Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

http://www.youtube.com/v/S6auEO2uyzI

Zijn er mensen die deze hengst gaan gebruiken? Ik heb wel veel interesse, twijfel alleen nog een beetje over een wat zware hoofd/hals aanhechting dat heeft mijn merrie ook een beetje.

https://www.team-nijhof.nl/horse/fontaine-tn/

Ik wil hem gebruiken op mijn Bellisimo x jazz elitemerrie.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-18 13:27 



 
Profiel   

Ik ben ook gecharmeerd van deze hengst. Echter hij zal ergens een 12 dagen test in Duitsland moeten lopen of dat ze hem aanbieden in Nederland bij de najaarsverrichtingstest.
Indien niet wordt je veulen niet in een stamboek opgenomen.
Van de week neem ik eens contact op met hun, vragen wat de plannen met deze hengst zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-18 13:44 



 
Profiel   

Schitterende hengst wat een verschijning zit er ook over te denken om hem bij mijn merrie te doen goede keuze voor je merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-18 19:26 



 
Profiel   

Hou er rekening mee dat deze hengst nergens officieel is goedgekeurd, enkel 'aangewezen' in Westfalen en Oldenburg. Officiele goedkeuring is pas nadat hij als 3 jarige een 14 dagentest met goed gevolg doorloopt en als 4 jarige de sporttest. Fam. Nijhof heeft nu nog geen idee wanneer hij een test gaat lopen.
De meeste Duitse hengstenhouders stellen een 3 jarige zonder 14 dagen test niet ter dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:48 



 
Profiel   

Rachral schreef
Hou er rekening mee dat deze hengst nergens officieel is goedgekeurd, enkel 'aangewezen' in Westfalen en Oldenburg. Officiele goedkeuring is pas nadat hij als 3 jarige een 14 dagentest met goed gevolg doorloopt en als 4 jarige de sporttest. Fam. Nijhof heeft nu nog geen idee wanneer hij een test gaat lopen.
De meeste Duitse hengstenhouders stellen een 3 jarige zonder 14 dagen test niet ter dekking.

Het KWPN registreert de veulens gewoon register A.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:12 



 
Profiel   

Ik volg ook, wil deze misschien gaan gebruiken op mijn Rubinstein merrie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 06:49 



 
Profiel   

Hij kan mij nog niet overtuigen qua beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 07:06 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Rachral schreef
Hou er rekening mee dat deze hengst nergens officieel is goedgekeurd, enkel 'aangewezen' in Westfalen en Oldenburg. Officiele goedkeuring is pas nadat hij als 3 jarige een 14 dagentest met goed gevolg doorloopt en als 4 jarige de sporttest. Fam. Nijhof heeft nu nog geen idee wanneer hij een test gaat lopen.
De meeste Duitse hengstenhouders stellen een 3 jarige zonder 14 dagen test niet ter dekking.

Het KWPN registreert de veulens gewoon register A.


Ook als de hengst niet door een buitenlands stamboek goed gekeurd is?
Dus van de hengst op de hoek krijg je bij het KWPN een register A papier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 07:17 



 
Profiel   

Je vergist je dat hij niet goedgekeurd is, dat is hij wel. Daar doet die nog niet gelopen test niets aan af. Alleen in Duitsland registreren ze dan in buch 2 en dat kennen wij hier niet. Zie het als een soort tijdelijke goedkeuring.

Bij het NRPS worden ze ook goedgekeurd en mogen ze dekken en pas een tijd later moeten ze terugkomen voor de test. En dan krijg je bij het KWPN ook een A papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 08:06 



 
Profiel   

Hij is in Westfalen goed gekeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 10:52 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hij kan mij nog niet overtuigen qua beweging.



kun je dat onderbouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 13:18 



 
Profiel   

De manier waarop zijn achterbeen gebouwd is en hij hem gebruikt spreekt mij niet aan, achterbeen vind ik vrij lang met weinig buiging. En ik denk dat het voor hem moeilijk zal zijn om de hoeken in het achterbeen te verkleinen en van daaruit te verzamelen en te rijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 13:21 



 
Profiel   

Paard is nog maar drie en nog met onder het zadel dit is natuurlijke beweging moet je dan nagaan wat dat in de toekomst brengt
Mening paard loopt niet zo als ze zo kort onder het zadel lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 16:00 



 
Profiel   

Inderdaad de natuurlijke beweging, dus wat hij "vererft"..ieder moet het voor zich weten maar achterbeen en achterbeengebruik is prioriteit nr 1 voor mij in de fokkerij. En deze heeft niet wat ik graag zie bij een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 16:02 



 
Profiel   

Ieder zijn eigen mening

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 17:21 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Inderdaad de natuurlijke beweging, dus wat hij "vererft"..ieder moet het voor zich weten maar achterbeen en achterbeengebruik is prioriteit nr 1 voor mij in de fokkerij. En deze heeft niet wat ik graag zie bij een hengst.

Ik snap het niet zo goed, ik zie een hengst die net zadelmak is nu al bewegen met tact, balans en afdruk. En eigenlijk ook wel buiging. Hij trekt ze niet tot zijn buik nee maar het is ook geen tuigpaard. Ik vind hem vooral heel correct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 17:24 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Elisa2 schreef
Inderdaad de natuurlijke beweging, dus wat hij "vererft"..ieder moet het voor zich weten maar achterbeen en achterbeengebruik is prioriteit nr 1 voor mij in de fokkerij. En deze heeft niet wat ik graag zie bij een hengst.

Ik snap het niet zo goed, ik zie een hengst die net zadelmak is nu al bewegen met tact, balans en afdruk. En eigenlijk ook wel buiging. Hij trekt ze niet tot zijn buik nee maar het is ook geen tuigpaard. Ik vind hem vooral heel correct.
[ Video ]

Dat bedoel ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-18 18:42 



 
Profiel   

Is er hier iemand die ermee gedekt heeft? En weet iemand hoe de stand van de voeten is? Hij lijkt iets Frans op de voeten te staan of is dat schijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-18 23:20 



 
Profiel   

truitje schreef
Is er hier iemand die ermee gedekt heeft? En weet iemand hoe de stand van de voeten is? Hij lijkt iets Frans op de voeten te staan of is dat schijn?


Een vriendin van me heeft haar Florencio merrie ermee gedekt.
Denk dat dat zo lijkt heb hem een aantal keer gezien en niks van gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 10:50 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard laten dekken door Fontaine :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 14:30 



 
Profiel   

Mijn Uphill-merrie is/was door Fontaine gedekt. Helaas eind september er van af gekomen.
Andere merrie (Duits gefokt) op stal was de eerste keer niet dragend, bij de tweede inseminatie wel.

Vind het heel spijtig dat het op mijn merrie niet is blijven zitten, was erg benieuwd naar die combi

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 14:53 



 
Profiel   

Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen met deze hengst.
Ken hem van stal en heb met hem gewerkt, erg prettig in de omgang alleen op een vreemde manier bij die eigenaren weg gehaald terwijl hij op een stallingsstal stond. Zaak loopt nog steeds!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 15:06 



 
Profiel   

Thorn2006 schreef
Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen met deze hengst.
Ken hem van stal en heb met hem gewerkt, erg prettig in de omgang alleen op een vreemde manier bij die eigenaren weg gehaald terwijl hij op een stallingsstal stond. Zaak loopt nog steeds!!

Die mensen hebben nu weer beslag gelegd op hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 15:24 



 
Profiel   

[/quote]
Die mensen hebben nu weer beslag gelegd op hem.[/quote]

Ja dat weet ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 16:48 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die hem dit jaar gaan gebruiken? En hie Zijn de veulens van 2018? Foto’s/filmpjes?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 14:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen