Nakomelingen Davino V.O.D.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 488
Geregistreerd: 09-11-10

Nakomelingen Davino V.O.D.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 19:15

Ik ben benieuwd wie er nog meer een nakomeling heeft van Davino en hoe ze zijn onder het zadel en in de omgang!

Ik zelf rij een bijna 7 jarige merrie van Davino X Obelisk

Afbeelding

Op stal staat toevallig ook nog een half broertje van Davino X Vivaldi

Beide zijn ze met rijden niet makkelijk, maar in de omgang zijn ze zo verschillend.

De merrie is sensibel in de omgang en de hengst is de rust hemzelf :+

Dus benieuwd naar jullie Davino nakomelingen!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Nakomelingen Davino V.O.D.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:33

Ik heb ook een 7 jarige Davino merrie! Helaas besloten haar te verkopen omdat ik ohz de klik mis. Aan de hand echter onwijs makkelijk, braaf en rustig. Een droom om mee te werken aan de longen en vanaf de grond. Onder het zadel snel en iets sensibel, verder momenteel wel onwijs braaf en werkwillig.
Super leuk en fijn dier is ze aan het worden. Afbeelding

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:37

Ik had ook een Davino V.O.D (x Uphill). Was een super brave ruin van 1.80m hoog. Bitloos gereden en deed eigenlijk nooit (zomaar) een stap verkeerd. Uiteindelijk zelfs zonder zadel en met een halster op buitenrit kunnen gaan, en regelmatig meegenomen als handpaard. Helaas met 6 jaar al in moeten slapen door Shivering Syndrome... Afbeelding
Afbeelding

Norrit

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:25

Onze Davino elite merrie Jurianne is helaas maar 6 jaar geworden. Ze bleek een botafwijking aan haar SI gewricht te hebben. Na een lange revalidatie werd ze helaas toch weer slechter en hebben we haar in laten slapen. We hebben haar maar 2 jaar bij ons gehad

Afbeelding


Een heel knap paard, met prachtige gangen en lief karakter, maar wel met een kop erop.

Ze word erg gemist

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Nakomelingen Davino V.O.D.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:32

De balans van wat ik hier lees is weinig positief.
Kirrietje spreekt zich niet uit.
Myrthee spreekt van braaf en werkwillig maar wil toch verkopen wegens geen klik.
Selina : braaf maar vroeg overleden
Norrit : vroegtijdig overleden.

De hengst zelf werd ook vroeg teruggetrokken uit de sport wegens blessures en overleed ook veel te vroeg.
Hij gaf wel enkele heel veelbelovende paarden.

Ik ben nieuwsgierig naar nog meer ( positieve) verhalen.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Nakomelingen Davino V.O.D.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:43

Ik heb een Davino x Jazz. Zelf gefokt. Inmiddels 6 jaar. Vorig jaar al punten in het M1 gereden maar daarna even stapje terug gedaan om het paard nog wat te laten groeien en verwerkingstijd te geven. Merrie met veel lossigheid. Met rijden kuiken mak. Je kan er goed aan zitten. Heeft in de omgang wel duidelijkheid nodig. Kan echt lomp zijn.Op wedstrijd opstappen en weg rijden.



Afbeelding

Helliepel

Berichten: 355
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Maldegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:11

koend schreef:
De balans van wat ik hier lees is weinig positief.
Kirrietje spreekt zich niet uit.
Myrthee spreekt van braaf en werkwillig maar wil toch verkopen wegens geen klik.
Selina : braaf maar vroeg overleden
Norrit : vroegtijdig overleden.

De hengst zelf werd ook vroeg teruggetrokken uit de sport wegens blessures en overleed ook veel te vroeg.
Hij gaf wel enkele heel veelbelovende paarden.

Ik ben nieuwsgierig naar nog meer ( positieve) verhalen.


Hier jammer genoeg ook geen positief verhaal. Ik heb in 2018 een Davino gefokt die ik een jaar later heb moeten laten inslapen. Hij had een cyste in zijn neusholte die al zodanig groot gegroeid was dat die al enkele structuren in zijn schedel kapot had gemaakt en in zijn tandzakjes was gedrongen. Het was dus de vraag wat voor tanden hij zou krijgen en wat de schade op lange termijn zou zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Michelle5418

Berichten: 276
Geregistreerd: 26-05-14
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:42

Ik heb er ook 1tje van davino,
Een 7 jarige merrie, heel lief karakter wel wat eenkennig en heeft je vertrouwen nodig. Houd van alle aandacht. Wel sensibel maar wel goed bewerkbaar en werkwillig. Leert erg snel.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Sweetdreams
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:51

Leuk om te volgen! Ik heb een Davino x Jazz.
Zelf ingereden. Vrij sensibel en eenkennig, maar als ze je vertrouwd een enorme lieverd en heel erg op jou gericht.

Heeft met rijden een hele fijn gevoelige ruiter nodig en is bij mij af en toe in de staak gekomen. Medisch helemaal onderzocht, maar niets kunnen vinden. Het rijden gaat inmiddels na 3 trainingsmaanden bij mn instructeur beter, ze laat af en toe veel talent zien voor verzameling en lijkt heel makkelijk te kunnen piafferen.

Merrie heeft wel slappe knieën en lijkt af en toe wat ‘shivering’ te tonen, de dierenarts weet niet zo goed wat het is. Zou ik ermee fokken: nee, maar als rijpaard is ze echt heel gaaf als je de juiste afstemming vindt.

Afbeelding

Afbeelding