allemaal een (scherp) karakter.

Ik denk dat je, op zo'n paard op 'scherp' moet staan. Je voelt meestal heel snel aan wat voor type paard je onder je kont hebt. Dan moet je zelf rustig, duidelijk en ontspannen gaan rijden. Is niet makkelijk en niet iedereen kan het. Ik zou er ook niet meer dan 1/2 per dag willen rijden, na zo'n training heb je het gevoel alsof je er 3 achter de rug hebt. Maar, als de knop dan eenmaal om is en ze gaan lopen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 09:22 



 
Profiel   

Ik ben toch wel een aantal Jazzen tegen gekomen met een steekje los..ook veel poepiebrave normale paarden. Overeenkomst die ik opgemerkt heb is dat ze allemaal willen en kunnen lopen en ook blijven gaan. Ideale topsport mentaliteit natuurlijk.

Ik weet niet of het moeilijke gedrag alleen aan Ulster te wijten is..wel dat Ulster ze inderdaad niet altijd makkelijk gaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 10:54 



 
Profiel   

Had ook een jazz. Erg intelligent, met een kleine dosis humor. Veel werklust.. maar het was af en toe wel opletten. Maakte zich ook nog wel eens sterk omdat ze kabouters zag... en mij vergat.
Maar ze was er ook zo overheen.

Nuchter en mak? Nee dat niet. Maar zeker wel een van de gaafste die ik ooit heb gehad. Was een goede leermeester omdat ze sensibel was.

Bij verkoop kwamen er veel mensen bij wie ik wist dat het nooit zou werken. A la 5 manegelesse en een jong eigen paard willen. Dus moest vaak uitleggen wat een sensibel paard inhield. Misschien geen goede reclame, maar zo’n dier kan alleen in goede handen uitblinken... de gemiddelde ruiter vergist zich gewoon te vaak in zijn of haar kunde. En dat werkt tegen bij jazz nakomelingen. Het is geen doorsne paard.

Maar zeker goed materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 12:27 



 
Profiel   

Knert schreef
Had ook een jazz. Erg intelligent, met een kleine dosis humor. Veel werklust.. maar het was af en toe wel opletten. Maakte zich ook nog wel eens sterk omdat ze kabouters zag... en mij vergat.
Maar ze was er ook zo overheen.

Nuchter en mak? Nee dat niet. Maar zeker wel een van de gaafste die ik ooit heb gehad. Was een goede leermeester omdat ze sensibel was.

Bij verkoop kwamen er veel mensen bij wie ik wist dat het nooit zou werken. A la 5 manegelesse en een jong eigen paard willen. Dus moest vaak uitleggen wat een sensibel paard inhield. Misschien geen goede reclame, maar zo’n dier kan alleen in goede handen uitblinken... de gemiddelde ruiter vergist zich gewoon te vaak in zijn of haar kunde. En dat werkt tegen bij jazz nakomelingen. Het is geen doorsne paard.

Maar zeker goed materiaal.


Zulke paarden zijn niet geschikt voor beginners en lichtgevordenen ruiters. Ik heb op de manege vaak genoeg gezien dat er idd beginners een eigen paard willen, terwijl ze niet kunne rijden . Ze willen dan een jong vurig paard om mee buiten te rijden. Dat werkt niet en ze krijgen er problemen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 12:43 



 
Profiel   

Ik had een Santano x Flemmingh dat was af en toe ook een complete klootzak! zo had je 2 uur een buitenrit gemaakt was je bijna thuis en ontplofte hij ineens onder je vandaan met een paar rotbokken.
of je was op wedstrijd lekker aan het rijden en loopt er ineens een doodeng paard 180 graden om zn as en al bokend er vandoor.
verder echt een mega goed paard maar helaas dood in de wei aangetroffen op 8 jarige leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 12:53 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Het gedrag van Jazz zijn nakomelingen komt via zijn moeder van Ulster.


Klopt en dat gedrag, wat pompadour beschrijft , komt echt bij Ulster vandaan . Ik heb een Ulster merrie gehad en de nakomelingen hebben ook allemaal die trekjes , die zij ook had. Absolute draken onder het zadel maar in de omgang en op wedstrijd vaak super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 17:11 



 
Profiel   

Ik weet van een insider, dat de twee klonen verschillende karakters hebben. Dus niet alles is overerfbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 17:36 



 
Profiel   

Mijn verzorgpaard is ook nakomeling van Jazz (vader is Armani). Best sensibel, maar wel echt een diamantje. Rijden er nog niet mee en dat zal ook niet makkelijk gaan, maar als ze eenmaal snapt wat we bedoelen dan wil ze wel. (Soms ook niet, dan heeft mevrouw zelf een ander plan :P )

Maar om terug te komen op de kloon-kwestie, vind ik het gek dat ze er twee gekloont hebben. Sowieso vind ik het een gek idee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 17:36 



 
Profiel   

Irisjeeh1999 schreef
Maar om terug te komen op de kloon-kwestie, vind ik het gek dat ze er twee gekloont hebben. Sowieso vind ik het een gek idee...

Ze hadden er zelfs 3 waarvan 1 dus reeds gestorven is.

Ik vind het niet zo raar om meerdere klonen te hebben.
In de opfokperiode kunnen er altijd ongelukken gebeuren.

Op 1 paard wedden is nooit verstandig. :P

Dat de klonen anders zijn qua karakter is ook niet raar, ze zijn beide door een andere merrie opgevoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 17:42 



 
Profiel   

Karakter wordt grotendeels ook gewoon gevormd door opvoeding (merrie en mens) en later in de training. Uiteraard ook erfelijk deel, maar grootste deel is van na de geboorte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 18:06 



 
Profiel   

Niello schreef
Ik weet van een insider, dat de twee klonen verschillende karakters hebben. Dus niet alles is overerfbaar.

Stond ook in het interview wat gegeven was.
Maar dat is ook logisch imo.
Karakter en temperament is deels erfelijk maar ook veel aangeleerd. Beide hadden een andere draagmoeder, dus ook een andere opvoeding gehad als veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 19:54 



 
Profiel   

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ywood.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 20:13 



 
Profiel   

Zijn er ook ergens filmpjes?

Vind Hollywood best leuk opgedroogd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 20:35 



 
Profiel   

Kunnen jullie dit zien? Is een filmpje van de training op Patrick zijn Facebook
https://www.facebook.com/10000255843493 ... 85?sfns=mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 20:41 



 
Profiel   

Echt nog een puppy, dun halsje.. Wel een leuk dier om te zien!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen