Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:42

Evelien_MG schreef:
Helaas heeft mijn merrie (v.Lord Leatherdale) vanmiddag haar Kjento veulen verworpen met 7 maanden. Super balen!! :( Niets aan te zien aan het veulen. Het was een merrietje. Merrie zelf liet ook geen voortekenen zien. Gelukkig lijkt zij zich goed te voelen. DA is geweest, ze kreeg later nog naweeën. Ze heeft een AB kuur gehad en pijnmedicatie.

Vorig jaar precies hetzelfde gehad met onze andere merrie. Die heeft met 9 maanden haar veulen verworpen en moesten we haar zelf ook in laten slapen, omdat we het veulen er niet af kregen.

We hebben een punctie laten afnemen.. kan bijna geen toeval zijn lijkt mij..

Jullie allemaal succes met de drachtige merries! Hopelijk volgend jaar gezonde Kjento veulentjes voor jullie!!



Mijn draagmerrie van Kjento is nog vol, maar de Bordeaux uit mijn GP merrie is twee weken geleden ook afgekomen, ook geen rhino maar wat dan wel... Brute pech waarschijnlijk.Vorig jaar een merrie met een baarmoedertorsie twee weken voor uitgerekende datum, nog geopereerd maar allebei dood. Ik ben al langer klaar met de fokkerij, mijn echtgenoot nog niet.

Zo zuur, sterkte :knuffel:

Sev
Berichten: 124
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:32

Wat een pech Evelien :-(

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:55

Wat erg zeg. Sterkte.


Hier is de merrie al weer over de helft. Tijd vliegt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:48

Jemig wat rot zeg.. Sterkte voor beide!

Sev
Berichten: 124
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Kjento merrie 8 maanden nu.
Meer pit dan de mama en ze lijkt ook iets meer maat/bot te hebben maar het blijft een poppetje tov de andere Kjento’s denk ik.

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 22:09

Wat leuk dat er hier nog mensen actief zijn!! Met golda gaat het erg goed en ze zit ondertussen al op dag 231 *\o/* We hopen heel erg dat het deze keer wel lukt <3 <3

Afbeelding

Haar buikje groet lekker :j
Hoe gaat het met jullie merries?

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:12

Hier net de 200 dagen gepasseerd en de merrie doet het heel erg goed. Is wel weer erg zwaar al dus ben benieuwd hoe dat weer gaat zijn op het laatst.

Met Pim haar vorige veulen van Kjento gaat het gelukkig ook goed. Doet het goed in de opfok en groeit goed.

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 19:23

angelpam schreef:
Hier net de 200 dagen gepasseerd en de merrie doet het heel erg goed. Is wel weer erg zwaar al dus ben benieuwd hoe dat weer gaat zijn op het laatst.

Met Pim haar vorige veulen van Kjento gaat het gelukkig ook goed. Doet het goed in de opfok en groeit goed.


Golda is wel al wat sneller dik dan vorig jaar (ook logisch) en ze is flink aangekomen door stilstaan van een blessure, maar bewegen gaat nog prima.

Ik hoop dat die van jou niet ontploft op het einde haha. En fijn dat het zo goed gaat met het veulen!! Heb je nog een recente foto?

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:18

leuk zeg die foto!!

mijn draagmerrie begint nu iets aan te komen( lees, je ziet bijna geen ribben meer) voor de rest kan ik me niet voorstellen dat daar een veulen inzit terwijl ze voor de verzekering toch echt nog drachtig gescand is.
Arme beest heeft heel wat schade in te halen blijkbaar, altijd lekker als je zo'n merrie thuiskrijgt.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:59

Had je die gehuurd?
Daarom gebruik ik eigen merries... Heb nu een aantal keer gehuurde merries op stal gehad, van mager tot gedragsproblemen, en zelf 1x gehuurd, die gooide het er op een x aantal maand uit..

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:53

Ik had er paar jaar geleden 2 maar die kreeg ik niet goed passend, liepen ze gelijk kwam ineens de donormerrie zoveel vroeger dat de dierenarts dit echt afraadde, ander was toen vol maar verwierp binnen 2 maanden.
Zit idd wat tussen hoor, de merrie die er nu nog is is wel helemaal naar ons toe gegroeid, van kopschuw en en in no time over de koker is het nu de grootste knuffelkont is hinnikt altijd als we binnenkomen, kan ook zijn omdat ze niet zoveel eten heeft gezien natuurlijk!
Die hoeven worden nu ook weer netjes, zitten vol met van die "ringen"is geen mooie gelijkmatige voet.
Sneu hoor maar ze heeft iig bij ons toch een hele mooie tijd al gehad.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:58

Hoe gaat het hier met de dragende merries.

Mijn merrie moet nog een kleine 3 maanden maar begint het af en toe al aardig beu te worden.

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:28

Hoi mag ik mij hier ook melden :)

Mijn merrie is 6 mei uitgerekend van Kjento


Afbeelding

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:45

paardje2013 schreef:
Hoi mag ik mij hier ook melden :)

Mijn merrie is 6 mei uitgerekend van Kjento


[ [url=m/BmHYJE.jpg]Afbeelding[/url] ]

spannende tijden mijn is rond 15 mei uitgerekend

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:48

Die van mij is 12 juni uitgerekend maar verwacht het eind mei al.

Kan ik ondertussen genieten van jullie Kjento veulens.

En natuurlijk van mijn jaarling die ook een Kjento is.

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:53

Hier nog een paar weken wachten. 19 april uitgeteld dus schiet op nu! Merrie begint nu flink chaggarijnig te worden, je kan merken dat die nu een beetje richting het einde gaat :')

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:09

Die van mij is er ook wel klaar mee kan nu echt zien dat ze vaker gaat liggen

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:15

Fleur is vandaag op dag 313 en vind het nu wel spannend gaan worden. Ze had nu eigenlijk al twee weken op het kraamadres moeten staan maar dit is helaas gecanceld waardoor we met spoed een plan b moesten verzinnen. Gelukkig is nu bijna alles binnen, alleen nog wachten op het birth alarm en volgende week hebben we een cursus over de bevalling en alles wat daarna komt kijken.

Fleur is altijd al een hele aanhankelijke en knuffelige merrie geweest, maar de laatste tijd wil ze niets anders meer dan bij alles en iedereen snoezelen met haar zware hoofd in je armen zoals hieronder bij mijn zus. Als je wegloopt krijg je een boos gezicht haha!

Afbeelding

Ik heb 3 oktober mijn laatste wedstrijd gereden en daarna afgebouwd in de bak. Eind november een laatste staprit gemaakt buiten en de periode daarna helemaal vrij gegeven.

Ben erg benieuwd naar alle Kjento's van dit jaar!

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:52

Knappe merrie! Vervelend dat je zo op het laatst nog iets anders moet regelen kwa stalling, maar fijn dat het allemaal is gelukt :)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:31

Ferera Fleur staat er goed bij!!

Mijn draagmerrie gaat goed, begint nu lekker aan te komen. Mag ook wel want ze is 5 mei uitgerekend. Ze wordt vreselijk chagrijnig naar andere paarden maar is in de omgang naar mij toe heel flauw.
Rustig afwachten er zit niks anders op.

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:32

gelukkig een oplossing gevonden, veel succes met de komst van het kleintje

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Volgend jaar veulen (van Kjento), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:33

Die van ons lopen bijna helemaal gelijk Immii_clarr, kwam jouw vorige veulen rond de uitgerekende datum of eerder/later?

Indrukwekkend profiel heb je Peetje82, leuk! Fleur kan de laatste tijd ook flink lelijk doen tegen onze andere merrie, dat deed ze voorheen niet. Die moederhormonen doen behoorlijk wat want normaal kan ze echt met iedereen samen is zij juist degene die getrapt/weg werd gejaagd. Gelukkig gaat het wel beter met jouw draagmerrie, las dat ze behoorlijk slechte staat bij jou was gekomen.

Gelukkig wel Eike, ga vanavond de camera ophangen, dat zal ook weer een stukje rust geven.

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:36

Klopt wij zitten dicht bij elkaar! Ik reken als 19 mei gedekt, 19 april uitgerekend. Vorig jaar ging ze toen 2 dagen eerder, was op 333 dagen dracht. Ik heb het gevoel dat ze nu ook weer ongeveer zoiets gaat doen, misschien nog wel iets eerder. Afwachten maar, word nu wel heel nieuwsgierig :D

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:46

Fleur is 5 mei gedekt, ik heb met 340 dagen geteld. Ik denk dat Fleur ook wat eerder gaat, maar misschien hoop ik dat wel gewoon omdat ik zo benieuwd ben naar het veulen :')

Ik hoop in ieder geval dat alles goed gaat en het een gezond veulen is. Ga kamperen op stal dus dat wordt ook nog best een avontuur!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:13

Ferera schreef:
Die van ons lopen bijna helemaal gelijk Immii_clarr, kwam jouw vorige veulen rond de uitgerekende datum of eerder/later?

Indrukwekkend profiel heb je Peetje82, leuk! Fleur kan de laatste tijd ook flink lelijk doen tegen onze andere merrie, dat deed ze voorheen niet. Die moederhormonen doen behoorlijk wat want normaal kan ze echt met iedereen samen is zij juist degene die getrapt/weg werd gejaagd. Gelukkig gaat het wel beter met jouw draagmerrie, las dat ze behoorlijk slechte staat bij jou was gekomen.

Gelukkig wel Eike, ga vanavond de camera ophangen, dat zal ook weer een stukje rust geven.


ik mag het wel eens bijwerken na 3 jaar zie ik :D maar bedankt :o