Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Total U.S

 
Profiel   

Helder :)

Wat zijn jouw afwegingen om naar de HK te gaan ondanks dat hij WFFS positief is?
Ben daar benieuwd naar omdat ik wat dat betreft in hetzelfde bootje heb gezeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 17:32 



 
Profiel   

Ik vind het allemaal heel lastig. Hij komt uit een mooie lijn; moeder heeft Prix st georges gelopen en zijn drie halfbroers zijn goedgekeurde hengsten in België. Daarnaast heeft Total US natuurlijk maar twee jaargangen gedekt, en zou die wel eens een hele mooie carrière kunnen krijgen.

Ik zie nu vier opties:
1. Foto's niet goed. Zsm ballen eraf
2. Foto's wel goed. In training; uitslag na zeg twee maanden: dit paard is niet goed genoeg om hengst voor te blijven. Ballen eraf.
3. Foto's wel goed. In training; uitslag na zeg twee maanden: paard lijkt goed te worden door het werk, maar is jeugdig/traject HK wordt te duur ivm wffs. Dan kan ie weer ff de wei op en dan kunnen we bekijken of hengstencompetitie iets is straks.
4. Foto's wel goed. In training, uitslag na zeg twee maanden: paard laat zich fantastisch zien en biedt veel potentieel voor de HK.

Die laatste optie is denk ik wel het meest onwaarschijnlijk. De derde levert wat logistieke issues want dan heb ik weer een hengst op stal en dat is niet heel handig (heb ook twee merries).

En verder, ik kan elke dag beslissen om te castreren, maar er weer aan kan niet :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 17:54 



 
Profiel   

Dezelfde afwegingen en keuzes heb ik idd ook gehad. Maar ik heb zoiets dat ik hem voor mezelf heb gekocht en het traject van de HK als een traject zie dat hij weggaat dan uiteindelijk.
Heb jij meer info over de hengstencompetitie?

Hier ook een goede bloedlijn. Zijn oma is de moeder van Dream Boy en verder ook veel sport in de lijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 17:58 



 
Profiel   

Ik kreeg deze link: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... rzoek.html

Ik heb 'm als maatje gekocht voor bij mijn eigen gefokte veulen, met het idee dat ik dan in ieder geval met één van beiden zelf kon gaan rijden in de toekomst. En die andere draaft echt heel speciaal, dus kan ook wel eens leuk gaan worden. Verkoop zou ik dus niet per se uitsluiten hier in mijn geval. Maar ik snap dat dat voor jou anders ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 18:08 



 
Profiel   

Mijn Total US is afgelopen week röntgenologisch goedgekeurd. Hij gaat volgende week naar een trainingsstal, om maar eens te kijken hoe ie het dan doet.

Nog even een fotootje om zijn gouden karakter te laten zien:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 13:15 



 
Profiel   

Prachtig! volwassen blik heeft hij al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 16:18 



 

Nieuwe ontwikkelingen rondom Master.
Helaas is bij de keuring maar boven gekomen dat Master een hartruis heeft.
Hierop zijn wij 10 dagen geleden naar Gent geweest met hem.
Gelukkig is alles goed en heeft hij een heel klein hartklep lekje.
Dat met een snelheid van 4km per uur terug stroomt.
Omdat hij pas 3 jaar is verwachten ze dat dit met het groeien dicht zal gaan.
Hij hoeft ook niet meer terug te komen en we hebben een positieve aan/verkoop advies gekregen.
Hij mag alles doen en heeft geen belemmeringen.
Wel moet er 2 x per jaar met de entingen even naar het hart geluisterd worden om te luisteren of het ruisje al minder woord.
Dus een zeer spannende tijd achter de rug en erg opgelucht met de uitslag.

Nog een leuk weetje in de kliniek is die gemeten op 170 en hij weegt 550 kilo

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 22:12 



 
Profiel   

Wat naar [***]. Was dit bij de aankoopkeuring dan al naar voren gekomen?

Groot paard! Ik heb verder geen idee, maar 550kg voor 1,70m klinkt als niet veel? Hij blinkt mooi! Jij had er twee toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 23:12 



 

veerledec schreef
Wat naar [***]. Was dit bij de aankoopkeuring dan al naar voren gekomen?

Groot paard! Ik heb verder geen idee, maar 550kg voor 1,70m klinkt als niet veel? Hij blinkt mooi! Jij had er twee toch?


Ja was bij aankoop keuring naar voren gekomen ik heb hem eerst 2 maanden op proef gehad. Dus ja dat was wel balen.
En 550 is idd niet veel hij mag nog wel zeker 100 kg aankomen in België zeiden ze ook hij is schraal maar niet te mager.
Nu moet die vooral gaan aankomen wat lastig gaat als je in de groei ben.
We hebben er idd 2 die andere is Menno en die doet het gewoon super.
Menno en Master staan elke dag een paar uurtjes samen op de wei of op de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 05:42 



 
Profiel   

hij ziet er goed uit! Wat een mooi paard. Hoe oud is hij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 07:03 



 

Icecrystal schreef
hij ziet er goed uit! Wat een mooi paard. Hoe oud is hij nu?

Menno en Master zijn beide 3

Nog even 2 foto's van Menno
[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 07:37 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie Total paarden?

Als ik het goed zie deden er twee Total US nakomelingen mee bij de 1e bezichtiging voor het KWPN, en zijn ze beide niet door. Er komen dus (op nakeuringen na) geen KWPN goedgekeurde Total US zonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:41 



 
Profiel   

Hier gaat alles goed! Mijn 3 jarige merrie is nu 220 dagen drachtig <3 .

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 22:12 



 
Profiel   

Leuk! Met wie is ze gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 08:24 



 
Profiel   

Johnson!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 12:22 



 
Profiel   

Mijne komt 21 december naar huis en wordt dan eerst gecastreerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 20:40 



 
Profiel   

Met die van mij gaat het ook goed! Komt eind mei 2021 terug uit de opfok, dan is ze 3:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 20:47 



 
Profiel   

@[***], wie is de mama van Menno?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 21:36 



 
Profiel   

Gisteren hebben we mijn bijna 3 jarige opgehaald uit de opfok. Hij staat nu in Utrecht om te laten ruinen. Hij ging binnen een half uurtje de trailer op, voetje voor voetje. Zee braaf!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 08:13 



 
Profiel   

Spannend Romeo, fijn dat het goed ging! Gaat ie daarna naar een pensionstal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 08:39 



 
Profiel   

Spannend Romeo! Die van ons zijn volgens mij bijna even oud toch? Hoe groot is die van jou?

Nova is steeds best klein gebleven, vond ik, maar groeit wel gemiddeld 1 cm per maand. Is nu 1,63 m en 2,5 jaar (mei 2018).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 12:33 



 
Profiel   

Mijne is van half juni, geen recente meting (ik hoop binnenkort weer langs te kunnen), maar is circa 1,66m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 13:25 



 
Profiel   

Die van mij is laatst officieel gemeten op 1.66m met 3.5

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 16:00 



 
Profiel   

Cardy schreef
Spannend Romeo! Die van ons zijn volgens mij bijna even oud toch? Hoe groot is die van jou?

Nova is steeds best klein gebleven, vond ik, maar groeit wel gemiddeld 1 cm per maand. Is nu 1,63 m en 2,5 jaar (mei 2018).


Heb nog niet echt kunnen meten. Hij is braaf, maar kent echt nog niks. Probeer meetlint er wel langs te houden maar daar is hij niet van gecharmeerd. Ik denk dat die van ons qua hoogte best overeen komen.

Ik ben zelf 1.80cm en moet daardoor wel een beetje maat hebben. Hopelijk groeit hij nog....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 13:17 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie paardjes?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen