Nakomelingen Smart Cappucino (APHA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Nakomelingen Smart Cappucino (APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 20:00

Super benieuwd naar eventuele nakomelingen van mijn merrie!
(zelf weet ik dat ze bij vorige eigenaars 2 veulens heeft gekregen.) Daarvan is er één vosse ruin bij met de naam Smart Skip Dunnit. Ik heb via facebook gevonden waar hij zat maar blijkbaar is hij weer doorverkocht en nu weet ik niet waar hij zit.

Het andere veulen heb ik enkel via een video teruggevonden/stond op (in de achtergrond) mijn paard haar foto op de APHA papieren dus daar heb ik geen naam van terug gevonden. Echter weet ik wel dat het een bonte is, bestaand uit wit en erg donker bruin (zie video: via dit terug gevonden filmpje heb ik een idee hoe het veulen eruit ziet)
https://www.youtube.com/watchv=xirBWflhPL4&list=UU68PrGG4nGocB0CbTrVB9Yw&index=24

Voor de rest ben ik ook wel op zoek naar broers of zussen van Smarty of mensen die haar kennen/met haar hebben gewerkt mogen ook altijd iets laten weten!

Hier is de link van de pedigree:
https://www.allbreedpedigree.com/smart+cappucino

Voor het gemak:
Vader: Pauli O Vogue
Moeder: Smart Little Dot

Misschien wel een beetje off-topic, maar wat meningen over de pedigree met afkomst mag ook. Ben zelf eigenlijk een bleu in alle afkomsten etc. De echte bekende namen zijn uiteraard herkenbaar voor mij, maar de rest, geen idee 8)7

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Nakomelingen Smart Cappucino (APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:45

Smart Skip Dunnit heb ik gekend en mogen rijden bij de vorige eigenaresse SV. Heb ik misschien nog wel foto's van als he wilt? Heel fijn karakter, toen ik hem kende was hij nog hengst met een heel vriendelijk en eerlijk karakter. Erg aangenaam om te rijden (oh wat heb ik genoten van dat dier!). Helaas wel redelijk overbouwd en niet echt getalenteerd, wat wellicht de reden is waarom hij verkocht is. De eigenaresse was een zeer gedreven ruiter die verder wilde komen in de sport. Smart was eerder een paard voor een recreatieve ruiter.
Hij heeft trouwens zelf ook een veulen gegeven, vos hengstje genaamd Smash, dat was echt een kopie van hemzelf...

TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 14:07

XLes! Ah gaaf dat hij zo dat zachtaardige dan heeft gekregen van de mama! Mijn merrie (zelfs zeker voor een merrie zijnde) is ook echt de rust zelve met een cool karaktertje!
Was hij dan zo overbouwd? Mijn merrie kan je al categoriseren onder de smalle paints/quarters en ze heeft zelfs wedstrijden gelopen in de reining met El Picadero (Gina DePauw etc.) dus talent zit er ook wel in. Wat gek dat de hengst van Smart Skip Dunnit dan zo het tegenovergestelde was en dat mijn merrie niet zoveel heeft doorgegeven!

Dus ze heeft ook een kleinzoon gekregen dan? Een volledige kopie van de vader? Sterke genen zeg! Maar inderdaad, dat karaktertje is toch wel erg aangenaam om mee te werken, niet?

Bedankt voor je antwoord trouwens! Weer wat info rijker...

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Nakomelingen Smart Cappucino (APHA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:59

Ja, hij was echt wel redelijk overbouwd. Zijn kont stond veel hoger dan zijn schouder. Ik vermoed dat dat de reden is dat hij het moeilijk had met de reiningmanoeuvres, als je achterhand zoveel hoger staat, is goed ondertreden veel lastiger dan bij een goed gebouwd paard uiteraard.
Maar qua karakter een echte goedzak, ik kon zonder probleem een rondje zonder zadel erop rijden met een merrie ernaast, deed hij heel flink. En ik ben echt geen topruiter.

Ze heeft idd een kleinzoontje, ik heb de eer gehad de volledige bevalling te mogen meemaken :D. Echt ongelooflijk hoe hard die kleine op Smart lijkt. Moeder was trouwens een bruinbonte Paint. Ik heb hem helaas maar tot jaarling leren kennen omdat de eigenaresse en ik wat issues hadden en de vriendschap daardoor verdween. Als jaarlinger ook een erg fijne, goed handelbare hengst.

Ja dat karaktertje, geweldig vond ik hem! Ik wist indertijd niet dat hij te koop stond, anders had ik wel overwogen hem te kopen. De merrie die ik toen had, was een stuk gecompliceerder haha.

Als ik mijn pc nog eens opstart, zal ik via PB je de foto's doorsturen die ik nog heb van mij en hem.

TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:31

xLes schreef:
Als ik mijn pc nog eens opstart, zal ik via PB je de foto's doorsturen die ik nog heb van mij en hem.


Super! Zou ik erg leuk vinden!
Goed dat ik weet dat mijn merrie het lieve karaktertje doorgeeft, voor mocht ik ooit zelf eens een veulentje willen van haar, dan heb ik grote kans op dat zelfzekere maar zeker ook aangenaam karakter!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:47

Als je lid bent van de APHA kan je dat zo nazoeken in hun database. Bij een APHA plus membership kan je soms zelfs de foto die op de papieren staat zien.

Maar goed ik heb je merrie even opgezocht en ze heeft 3 nakomelingen, die geregistreerd zijn. Of ze ook nog buiten het stamboek veulens heeft gehad is niet na te kijken.

Citaat:
2013 Mare SG SUPERJACS TREASURE CHESTNUT Solid BA SUPERJAC QH
2011 Mare GP SPOOK N BIG CHEX SORREL Tobiano BIG CHEX TO CASH PT
2008 Gelding GP SMART SKIP DUNNIT SORREL Solid SKIP THE CAN DEE PT

TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 20:07

rina schreef:
Als je lid bent van de APHA kan je dat zo nazoeken in hun database. Bij een APHA plus membership kan je soms zelfs de foto die op de papieren staat zien.

Maar goed ik heb je merrie even opgezocht en ze heeft 3 nakomelingen, die geregistreerd zijn. Of ze ook nog buiten het stamboek veulens heeft gehad is niet na te kijken.

Citaat:
2013 Mare SG SUPERJACS TREASURE CHESTNUT Solid BA SUPERJAC QH
2011 Mare GP SPOOK N BIG CHEX SORREL Tobiano BIG CHEX TO CASH PT
2008 Gelding GP SMART SKIP DUNNIT SORREL Solid SKIP THE CAN DEE PT


Oh! Erg bedankt voor de info! Wat gek, ik dacht dat ze er maar 2 had, maar het zijn er blijkbaar 3 8)7