Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 07:55

moniek21 schreef:
Knapperd <3

Gisteren was Mac wat explosief tijdens de eerste rondjes draf }:) zo erg dat mijn instructrice zei ‘ kom er anders even af .. doe hem even aan de longe,
Ik durfde er niet af :') dacht hij gaat zo wel weer in z’n vooruit en dan is het over, dat was gelukkig ook zo _/-\o_
Daarna buiten op straat uitgestapt , ik vond mezelf zoooo dapper hahaha, zal kijken of ik een link hier neer kan zetten vanaf FB.


Zeker dapper! Fijn dat je het zo op kan lossen. Wat een mooi kleurtje heeft Mac zo lekker in het zonnetje.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:00

magootie schreef:
Weet wat fotootjes van mijn knappe kereltje <3

[ [url=m/ss2XqR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hpKkWG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tYrQUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0Z5DE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vm0XEH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4bOGoV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7fSsuO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een blij ei Magootie. Lekker zo met het zonnetje erbij. Je krijgt bijna het gevoel dat de zomer eraan komt. Wij hebben de afgelopen weken even wat rust ingebouwd na de smid. Even een stapje terug. Met alles wat je aanbiedt super braaf dus ik ben een beetje van de schrik bekomen. Als je deze foto's ziet dan krijg je gewoon zin in de lente. Lekker benen strekken en het land op. Hoe gaat het met alle rijdende DD? En volgens mij waren er ook twee nieuw aangekocht toch? Hoe zijn jullie eerste maanden gegaan?

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:03

Hier eigenlijk nog niet zo veel te melden van de ‘aankoop’ :') . Ze staat lekker in de wei. Nog 1,5 maand en dan mag ze aan de bak. Laat haar keuringsklaar maken. Ben daar wel heel benieuwd naar want ik heb haar eigenlijk nog niet echt goed kunnen zien in beweging.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:45

Missvk, ja hij heeft idd wel een mooie kleur .. het is geen hup Holland hup vos gelukkig :')

Simpie, ohh spannend .. laat je haar keuringsklaar maken of ga je het zelf doen ( breng je haar weg of hou je dr thuis ? )
De keuringen zijn in juli ?

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:03

moniek21, ik laat het dit keer doen. Met de andere merrie zelf gedaan maar nu werk ik ook nog 40 uur (zat toen op school).
Inderdaad zijn de keuringen veelal in juli. Wij moeten naar Zuid-Holland dus 15 juli uit mijn hoofd.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:24

simpie94 schreef:
moniek21, ik laat het dit keer doen. Met de andere merrie zelf gedaan maar nu werk ik ook nog 40 uur (zat toen op school).
Inderdaad zijn de keuringen veelal in juli. Wij moeten naar Zuid-Holland dus 15 juli uit mijn hoofd.


Dan snap ik heel goed dat je het laat doen, 15 juli duurt nog even … komt helemaal goed.
Ben heel benieuwd, spam je hier de voortgang :D

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:27

simpie94 schreef:
moniek21, ik laat het dit keer doen. Met de andere merrie zelf gedaan maar nu werk ik ook nog 40 uur (zat toen op school).
Inderdaad zijn de keuringen veelal in juli. Wij moeten naar Zuid-Holland dus 15 juli uit mijn hoofd.

Spannend en leuk!! Benieuwd hoe ze het gaat doen!

Parker word zo mooi! <3 Kan daar zo trots van worden als ik hem dan zo zie staan <3

Afbeelding
Afbeelding

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:01

Wauw wat een plaatje die Parker, daar mag je inderdaad trots op zijn!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:59

Het is echt of ik mijn merrie zie staan! Al heeft Parker denk ik al meer front, zeker gezien z’n leeftijd. En knap is hij zeker!

Ik heb gister heel fijn gelest met de mijne. Pasje wijken mee, wat meer sturen in galop enzo, ze pakt t fijn op.
Kon dr op de terugweg ook alleen laden, dus in alles maakt ze stappen :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:53

Heel knap is Parker <3

Noukie, wat super fijn dat het rijden zo goed gaat.. wauw ik hoop dat ik Mac straks ook alleen kan laden, dat scheelt echt enorm.

Mac was het vandaag niet zo met me eens haha, we zijn bezig met dat hij meer rek gaat pakken in z’n lijf .. dat doet hij heel goed, maar hij moet ook weer een keer bij mekaar, vandaag even een zweepje in m’n hand genomen … vond ie niet zo tof, hij gaf toch een bok :') toch maar even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.. daarna liep hij weer gewoon z’n rondje.
Zondag gaan we naar Lisserbroek om daar mee te doen met de horsefood competitie, ik ga met hem heen om zonder druk van een proefje ergens anders te rijden. Ik verwacht er niets van alleen maar dat we samen plezier hebben :D

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:04

AHH wat gaaf Moniek21. Mac mag er zijn dus gewoon lekker sturen. De looks heeft hij al ;) was het jullie eerste bok en ben je blijven zitten? Heel veel succes

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:26

Parker is ook heel mooi aan het ontwikkelen!
Wat fijn om te horen dat ze het onder het zadel ook goed doen!

Ik kon vandaag zo waar eens goede foto maken. Het viel me ineens op dat hij wat groter leek te zijn geworden en zijn schoft is er nu inderdaad weer uit (tijd om de meetstok er weer eens naast te houden, laatste meting was hij 1.60). En toen was ook nog zo lief om even vrij netjes te poseren (meestal komt hij gelijk naar je toe en krijg je alleen een neus op de foto xD)
Vergeef wel even alle viezigheid en niet ideale stand, het was echt even een huis, tuin en keuken foto
Afbeelding
Hij wordt dit jaar 3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:05

Missvk schreef:
AHH wat gaaf Moniek21. Mac mag er zijn dus gewoon lekker sturen. De looks heeft hij al ;) was het jullie eerste bok en ben je blijven zitten? Heel veel succes


Haha nee hoor was niet z’n eerste bok .. maar hij bokte vanuit stilstand .. hoog lande en ging nog een keer, toen dacht ik wel “ nu moet je stoppen ander val ik straks 3 meter naar beneden “ :') maar gelukkig deed hij dat en kon ik weer verder..
Ik heb hem natuurlijk nog maar 2 maanden en durf door mijn eigen angst/onzekerheid hem nog niet volledig aan te pakken op zo’n moment.. bang dat hij helemaal af gaat en ik ernaast lig :')

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:07

Bowo, jij hebt ook al zo’n knapperd .. mooie kleur ook.

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:01

Mooie stand foto’s zie ik voorbij komen.
Vind de daily’s wel paarden met allemaal voldoende rek in het lijf. Niet al te luxe ook.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:11


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:43

Oh die is heel knap .. <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:05

<3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:48

Knappe Parker , vosje vindt hem ook knap die probeert even een hapje te nemen hahaha.

Nou wij gaan vandaag naar Lisserbroek, vind het wel een beetje spannend .. 2 jaar geleden dat ik mijn nette pak aan had, als hij maar braaf is en dat wel plezier hebben samen is het voor mij al een geslaagde dag … ik laat jullie weten hoe het is gegaan, we starten om half 4.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:23

moniek21 schreef:
Knappe Parker , vosje vindt hem ook knap die probeert even een hapje te nemen hahaha.

Nou wij gaan vandaag naar Lisserbroek, vind het wel een beetje spannend .. 2 jaar geleden dat ik mijn nette pak aan had, als hij maar braaf is en dat wel plezier hebben samen is het voor mij al een geslaagde dag … ik laat jullie weten hoe het is gegaan, we starten om half 4.

Héél veel succes en plezier!

Ben benieuwd

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:27

Leuk!! Veel plezier en succes!!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:58

Veel plezier Moniek!

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:06

Veel plezier! *\o/*

Hier nog even een fotootje van mijn jonge DD:

Afbeelding

LauraDB
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:42

Hoi allemaal!

Wat leuk om dit allemaal te lezen.
Ik heb zelf ook 2 daily Diamonds lopen! <3

Nairobi een 4 jarige merrie Daily Diamond x Stedinger (vos merrie)

O’Yentl June een 3 jarige merrie van Daily Diamond x Ampère :) (zwartbruine merrie).

Ik zal kijken of ik afbeeldingen toe kan voegen!


Afbeelding

Afbeelding

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:23

Wauw wat een knapperds ook weer!! En weer die vriendelijke uitstraling!