Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Ferguson

 
Profiel   

Deze Ferguson is kleiner gebleven dan zijn moeder, erg klassiek paard. Haast een gelderse om te zien :’)

Komt uit een goede Jazz moeder, ik vind Ferguson ze zelf ook echt klassiek geven (dat is hij zelf ook) dus afhankelijk of je dat wenst zou ik hem gebruiken op moderne merries.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 09:16 



 
Profiel   

Umeo schreef
Ik heb Ferguson op mijn lijstje staan voor volgend jaar.

Hoe groot zijn jullie nakomelingen ten opzichte van hun moeder?

Verbetert hij front / schuine schouder?

Geeft hij qua uitstraling meer 'bloed'?

Wat voor merries denken jullie dat hij nodig heeft?

Bedankt voor de info :D


Ik heb echt een heel groot veulen staan. Moeder is ool grootramig en meet 1.72. In vrees dat veulen richting de 1.75/1.80 gaat

Front/schuine schouder niet verbeterd en bloedige uitstraling ook niet meer of minder. Nu is de moeder al wel een hele fijne merrie. We hadden Ferguson gekozen omdat ie natuurlijk hee mooi is en ook om iets meer lichaamsgebruik toe te voegen. Veulen is mooi gebouwd zoals het er nu uitziet en lichaamsgebruik misschien iets verbeterd maar niks schokkends.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 09:02 



 
Profiel   

DromenLies schreef
Ik heb echt een heel groot veulen staan. Moeder is ool grootramig en meet 1.72. In vrees dat veulen richting de 1.75/1.80 gaat

Front/schuine schouder niet verbeterd en bloedige uitstraling ook niet meer of minder. Nu is de moeder al wel een hele fijne merrie. We hadden Ferguson gekozen omdat ie natuurlijk hee mooi is en ook om iets meer lichaamsgebruik toe te voegen. Veulen is mooi gebouwd zoals het er nu uitziet en lichaamsgebruik misschien iets verbeterd maar niks schokkends.


Heb je eventueel een foto of filmpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 17:40 



 
Profiel   

Pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 15:23 



 
Profiel   

Mijn nu 7-jarige merrie van Ferguson is wel kleiner gebleven dan haar moeder, moeder is geloof ik 1.68 en Ken is zon'n 1.64/1.65. [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-22 19:49 



 
Profiel   

Pheline blijft tot dusver ook erg klein, maar haar moeder is ook niet zo groot met haar 162. Ze zit nu geloof ik op 155 en ik heb toch wel de hoop dat ze nog enkele centimeters zal groeien. Ze vraagt enorm om aandacht, dus ik ga langzaam aan en spelenderwijs met haar beginnen wat dingen te leren. Ik neem haar af en toe mee wandelen en vandaag hebben we een begin gemaakt om rondjes aan de longeerlijn te stappen. Je moet toch ergens beginnen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 08:29 



 
Profiel   

Leuke merrie Andrea! Die van ons wat met 2,5 niet groter dan 1.58. Nu met bijna 4.5 jaar is ze wel ietsje groter dan onze andere merrie van 1.64. Zal haar van de week eens meten met de meetstok. Denk dat je er gerust op kan zijn dat ze nog wel zal groeien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 08:53 



 
Profiel   

Andrea wat een leuk dier! Wel komisch, uit een Chippendale moeder had ik een paard met meer ras en bloed verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 10:42 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Veel groter hoeft niet, maar ietsjes groter als moeders zou ik wel leuk vinden. Haar moeder ziet er ondanks de bloedlijnen vrij Gelders uit, dus wat dat betreft had ik wel een wat grover paard verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 18:14 



 
Profiel   

Leuk dier Andrea! Die van mij was met bijna 3 ook krap 1.60. Inmiddels 7 en zo'n 1.65

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 10:57 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Hoe gaat het intussen met jullie knappe Fergusons? :)
2022 was voor ons in ieder geval een topjaar!

In de winter zijn we succesvol M1 gestart.
We stroomden door naar de provinciale dressuurdag, waar we zowel de voormiddagproef als de namiddagproef wonnen en zo provinciaal kampioen M1 werden! *\o/*
Jammer genoeg was hier geen nationaal kampioenschap van.

[ img ]

In de maanden mei-juni hebben we enkele jonge paardenwedstrijden meegereden.
We mochten naar de nationale finale, waar we zowel in de voormiddag als in de namiddag een 3de plaats behaalden.
We keerden huiswaarts met de bronzen medaille in de reeks van de 6-jarigen! *\o/*

[ img ]

In de zomer zijn we overgegaan naar het M2.
Dankzij een heel stabiel seizoen met verschillende overwinningen stonden we net voor de kampioenschappen aan de leiding in de tussenstand van de provincie Antwerpen.
Die favorietenrol konden we ook waarmaken door zowel op het provinciale als op het nationale kampioenschap de titel mee naar huis te nemen! *\o/*

[ img ]

Ik ben super trots op mijn knappe merrie en ben heel benieuwd wat de toekomst ons nog brengt.
Maar 2023 zal alvast een rustig jaar worden voor ons...
Op sportief vlak dan toch... }>
Ik ben voor april uitgerekend van ons tweede kindje <3
En mijn merrie is drachtig van Las Vegas <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 14:32 



 
Profiel   

Orlinapaard wat zijn jullie een prachtige combinatie! <3
Wat een enorm succesvol jaar hebben jullie gehad!
Lekker genieten van de periode die komen gaat :D

Hier gaat het ook fijn :) We staan 2e in het tussenklassement voor de selecties, komend weekend de kring. Mochten we ons plaatsen voor de regio in de M1 dan zal dat begin februari zijn en daarna maken we de overstap naar de M2 :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 12:55 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijk triest bericht van Rom op Facebook over de knappe Ferguson ;( ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 18:27 



 
Profiel   

Idd heel triest.. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 23:06 



 
Profiel   

Ja ik las het gisteren.
https://www.horses.nl/fokkerij/hannover ... -operatie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 11:13 



 

Heel erg zonde
Had gehoopt dat hij nog eens zijn grand prix debuut zou halen
Hoop nu gericht op Kyton
Daar heb ik ook nog jaarling van

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:39 



 
Profiel   

Hallo allen,wat is het rustig hier..

Ramazzotti is net gecastreerd en echt een flinke 2 jarige!
Deze foto's van zijn eigenaar gekregen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 19:48 



 
Profiel   

Wow wat is ie gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 20:30 



 
Profiel   

Wij zijn net onze ferguson zadelmak aan t maken, maar hij doet t ontzettend braaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 20:31 



 
Profiel   

Waaauw wat is ie knap!!

Gaaf Babootje! Heb je nog recente foto's? :)

Hier gaat het ook goed, ze begint steeds meer kracht te ontwikkelen. We zijn inmiddels M2 gestart en de punten voor het Z1 ruim binnen. Eerste 2 selecties M2 gewonnen, zou leuk zijn als we ons plaatsen voor de regio.
Daarna gaan we rustig toewerken naar het Z1.

Verder stiekem er over aan het denken om haar volgend jaar te laten dekken. Ben er nog niet helemaal over uit, maar wel een beetje aan het rondkijken naar hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 21:14 



 
Profiel   

Mijn Ferguson merrie heeft dit jaar een veulentje gekregen van Las Vegas[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 06:44 



 
Profiel   

Aw mooi veulentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 08:27 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd Babootje!

Gefeliciteerd met je veulen!Merrie of hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 08:55 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Ik ben benieuwd Babootje!

Gefeliciteerd met je veulen!Merrie of hengst?


Een merrie <3 Op de foto was ze 6 dagen oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 10:29 



 
Profiel   

melis_93 schreef
Gaaf Babootje! Heb je nog recente foto's? :)



[ img ]

[ img ]

Hij pakt zijn rustmomentjes :D Al een paar x stalgenootjes die kwamen vragen of er wat met m aan de hand was. Hij reageert dan totaal niet als er paarden langs komen, doet alleen 1 oog open ofzo.

[ img ]

De paarden staan nu s morgens op de wei. Als ze s middags weer naar binnen gaan gaat ie meteen weer onder zeil. Hij wordt nu 2 x per week gereden gedurende een kwartier en 5 minuutjes longeren vooraf. Hij is echt superbraaf. In onderstaand filmpje was hij voor de 3e keer onder het zadel. Hij galoppeert al. Volgende week los in de cirkel en dan gaan we de grote baan proberen. Hij is echt nergens van onder de indruk. Als hij ergens van schrikt dan schiet hij even en gaat dan vervolgens stil staan. Zo wil je het hebben. Een model zadelmak maak paardje.

https://www.facebook.com/10000188056179 ... 801542658/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 11:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen