Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

Die van mij was ook inie minie bij de geboorte en is ook heel lang klein gebleven. Hij begint nu wel echt een spurt te maken en dan voornamelijk zijn billen }:0
Op 4 maanden oud meetten hij 133cm schoft dus volgens het groei schema goed op weg.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
B-) het is wel echt een clown eerste klas. Onwijs grappig en mensgericht karakter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:46 



 
Profiel   

Wat een dotje Willemiens! <3

Vanmiddag even op bezoek geweest bij mijn toppertje. Ze groeit als kool!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 16:44 



 
Profiel   

De laatste scan was goed. Dus volgend jaar krijgen wij een Fontaine uit onze elite merrie van Sander. [ img ]
Geduld tot 12 mei 2023

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd BaudyH.

Afgelopen weekend is de opfok vertrokken. Ben ook even bij de andere veulens wezen kijken en pikte er zo 2 Fontaines uit, ze hebben wel allemaal een beetje het zelfde hoofdje. Grappig!

[ img ]

[ img ]


Vandaag alweer wezen kijken bij ‘m, het is 1,5 uur rijden maar kon het niet laten.. :')


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:15 



 
Profiel   

[ img ]

2,5 jarige hengst. Fontaine x Goldschmidt

[ img ]

2,5 jarige merrie, Fontaine x Redford.

Beiden verkocht maar staan tot eind dit jaar nog bij ons..

Wij zijn trotse fokkers :))

Alleen de maat is wel een ding hoor.. ze zijn beide 1.75+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:42 



 
Profiel   

Lieve Rhodi op kamers! Hij ziet er goed uit. Ik snap wel dat je toch weer bent gaan kijken de hoor. Staat hij bewust zo ver weg?

Sannum, ik ben stiekem wel wat verliefd op jou merrie hoor. <3 Ze zijn idd behoorlijk aan de maat met 2,5 en dan al 1,75+. Hoe groot waren de merries waarmee je ze hebt gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:20 



 
Profiel   

Ik woon in de randstad dus erg veel plek heb je hier niet en hier staat er een oudere ruin in de kudde die de boel in gereel houdt dus dat is wel fijn.
Toen wij kwamen kijken kregen we een rondleiding over de akkers en vertelde hij van alles over het gras en kruiden op het land en had hij er ook 1 uit de kudde gehaald waar hij een hoefzweer vermoedde. Dus wel iemand met verstand -O-

Dat zijn flinke jongens Sannum! Waren ze altijd al zo groot of hebben ze een spurt gemaakt?
Die van mij is niet uitzonderlijk groot maar liep de laatste week een beetje voorzichtig dus toch maar de DA gebeld voor foto’s, die was bij aankomst al verbaasd hoe groot hij was geworden en op de fotos waren zijn kogels een beetje onstoken.. volgens de DA omdat hij zo enorm hard aan het groeien is en was het ook een heel groot verschil met een maand daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:32 



 
Profiel   

De hengst was als veulen al enorm. Was eerste weken net een wokkel |( hoef links, kogel rechts, sprong links, knie rechts etc %) is gelukkig helemaal goedgekomen! Merrie was tot haar eerste groot maar niet extreem, begon daarna pas echt flink de hoogte in te gaan.
Moeder van de hengst 1.72 en van de merrie 1.75.
Hengst is al gekeurd, 100% goed gelukkig. Maar ik vind ze persoonlijk te groot, zulke dieren hebben echt heel goed management nodig in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:17 



 
Profiel   

Sannum schreef
De hengst was als veulen al enorm. Was eerste weken net een wokkel |( hoef links, kogel rechts, sprong links, knie rechts etc %) is gelukkig helemaal goedgekomen! Merrie was tot haar eerste groot maar niet extreem, begon daarna pas echt flink de hoogte in te gaan.
Moeder van de hengst 1.72 en van de merrie 1.75.
Hengst is al gekeurd, 100% goed gelukkig. Maar ik vind ze persoonlijk te groot, zulke dieren hebben echt heel goed management nodig in mijn ogen.



Maar de moeders van de veulens waren ook al geen kleintjes. Dat in combi met Fontaine welke flink groot is, neem ik aan dat je niet had verwacht dat ze bij de 1.70m zouden eindigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:10 



 
Profiel   

Hoe doet hij het op kleine merries?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:42 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
Sannum schreef
De hengst was als veulen al enorm. Was eerste weken net een wokkel |( hoef links, kogel rechts, sprong links, knie rechts etc %) is gelukkig helemaal goedgekomen! Merrie was tot haar eerste groot maar niet extreem, begon daarna pas echt flink de hoogte in te gaan.
Moeder van de hengst 1.72 en van de merrie 1.75.
Hengst is al gekeurd, 100% goed gelukkig. Maar ik vind ze persoonlijk te groot, zulke dieren hebben echt heel goed management nodig in mijn ogen.



Maar de moeders van de veulens waren ook al geen kleintjes. Dat in combi met Fontaine welke flink groot is, neem ik aan dat je niet had verwacht dat ze bij de 1.70m zouden eindigen?


Klopt, echter is 1.75 op 4 jarige leeftijd wat anders dan op 2 jarige leeftijd.
En eerste jaargang, dat de hengst zelf groot is betekent niet per definitie dat hij ook vergroot.
Dat doet hij dus wel :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:59 



 
Profiel   

koend schreef
Hoe doet hij het op kleine merries?


Mijn paard is 1.63 m en Rebecca lijkt ook groot genoeg te worden.
Ze is nu 4 maanden.

[ img ]

[ img ]



Ik heb ook een 3 jarige uit mijn andere merrie, die haalt de 1.60 nog niet. Gelukkig ben ik niet groot of zwaar. Die was als veulen ook een stuk kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:01 



 
Profiel   

@ Charlotte
Ik begrijp je antwoord niet duidelijk.
Zijn beide veulens van Fontaine?
Heeft Fontaine op jouw kleinere merrie(s?) vergroot denk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:15 



 
Profiel   

Het veulen van Fontaine wordt zeker groter dan haar moeder. De drie jarige is van Diarado. Dat wordt binnenkort ponyrijden voor mij.

Rebecca (van Fontaine) beweegt echt wel heel goed! Galop is duidelijk beter dan van de moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:22 



 
Profiel   

Blij dat te horen!
Ik vind mijn merrietje prima, maar ze mist maat en formaat (1,60).
Daarbij wilde ik niet inboeten op gemakkelijk karakter en gezondheid.
Vandaar mijn gok op Fontaine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:08 



 
Profiel   

Hoooi! :+
[ img ]

Voor Philaina zit het weideseizoen er op. En staat ze weer op stal. Haar optrekje is maar liefst 10x4 meter en daar staan ze heerlijk met z'n tweetjes in. In de middag mag ze even buitenspelen in de paddock. En voor de rest kan ze zich vol eten op stal. :') Ze is ondertussen ook echt tonnetje rond. _O-
Morgen komt de hoefsmid en word ze ontwormt. Gister al een extra vitamine boost en knuffelsessie gehad. Dan kan ze er zo meteen weer even tegen aan. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 13:20 



 
Profiel   

Wat heerlijk die ruimte Kevinsky! Ze ziet er goed uit. Wat is ze donker geworden he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:29 



 
Profiel   

Ziet er goed uit en zo te lezen heb je een fijne plek voor haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 17:32 



 
Profiel   

Mijn 2,5 jarige wordt binnenkort gecastreerd en zal ik in het voorjaar ophalen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:34 



 
Profiel   

Spannend Martine! Hopelijk mag alles goed verlopen. Ga je heb volgend jaar zelf zadelmak maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:25 



 
Profiel   

Ik ga het proberen met hulp. Ga er sowieso niet zelf als eerste op :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:38 



 
Profiel   

Spannend Martine! Je hebt er een van de eerste lichting van Fontaine :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:07 



 
Profiel   

Heel spannend! Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen *\o/* :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:56 



 
Profiel   

Ik duim mee, Martine!

Ook uit die eerste lichting: 6.
hengsten van Fontaine op de eerste bezichtiging van het kwpn.
Ik ben nieuwsgiering hoe zij hen zullen beoordelen. Ze zullen vast kritisch genoeg zijn voor nakomeningen van een "vreemde" hengst die zoveel kwpn-fokkers weet te verleiden.
´
Ze komen voor op woe 8 dec om 13u15. Rechtstreeks te volgen op de kwpn- livestream: nrs 371 tot 376

Als ik kan zal ik toch wel kijken.
Zoveel spannender dan een voetbalmatch :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:53 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar de Fontaines tijdens de 1e bez.

Wij zijn 2 weken geleden bij onze 2,5jr Fontaine geweest. We hadden haar een half jaar niet gezien en ze is gegroeid, erg gegroeid en we vonden haar al groot in april.... ik schat tegen de 1.75m nu en ze zit in een "overbouwde" fase, dus die gaat ook richting de 1.80m+ vrees ik :+ . Haar moeder is maar 1.63m.

Voorlopig blijft ze lekker op de wei, die heeft echt tijd nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen