Nakomelingen Ferguson

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 21:27

Leuk! De eerste zwarte die ik zie naast mijn zwarte Ferguson <3

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:35

Ontzettend mooi veulen Yvonne! Is er al meer duidelijkheid over jullie knapperd Babootje?

Hier nog wat foto’s van Nola.

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:08

StalDiefdijk schreef:
Babootje, heb je al wat meer duidelijkheid?


Foto's zijn gisteren gemaakt en het is helaas niet goed. Beide sprongen OCD fragmenten. Op zich zijn die er op de verwachte plekken nog wel uit te halen met een kijkoperatie. Echter de rechtersprong (de sprong die eigenlijk niet zo dik is, zit een groot fragment van ca 4 cm die alleen met een arthrotomie verwijderd kan worden (hetgeen betekent dat het hele gewricht open moet). Risico op artrose later is dan groot.
We laten onze veearts in Bodegraven de foto's ook nog een keer beoordelen, maar ik vrees toch dat het einde verhaal gaat zijn. |( |(

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:56

Oh ,wat erg voor je babootje! :(:)
Ik duim voor je dat er redelijkerwijs iets aan gedaan kan worden.

Heb je nog rij of stand foto's Ferera ,wat zo kunnen we natuurlijk niet zie hoe knap ze is! :))

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 21:56

Oh wat een ontzettend rot bericht Babootje.. Ik duim heel hard voor jullie dat het toch enigzins meevalt en ze het toch kunnen verhelpen :(:)

Wij mochten afgelopen weekend na een ruim half jaar de ring weer in, was echt weer genieten. Ze deed fijn haar best, lekker kunnen rijden :) 1e proef nog paar kleine rommeltjes. Bij beide jury's beloond met 209,5 punt :)

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:47

Oh nee! Wat erg! Ik hoop echt dat het mee gaat vallen, Babootje!

Is ook te zeggen waardoor het veroorzaakt is (is hij heel groot, erfelijk belast, ...)? Die van mij, het kopietje van die van jou, gaat met 2 jaar op de foto, maar ik krijg hier natuurlijk wel een beetje zenuwen van...

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:02

Ik heb zelf het idee, dat - maar ik weet niet of dat kan - dat het is ontstaan in de tijd van de dracht.
Ik heb haar na dekking een poosje laten staan bij de hengstenhouder (omdat de merrie een eerder veulen verloren had, dachten we dat het goed zou zijn haar niet meteen te laten reizen). Ze heeft daar een maand of 3/4 gestaan maar heeft het daar slecht gehad. Ze was echt mager toen ze terug kwam.
Op het adres waar ze daarna heeft gestaan, deden ze ook al raar met voer. Ik wilde haar merriebrok geven (ik kocht de zakken), maar stiekem gaven ze hun eigen voer. Zulke dingen.
Erfelijk kan eigenlijk niet, maar ik weet eerlijk niet of Ferguson chips vererft. Maar hij zit zo vol chips dat ik t idee heb dat het een andere oorzaak heeft dan erfelijkheid.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:36

Goede voeding in de dracht is idd belangrijk.
Ik betwijfel of dat de enige oorzaak kan zijn van zoveel chips.
Waarschijnlijk is het een combinatie van voeding tijdens de dracht,erfelijkheid en misschien ook trauma.
Ik wens je veel sterkte met het nemen van (moeilijke) beslissingen.

Wat een mooie punten melissa! :j

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:41

Ik denk dat ik een Quarterhorse gefokt heb.. :D
Afbeelding

Met mama en oma(ook eigen fok)
Afbeelding

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:02

Wat een rotnieuws Babootje! Vind het echt heel erg voor jou en je dochter. Ik wens je heel veel sterkte in deze situatie.

Wat een mooie punten Melissa! Fijn dat het zo goed gaat!

Ik zal van de week eens een standfoto maken Kahlua. Nola staat nu voor een paar maanden op een weide met leeftijdsgenoten daarna brengen we haar weg om verder te beleren.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:59

Ik heb met mijn veearts gebeld in Bodegraven en hij ziet er wel heil in. Hij is het niet zo eens met de grote chip RA dat die moeilijk te verwijderen zou zijn. Zo te zien (zei hij) zit ie in de peesschede en kan hij mogelijk nog wel met een kijkoperatie. Dat gaan we met een echo beter bekijken. De andere kant is minder gezien de chip aan de rolkam, maar die heeft hij ook vaker verwijderd met goed resultaat. De rest van de chips zijn geen probleem. We vinden dat hij die kans waard is. Mits de foto's van de knieen goed zijn. Die zijn nog niet gemaakt. Wel raar want ik had gevraagd of ze hem helemaal op de foto wilden zetten. Maar goed, dat gaat dan nog gebeuren. Als er in de knieën ook problemen zitten dan, ja dan blijft hij daar. Maar dan heb ik in ieder geval het allemaal goed uitgezocht. Dus duimen allemaal maar.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:34

Oh wat goed!!!! Ik blijf echt voor jullie duimen!!!

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:46

Ja dat is denk ik het verschil of er een "gewone" veearts naar kijkt of een chirurg die al tal van dat soort operaties heeft gedaan. Daarom wilde ik ook zijn opinie. De chip (van 4 cm) waarvan de eerste veearts zo negatief was, daarvan zei hij dat hij niet in het gewricht maar in de peesschede leek te zitten. Hoe die precies zit, moeten we een echo voor doen. Dan heeft hij er aan de andere kant nog 1 op de rolkam die "minder leuk" is, maar ook daarvan heeft hij al vaker geopereerd en is goed gekomen. Dus zo pessimistisch was hij niet.
Er kan veel tegenwoordig. Maar de knie is lastiger, Dus ik hoop dat hij daar geen grote problemen heeft.
We gaan het gewoon doen. Dan maar geen vakantie dit jaar.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:16

Ik blijf spammen :o

Afbeelding

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:21

Babootje schreef:
We gaan het gewoon doen. Dan maar geen vakantie dit jaar.

Jullie mogen gerust in het weiland komen kamperen. :D
Maar serieus echt super! Ik hoop idd dat de knieën geen verrassingen hebben en dan gewoon volle kracht vooruit op naar een spoedig herstel. *\o/*


KahluaB het is een plaatje! :j

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:25

Kaluha B Hij is prachtig!

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:26

Dank je wel! StalDiefdijk!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:54

"Goed" nieuws babootje!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 20:51

Babootje toch een klein lichtpuntje, ik ga heel hard voor jullie duimen dat het goed komt :(:)

Kahlua wat een ontzettend chique veulen is het toch <3

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:55

Thanks allemaal! :j
Hij is nu 1 maand ..
Afbeelding

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:28

Heel knap <3

Ik vind het leuk om mee te lezen/praten over Ferguson en zijn nakomelingen, ik hoop mijn merrie dit jaar drachtig te krijgen van Ferguson. Tot nu werkt ze qua hengstigheid nog niet lekker mee, helaas, maar hopelijk wordt dat beter als het weer wat beter wordt.

Ik duim voor jullie mee babootje

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:43

Afbeelding

Nou daar staat ons mannetje dan op de kliniek in Bodegraven. Weg van zn vriendjes |( |(
Hij was braaf op de trailer (wel met wat sedatie) en liet zich braaf naar de gereedstaande stal leiden. Wat is ie groot en mooi geworden en vooral lief <3 <3
Morgen wordt hij verder onderzocht. Er wordt een echo gemaakt van de grote chip in zijn rechter sprong om te bepalen hoe hij precies zit. En wordt de rest ook op de foto gezet. Met name de knieen zijn belangrijk. Daar moet geen ellende zitten, want dan is het wel klaar.
Als alles goed gaat wordt hij woensdag geopereerd.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:20

Heel veel sterkte Babootje! Fijn dat de reis goed is gegaan en dat hij zo braaf is. Ik hoop op groen licht voor de behandeling en wens jullie veel succes en een voorspoedig herstel!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:42

Wow die is inderdaad flink gegroeid zeg!! Ik hoop op goed nieuws komende dagen en dan een voorspoedig herstel.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nakomelingen Ferguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:02

We gaan nu ook echt alles op de foto zetten hoor. Ook schoft en voorknieen (niet zo gebruikelijk). Zal me niet overkomen dat we alles op alles zetten en dat er straks dan alsnog iets zit waarop ik hem moet laten inslapen.
Ik heb een knoop in mn maag hoor. Vind het zo spannend; ik hoop echt dat ik kan slapen vannacht :Z :=
En hij is echt zo lief. Een kopietje van zn moeder inclusief die zachte blik in zn ogen.