Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:12


vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:19

Ja, ik had graag een merrie gehad, maar hij blijft toch. Meneer is wel ondernemend. Behalve lekker sjouwen doet hij ook iets wat ik niet verwacht had! Hij springt de bak uit! Deze is echt niet laag. Ik denk 1.20 maar hij springt er wel overheen.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:21

Foto's heb ik gezien wat een knapperd toch,he!

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:52

Gefeliciteerd GJ9! Ik zag de foto's al via Facebook voorbij komen. Ze is wat schraal, maar is een prachtige merrie! Heeft Il Divo zoveel verfijnd t.a.v. de moeder? Wat zijn je plannen met haar? Is ze de opvolger voor haar moeder? En wanneer is de NMK?
Ik heb de nieuwe foto's van Il Divo gezien. Hij lijkt fijn te worden gereden en ik hoop dat hij het goed gaat doen in de sport.

Een echte allrounder dus Vienna! Al is het niet zo handig dat hij de bak uitspringt. Hoop voor je dat hij dat over een paar jaar met beleren niet doet :+ Is je veulen ook zo lekker nuchter?

Mijn veulen is nu 3 weken oud, maar toont als 3 maanden oud. Ze is echt een buffel. Heeft echt de halshouding van vader, en ook het hoofd. Ze is voor niets en niemand bang. Is moeder, de oude merrie en de D-pony de baas. Heeft gelukkig wel respect voor mensen, maar moet af en toe wel even op haar plek worden gezet. Ik gooi er zo een deken, plastic zak en een vlag overheen (ook over het hoofd) en ze geeft geen krimp. Klinkt alsof ik er veel mee doe, maar dit is allemaal een paar minuten per dag, tijdens het voeren van de moeder.
Ze is te koop. Maar ik heb met mijn man een bodemprijs afgesproken. Wordt ze daarboven niet verkocht, dan blijft ze eerst. Hij is namelijk helemaal gek met haar. Dan gaat ze volgend zomer wel de opfok in, want thuis wordt ze niet gecorrigeerd >;)
Hoop binnenkort mooie nieuwe foto's te kunnen maken. Ze is van weinig onder de indruk, dus ik moet even hulp inschakelen bij het foto's maken :')

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:51

Mijn Il Divo hengstje is verkocht aan een heel leuk baasje.

Inderdaad super cool karakter en zo mega aanhankelijk. Het zijn geen fraaie foto’s maar ben best tevreden met hem, mooi front fijn lopen. Ga hem missen straks hoor

Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:11

Ik heb nog een 2 jarige il Divo merrie lopen. Volgend jaar maar een kijken wat we ermee gaan doen

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:46

Hij is super cool. Afspuiten, voetjes geven enz. Geen enkel probleem. Ik heb ze nog nooit zo makkelijk gezien.

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:43

Hoe is het hier? Shinto heeft in ene een groeispurt gehad (blijft de kleinste van de groep) en blijkt toch echt zwart te worden.

Ik ben echt niet ontevreden hoe Il Divo m’n merrie verbeterd heeft. Vind alleen de hals wat kort blijven, herkennen jullie dat?

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:18

Afbeelding
Onze Il Divo is nu 2 jaar en 1 mnd jong.
Ze word langzaam weer mooier. Flinke ring in haar hoef na een hoefzweer.

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:23

Leuk om het vergelijk te zien! Ze hebben allemaal wel herkenbare uitstraling hoor! Grappig dat er zo weinig Il Divo vossen worden geboren, hij zou een vosgen moeten hebben met Winningmood als vader.

KimDime: nee ik herken korte hals niet. Maar ik vind die van jouw veulen ook niet kort. Mist wat kap op het moment, dat vertekent misschien. Mijne heeft juist een erg lange hals!

Afbeelding

Marrit: ja ze is flink gevoerd om er meer vlees op te krijgen, ze is echt groot. Daardoor lijkt ze ook fijner, als 2 jarige was het best een buffel. Maar ja, net een groeispurt gehad voor/tijdens de keuringsperiode. Iedere keuring verder zaten er weer wat kilo’s extra aan, zie hieronder de foto van de NMK! Ik wil haar idd houden, samen met haar zus als opvolgers voor hun moeder!
Hopelijk vind je een leuke koper voor je veulen, of misschien hoop ik stiekem met je man mee dat dat niet gebeurt ;-) Ik ben onwijs blij met de mijne!

Afbeelding

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:00


GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:42

Hoe is het hier met de Il Divo’s?
Eeuwig zonde hè dat hij niet meer leeft |(

Mijn 4 jarige doet het super. Echt heel braaf, niet kijkerig en ook niet merrieachtig. En ze wil graag werken!


Afbeelding

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:51

Ohh die is knap!!
De mijne staat in de opfok. Hij is wel al behoorlijk aan de maat

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:26

Dankje!
Ja mijne is ook mooi groot. Een vriend van mij heeft een 2,5 jarige, ben heel benieuwd hoe die straks is.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Dekken met Il Divo, benieuwd naar nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:44

Ik ook. Ik vind hem super vriendelijk