Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Karakter nakomelingen Foundation

 
Profiel   

Ben op zoek naar een nuchtere hengst voor mijn merrie (Riant x Ferro) en was daarom aan het kijken bij Duitse hengsten. Mijn oog is daarbij op Foundation (v. Fidertanz) gevallen. De merrie kan wel een wat langer voorbeen gebruiken, wat deze hengst ook nog eens heel mooi gebruikt, maar ik zoek vooral dus een koel karakter. Merrie is makkelijk schrikkerig (vooral op geluiden) en erg heet in het werk.
Ze is ZZL geklasseerd, maar wordt voor een talentvolle amateurruiter toch te heet in het zwaardere werk. Vandaar de zoektocht naar een meer nuchtere hengst.
Heb een filmpje zitten kijken van deze hengst, maar vond dat hij toch wat gestresst de ring uitging.
Wie heeft er informatie over het karakter en de rijdbaarheid van nakomelingen van deze hengst?
Is dit een "koele" Duitser? Of moet ik dan naar een andere op zoek?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 21:56 



 
Profiel   

BusyMissy schreef
Ben op zoek naar een nuchtere hengst voor mijn merrie (Riant x Ferro) en was daarom aan het kijken bij Duitse hengsten. Mijn oog is daarbij op Foundation (v. Fidertanz) gevallen. De merrie kan wel een wat langer voorbeen gebruiken, wat deze hengst ook nog eens heel mooi gebruikt, maar ik zoek vooral dus een koel karakter. Merrie is makkelijk schrikkerig (vooral op geluiden) en erg heet in het werk.
Ze is ZZL geklasseerd, maar wordt voor een talentvolle amateurruiter toch te heet in het zwaardere werk. Vandaar de zoektocht naar een meer nuchtere hengst.
Heb een filmpje zitten kijken van deze hengst, maar vond dat hij toch wat gestresst de ring uitging.
Wie heeft er informatie over het karakter en de rijdbaarheid van nakomelingen van deze hengst?
Is dit een "koele" Duitser? Of moet ik dan naar een andere op zoek?

For Ferrero is heel cool in de kop.

Je moet eigenlijk nog wel even een standfoto plaatsen. Dat hoort zo in deze rubriek. En misschien een linkje naar de afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 22:03 



 
Profiel   

Ik heb geen standfoto en eigenlijk daarom op dit algemene forum geplaatst. (Bij exterieur en hengstenkeuze moet dit wel zag ik). Mijn vraag gaat namelijk specifiek over het karakter van de nafok van Foundation.
Merrie heeft al een veulen gehad van For Ferrero maar zoek nu net iets anders. En ben dus heel benieuwd naar Foundation nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 22:32 



 
Profiel   

BusyMissy schreef
Ik heb geen standfoto en eigenlijk daarom op dit algemene forum geplaatst. (Bij exterieur en hengstenkeuze moet dit wel zag ik). Mijn vraag gaat namelijk specifiek over het karakter van de nafok van Foundation.
Merrie heeft al een veulen gehad van For Ferrero maar zoek nu net iets anders. En ben dus heel benieuwd naar Foundation nakomelingen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het For Ferrero veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 23:41 



 
Profiel   

Sorry, maar ik plaats liever geen foto's op bokt en het veulen is niet in mijn bezit. (Niet bij mij geboren ook). Uiterlijk van het Ferrero veulen is m.i. ook niet van belang voor mijn vraag.
Mocht je info hebben over het karakter van Foundation nakomelingen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 19:20 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Hengstenkeuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 00:06 



 
Profiel   

Het beste wat je kunt doen denk ik, is de hengstenhouder bellen en vragen naar het karakter van zijn nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 10:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het beste wat je kunt doen denk ik, is de hengstenhouder bellen en vragen naar het karakter van zijn nakomelingen.

Die zal zeker antwoorden dat ze een top karakter hebben, vriendelijk, werkwillig ,intelligent, betrouwbaar enz.. :D

Ik heb er 2 gefokt en het bovenstaande klopt wel zo ongeveer. Is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 12:13 



 
Profiel   

MisterA. Haha, ja dat is meestal van iedere hengstenhouder het antwoord, heb daar vroeger al eens een flinke foute keuze door gemaakt. Maar jij hebt er 2 uit deze hengst gefokt? Hoe oud zijn deze nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 12:32 



 
Profiel   

Een vriendin van me heeft meerdere nakomelingen van Foundation gefokt en gebruikt hem graag vanwege het karakter. Inderdaad vriendelijk, werkwillig, betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 14:02 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie! Ze zijn niet té heet in het werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 14:20 



 
Profiel   

Nee, ze rijdt ze van jongs af aan zelf (amateur en niet meer de jongste).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 14:25 



 
Profiel   

Klinkt passend voor mijn merrie. Deze hengst gaat een serieuze kandidaat worden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-19 10:27 



 
Profiel   

Ik ken een merrie van deze hengst. Ik heb het over het algemeen niet op merries, maar dit is echt wel een fijn paard. Mooi aan de maat, ruim bewegen met veel balans. Laat zich goed bewerken en niet snel over de zeik, vriendelijk en meegaand karakter.

Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-19 15:50 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-19 17:48 



 
Profiel   

Aimee schreef
Een vriendin van me heeft meerdere nakomelingen van Foundation gefokt en gebruikt hem graag vanwege het karakter. Inderdaad vriendelijk, werkwillig, betrouwbaar.


Exact mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 00:01 



 
Profiel   

Geen enkele negatieve reactie tot nu toe. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 00:18 



 
Profiel   

EHK --> FB. Aangezien het hier om de nakomelingen van de hengst gaat past dit topic beter in dit forum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 13:47 



 
Profiel   

En Fidertanz zelf?? Een driejarige gehad, lang wat slap en groot dus pas met vier onder het zadel gekomen, het was eigenlijk opstappen en wegrijden. Nu weet ik de moederlijn zo niet uit mijn hoofd maar dit dier heeft later nog op het één na hoogste niveau gelopen. Helaas overleden aan koliek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen