Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:42

Woep woep! Zie jullie nou gaan! Wat een heerlijk plaatje zo samen. Jullie zijn echt allemaal onwijs goed bezig. Mac doe het ook echt fantastisch als ik het allemaal zo lees. Dat het komende jaar maar weer veel mooie dd momenten mag brengen

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:34

Wat heerlijk Margo, maar dat komt ook door het enorme vertrouwen wat jullie in elkaar hebben dat hij zo makkelijk is.. jullie zijn een knap stel samen, hij loopt fijn +:)+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:12

Vandaag weer fijn getraind met Mac..
Hier een stukje film van het laatste stukje..
Alleen even een vraagje .. hij is helemaal nagekeken en alles is goed.. maar hij blijft toch wat ongelijk in het voorbeen.. hebben jullie een idee?
aan het einde tik ik hem nog even met de teugels in 1 hand om hem wat actiever te houden in het sluiten hahaha.

https://youtu.be/QN3NYBZyYPs?feature=shared

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:17

moniek21 schreef:
Vandaag weer fijn getraind met Mac..
Hier een stukje film van het laatste stukje..
Alleen even een vraagje .. hij is helemaal nagekeken en alles is goed.. maar hij blijft toch wat ongelijk in het voorbeen.. hebben jullie een idee?
aan het einde tik ik hem nog even met de teugels in 1 hand om hem wat actiever te houden in het sluiten hahaha.

https://youtu.be/QN3NYBZyYPs?feature=shared


Wat is het ook een knap paard!

Het lijkt alsof hij zijn linker been niet uitstrekt, hij tilt hem wel op, maar plaatst hem minder naar voren dan het re voorbeen.
Misschien wil hij de achterkant van zijn hoef minder belasten (heeft ie toevallig rotstraal?)
Doet hij dit ook als je ontspannen draaft?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:15

@Lienboom..

Nee dan heeft hij het niet, het is echt als hij meer van de grond draaft.. hij heeft geen rotstraal.
Onlangs naar de kliniek geweest ivm dit probleem.. helemaal doorgelicht maar hij was 100% goed.. alleen zadel leek niet helemaal oké .. die samen met de DA en de zadelmaker nagekeken en aangepast.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 19:43

Wat een knapperd is Mac toch! Ziet er fijn uit! Misschien is dat met het linkervoorbeen nog een stukje kracht/balans wat hij nog meer moet krijgen? Hij is natuurlijk nog maar 6,5 dus dit is al best zwaar werk. Je zou ook eens kijken kijken met balkjes/cavaletti’s. Dan kan je misschien dat voorbeen uitnodigen een stukje verder naar voren te gaan omdat hij anders niet uit komt. Geen idee of het werkt hoor, maar ik zou dat proberen denk ik.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:27

Ik negeer de rode letters maar even :D

Hoe gaat het hier? Moniek, ben je nog verder gekomen in je puzzel rond de beweging bij het verzamelen?
En gaat Parker nog steeds zo knap?

Hier trots, merrie is afgelopen weekend Z1 geklasseerd. Planning was in april het Z in, dus extra blij mee. Maart krijgt ze dan ook lekker een maandje rust, hopelijk werkt het weer mee voor veel bosritten!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:55

Noukie, wat super goed dat jullie Z mogen starten gefeliciteerd *\o/*

Ik had een clinic gereden en daar werd aangegeven dat het door het bit kwam.
Ik probeerde een ander bit en dat was echt niet fijn rijden.. ik rij weer lekker met het bit waar ik daarvoor ook mee reed +:)+
Vandaag tijdens de les leek hij het minder tot niet te doen, ik denk dat het ook een stukje kracht is.

Morgen starten wij weer een wedstrijd, ik zal laten weten hoe het gegaan is.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:02

Gisteren gestart, hij wordt steeds beter met z’n energie verdelen over 2 proeven.
De eerste proef zaten wat rommeltjes in maar toch 1e met 63% en de 2e proef 1e met 65,5% daar was ik wel heel blij mee.. nog 1 puntje en dan mogen we alweer ZZZ starten *\o/*

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:08

Jullie gaan lekker!!
Noukie alweer Z1!
En Moniek weer dikke punten in het zzlicht!

Parker gaat ook heel fijn! We trainen lekker door! Elk ritje met Parker is een feestje en alles wat we op de grond doen doet hij ook allemaal zo goed! Echt mijn beste vriend! <3

Hier een paar fotootjes van gisteren en 2 weken terug ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:21

Wat een lekker paard heb je toch <3

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:09

Hij is zo knap!

Afgelopen weekend weer een punt en tweede plek in 't z1. Nu krijgt ze paar weken wat 'rust' en daarna gaan we de boel wat meer bevestigen :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:17

Lekker bezig Noukie,

Ik hoop volgend weekend ons laatste puntje voor het ZZZ te rijden.
Hij is op het moment niet zo fijn dus het kan nog alle kanten op hahaha.

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:58


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:19

Ah Kiko ze heeft het echt zwaar.. hopelijk duurt het niet al te lang meer voor haar.

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:26

Ik hoop het ook niet. Ze groeit nog steeds maar ze heeft geen skippybal ingeslikt als ik sommige merries zie.
Ze was al aanhankelijk maar nu extreem. Hopelijk blijft dat ook zo als het veulen er is.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:19

Dat zou natuurlijk wel heel erg leuk zijn als ze zo blijft <3

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:30

Jaa ik hoop het wel. Ze kruipt nu helemaal in je en het liefst wordt ze de hele dag gekriebeld.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:49

Gisteren zelf gestart in de avond..
Aan gekomen op de vereniging gevraagd of het uit liep.. “10 minuutjes ongeveer” was het antwoord..
Mooi 10 min later opgezadeld en gaan..
Aangekomen bij het losrijden bleek al snel dat die 10 min toch langer waren, dit bleek 40 min!!
Ik heb m’n eerste proef gestart en voor de 2e proef gelijk bij de jury afgemeld.
Ik vond dit niet eerlijk tegenover Mac..
We hadden nog 1 puntje nodig voor promotie naar het ZZ-Zwaar.. die hebben we gehaald, we waren 1e met 67,4% 20 punten los van nr 2.. best trots op ons, maar de setting was waardeloos..

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:39

Lekker bezig Noukie!!

Spannend Kiko!

Balen van het uitlopen Moniek! Goed dat je gekozen hebt om dan 1 proef te rijden! Super gedaan weer!!

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:17

Zeg dat wel Magootie. Vandaag zitten we op dag 318. Afgelopen dagen was ze weer heel rustig dat je denkt dit duurt nog wel een tijdje en soms zit er een avond tussen dat je denkt onee ze is mega onrustig. Dus heb geen flauw idee wanneer het komt.

Moniek fijn dat je je punt hebt gehaald en goed dat je maar 1 proef hebt gereden. Wou dat iedereen zo koos voor zijn paard op wedstrijd maar helaas.
Je mag daar zeker trots op zijn als je zo’n verschil hebt met nummer 2

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:33

Jeetje wat zijn jullie allemaal goed bezig! Moniek21 van harte met je promotie. We gaan nog wat DD kinderen tegenkomen in de sport zo. Kan niet wachten als ik jullie verhalen zo lees. Kiko hoe gaat het? Nog steeds lekker aan het knuffelen met Naku of loopt er al een veulen naast?

Wat ziet Parker er goed uit ❤️ heerlijk om jullie samen zo lekker bezig te zien. Hoe gaat het met jullie?

Nog twee maanden dan is Red Rum alweer drie jaar oud. Hij is lekker aan het groeien in de breedte en ik vind hem nog elke dag knap...

Heb wat filmpjes toegevoegd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://youtu.be/Oy4kmXqnVVQ?feature=shared

https://youtu.be/vaXksw9Dyzg?feature=shared


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:12

Kiko, is het veulen er al? Zo spannend. Kan toch niet heel lang meer duren nu.

Miss,wat een blij dier, knappe kop ook <3 ik moest wel lachen om de shet in het filmpje :')

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 01:02

Helaas nog geen veulen.. denk dat die wacht op mooi weer! Vandaag was ze relaxed en heeft ze zelfs nog gespeeld met de ruin die erbij loopt. Zelfs mijn shet ging uit haar dak dus ze zitten goed in hun vel.
Ik kijk er zo naar uit.. kan niet wachten totdat die kleine er is.

Wat is Red Rum een blij ei.. Je herkent echt DD in zijn hoofd. Daar ga je vast veel plezier aan beleven met hem!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:10

Wat gaan jullie allemaal lekker zeg!!

Nu het eindelijk weer droger word kan ik Pro ook weer meer gaan oppakken. Doordat ze het slechte seizoen zoveel binnen stond, was het niet te doen om haar in rust te laten werken. Ze heeft dus mogen groeien, spelen in de paddock en genoot van de poetsbeurten. In april wordt ze 4, en het idee is nu om de vorige stappen te gaan herhalen met als verschil haar bitloos op te leiden ipv met bit omdat ze zelf aangeeft hier de voorkeur aan te hebben. Ben heel benieuwd hoe ze alles weer gaat oppakken. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.