Nakomelingen van Total U.S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 07:16

Bedankt allemaal voor de stokmaten, leuk om te vergelijken.

Ook leuk dat jullie paard, Veerledec en Romeo, ook van 2018 zijn (toch?). Gaan jullie dit jaar beleren? En weten jullie al wanneer en waar?

Hier Nova al bijna een jaar niet meer gezien, vind het echt niet leuk :(. Door Corona kunnen we steeds niet naar Duitsland. Echt heel erg balen.

Hopelijk kunnen we haar eind mei ophalen en gaat ze gelijk door naar de beleerder. Best spannend hoor.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:31

Jammer dat je Nova al zo lang niet meer hebt gezien! Balen zeg. Hopelijk kun je snel weer gaan kijken.

Klopt, Nero is ook van 2018. Officieel heet hij Neuresio L.
Ik ga hem denk ik wegbrengen naar Davy Vodde in Abcoude. Hij staat goed bekend en is niet heel erg duur. Heeft echt veel ervaring met sportpaarden. Ik wil echt wel dat hij goed doorgereden wordt dus denk wel aan 3 maanden. Als het dan niet klikt laat ik hem de verkoop in gaan. Of wanneer hij te klein blijft.

Nero vindt alleen echt nog alles eng. Had gisteren peesbeschermers omgedaan maar mocht ze niet meer afdoen. Wil toch over een weekje beginnen met een keer losgooien in de longeercirckel en peeskappen lijken mij dan wel fijn. Allee moet er weer even aan wennen dat je met een jong paard echt alles opnieuw moet doen:)

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:35

Vind die van jou erg aansprekend Romeo! Maar het was geen HK materiaal begrijp ik? Omdat je hem laat castreren?

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:19

De mijne staat nog in training en is echt al zo'n ander paard dan een paar maanden geleden. Heel binnenkort de knoop doorhakken over de NRPS hengstenkeuring. Als dat doorgaat, dan komt het beleren daarna.

Cardy, dat is wel balen. Ik kan indirect door corona ook minder vaak dan verwacht gaan kijken, maar niet zo extreem als bij jou.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:54

Veerledec, waar staat die van jou in training?

Nero is twee weken geleden geruind. Hij is WFFS positief. Ik heb hem echt gekocht als rijpaard voor mezelf en een traject voor de HK is dan wel echt een traject dat hij in principe weggaat. Of het kost je uiteindelijk veel geld waar ik zelf niet veel aan heb. Althans heb lang getwijfeld maar dat waren mijn afwegingen. Denk dat het voor iedereen anders is.

Hoop alleen dat Nero wel echt flink gaat groeien. Ben zelf 1.80cm en moet dus wel een flink maat paard hebben. We gaan het zien...

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:53

Oké, als hij positief getest is dan snap ik het wel. Dan is het al zo goed als kansloos. Dan zou ik dat traject ook niet in willen. En het zal zeker een fijn sportpaard worden, wat als ruin ook makkelijker is.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:03

Hier ervoor gekozen om eerst te dekken met drie jaar en daarna beleren met 4.5 als het veulen eraf is.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen Veerledec. Die van jou was ook wffs drager toch?

Mijn merrie nu ruim 250 dagen drachtig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:12

Ja heel jammer! Maar we volgen haar gelukkig op afstand:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nova gaat naar Horse training Centre Petri, ook minimaal 3 maanden. Ik ben geen held met jonge paarden door mijn verleden met een niet braaf paard, hopelijk zo een goede basis leggen en kan mijn zusje het eerste stuk daarna oppakken.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:54

Ziet er leuk uit Cardy om zadelmak te laten maken. Heb ook even een berichtje gestuurd.

Icecrystal, die van jou is ook een plaatje zeg!

Nero is inmiddels wat aangekomen en ik heb hem rond de 1.60cm gemeten. Twijfel of ik hem al in het voorjaar moet laten inrijden want Hij is gewoon nogal puppy.

Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:13

Dankje Romeo!

Hij oogt inderdaad nog aardig puppy. Paarden met maat groeien ook gewoon echt nog behoorlijk tussen hun 3e en 6e levensjaar. Ik heb mijn vorige merrie ook ingereden met 3 en uiteindelijk moeten laten inslapen met 8 ivm rug problemen ;( .

Als je het geduld hebt om nog een jaar te wachten is dat nooit slecht..

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:43

Ze ziet er inderdaad prachtig uit Mar! Van welke hengst is ze ook alweer drachtig?

Leuk Romeo, haar manier van inrijden spreekt mij ook erg aan. Beetje zoals "Feather light horsemanship" maar dan zonder de lange wachtlijst van minimaal 5 jaar(!).

Nero ziet er goed uit Romeo, ging het niet goed met hem? En staat ie niet in de opfok? Lastige keuze qua inrijden.. Je kan ook kijken hoe hij van de zomer is en dan een keuze maken?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:10

Ik sta al enige tijd op de wachtlijst bij Featherlight. Heb Nero 2,5 jaar geleden direct ingeschreven. Ben in principe over een jaar aan de beurt. Dus dat is ook nog een optie.

Dank je! Nero is net twee weken uit de opfok. Toen we hem opgehaald hebben zijn we direct van de opfok naar de kliniek gereden om hem te laten ruinen. Hier heeft hij toen een klein weekje gestaan en is nu 10 dagen bij mij op onze pensionstal.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:44

Zo, dat is nog eens een wachtlijst. Of je even je embryo al wilt inschrijven :D.

Ik ga zaterdag kijken naar de mijne, dus hoop daarna een update te hebben :).

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:42

Inderdaad Veerle :=

Ze is drachtig van Johnson, Cardy!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:45

veerledec schreef:
Zo, dat is nog eens een wachtlijst. Of je even je embryo al wilt inschrijven :D.

Ik ga zaterdag kijken naar de mijne, dus hoop daarna een update te hebben :).


Leuk Veerle! Ben benieuwd. Wachten de fotootjes even af!

Leuk Icecrystal! Johnson is een gaaf dekmateriaal :)

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:02

Ik geen Total US nakomeling, maar ik wil even inhaken op het zadelmak maken. Feather light is zeker goed vakkundig. Maar mocht dat qua tijd niet lukken. Is Horse Centre Petri die hier genoemd wordt echt zeker net zo goed.

Ik heb mijn 3.5 jarige in augustus gebracht en in november opgehaald. Ik kon er thuis zelf al gelijk mee aan de slag. En hij is netjes opgeleid. Lauri heeft mij toen die daar stond ook er goed geholpen

Romeo2007 schreef:
Ik sta al enige tijd op de wachtlijst bij Featherlight. Heb Nero 2,5 jaar geleden direct ingeschreven. Ben in principe over een jaar aan de beurt. Dus dat is ook nog een optie.

Dank je! Nero is net twee weken uit de opfok. Toen we hem opgehaald hebben zijn we direct van de opfok naar de kliniek gereden om hem te laten ruinen. Hier heeft hij toen een klein weekje gestaan en is nu 10 dagen bij mij op onze pensionstal.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:29

Helaas krijg ik van hen geen reactie op mijn berichtjes :(

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:15

Ik zit er sowieso aan te denken om Nero rontgen te laten keuren. Want ik vind het fijn om te weten voordat ik aan de slag met hem ga (en nogmaals ga investeren) of hij gezond is. Iemand ook al laten rontgen keuren? Veerledec volgens mij he?

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:29

Ja, Newton is röntgen gekeurd en was goed. Vandaag geweest en hij doet het goed, dus hij gaat naar de NRPS hengstenkeuring.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Probeer straks nog wel kort filmpje te uploaden.
Edit: gelukt
https://youtu.be/WF_UBMSdQgE

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:07

Ziet er goed uit Veerledec. Newton is qua ontwikkeling al echt meer af. Uit welke maand is hij? En wat is jouw afweging om te gaan voor de keuring? Wil je hem hengst laten?

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:15

Hij is van half juni. Mijn afweging is dat de trainingsstal wat in hem ziet, en ik het een leuke ervaring vind. Castreren is nu even dus geen optie die op tafel ligt, dat bekijk ik later wel weer :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:03

mystique schreef:
@[***], wie is de mama van Menno?

Elsini louise ik zie dat jij die gereden heb

Hij heet dan ook menno louise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:31

Menno doet het nog steeds super Master is nogal een project.
Komt voor dat die van mij was bij een grote inrijdstal vandaan was dus al een soort van ingereden toen die kwam.
Echter is dat voor hem te snel gegaan waardoor hij geen vertrouwen meer had heeft ook een cowboy op gezeten om.hem.te breken wat dus ook niet is gelukt. Duh
Afijn we zijn nu een half jaar verder veel grondwerk met hem gedaan schriktraining enz het is een heel gevoelig paard die erg snel is maar wel heel eerlijk we zijn nu vooral bezig met hem vertrouwen geven met iemand op zijn rug.
In het begin sloeg hij in Blinden paniek ophol dit Is er nu zo goed als uit.
Op dit moment is hij 2 x los in de bak wezen draven.
Na de hand contact gehad met die inrijdstal en daar heb ik dit dus allemaal tevoren gekregen paard was levensgevaarlijk en alleen geschikt voor een echte professional

Inmiddels woord hij ingereden door mijn 20 jarige verstandelijk beperkte zoon die een B ruiter is.



Anoniem

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:36

Oja en zijn naam officieel laten veranderen van Mozambique naar
Masterpiece from total U.S

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nakomelingen van Total U.S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:56

Oh leuk Veerledec dan zie ik hem wel voor mijn neus verschijnen, had zijn inschrijving nog niet doorgestuurd gekregen. Knappe vent hoor <3 zijn al een paar bokkers die met hun hengst op de HK komen van het NRPS.

[***]: wat knap van je zoon hij zit er netje sop hoor super dat hij zo;n fijne combi vormt. Maar wat een puppy paard nog.