Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:28

Loes1996 schreef:
Wat gaan jullie allemaal lekker zeg!!

Nu het eindelijk weer droger word kan ik Pro ook weer meer gaan oppakken. Doordat ze het slechte seizoen zoveel binnen stond, was het niet te doen om haar in rust te laten werken. Ze heeft dus mogen groeien, spelen in de paddock en genoot van de poetsbeurten. In april wordt ze 4, en het idee is nu om de vorige stappen te gaan herhalen met als verschil haar bitloos op te leiden ipv met bit omdat ze zelf aangeeft hier de voorkeur aan te hebben. Ben heel benieuwd hoe ze alles weer gaat oppakken. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.


Wat goed dat je straks weer even met een frisse blik kan beginnen. Soms kan een pauze precies zijn wat je nodig hebt. Heb je een idee waarom ze het bit niet fijn vindt? Heb in het verleden ook bitloos gereden en het kan echt een uitkomst zijn. Vind het gaaf dat je het gaat proberen en ben heel erg benieuwd hoe het gaat.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:30

moniek21 schreef:
Kiko, is het veulen er al? Zo spannend. Kan toch niet heel lang meer duren nu.

Miss,wat een blij dier, knappe kop ook <3 ik moest wel lachen om de shet in het filmpje :')

Haha ja dat is Macho van 20... Die twee hebben regelmatig dikke lol

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:45

Missvk schreef:
Loes1996 schreef:
Wat gaan jullie allemaal lekker zeg!!

Nu het eindelijk weer droger word kan ik Pro ook weer meer gaan oppakken. Doordat ze het slechte seizoen zoveel binnen stond, was het niet te doen om haar in rust te laten werken. Ze heeft dus mogen groeien, spelen in de paddock en genoot van de poetsbeurten. In april wordt ze 4, en het idee is nu om de vorige stappen te gaan herhalen met als verschil haar bitloos op te leiden ipv met bit omdat ze zelf aangeeft hier de voorkeur aan te hebben. Ben heel benieuwd hoe ze alles weer gaat oppakken. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.


Wat goed dat je straks weer even met een frisse blik kan beginnen. Soms kan een pauze precies zijn wat je nodig hebt. Heb je een idee waarom ze het bit niet fijn vindt? Heb in het verleden ook bitloos gereden en het kan echt een uitkomst zijn. Vind het gaaf dat je het gaat proberen en ben heel erg benieuwd hoe het gaat.



Ja, ik weet wel waarom het bit zo’n ding is geworden. Vorig jaar moest ze naar de tandarts, zei mijn hele gevoel bij dit paard. Maar ik train haar voor de fokker, dus dat is dan een dingetje. Dus ze ging later naar de tandarts, en die zei vooral dat ze zich niet zo moest aanstellen, want dat wolfskiesje was nog niet door. Wel verwijderd, maar ze bleef hier problemen mee dus mijn gevoel weer dat er nog iets zat. Fokker luisterde dit keer wel direct, en er bleek inderdaad nog een restje te zijn achtergebleven.
Hierna kreeg ze wormen, met daarbij een zweertje op haar lip, dus opnieuw bij de mond gedoe. Ik denk dat deze combinatie gemaakt heeft dat ze enorm de staak in is gegaan (achteruit lopen, dreigen met steigeren), en dat ik eerder had moeten luisteren naar mijn gevoel en hierin vast moeten houden ipv toch luisteren naar fokker. Maar goed, fouten kunnen gemaakt worden. En ik denk wel dat met mijn nieuwe inslag (volledig vertrouwen op gevoel bij haar) en dus het stuk bitloos gaat werken.

Werken op de kaptoom kent ze, en ik ken geen ander paard die zo gevoelig en licht in de hand is in het grondwerken als zij is.

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 00:37

Mag ik jullie voorstellen aan Undercover at Texel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was een zware bevalling. Ze is staand bevallen en de nageboorte kwam er niet af. Dus de dierenarts moest vannacht komen en dat heeft gelukkig geholpen. Moeder en zoon doen het goed!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:37

Gefeliciteerd! Wat een knapperd !

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:43

Dank je wel.. jaa ben helemaal in love!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:11

Gefeliciteerd!! Wat een knappie! Ben benieuwd hoe hij is als hij is uitgevouwen!

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:38

Ik ook. En hoe hij beweegt!
Hij heeft gelukkig de benen van paps geërfd dus daar heel blij mee want mijn merrie is maar 1,61m

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:13

Kiko … ahhh wat een schatje <3
Gelukkig gaat het met beide goed. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij over 3 dagen eruit ziet.

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:11

Ik hoop dat het vandaag lukt om ze even naar buiten te doen.
Gisteravond heerlijk met hem lopen kriebelen. Als hij staat blijft hij nog niet altijd maar als hij ligt geniet hij volop en gaan de oogjes dicht. Net als zijn moeder dus heel blij mee dat ze dat door vererft.
Onze hond is ook in love
Afbeelding
En hier staat hij helemaal op

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:41

Heel knap is hij <3

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:55

Dank je. Vandaag voor het eerst naar buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:47

Hij heeft tot nu toe karakter van moeders geërfd
Afbeelding
Afbeelding

Ben helemaal verliefd
Afbeelding

Zijn er nog meer die een veulentje willen gaan fokken in de toekomst met hun DD?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:26

Wat een dotje is het <3

Haha dat wordt lastig een veulentje fokken uit Mac :Y)

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:42

Ja met een ruin wel ja. Jammer
Ze geven echt het topkarakter door!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:09

Kiko gefeliciteerd, wat een knap kind! En zo zoet, snap dat je echt helemaal verliefd bent!

Loes, al eerder gezegd, maar ik herken dat 'bijzondere mondje' wel, hopelijk kunnen jullie bitloos een fijne doorstart maken!

En Moniek op naar t ZZZ :D Al ingeschreven?

Hier (nog?) geen fok plannen. Heb er ook echt geen plek voor, sta gewoon op pension waar een veulen niet kan. Los daarvan, veeeeeel teveel lol van dr als sportpaard, dus eigenlijk sowieso niet aan de orde. Ze is wel recent Elite verklaard *\o/* Dus wie weet dat ze ooit ook nog mama mag worden. Nu lekker genieten van alle kwaliteit en karakter ohz

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:54

Noukie gefeliciteerd en heel gaaf! Ik snap dat je nog veel plezier beleefd aan de sport.
Ik heb een andere volgorde gekozen. Eerst een veulen en daarna de sport in zodat ik die niet hoef te onderbreken.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:39

Dat snap ik helemaal hoor Noukie.. lekker van genieten in de sport.

Jazeker ons debuut staat volgende week gepland .. ik zal hier verslag doen.. zoooo spannend :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:40

Super leuk Moniek! Alvast veel plezier!

Kiko thanks! En snap jouw overweging ook hoor. Ik heb geen fok plannen, dus dan is de keuze snel gemaakt voor eerst sport.
Wil jij jouw veulen ook.houden of is die voor de verkoop tzt?

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 01:14

Ik wil het veulen houden. Tegen de tijd dat hij onder het zadel komt wil ik haar weer dekken maar nu eerst de sport in. Al is de verleiding groot want ze staat nu hengstig maar ga het niet doen!

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier weer een paar foto’s van moeder en zoon. Ben zo blij dat hij moeders karakter heeft meegekregen. Hij is super mensgericht en gek op knuffelen. Naku ziet er goed uit heb ik het idee voor een merrie die net 2,5 week geleden bevallen is. Voorlopig nog lekker verlof.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:21

Wat een knappe foto's weer! En wat heerlijk dat hij zo'n lief en nieuwsgierig karakter heeft. Fijn ook dat Naku mooi opknapt, wisselt ook wel per merrie hoe zwaar ze het hebben.

Ik had zaterdag weer gestart na een paar weken rust. Eerste proef nog paar dikke fouten, oa appuyement verknalt, en 62,5%. Tweede proef vond ik haar heel moe voelen, maar alleen eigenlijk 1 hakkeltje met achterwaarts waar ze voor mij uit ging, dus gecorrigeerd. Bleken we 68% gereden te hebben _/-\o_

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:53

Wat goed zeg Noukie!! Dat is wel even een trots momentje waard..

Het verbaasd mij dat ze zo snel opknapt na die zware bevalling want ze was ook iets ingescheurd maar ik doe haar nu soms even een paar rondjes laten lopen en nu heeft ze er echt wel weer zin in. Dus over een aantal weken ga ik denk ik wel heel rustig aan af en toe beginnen met longeren als ze zo blijft. Maar voor nu nog lekker verlof voor Naku.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:19

Kiko, wat een heerlijke foto’s .. ja scheelt echt per merrie maar gelukkig voelt ze zich goed.

Noukie, wauw wat gaaf .. super punten gefeliciteerd.

Wij gaan as zondag op trainingskamp naar J.ill Hui.brechts .. heel veel zin in..
woensdag is de laatste dag en dan gaan we proefgericht trainen met een jurylid.. ben heel benieuwd.