Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:37

peetje82 schreef:
Onze Kjento Racoon is door naar de tweede bezichtiging !



Hij heeft zich top laten zien.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:40

Kady1 schreef:
Wij hebben nu een paar x op onze zelf gefokte Kjento van nu 3,5. Gezeten.

Het opstappen aanleren was even een dingetje want vond ze doodeng. Maar dat heeft haar moeder ook. Dus veel desensibiliseren en laten wennen aan beweging boven haar rug en nu gaat het super.
Nu zit mijn man er nog op maar hoop vanaf volgende week zijn plek in het zadel over te nemen.


Het opstappen was en is hier soms ook een dingetje terwijl moeders super makkelijk is. Daar stap ik zonder na te denken links als rechts op.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:02

Vind de Kjento hengsten vandaag op KWPN tv toch ook wel heeeeel leuk. Kjento zelf was ook heel gaaf gisteren. Volgens mij komt hij vandaag weer in actie.

Mijn merrietje is inmiddels aardig goed onder het zadel. Nog iets meer bevestigen en dan neem ik zelf de teugels over. Het is echt een heel fijn paard. Ze heeft zeker wel een mening maar dat komt voornamelijk tot uiting door overijverig en te meedenkend te zijn. Ze denkt namelijk dat ze alles al weet en als de ruiter dan toch iets anders bedoelde kan ze lichtelijk geïrriteerd reageren. :D

Maar er zitten echt 3 goede gangen op. Is wakker, ijverig en redelijk nuchter maar zeker geen dode. En echt ontzettend lief!

Ben er nog steeds heel blij mee <3

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:10

Reijrink's Revolution is gisteren ook naar de 2de bezichtiging gegaan en aangenomen :) hij is van een klant van mij, heb hem begeleidt tijdens zijn eerste stapjes in deze wereld :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:16

Super gaaf

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:38

Wat een gaaf dier amable!! Wauw!

Hier vandaag voor de 2e keer een hoofdstel om. Hij is er natuurlijk een beetje onwennig mee, maar doet het knap.
Zie ik op den duur wat bloed bij z’n bekkie. Ik denk, die arme jongen heeft op z’n lip gebeten.
Kijk ik in zijn mond en zie ik een losse tand bungelen. :')
Lekker guppiepaard.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:09

angelpam schreef:
peetje82 schreef:
Onze Kjento Racoon is door naar de tweede bezichtiging !



Hij heeft zich top laten zien.

dank je wel! _/-\o_

tijdens de tweede bezichtiging was hij net even te fris waardoor de galop met momenten wat gespannen was, ze hebben het hem niet vergeven :o :P
We hebben em wel goed kunnen verkopen tijdens de veiling en is top terechtgekomen bij mensen waar hij alle kansen krijgt om zich te kunnen ontwikkelen als sportpaard.
Hij stond er iig topfit bij en waren heel blij met hem. Na de middag ging hij ook lekker liggen om te slapen terwijl zn buurman de tent afbrak met momenten , hij lijkt over een super karakter te beschikken!
Eind goed al goed!

Ik heb de eigenaar ontmoet van zijn volle broer Typhoon, mensen zijn er super content over en hopen dat hij zich zo verder ontwikkeld als Racoon! ZOu mooi zijn <3

Vlindy
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:12

Wat een prachtige paarden zeg, en die galop! :~

Hier herken ik het verhaal van het opstappen niet in Picaro. Inparkeren bij het krukje, opstappen en gaan.
Gisteren heeft hij laten zien dat hij echt de perfecte allrounder is, dit paard doet en kan alles <3
Afbeelding