Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

Ja hij is al aan het werk. Ik rijd er 2/3 keer in de week op en hij is sinds kort begonnen met grondwerk samen met mijn moeder :j

We gaan best lekker maar doen rustig aan. Hij hoeft niet weg en na het Z heb ik het altijd wel gezien.

Dat ze een fijn karakter hebben is het aller fijnste! Op een groot paard alleen kun je niet rijden.
Maar idd 1.70 is wel mooi :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 13:27 



 
Profiel   

Hoe is hij met zadelmak maken, ohz en in omgang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 14:40 



 
Profiel   

Hij is heel kalm in de omgang.
Dat was hij ook met zadelmak maken :j
Het is gewoon een grote (kleine _O- ) goedzak.
Zelf vind ik het rijden nog best spannend maar het boeit hem allemaal weinig. Ik rijd eigenlijk altijd buiten en regen, wind, paarden die rennen, het maakt hem weinig uit.
Ben er ook al eens afgevallen en hij rent naar een ander paard en gaat daar staan kijken.
Was heel sneu want was niet zijn schuld :=
Ik raakte de kant aan en hij zette een pas opzij waardoor ik uit balans zat want had net m’n nieuwe zadel :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 18:25 



 
Profiel   

Oh wat fijn! Dat was ook wat je hoopte toch?

Ik hoop echt dat Phill ook iets daarvan mee heeft gekregen. Duimt heeuull hard! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 18:35 



 
Profiel   

Ja daar hoopte ik op!
Mij geen sensibele geven want dat durf ik niet.
Grote bange poeperd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 18:47 



 
Profiel   

Dat lees ik heel graag, Martine.
Zit er ook go genoeg in ( voor een amateur)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 11:21 



 
Profiel   

koend schreef
Dat lees ik heel graag, Martine.
Zit er ook go genoeg in ( voor een amateur)


Dat vind ik wel :j
Maar ik rijd hem nu echt nog best braaf en hènig (want vind het zelf nog spannend :+ ) maar hij laat echt fijne stukken zien.

Hij heeft een fijne draf met wat meer ruimte in het voorbeen dan zijn moeder. En de galop is ook fijn groot.
Achterbeen is precies hetzelfde als mams en ik denk dat ik daar weinig aan hoef te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 19:14 



 
Profiel   

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn Martine := Lekker genieten van je paardje!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 21:19 



 
Profiel   

Wat leuk Martine dat hij zo heeft verbeterd. Lijkt me echt genieten hoor zo met je eigen fok!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 21:20 



 
Profiel   

Dan kondigt 2023 zich veelbelovend aan!
Veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 03:12 



 
Profiel   

Mijn monster is 'officieel' alweer 3 jaar! :wow: :)) <3

[ img ]
[ img ]

Ze is ondertussen goed gewend op de nieuwe stal. Nu ze alles snapt, red ze zich prima. Maar nog wel altijd in haar prive suite *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 12:13 



 
Profiel   

Op die eerste foto lijkt ze wel te glimlachen. Echt mooi!

De tweede foto, ... tja, die holte blijft me in het oog springen. Sorry. Het beestje kan er ook niet aan doen natuurlijk.
Tof dat ze een baasje heeft dat er geen drama van maakt en gaat voor haar kwaliteiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-23 18:24 



 
Profiel   

Ik snap je wel hoor Koend! Voor mensen die het niet dagelijks zien, is het soms best heftig!

Ikzelf zie ondertussen niet meer. Het wende verassend snel. Nu hoord het gewoon bij haar.

Natuurlijk had ik haar liever met twee ogen gezien. Want ze heeft echt een prachtig koppie! Maar het is nou eenmaal zo. En ik had er bij de keus voor de operatie eigenlijk al vrede mee. Het was of één oog minder of geen veulentje meer. Voor mij was die keuze toen heel simpel.

Ik ben wel benieuwd welke uitdagingen het ons straks op gaat leveren als ze aan het werk gaat en ohz loopt. Maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb ondertussen al heel wat opmerkingen er over had. Zelfs dat ik zo'n 'lelijke doodskop' beter in kon laten slapen en mijn merrie opnieuw moest laten dekken. Recht in mijn gezicht!

Ach het is mijn meisje, ik ben wijs met haar en vind haar prachtig. <3 Ze heeft geen pijn en kan lekker paard zijn. En haar kwaliteit van leven is er niet minder onder. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 22:39 



 
Profiel   

Ik denk dat je de juiste beslissing nam.
Philaina is geen ziekelijk kneusje. Je kunt er best een sterk, tof paard aan hebben.
Ik denk zelfs dat een normale dressuurjury dat niet zal laten meewegen in de puntenscore ( mocht je wedstrijdambities hebben).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 09:52 



 
Profiel   

koend schreef
Ik denk dat je de juiste beslissing nam.
Philaina is geen ziekelijk kneusje. Je kunt er best een sterk, tof paard aan hebben.
Ik denk zelfs dat een normale dressuurjury dat niet zal laten meewegen in de puntenscore ( mocht je wedstrijdambities hebben).


Stiekem wil ik haar eind dit jaar/begin volgend jaar een Ibob laten lopen met stamboek opname er achteraan. O:)
Ik heb al een 'gek' gevonden die deze uitdaging wel aan wilt gaan. En het is niet eens de minste naam hier in de omgeving. :))

Eerst twijfelde ik of ik haar eerst gewoon naar de stamboek opname zou laten gaan komend zomer. En dan een Ibob er later achteraan. Maar ben er nu wel over uit dat ze eerst nog een zomer het land op mag. Ze is nog niet heel groot en kan zo nog een tijdje lekker groeien.

Daarbij ga ik haar toch niet zelf zadelmak maken. Dus als ze dan toch in training gaat kan ze er beter nog even doorgereden worden voor een Ibob. :+

Ik vind het stiekem wel doodeng.. Want ik ben bang dat ze 'toch niet goed genoeg is'. Maar hey, nee heb je, Ja kan je krijgen. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 10:17 



 
Profiel   

Nou zeg, wat een opmerkingen over Philaina. Sommige mensen...
Mijn eerste paard was ook een eenoogje, heb alles kunnen doen zoals met andere paarden, ook sgw.
Ik kreeg ook van werkelijk iedereen commentaar toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 10:10 



 
Profiel   

Charlotte124 schreef
Nou zeg, wat een opmerkingen over Philaina. Sommige mensen...
Mijn eerste paard was ook een eenoogje, heb alles kunnen doen zoals met andere paarden, ook sgw.
Ik kreeg ook van werkelijk iedereen commentaar toen.


Ja sommige mensen maken het aardig bont. Maar daar heb ik sch**t aan. :+

Mensen die een paard met één oog kennen of zelf hebben gereden zeggen allemaal het zelfde. Ze kunnen alles! Dus daar ga ik ook vanuit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 21:14 



 
Profiel   

Beste Allemaal, voor mijn merrie Lili Marleen O. (Ferdeaux x Jazz X Haarlem) ben ik van plan Fontaine TN te gebruiken. De bedoeling is een paard voor mezelf te fokken dit hoeft zeker geen GP paard te zijn. Een goed karakter en maat (ben zelf 176 cm) vind ik wel belangrijk.
Maak ik de juiste keuze met Fontaine TN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 14:58 



 
Profiel   

Ik denk het wel.
Lees dit forum er maar op na.

Ikzelf zocht een hengst "gezond, groot en gemakkelijk" met niet te veel wit.
Mijn veulen is nog maar 8 maanden maar het ziet ernaar uit dat ik helemaal mijn wensen gekregen heb.

Er zijn zoals altijd minpuntjes.
- de hoofden zijn niet lelijk, maar het zijn geen volbloedkopjes.
- de hengst heeft hoge smalle hoeven, ik zie dat terug bij mijn veulen. Ik geef extra aandacht aan correct bekappen.
- de hengst komt nauwelijks of niet in competitie. Volgens mij is dat gewoon een heel commerciële keuze van TN. Ze moeten weinig investeren en het publiek kan weinig kritiek geven op de hengst want ze zien hem niet. Ondertussen dekt hij wel veel, blijkbaar zijn de fokkers, net als ik, toch wel tevreden van de veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 19:32 



 
Profiel   

Wat leuk Natascha! Als je even terug kijkt in dit topic staat al veel.

Moeders hier heeft brede platpoten. Maar Phill haar hoefjes zijn klein en smal. Maar niet zo hoog als papa.

Fontaine geeft wel paarden met wat body als ik het zo zie. En niet super de luxe poppe koppies nee. Maar ik vind ze ook niet lelijk.

Over het algemeen geeft hij wel maat mee, soms echt enorme dieren. Maar er lijken ook wel een paar kleintjes tussen te zitten.

Met fokken kun je er wel heel wat statistieken bij langs houden. Maar uiteindelijk komt er toch soms wat anders als uit als dat je had gehoopt. :7

Ik ben nog steeds wel blij met de keuze die ik toen heb gemaakt. Ik heb een leuke zwarte merrie gekregen, met wel wat wit. Waarvan ik stiekem altijd al droomde. Ze heeft zo op de grond en aan de hand een fijn mee werkend karakter. En heeft 3 correcte gangen en een sterk actief achterbeen. Ze is nu 2,5 en ongeveer 1,65m niet mega.. maar word voor mij wel groot genoeg. En ik ben ook 1,75m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 21:14 



 
Profiel   

Kevinsky, denk niet dat je daar later last van gaan krijgen zonder oog. Om daar nu een veulen voor in te laten slapen zou ik ook niet doen. Goede keuze gemaakt dus :j

Ik weet het al, mijne is gewoon geen Fontaine -O-
Klein maar dan wel weer wel een mooi hoofd _O- :D
En die is dus ook mini :')
En ik hoopte zo op een zwartbruine of zwarte maar kreeg een bruine…

Maar hij is wel heel lief :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 21:35 



 
Profiel   

Dank jullie voor de reacties!! Op dit topic lees ik al een tijdje mee en ik denk dat ik met Fontaine een juiste keuze maak. De merrie is niet heel bloederig en heeft best body. Daar hou ik toch echt van. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik blijf dit topic zeker volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 15:13 



 
Profiel   

PRESTWICK ( fontaine x Guardian) gefokt door Hindo2 komt morgen, vrijdag, in de 2de bezichtiging.
Hij zit in de eerste groep vanaf 8u30. Het is nr 340.

Wie supportert mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:52 



 
Profiel   

Spannend, ik ben benieuwd! Maar helaas ben ik dan alweer aan het werk. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:35 



 
Profiel   

[ img ]

We hebben er zin in! Wel n beetje vroeg :Z
Zal jullie op de hoogte houden hoe hij t doet!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen