Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Glamourdale nakomelingen?

 
Profiel   

Jildouu_97 schreef
Ze is nu drachtig van de jonge hengst, Dutch dream.


Ik heb hem even opgezocht, die mag ik heel graag zien lopen! Fijn dier, ben benieuwd wat je merrie ervan bakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 09:17 



 
Profiel   

Woensdag morgen 5.57 is mijn knappie bevallen van een schimmel hengstje ! Zal eerdaags even betere foto's maken en plaatsen!

Moedert en zoon doen het goed!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 15:07 



 
Profiel   

Wat een plaatje, gefeliciteerd! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 22:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jildouu, prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 22:21 



 
Profiel   

gefeliciteerd, lekker van genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 23:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jildouu!! Geniet ervan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 19:45 



 
Profiel   

gefeliciteerd

leuk een schimmel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:39 



 
Profiel   

Inmiddels iets meer uit de kreukels!
Moeder doet het onwijs goed en is een super mama !
Zelf word die onwijs stoer en eigenwijs



Stiekum weer een nieuwe hengsten keuze aan het bedenken wil heel graag een merrie van haar. iemand nog suggesties?!
Ze is een glamourdale x san remo x pion
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:39 



 
Profiel   

Prachtig veulen zeg <3 Hoeft geen strikje omheen!

Kwa hengsten keuze kan ik je helaas niet helpen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:40 



 
Profiel   

mooi veulen..


als hengsten keuze misschien Total mclaren (staat in duitsland)
https://www.deijzerenman.com/paarden/total-mclaren/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 22:46 



 
Profiel   

Heel knap veulen. Gefeliciteerd! Stevige jongen ook.

Gezien het resultaat met Dutch Dream (luxe hengst en toch stevig veulen) zou ik die lijn wel aanhouden. Dark Rousseau of Kaiser Weltino?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:28 



 
Profiel   

simpie94 schreef
Heel knap veulen. Gefeliciteerd! Stevige jongen ook.

Gezien het resultaat met Dutch Dream (luxe hengst en toch stevig veulen) zou ik die lijn wel aanhouden. Dark Rousseau of Kaiser Weltino?


Klopt moeder geeft zeker body door! :)
Zit zelf erg aan omar sharif te denken.
Vind kaiser weltino ook zeker interessant zal nog een goed na hem kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 18:33 



 
Profiel   

Hey wat een leuk een Glamourdale topic
Wij hebben vorig jaar een veulen gehad uit onze Sunny Boy merrie

Onwijs lief, brutaal meisje
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:52 



 
Profiel   

Gister op de showdag van het nrps ook weer een paar glamoudale's voorbij zien komen. Prachtige luxe dieren en je pikt ze er toch ook wel zo uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:21 



 
Profiel   

chadje schreef
Hey wat een leuk een Glamourdale topic
Wij hebben vorig jaar een veulen gehad uit onze Sunny Boy merrie

Onwijs lief, brutaal meisje
[ [url=m/pZ1Jtm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rLTVjn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OQ9gC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/frrTJo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vtdgQs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!
Dat brutale herken ik wel een beetje in die van ons! Je moet haar altijd eerst vertellen dat ze echt moet luisteren voordat ze braaf doet wat je vraagt. Verder is het echt een dier met een hart van goud

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:54 



 
Profiel   

Ik had al enige tijd niet meer op dit topic gekeken, wat een mooie paarden zie ik voorbij komen.
Onze Glamourdale merrie is drachtig van extreem us, maar ze is een pittige dame, we hebben haar nog niet ingereden omdat ze zo jeugdig was
[ img ]
Nu 308 dagen drachtig en nauwelijks iets dikker, hier samen met haar volle broer.
Libby is de steigerende dame

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:58 



 
Profiel   

Die van ons kan ook enorm pittig zijn, als ze niet gewerkt wordt. Als je haar vertrouwen hebt, gaat ze voor je door het vuur en kijkt ze nergens van op. Naast onze rijbak ligt een schapenwei en daar gebeuren nog wel eens gekke dingen zoals metalen palen die de grond in geslagen worden, kleinzoon die rond racet op zijn motortje, etc. Ze kijkt nergens van op of om. Hoogstens een oortje wat een gedraaid word maar meer echt niet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 09:26 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze het goed gaat doen, haar moeder is een Ampère en is sensitief.
Er heeft een zadel op gelegen en na de bevalling gaan we verder, ik vind onze merrie bloedmooi, is een verbetering van haar moeder. 165cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 11:23 



 
Profiel   

Dit jaar ga ik proberen om de merrie drachtig te krijgen van Glamourdale.
de keuze voor hem is tot stand gekomen omdat ik een hengst zoek die scherpte van de merrie nodig heeft, een mooie bovenlijn heeft met goed front en een goed ondertredend achterbeen met een sterkte opwaartse galop.

Hoe groot vermoeden jullie dat jullie veulens worden ? en hoe groot is de moeder ervan?

het liefst wil ik het toekomstige veulen goed in de 1,70m hebben ivm hele lange benen. De merrie zelf is 1,69 en fokt vergrotend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 15:24 



 
Profiel   

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes, wat een plaaatjes allemaal <3 .

Brutaal herken ik niet zozeer, ze is heel relaxed over het algemeen maar brutaal zou ik haar zeker niet noemen. Ze kan ook beoorlijk over haar theewater raken hoor af en toe, zoals gisteren toen we in ons eentje in de grote buitenbak reden, blijft een spannende plek volgens haar maar ging steeds beter. Gister was er veel spanning en hinniken. Ze blijft prima rijdbaar en hanteerbaar mits je haar wat bezighoud en doet verder geen gekke dingen maar is wel even wat anders dan haar normale liever lui dan moe houding := .

Wat betreft grootte, ze komt uit een merrie van 172 en glamourdale is zelf ook niet bepaald klein maar ik heb echt heel lang gedacht dat het een e-pony zou blijven. Op haar 3e was ze krap aan 160 dus net paard. Ze is inmiddels nog wat doorgegroeid en zit nu rond de 165-167 wat een mooi maatje is voor mezelf. Mogelijk heeft het meegespeeld dat de merrie een tijdje op medicatie heeft gestaan waarvan niet bekend was of het negatieve effecten had op het veulen en ze daar onbewust toch een tikje van heeft gehad...

Verder gaat het heel lekker bij ons. Vorige week zondag ons L2 debuut gehad met in de 1e proef 193 en een eerste plek. De tweede plek had 179 dus dik tevreden. 2e proef was de energie er wat uit. We trainen lekker verder en hebben geen haast.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 16:08 



 
Profiel   

Mijne is geen makkelijke pony maar als ze dan met het koppie erbij is en in de mood om wat te leren knoop je er dan wel gewoon een zadel om en leg je een persoon over haar rug, dat boeit haar dan niet. Echter is ze van 80% met vanalles bezig, 0 concentratie, gedraagd zich dan lomp naar mensen en doet maar gewoon zonder na te denken, dan hoef je haar niets te vragen, dan is die extra prikkel er net een teveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 07:15 



 
Profiel   

Mijn merrie is word nu 7 en is zeker 172. Haar moeder was kleiner met 165 dus die heeft glamourdale zeker vergroot.

Ik denk als dat je verbeter punten zijn dat je een hele goede keus gemaakt heft voor je merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 08:05 



 
Profiel   

Hi allemaal ,
Ik zie dat er al lange tijd niet gereageerd is, maar ik probeer maar weer wat leven in het topic te blazen.
Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van twee hele leuke paarden geworden.
Een vier jarige Desperado x Osmium en een drie jarige Glamourdale x Osmium. Halfzusjes dus :D
Ik ben wel benieuwd naar de karakters van jullie paarden. De Glamourdale is heel erg mensgericht en nieuwsgierig. Ze is wel enorm onder de indruk van haar nieuwe omgeving (iets met koeien, varkentjes en een struisvogel :+ ). Ze meet nu denk ik 1.62, nog niet zo groot dus. Hopelijk komen daar nog wat cm’s bij. Ze heeft wel hele lange benen. Het idee is om haar lekker te laten groeien en misschien volgend jaar naar de keuring te doen.
[ img ]
De donkere is de Glamourdale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-23 21:17 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb sinds een maandje een 4 jarige merrie van glamourdale x sirius. Het is echt een merrie, kan in stal heel lelijk kijken maar ook weer echt knuffelen en aandacht opzoeken. Met rijden is ze soms wat lui en trekt graag haar eigen plan vaste stukken. Omdat ik haar nog maar zo kort heb is dat nog even aftasten. Een tik op d'r kont pikt ze iig niet. Ze kan super fijn lopen als ik d'r aandacht helemaal bij mij heb. De galop is goed, maar lijkt nu nog een beetje op een kameel. Ze moet nog wat stabieler worden. Ik hoop nog veel plezier van haar te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-23 02:13 



 
Profiel   

Welkom Nijnthju en Loesje22!
Knappe paarden hebben jullie daar.
Mijn merrie heeft ook lang nodig gehad om wat de hoogte in te gaan. Was als 2.5 jarige nog een e-pony maar is inmiddels 1.65/1.66. Er is dus nog hoop haha.
Onder de indruk zijn van de omgeving herken ik wel, is vaak wel goed te managen en hoe vaker ze mee gaat hoe beter het wordt.

Lui herken ik zeker hahaha! Mevrouw is liever lui dan moe, tenzij het niet gaat zoals zij wil. Als ze bijvoorbeeld eerder naar binnen moet dan haar maatjes is ze best even pittig. Op vreemd terrein kan ze ook zo zijn. Inmiddels weet ik dat het heel wat lijkt en ze dreigt met 'stout' doen maar dat er net niks gebeurd als ik gewoon ga rijden en doe of er niks is. Plus na 10 minuten is ze altijd wel klaar want dan heeft het genoeg energie gekost :')

Beetje lol met je knol doen we ook
[ img ]
En verder begint ze heel mooi in de spieren te komen.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-23 11:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen