Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 37 [ 915 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Daily Diamond nakomelingen

 
Profiel   

Wat ziet die opleiding van Parker er fantastisch relaxt uit zeg!
Wij zijn hier nu begonnen met het hangen, al heeft dat wel wat obstakels. Zo blijkt ze toch echt een stuk groter te zijn dan de haflingers waardoor onze normale methode (krukje ernaast: en jezelf even over het paard leggen met gewicht v krukje af) niet kan.
Dus we zijn zelf even aan het puzzelen qua wat nu handig is in de stap “hangen”. Hoe dit te gaan aanpakken. Ergens willen we niet die voet in de beugel zetten wegens “als ze schrikt dan moet je je voet er nog uit zien te krijgen”. Maar misschien maken we dit dramatischer in ons hoofd dan het is.

Ze staat echt braaf naast het krukje stil, ik mag in die zin met m’n bovenlijf op der liggen om der aan de andere kant een koekje aan te geven.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 08:32 



 
Profiel   

Ik denk dat je het idd echt groter maakt dan het is..
Wat ik altijd deed is het volgende, ernaast iemand houdt hem vast jij samen met een ander ernaast die geeft je een voetje ( zodat je idd niet met je voet in de beugel hoeft) en zo ga je over het zadel hangen. Als ze goed relaxed stilstaan dan pas een pasje lopen.
En als ze dit kunnen dan een keer gaan zitten ( ik bleef dan eerst wel een beetje voorover zodat ze niet gelijk schrikken ) en dan rustig aan rechtop gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 15:49 



 
Profiel   

Bij Parker heb ik het in mijn eentje gedaan zonder hulp. Ik heb een wat hoger krukje gekocht zodat ik op hem kon springen zeg maar. Dat ik er met mijn hele lijf over hing. Toen met zadel en met mijn hand in de beugel druk gegeven en vervolgens mijn voet erin en rustig erin gaan staan en erover hangen. Dat vond hij prima. Toen met het halstertouw aan zijn halster wat omgetrokken zodat hij ging stappen. En toen ben ik er gewoon op gaan zitten. Ik heb wel veel grondwerk voorafgaand gedaan en leren inparkeren bij de kruk. Dat scheelt ook een hoop!


Ik zit weer op mijn roze wolk! Vandaag weer even met Parker gereden. Wauw wat geeft hij een fijn en gaaf gevoel!! Zonder longeren kan ik zo opstappen. Vind hij allemaal goed <3

Ik heb wat filmpjes. Zal ze even uploaden ;)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:19 



 
Profiel   










Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 18:43 



 
Profiel   

Jullie gaan zo goed +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 05:59 



 
Profiel   

Dank voor het meedenken!

@magootie ziet er echt heerlijk uit! Als ik dit zie kan ik echt niet wachten op het rijden met Prolinde

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 15:38 



 
Profiel   

Parker is jarig! *\o/* heb hem lekker verwend met appeltjes, wortels en een nieuw speeltje in zijn stal :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 18:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat doet hij het goed zeg!

Hier niet echt tips mbt hangen,hooguit veiligheidsbeugels bij twijfel. Had t laatst met mn andere paard,die kan wat apart zijn met opstappen. Doe voet in de beugel en hij gaat recht overeind. Toch fijn dat die beugel dan open klapt en je met je andere voet op t krukje kan blijven staan :+ maar dat is een uitzondering, meeste paarden doen dat gelukkig niet :’)
Heb mijn DD weggebracht voor zadelmak maken, die jongen is er gewoon direct opgestapt en dat ging probleemloos :)

Poppetje had vorige week weer prijs en beide proeven winst. En blijft gewoon zo heerlijk, opstappen wel even scherp paraplu's enzo :D), maar in de losrijbaan even rondje draven en eigenlijk alle spanning is eraf. En in de ring staat ze gewoon altijd aan, super fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 23:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Parker *\%/*

Noukie, bah dat is niet leuk als ze dat doen met opstappen.

Gefeliciteerd met de prijzen en de winstpunten +:)+

Mac en ik zijn weer lekker aan het trainen, hij moet scherper aan m’n been..
Volgend weekend hebben we ons Z1 debuut ( voor de selectie :o)
Was alweer even geleden, dus een beetje spannend is het wel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 07:22 



 
Profiel   

Lekker bezig Moniek! Jij dacht ik doe gewoon rentree, debuut en selectie in 1? :D je herstel gaat goed dan hoop ik ook?
Ga je nog pavo selectie rijden met Mac?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 08:49 



 
Profiel   

Dat zijn idd geen leuke dingen met opstappen Noukie!
Fijn dat het zo goed ging op wedstrijd!

Leuk Moniek!! Weet lekker op pad! Hoe gaat het met jou verder?


Hier weer een mega trots momentje! Vandaag even gereden met een ander paard erbij. Hij deed het geweldig!! Wat een megafijn paard is het toch! Zo onwijs blij met hem! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:00 



 
Profiel   

Het gaat goed met me .. tenminste dat denk ik :D ik heb geen pijn of ongemakken.. 31 mei moet ik voor controle.

Wat een fijn moment weer met jouw aller knapste Margo *\o/*
Dit zijn jouw eigen verdienste.. je hebt hem zo goed opgevoed +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 07:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Parker!

En wat tof dat je je Z1 debuut hebt Moniek! Heel benieuwd hoe dat gaat!

Hier ook mega trots! We zijn nu verder met paardlief en dus ook al aantal keer nu over haar heen gehangen, voet in de beugel gehad, en stukje gelopen terwijl ik erover heen hing. Dood en dood braaf <3 het is zo’n heerlijk paard! Kon echt onder me voelen dat ze dacht “oe vrouwtje ligt erop, moet voorzichtig doen”. Elke pas zag je haar nadenken maar geen gekke acties! Zo fijn. Dit geeft mij en haar weer vertrouwen voor het verdere proces.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 06:26 



 
Profiel   

Noukie, ik heb helemaal niet op jouw reactie gereageerd zie ik nu …

Hahaha ja dat is hoe ik ben .. ik doe ook rustig de dag voor een kampioenschap van bit wisselen :')
Het herstel gaat goed, tenminste ik heb nergens last van .. volgende week woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor controle, dan kan ik pas echt zeggen of het allemaal oké is.

Loes, wat kun je dan trots zijn hè… als het nu al zo goed gaat dan zal het zitten ook geen problemen geven denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:02 



 
Profiel   

Fijn dat het goed met je gaat Moniek!! Volgende week is nog wel even spannend dan!

Lekker bezig Loes!! Het klinkt echt net als Parker. Been erover is dan geen probleem meer!!

Parker is echt mijn grote held. Wat ben ik gek op dat dier!! Gister heel even samen met de andere 3-jarige gereden. Allebei zonder longeren gelijk erop. En wat waren ze braaf!! En wat een gaaf gevoel geeft Parker! Ik zei het gister nog tegen degene waar ik op stal sta. Dit is het fijnste paard wat ik ooit heb gereden! Elke keer ga ik verder waar ik gebleven was en zo fijn lopen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 20:33 



 
Profiel   

Even een baal momentje vandaag..
Ik haal Mac vanmorgen uit z’n stal .. dik been rechtsvoor(alleen aan de binnenkant) en ja hoor hij heeft zichzelf aangetikt en daarbij een wond veroorzaakt in z’n kootholte, dat wordt dus niet starten van het weekend helaas.
Nu heb ik nog 1 kans ( wanneer ik kan ivm werk) dat is het weekend van 17-18 juni..
dan ga ik beide dagen 1 proef starten en hopelijk selecteren we ons dan nog voor de regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 21:36 



 
Profiel   

Wat zuur Moniek! Ook kreupel ervan?
Dubbel stom omdat je dan na je eigen fysieke gedoe wel extra graag weer op pad wil.

Loes en Margot,beide lekker bezig met de pups zeg! Fijn dat ze het beide zo goed oppakken en zoveel vertrouwen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 19:25 



 
Profiel   

Wat balen Moniek! Hopelijk knapt hij snel op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:15 



 
Profiel   

Noukie, nee niet kreupel gelukkig.. maar wel die plek die dus open gaat.
Dat wordt een paar dagen stapmolen, 17-18 juni heb ik beide dagen een wedstrijd gepland.
Dat is ook het laatste weekend dat we ons zouden kunnen selecteren.. kunnen we nog even oefenen als hij weer oké is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 06:00 



 
Profiel   

Parker gaat zo fijn!! Hier weer wat filmpjes van gister. Zo blij met hem en zo trots! <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]







Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:44 



 
Profiel   

Ik snap helemaal jouw blijdschap en trots, ziet er super fijn uit +:)+
Hij heeft ook al zo’n mooie hals, Mac heeft ook zo’n mooie vorm in z’n hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:16 



 
Profiel   

Jullie zien er super uit samen. Wat is Parker braaf zeg. Heb jij een tip of site voor grondwerk oefeningen? Red is net twee en ik merk dat hij wel wat meer zou willen. Ik wandel nu wat aan een touwtje om zo te oefenen met schouder en billen wegsturen maar hij lijkt wat meer te willen leren.

Hoe is het nu met Mac? Is hij nog onregelmatig?

Loes1996 houd je ons op de hoogte? Heel veel succes en plezier met de eerste stapjes


Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt van mijn 2 jarige DD

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:43 



 
Profiel   

moniek21 schreef
Ik snap helemaal jouw blijdschap en trots, ziet er super fijn uit +:)+
Hij heeft ook al zo’n mooie hals, Mac heeft ook zo’n mooie vorm in z’n hals.

Ja hij heeft een hele mooie hals idd!! <3


Missvk schreef
Jullie zien er super uit samen. Wat is Parker braaf zeg. Heb jij een tip of site voor grondwerk oefeningen? Red is net twee en ik merk dat hij wel wat meer zou willen. Ik wandel nu wat aan een touwtje om zo te oefenen met schouder en billen wegsturen maar hij lijkt wat meer te willen leren.

Hoe is het nu met Mac? Is hij nog onregelmatig?

Loes1996 houd je ons op de hoogte? Heel veel succes en plezier met de eerste stapjes


Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt van mijn 2 jarige DD

[ [url=m/Rlyvzo.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Qp4D19.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/K637dC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Word ook een knappe jongen zeg!!
Kwa grondwerk oefeningen is touch miss wel een leuke. Dat hij dingen op commando aan moet raken. Dingen als hersenwerk zijn ook heel leuk en nuttig. Daar worden ze in hun hoofd echt rustig van. Een snuffelmat bijvoorbeeld of een yogamat met koekjes erin opgerold die hij dan uit moet rollen om de koekjes te vinden. Dat soort dingen deed ik veel met Parker. En schriktraining. De meest gekke voorwerpen kan je gebruiken. Een vlag, paraplu, zeiltje, grote bal, zwemnoudles dat soort dingen. En dan overal op zijn lijf aanraken.
Het dressuur aan de hand ben ik pas richting het najaar dat hij 2,5 was mee begonnen.
Die gaan supergoed trouwens!! Van de week nog gedaan en wijken, schouderbinnen, travers zit erop. En ook een geprobeerd vanuit de travers het appuyement in te gaan en dat deed hij ook. Op de volte stukjes travers doet hij ook. Hij vind het helemaal leuk om te doen ook!

Mocht je nog meer willen weten roep je maar. Ik help graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:46 



 
Profiel   

Heel mooi dier Missvk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:42 



 
Profiel   

Mooi dier Miss,

Mac gaat de goede kant op, wond zit er nog maar gaat niet meer bloeden met bewegen.
Dus we gaan weer trainen richting de 17e/18e.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 06:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 37 [ 915 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen