Nakomelingen Marlon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 17:03

Ik heb even zitten zoeken en zag dat er al een paar topics waren over nakomelingen, maar deze zijn meer dan 10 jaar oud, dus ik denk niet dat het zin heeft om daarop te reageren.

Dus, wie heeft er een nakomeling van Marlon?

Ikzelf heb een 4 jarige Marlon X Negro, een schat van een beest, echt knuffelkont, en heel braaf. Ik ben benieuwd wie hier nog meer een Marlon hebben (gehad), en wat jullie ervaringen hiermee zijn.

als dit niet mag, dan graag een slotje

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:00

Marlon staat ter dekking bij hengstenhouderij reilink.

heb je hem daar ook vandaan?

zij hadden ook een marlon x negro

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:33

Jaa dat weet ik, daar is mijn paard inderdaad gefokt. Helaas nog wel wat klein, maar inmiddels al een stuk gegroeid nadat we hem kochten.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:08

Marlon is natuurlijk al een wat oudere hengst, dus of er nog veel rechtstreekse nakomelingen van zijn, weet ik niet.

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:31

Ik heb vorig jaar een Marlon gehad. Moederskant Rossini geloof ik, maar weet het niet zeker meer.
Bij aankoop goedgekeurd, maar helaas al vrij snel kreupelheidsproblemen wat uiteindelijk veroorzaakt bleek te worden door sesamoidose. Achteraf was het op de aankoopfotos ook wel te zien. Dus dat was zuur..
Dus heb na ruim een half jaar al afscheid van m moeten nemen. We zijn L1 dressuur en B springen geworden.
Paard met enorm knuffelgehalte, onder het zadel wel soms wat zeikerig.. Maar over het algemeen super lief. Niet moedersmooiste, vrij groot hoofd met iets een bobbel op zn hoofd

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 23:02

_E_ schreef:
Ik heb vorig jaar een Marlon gehad. Moederskant Rossini geloof ik, maar weet het niet zeker meer.
Bij aankoop goedgekeurd, maar helaas al vrij snel kreupelheidsproblemen wat uiteindelijk veroorzaakt bleek te worden door sesamoidose. Achteraf was het op de aankoopfotos ook wel te zien. Dus dat was zuur..
Dus heb na ruim een half jaar al afscheid van m moeten nemen. We zijn L1 dressuur en B springen geworden.
Paard met enorm knuffelgehalte, onder het zadel wel soms wat zeikerig.. Maar over het algemeen super lief. Niet moedersmooiste, vrij groot hoofd met iets een bobbel op zn hoofd

Die bobbel herken ik! Dat heeft mijne ook. Wel echt een lief paard, alleen op de wasplaats met opzadelen wat ongeduldig. En hij is nog jong, dat is ook te merken. Ontzettend jammer van je paard!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 23:03

Ketaki schreef:
Marlon is natuurlijk al een wat oudere hengst, dus of er nog veel rechtstreekse nakomelingen van zijn, weet ik niet.

Hij dekt nog steeds, dus in principe kan dat prima, alleen is het niet een heel erg bekende hengst. Ik vind mijn paard in ieder geval goed gelukt, alleen een beetje klein nog, maar hij kan nog groeien natuurlijk

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:06

Ik heb jouw paardje denk ik te koop zien staan. Helaas voor mij te klein, maar zó aansprekend!

Ik heb (inmiddels alweer 8/9 jaar geleden) op mijn werk een Marlon gereden. Grote bruine ruin, niet het allerknapste hoofd inderdaad. Wel ontzettend lief, meewerkend en fijn paard! Ik was er echt heel gek mee
Kon niet bijzonder springen, ging er wel overheen, maar wat plomp.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:08

Noukie schreef:
Ik heb jouw paardje denk ik te koop zien staan. Helaas voor mij te klein, maar zó aansprekend!

Ik heb (inmiddels alweer 8/9 jaar geleden) op mijn werk een Marlon gereden. Grote bruine ruin, niet het allerknapste hoofd inderdaad. Wel ontzettend lief, meewerkend en fijn paard! Ik was er echt heel gek mee
Kon niet bijzonder springen, ging er wel overheen, maar wat plomp.

Jaa ik vind mn paard geweldig, eigenlijk een beetje op de gok gekocht, springen snapte hij nog niet (inmiddels al wel een beetje en geeft iig een fijn gevoel) hij was heel vrolijk, maar had genoeg afdruk van de grond af, zowel met draven als met springen. Galop konden we daar niet beoordelen maar hij blijkt heel groot te galopperen. En hij was 154... nu inmiddels wel wat gegroeid, maar 170 zal ie nooit in de buurt komen. Gelukkig ben ik ook klein en past het prima. Vind m wel steeds mooier worden, ook qua hoofd. En alles past qua formaat prima bij elkaar.
Mm denk dat Marlon dat dan wel doorgeeft, dat lieve.

Dit is trouwens mijn paard:

Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:06

Irkoontje schreef:
Ketaki schreef:
Marlon is natuurlijk al een wat oudere hengst, dus of er nog veel rechtstreekse nakomelingen van zijn, weet ik niet.

Hij dekt nog steeds, dus in principe kan dat prima, alleen is het niet een heel erg bekende hengst. Ik vind mijn paard in ieder geval goed gelukt, alleen een beetje klein nog, maar hij kan nog groeien natuurlijk

dat klopt idd, ik vind het een beetje een ondergewaardeerde hengst. er komen veelzijdige paarden van :j :j

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:08

Ik heb een zurich x Marlon. Een hele lieve merrie met een prachtig karakter. Heel intelligent en gevoelig.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 17:56

Heb je een foto van je paard sassie76?

Ben ik met je eens ketaki. Ik heb ook het idee, en dan even naar mijne kijkend, dat hij ook rustigere paarden geeft, die eigenlijk overal wel inzetbaar zijn imo. Nu zit achter die van mij ook negro, dus daar zal ie zn achterbeen wel van hebben, maar marlon geeft ook zeker geen slechte bewegers

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:28

Mijn driejarige Marlon
Afbeelding

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 11:07

livo schreef:
Mijn driejarige Marlon
[ [url=m/BLOZnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard zeg! Kan je er wat meer over vertellen?

Amber_Puck
Berichten: 51
Geregistreerd: 07-04-16

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:42

Ik meld mij hier ook. Wat een knappe paardjes zeg! Ik heb ook een directe nakomeling van Marlon gehad. Super lieve merrie, was ook erg allround en kon eenorm goed springen. Helaats heb ik haar in bijna 2 jaar geleden moeten laten inslapen na een peesblesure.
Afbeelding

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:17

Afbeelding

Wiskey1 schreef:
livo schreef:
Mijn driejarige Marlon
[ [url=m/BLOZnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard zeg! Kan je er wat meer over vertellen?



Ik heb haar sinds Januari, Supermakkelijk dier in de omgang, nu licht zadelmak. Merrie maar totaal geen merriekuren. Altijd vriendelijk en vrolijk. Het is een Marlonx Zambuka. Ze beweegt prima, gewoon lekker los en kan fijn vrijspringen. Gewoon ongecompliceerd dier.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 13:29

Wat leuk zeg! Wat zijn je plannen met haar?

Amber-puck. Wat jammer! Was een mooi paard om te zien.

Ik heb mijn paard inmiddels al 3.5 jaar. Ik rijd niet veel, maar altijd opstappen en wegrijden
Afbeelding
Zeepaard

Afbeelding
Hunterpaard
Afbeelding
Crossles
Afbeelding
En gewoon omdat ie zo mooi is

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:28

Nou ongeveer at wat jij doet, van alles wat. Mijn vorige (en huidige) paard heb ik gekocht om puur recreatief te rijden, maar die is echt te groot en te lomp alles ging moeizaam. Dus ik zocht gewoon iets wat makkelijk was, in karakter lijf enzovoort. Wil eens beginnen met een beetje BB volgend jaar. Komend jaar beetje buitenrijden en gekkigheid uithalen, niet te serieus aan de traning in elk geval...

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 14:44

livo schreef:
Nou ongeveer at wat jij doet, van alles wat. Mijn vorige (en huidige) paard heb ik gekocht om puur recreatief te rijden, maar die is echt te groot en te lomp alles ging moeizaam. Dus ik zocht gewoon iets wat makkelijk was, in karakter lijf enzovoort. Wil eens beginnen met een beetje BB volgend jaar. Komend jaar beetje buitenrijden en gekkigheid uithalen, niet te serieus aan de traning in elk geval...

Klinkt goed! Ik rijd dit jaar zelf helemaal geen wedstrijden meer, vanaf juli ben ik voor een half jaar in het buitenland, dus krijgt mn paard rust. Volgend jaar zie ik wel weer

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:52

Ik heb ook ooit geroepen, ik irj geen wedstrijden meer, maar kreeg toch min of meer de smaak weer te pakken...maargoed...als ik m een rondje B rondkrijg straks ben ik meer dan tevreden hoor ;-)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 20:41

livo schreef:
Ik heb ook ooit geroepen, ik irj geen wedstrijden meer, maar kreeg toch min of meer de smaak weer te pakken...maargoed...als ik m een rondje B rondkrijg straks ben ik meer dan tevreden hoor ;-)

Ik wil wel, maar nu ligt alles stil vanwege corona, en tegen de tijd dat het misschien weer loopt, ga ik weg, dus voorlopig rijd ik geen wedstrijden. Volgend zomerseizoen hopelijk weer, beetje afhankelijk hoe snel de conditie weer goed is

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:56

oh dat zal het voor mij ook zeker wel worden, kan er net goed en wel op zitten en ze wordt deze maand pas drie. Vanavond nog even een rondje wezen fietsen met haar....superbraaf kleutertje....

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:41

livo schreef:
oh dat zal het voor mij ook zeker wel worden, kan er net goed en wel op zitten en ze wordt deze maand pas drie. Vanavond nog even een rondje wezen fietsen met haar....superbraaf kleutertje....

Oh fijn! Fietsen durf ik met die van mij niet, die schrikt bijna overal van. Een bosrit alleen is ook weinig aan, ben veel teveel bezig met m voorwaarts houden, terwijl ie met 2 paarden of meer vooraan loopt als ie de kans krijgt :,)

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: Nakomelingen Marlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:24

Ja hier was het ook een uitprobeersel, misschien niet de meest doordachte en verstandige aar het verliep vlekkeloos. Het is wel de bedoeling dat we straks met zn tweeen op pad kunnen dus toch maar vast een beetje oefenen