Nakomeling van Carlsson vom Dach?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minetje
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-02-11

Nakomeling van Carlsson vom Dach?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 11:04

Hoi allemaal! Heeft iemand hier een nakomeling van de knabstrupper hengst Carlsson vom Dach? Hoe is hun karakter en hoe groot zijn ze? Fotos zijn natuurlijk helemaal mooi meegenomen <3


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-02-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nakomeling van Carlsson vom Dach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:31

Voor reacties over de Knabstrupper maak je de meeste kans op BKR Barokke en Klassieke Rassen, het topic verhuist daar naartoe:

FB -> BKR

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Nakomeling van Carlsson vom Dach?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:40

Zelf geen nakomeling, maar hij stond wel op mijn lijstje voor mijn appaloosa merrie toen. Uiteindelijk besloten dat ik voor een compleet andere hengst ga dan hij is omdat hij eigenlijk verder niet super ideaal bij mijn merrie aan sluit.
Ik heb wel van horen zeggen dat hij hele fijne karakters geeft aan zijn nakomelingen en dat ze allemaal niet super klein zijn (als in: allemaal rond of boven 163 mits je een merrie van zelfde formaat hebt)

minetje
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 23:04

Nicole288 schreef:
Voor reacties over de Knabstrupper maak je de meeste kans op BKR Barokke en Klassieke Rassen, het topic verhuist daar naartoe:

FB -> BKR


Dankjewel! Was al een beetje een zoektocht waar het beste te plaatsen :+


kim_1990 schreef:
Zelf geen nakomeling, maar hij stond wel op mijn lijstje voor mijn appaloosa merrie toen. Uiteindelijk besloten dat ik voor een compleet andere hengst ga dan hij is omdat hij eigenlijk verder niet super ideaal bij mijn merrie aan sluit.
Ik heb wel van horen zeggen dat hij hele fijne karakters geeft aan zijn nakomelingen en dat ze allemaal niet super klein zijn (als in: allemaal rond of boven 163 mits je een merrie van zelfde formaat hebt)

Dank voor je reactie! Waarom vond je hem niet aansluiten bij je merrie?

Hmm ja die stokmaat is voor mij eigenlijk nog te klein, dat is een puntje waar ik over twijfel. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen al een veulen van hem hebben. Ik krijg helaas weinig reactie terug van de persoon die hem heeft staan -O-

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:07

minetje schreef:
Nicole288 schreef:
Voor reacties over de Knabstrupper maak je de meeste kans op BKR Barokke en Klassieke Rassen, het topic verhuist daar naartoe:

FB -> BKR


Dankjewel! Was al een beetje een zoektocht waar het beste te plaatsen :+


kim_1990 schreef:
Zelf geen nakomeling, maar hij stond wel op mijn lijstje voor mijn appaloosa merrie toen. Uiteindelijk besloten dat ik voor een compleet andere hengst ga dan hij is omdat hij eigenlijk verder niet super ideaal bij mijn merrie aan sluit.
Ik heb wel van horen zeggen dat hij hele fijne karakters geeft aan zijn nakomelingen en dat ze allemaal niet super klein zijn (als in: allemaal rond of boven 163 mits je een merrie van zelfde formaat hebt)

Dank voor je reactie! Waarom vond je hem niet aansluiten bij je merrie?

Hmm ja die stokmaat is voor mij eigenlijk nog te klein, dat is een puntje waar ik over twijfel. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen al een veulen van hem hebben. Ik krijg helaas weinig reactie terug van de persoon die hem heeft staan -O-


Oohw, wat raar...ik kreeg heel snel uitgebreid reactie van de houder...

Ik zoek voor mijn merrie een hengst met een lange nek, opwaarts gebouwd, prettig karakter en 1 die haar gangen verbeterd, 1 die echt wat meer richting dressuurtype gaat zoals sarowski...maar die kan voor mijn merrie niet ivm dat hij haar kleinzoon is.
Het prettige karakter heeft carlsson wel...maar van de rest twijfel ik of hij wel echt mijn merrie gaat verbeteren...dus bij twijfel zeg ik nket doen...

Over de stokmaat ben ik niet zo bang...mijn merrie geeft belachelijke joekels dus als hij wat "kleiner" zou fokken zou dat niet erg zijn.

Waarom kijk je niet eens naar peru's sarowski? Hele fijne hengst, top top top karakter, zelf met zijn 3 jaar al bijna 1.70. Hij geeft zijn goede karakter door en ook maat, daarnaast hele fijne ruime bewegingen en een hengst met manieren.