Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Governor

 
Profiel   

Leuk dier! De mijne is nu denk ik 168 cm. Zal rond de 170/172 uitkomen verwacht ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:34 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Leuk dier! De mijne is nu denk ik 168 cm. Zal rond de 170/172 uitkomen verwacht ik.


Dank je. Die van jou dus ook al mooi aan de maat? Moeder van Obama is maar 1.65, dus ik hoopte wel dat hij voldoende maat zou krijgen en dat lijkt goed te komen. Mijn dochter is inmiddels 176 en kan een beetje maat wel hebben :-)
Is die van jou ook zo knuffelig? Ik kan gewoon in stal sokken en oren knippen en poetsen etc. terwijl hij lekker staat te eten. Echt een fijn karakter voor zover ik zijn stalgedrag kan inschatten haha. Hopelijk straks onder de man ook zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 11:22 



 
Profiel   

Ja de mijne is ook echt een knuffel! Heel aanhankelijk! Heeft ook wel een beetje een onzeker karakter dus rekent heel erg op mij en is ook altijd heel alert op mij. Echt een super lief paard in de omgang eigenlijk al vanaf veulen af aan.

Ik vind het best jammer dat er zo weinig nakomelingen op bokt zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 21:33 



 
Profiel   

Mijn Governor nakomeling is ondertussen goed zadelmak te noemen. Zo makkelijk alles in het begin verliep zo 'lastig' werd het daarna.
In eerste instantie was hij te makkelijk waardoor ik al dacht dat hij alles een beetje over zich heen liet komen. En dat was dus ook zo. Hij raakte op een gegeven moment in paniek van alles dus we hebben het heel rustig aan gepakt. Ieder stapje dat we namen hebben een week herhaald tot hij volledig ontspannen was en daarna pas weer door gegaan naar de volgende stap.
Ondertussen is hij echt braaf en fijn te rijden. Hij blijft af en toe nog wel eens opzij springen maar aan de andere kant is hij ook weer super nuchter en niet snel onder de indruk. Het is dus heel wisselend hoe hij op dingen reageert.
Al met al vind ik het een super fijn paard met een hele goede instelling en heel veel werklust.



(zie einde van de video hoe goed hij reageert op de herrie die mijn honden maken, dat soort dingen doen hem dan weer helemaal niks maar een takje in de bak waar hij overheen loopt kan hij wel weer van schrikken :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 18:33 



 
Profiel   

[ img ]

Zo, ik dacht ik hoor niets en had mijn volume voluit gezet. Schrok me rot van je honden hahahaha. Maar wat blijft hij daar braaf zeg. Super fijn! Ben benieuwd hoe hij er aan het eind van het weideseizoen uitziet als hij wat meer spiertjes krijgt en iets uitzwaard.

Onze Governor is afgelopen weekend 2 geworden. Gaat nu weer de hoogte in en tekent dan gelijk weer enorm op de ribben. Zijn moeder heeft dat ook zo erg, die zag er na de dracht ook echt niet uit.
Hopelijk gaat dat weg als hij ouder is en gaat uitzwaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 10:04 



 
Profiel   

Mooi dier zeg! De mijne tekent ook enorm op de ribben! Hij was best vol maar door het zadelmak maak proces vallen ze altijd wat af en bij hem zie je dat direct. Hij moet inderdaad nog flink van spieren (en vet) kweken. Gelukkig kunnen ze nu al een tijd weer de hele dag op het gras en straks als hij braaf genoeg onder het zadel is krijgt hij lekker even vrij om bij te komen. Vaak komen ze daar weer een stuk beter uit.

Misschien typisch iets voor Governor nakomelingen want mijn andere paard (zelfde leeftijd) heeft dit echt een stuk minder.
Ik herken die blik van de jouwe trouwens heel erg. De mijne kijkt echt precies zo uit de ogen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 15:34 



 
Profiel   

Ik zit erover na te denken om Governor te gebruiken voor mijn merrie.

Maar ik ben erg benieuwd op wat voor merrie jullie hem hebben gebruikt!

Wat waren je verbeterpunten, en wat is de afstamming van je merrie, en hoe ziet ze eruit qua fundament en bouw.

Ook ben ik uiteraard erg benieuwd hoe het nu met jullie nakomelingen gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 05:56 



 
Profiel   

Onze Governor is uit een Special D x Elcaro merrie. EPTM, Sport en keurmerrie. Mooi model en fijn bewerkbaar karakter. Braaf, maar wel heet te maken (van wat ik van de fokker heb begrepen).

Hij is nu bijna 3 jaar. Super fijn karakter (kon je met 2 jaar oud voetjes uitscheren losstaand). Onlangs toch geruind, omdat ik hem te puppy vond om mee te nemen naar de bezichtigingen. Paard met veel bot, heel aanhankelijk en gek op poetsen. Zijn heel benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen. Lijkt heel makkelijk te schakelen. Hij meet nu zo'n 1.68.

Moeder
[ img ]

Jaarling (stijgerende)
[ img ]

Van dit jaar
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 09:44 



 
Profiel   

Mvdh23, ik heb de mijne vorige jaar verkocht. Kwam uit een Gelderse moeder en volgens mij heeft Governor hem niks nagelaten behalve het kleurtje :') was echt een heel Gelders type en qua karakter ook meer zijn moeder. Heb ook nog nooit een nakomeling van Governor gezien waarvan ik nu zeg ‘dat is een echte Governor’. Zou zo ook niet weten wat hij juist heel sterk doorgeeft.

Padoertje, knap paard zeg!! Ben benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 22:16 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Mvdh23, ik heb de mijne vorige jaar verkocht. Kwam uit een Gelderse moeder en volgens mij heeft Governor hem niks nagelaten behalve het kleurtje :') was echt een heel Gelders type en qua karakter ook meer zijn moeder. Heb ook nog nooit een nakomeling van Governor gezien waarvan ik nu zeg ‘dat is een echte Governor’. Zou zo ook niet weten wat hij juist heel sterk doorgeeft.

Padoertje, knap paard zeg!! Ben benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen.


Bijzonder zeg!
Heb je foto’s van de nakomeling met zijn moeder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 05:45 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Onze Governor is uit een Special D x Elcaro merrie. EPTM, Sport en keurmerrie. Mooi model en fijn bewerkbaar karakter. Braaf, maar wel heet te maken (van wat ik van de fokker heb begrepen).

Hij is nu bijna 3 jaar. Super fijn karakter (kon je met 2 jaar oud voetjes uitscheren losstaand). Onlangs toch geruind, omdat ik hem te puppy vond om mee te nemen naar de bezichtigingen. Paard met veel bot, heel aanhankelijk en gek op poetsen. Zijn heel benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen. Lijkt heel makkelijk te schakelen. Hij meet nu zo'n 1.68.


Moeder
[ [url=m/2CfEpO.png]Afbeelding[/url] ]

Jaarling (stijgerende)
[ [url=m/hF4s1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van dit jaar
[ [url=m/NC3OdE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi paard hoor!
Is jouw merrie sterk gebouwd? Of wat ieler?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 05:47 



 
Profiel   

Mvdh23 schreef
Padoertje schreef
Onze Governor is uit een Special D x Elcaro merrie. EPTM, Sport en keurmerrie. Mooi model en fijn bewerkbaar karakter. Braaf, maar wel heet te maken (van wat ik van de fokker heb begrepen).

Hij is nu bijna 3 jaar. Super fijn karakter (kon je met 2 jaar oud voetjes uitscheren losstaand). Onlangs toch geruind, omdat ik hem te puppy vond om mee te nemen naar de bezichtigingen. Paard met veel bot, heel aanhankelijk en gek op poetsen. Zijn heel benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen. Lijkt heel makkelijk te schakelen. Hij meet nu zo'n 1.68.


Moeder
[ [url=m/2CfEpO.png]Afbeelding[/url] ]

Jaarling (stijgerende)
[ [url=m/hF4s1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van dit jaar
[ [url=m/NC3OdE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi paard hoor!
Is jouw merrie sterk gebouwd? Of wat ieler?


Nee, is niet een hele grote (1.64) of grove merrie, maar wel met wat bot. Schuine schouder en schuin aflopende achterhand heeft hij echt wel van moeders, maar voor de rest zou ik niet weten waar hij al dat fundament vandaan heeft. Ik weet niet hoe Governor als veulen was, maar kan me niet voorstellen dat dat een enorme knoeperd was. Obama heeft ook echt wel benen en flinke knieën en dat hebben vaders en moeders beide niet zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 10:00 



 

Leuk om te zien zeg!
Mijn paard staat naast een zoon van Governor, hij lijkt ook sprekend op zijn vader :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 10:26 



 
Profiel   

Even een heropening! 2,5 maand oude Governor nakomeling hengst, moeder is van Ferdeaux. Drie fijne gangen en een top karakter, een echte knuffel. Heel blij mee! Ik denk dat hij uiteindelijk koffievos gaat worden (als ik de kleur bij zijn ogen en neus zo zie) en hij gaat in ieder geval flink aan de maat worden.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-23 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen