Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

Ik ook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 21:36 



 
Profiel   

Ik ook, alleen is het via de facebook van mijn vrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 23:52 



 
Profiel   

Vandaag weer geweest en ben er zo blij mee <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:07 



 
Profiel   

Knap ding hoor Martine! Zag hem al voorbijkomen op FB.
Flinke hals zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 20:25 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag voor het eerst naar de smid. Hartstikke braaf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:04 



 
Profiel   

Martine schreef
Leuk om alle foto's te zien!

Behalve dan van de foto met bloed :')
Die had wellicht beter in een spoiler gekund :+

Ik ga morgen weer even langs de mijne, kijken of hij nog een beetje extra is gegroeid.

Sorry! Geen idee wat een spoiler is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 00:35 



 
Profiel   

Oei ik groei! :=

[ img ]

Haar billen hebben weer een groeispurt gekregen. _O-

[ img ]

<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 18:01 



 
Profiel   

In welk stamboek hebben jullie je Fontaineveulen ingeschreven en waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 20:59 



 
Profiel   

Moeders is kwpn. Altijd kwpn paarden gehad. Dus tja dan maar kwpn. :7 Ook al is het kwpn wel redelijk duurder, in vergelijking met bijvoorbeeld het nrps, om je veulen bij in de schrijven. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 21:28 



 
Profiel   

koend schreef
In welk stamboek hebben jullie je Fontaineveulen ingeschreven en waarom?


KWPN
Moeder is KWPN en daar waren we al lid van, dus dat was wel zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 21:43 



 
Profiel   

Hier ook KWPN maar heb gelijk weer opgezegd. Wat een achterlijke instelling is dat |o

Spoiler is een zwart balkje waar je de foto in zet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 06:33 



 
Profiel   

Martine schreef
Hier ook KWPN maar heb gelijk weer opgezegd. Wat een achterlijke instelling is dat |o

Spoiler is een zwart balkje waar je de foto in zet :D


Mijn merrie is bwp, dus zal het wel bwp worden zeker.
Jammer dat dit qua dressuur echt geen uitstraling heeft.

Kwpn ben ik nu lid van, omwille van mijn tweede paard. Mijn - weinige - ervaringen ermee zijn super goed: snel, correct, veel informatie over de hengsten...
Veel goede dressuurhengsten. In Nederland reageert men ook snel op nieuwe situaties. Het was een van de eerste stamboeken die duidelijkheid gaf over wffs ...
Alleen, het is toch ook wel duur.

Dus, Martine, was ik verwonderd dat je kwpn een achterlijke instelling noemde. Slechte ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:18 



 
Profiel   

Ja daar heb ik slechte ervaringen mee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:21 



 
Profiel   

koend schreef
In welk stamboek hebben jullie je Fontaineveulen ingeschreven en waarom?


ook kwpn, omdat de moeder een kwpn papier heeft
ook goede ervaringen mee, alleen heb ik 23 jaar geleden ook een veulen gefokt en tussendoor een tijd geen lid geweest
ze hebben dus op adres gezocht, met als gevolg dat ik nu twee keer in de database sta (omdat ik (een paar keer) verhuisd ben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 15:37 



 
Profiel   

3 topveulens van Fontaine in de veiling van Borluco.

https://onlineveilingborculo.nl/veiling ... rok3444-15

https://onlineveilingborculo.nl/veiling ... rok3423-15

https://onlineveilingborculo.nl/veiling ... -oc3434-15

Dat is 3 op 42 veulens. Helemaal niet slecht. Alleen Le Formidable en Furst Dior doen beter, Livius en Jameson even goed.

Ik ben natuurlijk gaan vergelijken. Wat me opviel?
Het zijn 3 verschillende veulens. De invloed van de moeder is duidelijk te zien. Het tweede veulen, uit de Bordeauxmoeder heeft bijvoorbeeld het achterbeen van de moeder.
Bij datzelfde veulen is de bewegingsafloop in stap van het voorbeen duidelijk correcter dan van de moeder.
Alle drie hebben ze behoorlijk wat lengte in het lijf, met een niet zo lange hals.
Veulen 2 en 3 hebben meer wit dan hun moeder (voetjes en bles), veulen 1 komt uit een schimmel en kan je hierop niet bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 18:50 



 
Profiel   

Het bordeaux veulentje is voor een hele mooie prijs verkocht. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. :$ :=

Maar ik heb wel een paardje staan die voor mij erg veel betekend en waar geen geld tegenop kan. <3

Vandaag weer even lekker wezen knuffelen en vitamientjes gebracht. Ze ziet er echt goed uit. En begint, net als haar moeder, al heerlijk met verharen.

[ img ]

Madammetje groeit goed door. Ik gok dat ze haast al tegen de 1,60 aan zit ondertussen. :))

[ img ]

En ze heeft echt de meest gigantische bos met manen! Een dikke dubbele manenkam met heeel veeel haren. :D Zeker wel 3 keer zo veel als haar maatjes in de opfok.

[ img ]

Zo dat was mijn kleine Philaina spam. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 15:23 



 
Profiel   

Wow wat een haar zeg *\o/*
Ze ziet er goed uit! Hoe oud is ze nu?

Die van mij doet het ook goed, echt een clown met een zacht karakter.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 07:00 



 
Profiel   

Bedankt. Ze is nu zo'n 15 maanden op deze wereld ;)

Lieve Rhodi, hij begint zijn veulenhaar al mooi kwijt te raken. <3

Zijn er dit jaar ook nog mensen de het D-oc perdicaat hebben aangevraagd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:20 



 
Profiel   

ik heb het predicaat niet aangevraagd
ze is niet te koop en ik zie geen toegevoegde waarde voor mijn situatie
heb jij het wel gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 17:31 



 
Profiel   

Charlotte124 schreef
ik heb het predicaat niet aangevraagd
ze is niet te koop en ik zie geen toegevoegde waarde voor mijn situatie
heb jij het wel gedaan?


Ja ik heb het vorig jaar wel direct aangevraagd. Het geeft direct een goed beeld van de genetische gezondheid van haar gewrichten. Philaina was met vlag en wimpel geslaagd. :j

De ene merrie het hier niet kreeg, op één punt na. Had ook één opmerking te veel om prok gekeurd te worden. :+

Ik zou, als ze er goed voor staat, ook graag tzt met haar naar de keuring gaan. En wellicht ooit er weer een veulentje mee te fokken. Maar dit is puur voor de hobby. Gewoon omdat ik het leuk en interessant vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:56 



 
Profiel   

Ik heb het D-oC voor mijn merrie aangevraagd. Niet voor het veulentje aangezien ik daar toch niet mee ga fokken.
Hoe lang duurde het bij jou Kevinsky? Ze zijn bij mij vorige week donderdag geweest!

Meneertje groeit goed, was bang dat hij erg klein zou blijven maar hij meet inmiddels 1.33 en is 4 maanden oud. Hoe gaat het met de rest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:07 



 
Profiel   

Volgens mij een week of 3 willemiens. :j

Philaina heeft 102 gekregen. Moeders is niet prok nog D-oc gekeurd. Dus ik vond het wel even spannend. Ondanks dat ze nu 14 is. Heeft ze nog steeds mooie droge en harde benen. En haar eerste kind was wel prok gekeurd. En fontaine zijn 105 punten.. Dus had wel goede hoop! :)

Philaina was als veulentje ook zeker niet de grootste. In het begin wat het echt een petit ding. Maar ze groeit lekker door dus dat komt zeker wel goed. Als ze de 1,65 haalt ben ik ook al tevreden :') Maar 1,70 of 1,75 is ook dik prima. We zullen het wel zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:44 



 
Profiel   

Rebecca wordt morgen 3 maanden en heb ik vorige week gemeten op 1.24m.
Ze was bij de geboorte erg klein, maar volgens de chipper nu normaal, dus ik ben benieuwd!

[ img ]

op de foto met haar 'tante'

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:20 



 
Profiel   

Wat leuk om al jullie veulens te bekijken. Ik zie wel wat gelijkenissen. De mijn gaat volgende week alweer naar de opfok, hij is nu 5 maanden. Afgelopen week alvast geoefend met laden, gezien hij naar de DA moest om z’n tand eruit te halen (de oen had m ineens scheef in z’n mond staan). Gelukkig relatief goed gegaan, braaf op vreemd terrein en heelhuids thuis. Zelfs het spoelen met betadine deed hij redelijk makkelijk (moeders had een groter probleem geweest). Hierbij wat foto’s:

Shoot:
[ img ]

Halverwege verharen:
[ img ]

Luieren in stal:
[ img ]

Tand bezeerd:
[ img ]

Bijkomen van de verdoving en nieuw kleurtje:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:36 



 
Profiel   

Charlotte dat is toch heel normaal? Ik zou me er nu nog geen zorgen over maken. En anders kan je er helaas toch zelf niks aan doen. :+ Ze ziet er prachtig uit!!

Oh oh oh Grasje88. Paarden weten zich toch in de meest bijzondere problemen te krijgen. 8)7 Gelukkig is het goed afgelopen. En groeit er straks vast een mooie volwassen tand voor terug. *D Wat en prachtige foto's. Hij ziet er ook goed uit! Mooie donkerbruine kleur heeft hij gekregen. <3

Ik wil deze week nog even bij Philaina langs. Ik heb haar al eventjes niet gezien. Iets met druk druk, trouwen en een honeymoon. Nu 2 dagen weer thuis, maar nog geen gaatje gevonden voor een knuffel moment met haar. Gelukkig is ze in goede handen. En hoef ik me daar geen zorgen om te maken. :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 35 [ 851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen