Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Ferguson

 
Profiel   

Knapperd!! <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 11:50 



 
Profiel   

Mooi veulen KaluaB veel ras en uitstraling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:47 



 
Profiel   

Wat een knap veulen is Ramazotti <3

Hoe gaat het inmiddels met jullie knapperd Babootje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 21:35 



 
Profiel   

Voor zover ik weet goed. Kreeg dit fotootje toegestuurd. We gaan binnenkort weer even kijken. Leuk dat als we komen hij nog precies weet wie we zijn, al gaan we nu soms een aantal weken niet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 07:32 



 
Profiel   

Onze knapperd is verkocht aan een LT amazone in ZH !
Blij met dit sportieve huisje! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 06:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de verkoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 07:16 



 
Profiel   

Dubbel Kahlua, jammer dat ie verkocht is maar wel fijn dat je een leuk adres voor m hebt gevonden!

Hoe gaat het de rest van de Fergusons?

Wij hebben inmiddels het L2 debuut gemaakt, 2 wedstrijden gestart en met 192,5 , 194 en een 4e prijs en 199,5 en 214 met een 1e prijs meer dan tevreden <3
Begint steeds een beetje meer kracht te krijgen, zo leuk als je ze ziet en voelt ontwikkelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:28 



 
Profiel   

Wat goed melissa_93!! Gefeliciteerd!
Die van mij is pas een kleine anderhalf jaar nu, dus ik moet nog even geduld hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:05 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Dubbel Kahlua, jammer dat ie verkocht is maar wel fijn dat je een leuk adres voor m hebt gevonden!

Hoe gaat het de rest van de Fergusons?

Wij hebben inmiddels het L2 debuut gemaakt, 2 wedstrijden gestart en met 192,5 , 194 en een 4e prijs en 199,5 en 214 met een 1e prijs meer dan tevreden <3
Begint steeds een beetje meer kracht te krijgen, zo leuk als je ze ziet en voelt ontwikkelen :D

Dat is heel mooi zeg! +:)+
En nog wel op de wedstrijd van In Den Bosch,de RV,waar mijn dochter lid van is,en nog geen km van ons huis! :D
Zij deed ook mee in de M1 met de moeder van Ramazzotti(186 en 181)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 07:31 



 
Profiel   

Goed zeg! Gefeliciteerd met je mooie punten.
Hier wordt vooral energie gestopt in groeien. De sprongen van Polletje zijn boven verwachting mooi geslonken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 07:35 



 
Profiel   

KahluaB schreef
melissa_93 schreef
Dubbel Kahlua, jammer dat ie verkocht is maar wel fijn dat je een leuk adres voor m hebt gevonden!

Hoe gaat het de rest van de Fergusons?

Wij hebben inmiddels het L2 debuut gemaakt, 2 wedstrijden gestart en met 192,5 , 194 en een 4e prijs en 199,5 en 214 met een 1e prijs meer dan tevreden <3
Begint steeds een beetje meer kracht te krijgen, zo leuk als je ze ziet en voelt ontwikkelen :D

Dat is heel mooi zeg! +:)+
En nog wel op de wedstrijd van In Den Bosch,de RV,waar mijn dochter lid van is,en nog geen km van ons huis! :D
Zij deed ook mee in de M1 met de moeder van Ramazzotti(186 en 181)

Oh wat grappig zeg, was inderdaad bij in Den Bosch, leuke wedstrijd! Al moesten we wel even wennen aan de drukte in het losrijden :+

Babootje wat fijn dat de springen mooi geslonken zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 21:23 



 
Profiel   

Nog even genieten van onze stoertje(hij toch best wel donker gebleven)
Hij is nu probleemloos ruim een week afgespeend(zijn moeder staat nu bij mijn dochter thuis)
Hij wordt 2 oktober opgehaald,en gaat naar Poortvliet in Zeeland.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:30 



 
Profiel   

Prachtig veulen hoor. Ik denk dat de nieuwe eigenaresse daar heel blij mee gaat worden
Vind je het niet een heel klein beetje jammer dat je hem zelf niet hebt gehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:58 



 
Profiel   

Babootje schreef
Prachtig veulen hoor. Ik denk dat de nieuwe eigenaresse daar heel blij mee gaat worden
Vind je het niet een heel klein beetje jammer dat je hem zelf niet hebt gehouden?

Ja natuurlijk vind ik het jammer,maar wij willen alleen merries aanhouden.
Hij komt wel op een een goed sportief adres( beiden PSG),ook fijn !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:51 



 
Profiel   

Goedemorgen,

In mijn zoektocht naar meer info over Ferguson kwam ik dit topic tegen. Wat een knappe paarden allemaal. Ze spreken me stuk voor stuk aan.

Jullie hebben inmiddels ervaring met hoe Ferguson fokt. Ik ben rond aan het kijken voor onze super gevoelige en hete Eebert merrie. Ik wil geen tuigpaard fokken, maar een heel fijn sportpaard. Punten die ik graag wil verbeteren: meer souplesse, iets nuchterder karakter, maat.

De merrie is 1,60 en scherp van model. Ze is onwijs werkwillig, maar ook heel scherp. Dat laatste zit haar - en mij - wel eens wat in de weg. Daarom wil ik zeker een hengst gebruiken die enigszins nuchter fokt.

Zou Ferguson in dat plaatje passen denken jullie?

Ow en dat mooie wit op die koppies: I love it! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 06:07 



 
Profiel   

Ferguson wil nog wel eens een kleintje geven, alhoewel de nakomelingen bij ons op stal ruim voldoende maat (lijken) te hebben. Op basis van de rest van je lijstje; doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:58 



 
Profiel   

Ik heb een Ferguson uit een Gelderse moeder, met daarachter ook tuigpaardenbloed.
Het is een heel fijn luxe paard, met goede bewegingen en een fijn karakter. Lijkt genoeg maat te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:09 



 
Profiel   

Hier inderdaad niet een hele grote, Ken is nu 6 en zo'n 1.64/1.65
Voor mij groot zat, en onder het zadel toont ze ook groter.
Qua karakter een heel fijn werkwillig paard, wil altijd werken maar af en toe wel een boefje. Gemeen is ze absoluut niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:18 



 
Profiel   

@Velori,heb je foto's?Ik ben benieuwd!

@Sophievdv;met Ferguson zul je vast geen maat fokken(hoe groot is de moederlijn van je merrie?),maar een fijn karakter dat lijkt Ferguson steevast door te geven!

[ img ]
Alsof hij dagelijks bekapt werd!

Ik heb goed kontakt met zijn nieuwe eigenaar( die in tegenstelling tot wat ik eerder schreef,geen PSG reed maar Inter II- nog beter)en zal ullie knappe Fergusons blijven volgen af en toe hier nog wel wat posten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:54 



 
Profiel   

Mijn merrie komt uit een lijn met grote merries, maar haar moeder fokt bijzonder klein. Wellicht komt het door een relatief hoog inteeltpercentage. Met Ferguson komt het inteelt op 0 te liggen, maar een verkleinende hengst is niet handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:47 



 
Profiel   

Wat een leuke paarden komen hier voorbij! <3

Ik kom me ook melden bij de Ferguson-familie :)
Ik heb een bruine merrie van Ferguson x JetSet-D, zonder de typische witte aftekening op het hoofd.
Gekocht in november 2019 als 3-jarige, ze was toen net zadelmak:

[ img ]

In het jaar 2020 heb ik niet zo veel met haar gedaan vanwege mijn zwangerschap (en een of ander circulerend virus... :z).

Afgelopen zomer heb ik haar voor het eerst uitgebracht in België, bij de LRV.
Na een eerste succesvolle oefenwedstrijd in het L1, welke ze won met 76%, zijn we L2 gestart.
Van de zes selectiewedstrijden won ze er vijf en werd ze één keer 3de met scores tussen de 73% en de 80%.
Als dikke kersen op de taart mochten we ook de provinciale en nationale titel in het L2 mee naar huis nemen!!!

Deze winter is het plan om haar M1 te starten en dan hopelijk volgende zomer M2.
Ik zou het ook heel leuk vinden om een keer een veulentje uit haar te fokken als opvolger, want ook haar karakter is top!
Zo ongelooflijk blij met haar!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 14:36 



 
Profiel   

Wat leuk!
Je kunt echt goed zien dat ze meer paard is geworden ! <3
Ze heeft de Jetset D kleur en aftekeningen gekregen!
De grm van Ramazzotti is ook van Jetset D en die heb ik ook zelf gefokt(25)
Hier samen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:39 



 
Profiel   

Kahlua wat super dat ie zo lief was bij de smid! Staat hij al op zn nieuwe adres of nu nog wel bij jullie?

Wat een knapperd Orlina! En wat een gave scores! Die van jouw lijkt best groot?

Wij zijn vandaag voor de 3e keer L2 gestart, achtewaarts knop was even zoek (van de week konden we alleen maar achteruit ipv stilstaan, vandaag lukte het niet :+ ) Verder lekker kunnen rijden. Zo leuk om te merken dat ze steeds wat meer kracht gaat krijgen.
1e proef hadden we 197 en een 2e prijs en in de 2e proef 204,5 en een 1e prijs :) Dik tevreden dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:21 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Wat een knapperd Orlina! En wat een gave scores! Die van jouw lijkt best groot?


Valt mee, toen ik haar kocht, was ze 164. Ik heb haar sindsdien niet meer gemeten, maar ik denk dat er nog zo'n 2 cm is bijgekomen.
Vooral in de breedte is ze uitgezwaard en zodra ze begint te lopen, toont ze ook een stuk groter.
Mijn instructrice omschrijft haar in ieder geval altijd als "een kast van een merrie" :D, hoewel ik dat zelf wel vind meevallen.

Proficiat met je knappe scores in het L2 vandaag!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:20 



 
Profiel   

Super mooie punten Melissa, zelfs nu het achterwaarts mislukt was! Jullie gaan goed zo te horen.

Mooie merrie Orlina, gave scores heb je met haar gereden!

Nola is inmiddels zadelmak, ze komt volgende week zaterdag weer lekker terug naar ons zodat we haar weer kunnen vertroetelen. Ze is voor een driejarige echt bomproof. Ben zelf wezen rijden met haar toen werden er op het terrein auto’s gewassen, de sloten naast de bak waren net gebaggerd dus er lag op sommige plekken wat zwart slip op de hoefslag, er reed een klein ventje rond in zo’n elektrische speelauto en paarden liepen langs de bak het terrein af maar ze bleef gewoon braaf haar rondje lopen dus had na afloop echt een grote smile van trotsheid!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 04:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen