Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Numero Uno

 
Profiel   

die ogen zijn zo herkenbaar. Op het werk staat een schimmel met ook 1 met ook een heel herkenbare blik en ik vroeg mij net of dat er ook 1 was, en jawel hoor, numero uno x quantum
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 15:15 



 
Profiel   

-dubbel-


Laatst bijgewerkt door XXTien1979 op 14-06-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 18:17 



 
Profiel   

Wat jammer Janss dat het zo is gelopen..hopelijk kan je het een plekje geven (of misschien al gedaan) Niets is erger dan een paard dat lijdt, dus ik snap je besluit goed.

@patricia: precies wat die boef van mij ook doet. Hij draait zich 90 graden om plots, geeft een bok en rent weg }> Ik zit eraan te denken om eens op schriktraining ofzo te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 18:17 



 
Profiel   

[ img ]
Hier hebben we ook er ook 1 staan.
Numerosinaa (ahorn x numero uno) van 2018.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 18:27 



 
Profiel   

@XXTien1979 het begin van een plekje geven komt er.. maar het blijft naar -O-



Ik blijf het bizar vinden. Die ogen lijken allemaal zo op elkaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 19:42 



 
Profiel   

XXTien1979 schreef
@patricia: precies wat die boef van mij ook doet. Hij draait zich 90 graden om plots, geeft een bok en rent weg }> Ik zit eraan te denken om eens op schriktraining ofzo te gaan


Weet je wat het stomme van die van mij is, eigelijk is ie heel cool in t hoofd maar buiten is ie nog heel onzeker, echter kan ik hem volhangen met vlaggen of over zeil laten stappen: he dont care. Maar onder t zadel, als ie dan wat eng vind.. (koeien..) dan draait ie 180 graden en zet ie m op t rennen. Stuur en rem niet inbegrepen :=


[ img ]

[ img ]

Ik overweeg dus om zon koeien clinic te doen, komt uit de western wereld maar is dus ook gebleken dat paarden daar "zekerder" van worden tegenover de koe. Daarnaast lijkt het me gewoon super leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 20:46 



 
Profiel   

Wat me trouwens opvalt aan de uno's is dat een groot deel allemaal een kolletje heeft en ze hebben allemaal zon verschrikkelijk zachte blik, wordt je toch verliefd op <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 20:47 



 
Profiel   

patricia2403 schreef
Wat me trouwens opvalt aan de uno's is dat een groot deel allemaal een kolletje heeft en ze hebben allemaal zon verschrikkelijk zachte blik, wordt je toch verliefd op <3


Nu je het zegt...die kol!
En ja...hele knappe koppies <3

@patricia: heel herkenbaar wat je zegt. En onwijs gaaf ja zo'n koeien clinic !! Dat zal zeker helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 21:09 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Hier ook een Uno. Vorige week heeft die zijn 14de verjaardag gevierd.
The Edge is ook te klein gebleven, amper 160 hoog is die. Maar zijn ego en karakter compenseren alles. :D

Ik heb Edge vanaf zijn 3de. Samen veel mee gemaakt. Makkelijk wordt die nooit. Zijn temperament is soms een plus maar ook net zo vaak een minpunt. Dressuurmatig is het een geweldig paard. Maar alles waarbij de de adrenaline een beetje gaat borrelen, dan heb ik mijn handen vol aan hem. Neemt niet weg dat ik ontzettend veel lol heb met mijn grote grappenmaker.

Hebben jullie Uno’s ook zo een dikke staart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 21:40 



 
Profiel   

patricia2403 schreef
XXTien1979 schreef
@patricia: precies wat die boef van mij ook doet. Hij draait zich 90 graden om plots, geeft een bok en rent weg }> Ik zit eraan te denken om eens op schriktraining ofzo te gaan


Weet je wat het stomme van die van mij is, eigelijk is ie heel cool in t hoofd maar buiten is ie nog heel onzeker, echter kan ik hem volhangen met vlaggen of over zeil laten stappen: he dont care. Maar onder t zadel, als ie dan wat eng vind.. (koeien..) dan draait ie 180 graden en zet ie m op t rennen. Stuur en rem niet inbegrepen :=


[ [url=m/K0qAZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZEQ1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik overweeg dus om zon koeien clinic te doen, komt uit de western wereld maar is dus ook gebleken dat paarden daar "zekerder" van worden tegenover de koe. Daarnaast lijkt het me gewoon super leuk om te doen.



Die foto's <3 ik heb ook zo'n soort foto en oke, mijn foto is wat donkerder, maar toch ook wel een beetje hetzelfde :j
[ img ]


Hij had altijd een hele dikke staart maar begon hem wel een beetje kapot te schuren, wat ik toch wel erg jammer vond >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 21:45 



 
Profiel   

Koeien was bij die van mij ook lange tijd een ding. Net als bonte schapen en bonte honden. Daar is die gelukkig wel overheen. Maar met buiten rijden is die nog altijd staatsgevaarlijk. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 21:49 



 
Profiel   

XXTien1979 schreef
patricia2403 schreef
Wat me trouwens opvalt aan de uno's is dat een groot deel allemaal een kolletje heeft en ze hebben allemaal zon verschrikkelijk zachte blik, wordt je toch verliefd op <3


Nu je het zegt...die kol!
En ja...hele knappe koppies <3

@patricia: heel herkenbaar wat je zegt. En onwijs gaaf ja zo'n koeien clinic !! Dat zal zeker helpen!


Die kol is echt letterlijk een mix van papa en mama, die van mij lijkt namelijk ook echt gigantisch op mama:

[ img ]
Hier trouwens drachtig van legends half broertje die onlangs geboren is:


[ img ]

En ja die koeien clinic, lijkt me echt super! Alhoewel, dubbel. Ik denk dat het eerst blinde paniek is bij Legend, hij vind ze echt heeelemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 22:07 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
[ [url=m/Q8aJn2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/43UAkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lz3PVv.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sKk5fl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uGmBE0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iSSkbv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier ook een Uno. Vorige week heeft die zijn 14de verjaardag gevierd.
The Edge is ook te klein gebleven, amper 160 hoog is die. Maar zijn ego en karakter compenseren alles. :D

Ik heb Edge vanaf zijn 3de. Samen veel mee gemaakt. Makkelijk wordt die nooit. Zijn temperament is soms een plus maar ook net zo vaak een minpunt. Dressuurmatig is het een geweldig paard. Maar alles waarbij de de adrenaline een beetje gaat borrelen, dan heb ik mijn handen vol aan hem. Neemt niet weg dat ik ontzettend veel lol heb met mijn grote grappenmaker.

Hebben jullie Uno’s ook zo een dikke staart?


Oh wauw die staart <3. Legend heeft een hele mooie bos manen en een prachtig lange voorpluk, maar helaas schuurt ie zn staart kapot... Hij kan het zo dagen niet doen en dan begint ie weer. Dus heb al zon kwart in moeten leveren -O-

Oh dat temperament, herkenbaar. Spring je wel met m, of helemaal niet?

Mijn doel is eind dit jaar B dressuur te starten en ik denk dat ik pas rond zn 6e wil starten in t springen. Die van mij is nogal n joekel (1.79), ik verwacht dat t nog wel even tijd kost m goed recht te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 22:10 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Koeien was bij die van mij ook lange tijd een ding. Net als bonte schapen en bonte honden. Daar is die gelukkig wel overheen. Maar met buiten rijden is die nog altijd staatsgevaarlijk. %)


Oooh vreselijk he, ergens snap ik t ook wel weer. Als er een groep mensen op mij afgerend komt en iemsnd die ik pas 1.5 maand ken zegt "blijf maar rustig doorlopen, het komt goed", weet ik ook zo net nog niet of ik dat had gedaan.

Oei staatsgevaarlijk.. buiten gaat t dus niet? Ik ben gistwr na 2 weken weer voor t eerst naar buiten gegaan met een slof als noodrem, heb hem gelukkig niet nodig gehad. Hoop echt snel alleen naar buiten te kunnen (veilig). Want hoop echt flink wat kilometers in t bos te kunnen maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 22:12 



 
Profiel   

patricia2403 schreef
Freggle_Edge schreef
[ [url=m/Q8aJn2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/43UAkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lz3PVv.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sKk5fl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uGmBE0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iSSkbv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier ook een Uno. Vorige week heeft die zijn 14de verjaardag gevierd.
The Edge is ook te klein gebleven, amper 160 hoog is die. Maar zijn ego en karakter compenseren alles. :D

Ik heb Edge vanaf zijn 3de. Samen veel mee gemaakt. Makkelijk wordt die nooit. Zijn temperament is soms een plus maar ook net zo vaak een minpunt. Dressuurmatig is het een geweldig paard. Maar alles waarbij de de adrenaline een beetje gaat borrelen, dan heb ik mijn handen vol aan hem. Neemt niet weg dat ik ontzettend veel lol heb met mijn grote grappenmaker.

Hebben jullie Uno’s ook zo een dikke staart?


Oh wauw die staart <3. Legend heeft een hele mooie bos manen en een prachtig lange voorpluk, maar helaas schuurt ie zn staart kapot... Hij kan het zo dagen niet doen en dan begint ie weer. Dus heb al zon kwart in moeten leveren -O-

Oh dat temperament, herkenbaar. Spring je wel met m, of helemaal niet?

Mijn doel is eind dit jaar B dressuur te starten en ik denk dat ik pas rond zn 6e wil starten in t springen. Die van mij is nogal n joekel (1.79), ik verwacht dat t nog wel even tijd kost m goed recht te krijgen.


Ik spring en cross nog wel met hem. Met de cross is die een stuk fijner dan met gewoon springen.
Maar het staat allemaal op een laag pitje. Ik heb een flink aantal jaren met mijn gezondheid lopen emmeren. Dit gaat nu weer redelijk gelukkig. Maar de drang om weer te gaan starten is er totaal niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 11:40 



 
Profiel   

patricia2403 schreef
Freggle_Edge schreef
Koeien was bij die van mij ook lange tijd een ding. Net als bonte schapen en bonte honden. Daar is die gelukkig wel overheen. Maar met buiten rijden is die nog altijd staatsgevaarlijk. %)


Oooh vreselijk he, ergens snap ik t ook wel weer. Als er een groep mensen op mij afgerend komt en iemsnd die ik pas 1.5 maand ken zegt "blijf maar rustig doorlopen, het komt goed", weet ik ook zo net nog niet of ik dat had gedaan.

Oei staatsgevaarlijk.. buiten gaat t dus niet? Ik ben gistwr na 2 weken weer voor t eerst naar buiten gegaan met een slof als noodrem, heb hem gelukkig niet nodig gehad. Hoop echt snel alleen naar buiten te kunnen (veilig). Want hoop echt flink wat kilometers in t bos te kunnen maken..


Buiten is niet echt te doen nee. Wel als ik de trailer pak en ergens heen ga waar die niet te vaak komt. Dan gaat het redelijk. Maar in de buurt een blokje om is voor de passanten zo niet grappig }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 11:41 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Koeien was bij die van mij ook lange tijd een ding. Net als bonte schapen en bonte honden. Daar is die gelukkig wel overheen. Maar met buiten rijden is die nog altijd staatsgevaarlijk. %)


Oooh vreselijk he, ergens snap ik t ook wel weer. Als er een groep mensen op mij afgerend komt en iemsnd die ik pas 1.5 maand ken zegt "blijf maar rustig doorlopen, het komt goed", weet ik ook zo net nog niet of ik dat had gedaan.

Oei staatsgevaarlijk.. buiten gaat t dus niet? Ik ben gistwr na 2 weken weer voor t eerst naar buiten gegaan met een slof als noodrem, heb hem gelukkig niet nodig gehad. Hoop echt snel alleen naar buiten te kunnen (veilig). Want hoop echt flink wat kilometers in t bos te kunnen maken..[/quote]

Buiten is niet echt te doen nee. Wel als ik de trailer pak en ergens heen ga waar die niet te vaak komt. Dan gaat het redelijk. Maar in de buurt een blokje om is voor de passanten zo niet grappig }:0[/quote]

Ach, als die drang er niet meer is maar jullie hebben wel plezier is t ook prima toch.

Oh jee ja zo herkenbaar, diverse wandelaars en wielrenners moesten voor me wijken een tijdje terug omdat legend in volle rengalop de koeien passeerde en niet meer stil te krijgen was, oops. Op vreemd terein weet ik niet, we zijn nog niet weggeweest samen. Eerst even voor elkaar krijgen thuis. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 16:49 



 
Profiel   

Soms probeer ik het nog wel eens, het blijft toch trekken. En dan ben ik weer voor een paar maanden genezen, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 22:13 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Soms probeer ik het nog wel eens, het blijft toch trekken. En dan ben ik weer voor een paar maanden genezen, haha!


Geloof het meteen :=

Legend en ik hebben gister onze eerste rodeo ride gehad.. En dat ie springgefokt is daar kunnen we niet meer omheen want ook de springpalen die midden in de bak stonden moesten eraan geloven in het rodeo parcour. :=

Hij heeft vanaf het zadelmak maken, nog nooit gebokt (of gesteigerd), laatst stond ie in de paddock al zo maf te doen en ik hoor mezelf nog zeggen, hoop dat ie die streken niet onder t zadel krijgt.. Ik denk dat ie me gehoord heeft -O- :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 17:52 



 
Profiel   

:D

Numero uno zelf was ook niet de makkelijkste, ik heb vrij onberekenbaar paard waardoor we niet buiten rijden. Vanuit niets kan ze flippen maar sommige dingen die eng zijn blijft ze weer staan.

Jammer.

Numero Uno is hier niet de papa maar opa
Mijn merrie is sprekend der vader alleen niet het karakter die heeft ze van opa

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 17:59 



 
Profiel   

tita schreef
:D

Numero uno zelf was ook niet de makkelijkste, ik heb vrij onberekenbaar paard waardoor we niet buiten rijden. Vanuit niets kan ze flippen maar sommige dingen die eng zijn blijft ze weer staan.

Jammer.

Numero Uno is hier niet de papa maar opa
Mijn merrie is sprekend der vader alleen niet het karakter die heeft ze van opa

[ [url=m/WEcfdk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja eigenlijk is mijn uno wel vrij koel, die maak(te) je de kachel niet gauw aan maar hij heeft wel echt een ego van huizen hoog. Ben wel van mening als we al dexe fases doorkomen samen, ik straks echt een maatje voor t leven heb die voor me door het vuur gaat.

Vind het ergens wel leuk dat ie praatjes krijgt, maar af en toe kan ik m wel vervloeken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 22:10 



 
Profiel   

tita schreef
:D
.

Numero Uno is hier niet de papa maar opa
Mijn merrie is sprekend der vader alleen niet het karakter die heeft ze van opa

[ [url=m/WEcfdk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat n droppie! En wat is de papa? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 22:10 



 
Profiel   

[ img ]
Heb een 12 jarige numero uno x indoctro. Ontzettend lief beest. Z1 dressuur, kan super springen, nooit stoppen. Maar buitenrijden no way. Hij is heel rap en draait snel om. Enorme scheiterd. Maar een eerlijk dier. Wat lijken sommige uno,s op elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 22:47 



 
Profiel   

patricia2403 schreef
tita schreef
:D
.

Numero Uno is hier niet de papa maar opa
Mijn merrie is sprekend der vader alleen niet het karakter die heeft ze van opa

[ [url=m/WEcfdk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat n droppie! En wat is de papa? :)



Unaniem

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-20 09:12 



 
Profiel   

Diablohv schreef
Heb een 12 jarige numero uno x indoctro. Ontzettend lief beest. Z1 dressuur, kan super springen, nooit stoppen. Maar buitenrijden no way. Hij is heel rap en draait snel om. Enorme scheiterd. Maar een eerlijk dier. Wat lijken sommige uno,s op elkaar!


Goh ik herken mijn paard in die van jou! Zowel qua uiterlijk als de manier van reageren. Hij is onwijs snel in omdraaien en wegspurten...als je even niet oplet, lig je dr af :( Een scheiterd 1e klas en soms weer ontzettend koel (bijvoorbeeld vreemd terrein maakt hem niet heel veel uit...totdat ik erop zit en hij mij niet meer ziet -O- ) Buitenrijden waag ik me nog niet aan :o

Vorige week mijn 1e dressuurproef gedaan en dat ging boven verwachting goed: mij doel was kunnen rijden en er niet af vallen door zijn schrik-kunsten. Dat is heel goed gelukt en als beloning in allebei de proeven 1 winstpunt gekregen :) over 2 weken mogen we weer!
Ik moet nog op zoek naar een springzadel...want wil ook eens met hem springen uiteraard!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 16:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen