Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 35 [ 853 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

Succes morgen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:44 



 
Profiel   

Kan er helaas ook niet bij zijn maar succes morgen Hindo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 22:02 



 
Profiel   

Het heeft niet mogen zijn, Hindo.

Het leek mij een mooi, tof, goed paard.
Hij toonde zich super vooraan, zeker bij de draf aan de hand.

Maar ik kon me ook wel vinden in de kritiek: niet sterk en actief genoeg achteraan.
Tja er loopt daar zoveel super kwaliteit rond dat ze echt streng kunnen selecteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:09 



 
Profiel   

Ik zag ‘m net voorbij komen in het verhaal van Stal van der Sande. Mag je erg trots op zijn dat je eigen fokproduct het alleen al tot de 2de bezichtiging schopt.

Hoop dat die van mij ook zo uitgroeit, dan ben ik zeer content {:} :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:37 



 
Profiel   

Ja was jammer dat tie niet door was, maar kon me ook vinden in het commentaar van de jury.
Hij was net ff wat minder scherp met het ab dan in Ermelo. Laatste stukje aan de hand liet hijwel wat drafpassen zien zoals we van hem gewend zijn.
Al met al toch heel trots en iemand gaat daar zeker een heel fijn sportpaard aan hebben.

Voor de liefhebbers; ik heb nog twee kaarten voor morgen die wij zelf niet gaan gebruiken.
Mooie zitplaatsen op rij 7 naast het middenpad. Bij interesse stuur mij even een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:48 



 
Profiel   

De door ons gefokte Fontaine x Guardian S is vandaag voorgesteld op de NRPS hengstenkeuring. Hij is aangewezen voor de 3e bezichtiging en showdag op 25 maart.

Ik heb gevolgd via de live stream. Hij liet zich heel goed zien, beter dan in Den Bosch en kreeg ook heel lovend commentaar van de jury!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 18:56 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 08:56 



 
Profiel   

Wat leuk Hindo! Gefeliciteerd!! **\O/**
Het is ook echt een mooi compleet dier om te zien. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 09:00 



 
Profiel   

Ik duim mee voor die derde ronde!

Heb je de moeder nog?
Nog gedekt met Fontaine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 09:28 



 
Profiel   

Nee de moeder is niet meer in mijn bezit. Wel de grootmoeder. De moeder heeft vorig jaar een hengstveulen gehad van For Ferrero en is momenteel hoogdrachtig van Nirvano.
De grootmoeder heeft vorig jaar een veulen gehad van Next Level. Helaas niet drachtig gekregen vorig jaar ivm vele cystes. Die worden volgende week operatief verwijderd en dan hopen we haar dit jaar weer drachtig te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 09:36 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Hindo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, Hindo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 17:48 



 
Profiel   

In de groep "Fontaine offspring" op facebook stond een bericht van iemand die informeerde hoe het ging met Fontaine qua sport.
Zij kreeg als antwoord dat hij scheuren in een hoef had en op rust stond.
Ze dacht dat hij weer bij zijn fokker stond.

|(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 09:53 



 
Profiel   

Ja ik las het. Al hoorde ik via via dat het gewoon goed met hem gaat en hij nu bij Nijhof zelf op stal staat. En tijdens de hengsten show weer ohz word gepresenteerd.

Maar sportief gezien zien we hem niet hè. Best jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 15:03 



 
Profiel   

Zag het idd voorbij komen, maar ondanks zijn ontbrekende sportcarriere dekt hij nog wel voldoende. in 2022 zijn er 75+ nakomelingen alleen al in horsetelex ingeschreven en dat zullen ze nog niet eens allemaal zijn.

Dus ik vrees dat we weinig nog van hem gaan horen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 15:22 



 
Profiel   

In 22 zijn er 153 ingeschreven bij kwpn.
In 21 waren er 184
In 20, 110
In 19, 108
( dit jaar nog geen)

Totaal binnen kwpn 555
Kassa kassa!

Waarom zouden ze hem in de sport steken? Dat kost veel geld en dan zouden ze hem alleen maar blootstellen aan kritiek.

Tenzij natuurlijk hij in 22 bijna niet zou gedekt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 09:49 



 
Profiel   

Ja klopt, ik snap het financieel wel dat ze hem niet te veel in het openbaar brengen. In de hoop dat zijn nakomelingen het goed gaan doen en zo alsnog bekendheid op bouwen.

Ach hoe dan ook, ik ben blij met mijn Phill, of hij nou wel of geen sportieve carrière gaat opbouwen. De tijd zou het leren.

Hoe gaat het met jullie Fontaines op dit moment??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 10:38 



 
Profiel   

Met mijn merrietje goed.
Groeit goed, is gezond, is lief en belangstellend naar mensen toe, is net een tikkeltje minder sensibel dan haar mama.
Loopt ruim (het achterbeen zou er wat meer onder mogen komen om ideaal te zijn)
Is nog erg smal en hoogbenig, maar ze is ook nog maar 10 maanden. E4g overbouwt achteraan, maar ook dat hoort bij de leeftijd. Mooie bovenlijn, lange hals.
Staat een tikkeltje Frans vooraan.
Had de neiging om wat steile hoeven te hebben, maar correct bekappen lijkt het probleem opgelost te hebben.
Ik ben heel tevreden. Hout vasthouden dat het zo verder mag evolueren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 15:50 



 
Profiel   

Mooi om te horen! Phillie staat juist eerder iets richting toontredend.

Ze is gegroeid en momenteel iets schraal, al ben ik haar vooral als dik propje gewend. :+

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze gaat volgende week voor het eerst naar de tandarts. Dan is die ook afgevinkt. En daarna gaat ze dit voorjaar naar haar kostschool om te leren wat het volwassen paarden leven in houd. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 21:20 



 
Profiel   

De tandarts had een behoorlijke buit aan doppen en een paar wolfstandjes. :+
[ img ]

Vandaag is ze verhuist naar de nieuwe stal. Ze stond echt binnen 5 minuten op de trailer en was de rest van de reis super braaf! Trots op mijn baby <3 Ik ben zo benieuwd hoe ze alles rustig op gaat pakken. :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 23:25 



 
Profiel   

Tandarts heeft flink huisgehouden Kevinsky! *D

Ga je haar zelf beleren? Ik heb voor volgend jaar een alvast plekje gereserveerd. Toevallig had ze ook Fontaine merrie van 4 in training staan van maar liefst 185 :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 01:28 



 
Profiel   

Oeioei, 185 moet de mijne echt niet worden. Dan moet ik een nieuwe trailer en een box van 3x4 is dan ook zielig!

Kevinsky, die doppen wat is dat precies? Zijn dat restanten van melktanden of zoiets?
Is Philaina nu vertrokken voor een pre-trainingstraject?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:15 



 
Profiel   

Zo, die tandarts hoefde zich niet te vervelen := , kevinsky. Fijn dat ze zo braaf is.

Die van ons is nu 10 mnd drachtig en begint richting maat tank te gaan. Binnenkort niet alleen 1.80+ hoog maar ook breed :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:01 



 
Profiel   

Is spotte zojuist Fontaine bij zijn (denk ik) nieuwe ruiter. Hopelijk komt hij nu meer in the picture.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:54 



 
Profiel   

Wow Willemiens, 1,85m :wow: Mij niet gezien zo groot haha, dan ben blij met mijn ukkie van ik gok zo'n 1,65m :=

Kound volgens mijn zijn doppen idd de resten van de melktanden. Het zijn echt 'dopjes' die boven een andere kies zitten. Maar Google weet dat vast beter dan ik. :+

Ik ben benieuwd wat die van jou aan het bakken is Ziolette! Was ze niet drachtig van Toto Jr?

Leuk Boedha!! <3

Phill haar plekje heb ik ook een jaar van te voren gereserveerd. :o Ik merkte dat ze het lastig vond om in de nieuwe opfok groep echt lekker te aarden. Overdag op het land ging het wel lekker, maar op stal bleef het wat lastig. Ze wil alleen maar aan de rechterkant tegen de muur aan eten door het hek. En als er een ander stond, Ja, dan durfde ze eigenlijk niet.
Dus toen dit plekje vrij kan heb ik besloten om haar er nu al heen te sturen.

Ik had thuis toen nog plek, nu helaas wel na het inslapen van onze drachtige merrie vorige week. |(

En dit leek me beter voor haar, eigen stal, eigen eten. En ze gaan rustig kijken hoe en of wat ze nu aan kan kwa werk. Ik ga haar dus niet zelf zadelmak maken. De laatste was alweer 3 jaar geleden, dus deze slaan we over. O:)

Mocht onze 'secret missie' compleet vlekkeloos slagen dan komt ze begin juli naar huis en kan ze daarna hier nog even het land op. Mocht ze er niet aan toe zijn, dan hebben we nu ook plek om haar weer naar huis te halen. En mag ze nog even jonkie spelen voor een paar maanden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 35 [ 853 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen