Daily Diamond nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:27

Mega knap!! En jouw laarzen ook <3

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:38

Dankjewel! :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:04

Wauw wat een mooie foto’s Margo <3

De zadelmaker is aanstaande vrijdag … ben heel benieuwd.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:22

Nou we zijn weer thuis :D
Vanmorgen om 06:15 uur onderweg naar Bodegraven,
Samen met Jan van Rijs en de DA werd er naar Mac gekeken..
Gelukkig viel alles mee, achter opvullen en het middenstuk wat platter maken.. Mac bolt z’n rug niet op maar drukt hem in z’n geheel omhoog schijnbaar :j ( schijnt ook een Vivaldi / Bordeaux ding te zijn) doordat hij nu op het middenstuk platter is kan hij dit makkelijker doen.
Ook heeft hij de beugelriem haken wat omwijd getrokken zodat ook die geen knelling geven.
We kregen ook het advies om galoptraining te gaan doen, dus we gaan even kijken of we in de buurt naar een galoppeerbaan kunnen gaan.
Al met al zijn wij blij en scheelde het een hoop geld *\o/*

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:54

Wat fijn Moniek! Nu lekker galopperen!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:00

magootie schreef:
Wat fijn Moniek! Nu lekker galopperen!!


Zeker, een stalgenootje die kent weer een stal met een galoppeerbaan.. even kijken of we daar terecht kunnen *D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:42

Goedemorgen allemaal :D
Gisteren hadden Mac en ik ons Z2 debuut..
Ik reed een keer verkeerd waardoor wed natuurlijk -2 kregen.. maar dat mocht de pret niet drukken. Ik was niet heel enthousiast na de proef maar de jury dacht daar anders over.. 69,7% *\o/*
Over 2 wk staat er weer een wedstrijd, maar ik ga komende dagen even kijken hoe hij een zigzag oppakt want anders wil ik die om laten zetten naar het ZZL :+

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:11

Zo jullie gaan lekker zeg!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:24

Dank je wel :D , ik moet meer genieten van de rit ipv denken dat we te langzaam gaan, als ik het dan terug zie op film loopt hij prima :(:)
Dinsdag in de les gaan we dat dingen uit de ZZL proef meenemen … ben benieuwd :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:51

Gisteren een hele fijne les gereden, hij doet alles wat we moeten laten zien in het ZZL.
Zaterdag rijden we eerst een clinic van Marten Luiten en zondag starten we al vroeg ons ZZL debuut.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:13

Wat supertof!! Succes alvast!!

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:56

Lekker bezig Moniek! Maar jullie gaan ook echt fijn. Veel plezier het weekend en succes zondag!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:03

Dank jullie wel :D
Natuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:07

Wat fijn Moniek! Dat is toch een hele positieve bevestiging van jullie werk samen. En wat prettig dat er niets bijzonders uit zijn beenwerk kwam. Weer een opluchting kan ik mij voorstellen.

Wat ziet Parker er goed uit Magootje. Hij toont inderdaad super hoog. Ook nog wel een beetje puppy looks klopt dat? Lief hoor om te zien hoe jullie samen bezig zijn.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:15

Loesje1996 super jammer idd dat het nu even on hold staat door de bak maar hopelijk kun je samen andere leuke dingen doen en pakken jullie het straks zo weer op. Soms is loslaten en even laten de beste manier om iets op te lossen.

Red is nu 2,5 dus ik heb weinig spannends te vertellen over wat we doen. We staan aan huis en hebben een ondergelopen weiland dus weinig faciliteiten om echt aan het werk te gaan. Maaaaar onze band is ontzettend gegroeid. Durf oprecht te zeggen dat wij elkaar zijn gaan vertrouwen. Ik heb zoveel vertrouwen in hem en in zijn goedheid. Laatst was hij de naastgelegen schuur in gelopen. Super dom van mij aangezien deze in aanbouw was stonden er 3 zaagtafels en alle dingen die je niet bij je paard wil hebben. Red moest achterwaarts de ruimte verlaten omdat hij niet kon keren. Hij liet zich zo fijn sturen ♥️ elke stap kunnen begeleiden en vol vertrouwen stond hij weer in de wei. Voortaan de deur op slot want die krijgt hij open

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:31

Missvk, wat fijn dat jullie vertrouwen zo gegroeid is. En dat dat zo bevestigd wordt dat hij zich zo achteruit laat leiden +:)+
Vervelend dat bij jullie ook alles zo nat is, er is zoveel gevallen je ontkomt er ook bijna niet aan nu.
Hopelijk krijgen we snel weer wat drogere periodes.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:10

Missvk hij is heel groot en hoogbenig idd! Hij is nu 1.73! Van de week liet ik hem los in de bak met zijn vriendje en gingen ze lekker spelen en lieten ze even zien wat ze kunnen. Wat een paard is het geworden, hij ontwikkeld zo goed, zo blij mee! Hij is nog puppy idd, maar ja hij is 3,5 ;)

Fijn dat het vertrouwen van jou en Red zo goed is!


Vandaag voor het eerst les gehad met Parker! Eindelijk haha, al een paar keer door weer of een ijzer af niet door kunnen gaan. Ik heb genoten van mijn vriendje! Wat doet hij het toch goed en mijn instructrice is helemaal weg van hem :D ze zou hem graag willen hebben haha. Mooie complimenten gekregen over hoe ik hem opleid dus mega trots! :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:22

Dat is super leuk Margo, heerlijk dier is Parker ik snap dat jouw instructrice weg van hem is.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:00

moniek21 schreef:
Missvk, wat fijn dat jullie vertrouwen zo gegroeid is. En dat dat zo bevestigd wordt dat hij zich zo achteruit laat leiden +:)+
Vervelend dat bij jullie ook alles zo nat is, er is zoveel gevallen je ontkomt er ook bijna niet aan nu.
Hopelijk krijgen we snel weer wat drogere periodes.


Ja wij hopen mee
Ja super fijn dat dat vertrouwen zo gegroeid is. Red heeft de hele verbouwing van dichtbij meegemaakt dus hij is tegenwoordig zaagmachine proof gek paard staat gewoon te kijken tijden de herrie.
Je moet even goed kijken

Afbeelding

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:06

magootie schreef:
Missvk hij is heel groot en hoogbenig idd! Hij is nu 1.73! Van de week liet ik hem los in de bak met zijn vriendje en gingen ze lekker spelen en lieten ze even zien wat ze kunnen. Wat een paard is het geworden, hij ontwikkeld zo goed, zo blij mee! Hij is nog puppy idd, maar ja hij is 3,5 ;)

Fijn dat het vertrouwen van jou en Red zo goed is!


Vandaag voor het eerst les gehad met Parker! Eindelijk haha, al een paar keer door weer of een ijzer af niet door kunnen gaan. Ik heb genoten van mijn vriendje! Wat doet hij het toch goed en mijn instructrice is helemaal weg van hem :D ze zou hem graag willen hebben haha. Mooie complimenten gekregen over hoe ik hem opleid dus mega trots! :D



Wat een compliment daar mag je zeker trots op zijn. Wat ontzettend gaaf als je zo bevestigt krijgt dat je het goed hebt gedaan. Waar hebben jullie samen aan gewerkt? 173 genade grote mannen geeft dd door. Ik ben ik januari jarige en heb al besloten dat ik een opstap trapje ga vragen anders kom ik er nooit op...

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:45

Missvk, zo maak je ze wel mak hahaha heerlijk nuchter zijn ze die DD’s

Ik zal Mac even meten, maar die loopt ook wel tegen de 180 ben ik bang.

Hahaha ik stap ook altijd op via een krukje hoor.. ik kom er anders echt niet op.

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:24

Haha kom ik aan met mijn merrietje. Die was 1.64 met 3 jaar. Nu geen idee, moet misschien eens meten, maar die zal de 1.70 niet halen.

Fijn dat jullie zo goed samen optrekken Missvk en braaf dier!

Margot, super leuk! Hij is ook echt knap en je hebt hem superfijn voor elkaar, dus ik snap de complimenten.

Mijne heeft gister ook haar top karakter weer bewezen hoor. Was op de hei en kwam een chinook net over de bomen over ons heen gevlogen. Ze schrok zich kapot natuurlijk, maar was echt draaien, weggalopperen en na twee sprongen had ik alweer alle controle en ontspant ze. Echt zó braaf. Sowieso heerlijk ritje gehad, lekker kilometers gemaakt.

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:07

Wouw Noukie wat een held!!! En dat is schrikken zeg

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:40

Noukie .. wauw dat is zeker heel braaf +:)+

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:47

Vanmorgen was het zover.. ons ZZL debuut.
Mac was weer heel braaf, ik zat teveel te genieten.. daardoor wat slordigheden.. wissel te vroeg gesprongen en nog op de laatste lijn een extra wissel hahaha. Ook kwam hij wat teveel terug in de kwart pirouettes..
Al met al evengoed nog 62,2% een geslaagd debuut dus *\o/*
Ik denk dat hij ook wat moe was na de clinic van gisteren van Mart.en Lui.ten.. dat was heel leuk om mee te rijden.. goede bruikbare tips gehad.. jouw was ook onder de indruk van Mac <3
Trots op m, over 2 weken gaan we weer.. dan probeer ik de foutjes eruit te poetsen.
Maar deze keer kwam hij wel terug naar draf op de middenlijn bij het binnenkomen hahaha.Afbeelding
Afbeelding