Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eldorado vd Zeshoek nakomelingen

 
Profiel   

Hoi!

Sinds een maandje ben ik in het bezit van een 4,5 jarige ruin van Eldorado vd zeshoek x Lancer II x Amor.
Hij is groen dus ken meelopen aan een halster en dit is het ook wel zo'n beetje. Nou lijkt hij tot nu toe best sensibel en afwachtend maar ik twijfel of dit ook komt omdat hij natuurlijk altijd in de wei heeft gestaan. Hij gaat nu elke nacht op stal, maar is wel ontzettend nieuwsgierig.

Wat zijn jullie ervaringen met Eldorado's?
Zijn rug lijkt wat kort maar ik denk zeker dat het een goed paard kan zijn!
Ik hoor graag ervaringen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 14:07 



 
Profiel   

Iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 07:21 



 
Profiel   

Wat wil je precies weten over de Eldorado's? Het is lastig veralgemenen, maar het zijn vaak niet de makkelijkste paarden. Ze hebben wel een fenomenaal vermogen op de sprong. De laatste jaren zijn er steevast heel veel Eldorado-nakomelingen die hoog eindigen in de jonge paarden competities.
Heb je Eldorado zelf ooit wel eens aan het werk gezien met Willem Greve of Zoï Snels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 21:05 



 
Profiel   

Firano schreef
Wat wil je precies weten over de Eldorado's? Het is lastig veralgemenen, maar het zijn vaak niet de makkelijkste paarden. Ze hebben wel een fenomenaal vermogen op de sprong. De laatste jaren zijn er steevast heel veel Eldorado-nakomelingen die hoog eindigen in de jonge paarden competities.
Heb je Eldorado zelf ooit wel eens aan het werk gezien met Willem Greve of Zoï Snels?



Ja heb ik gezien! Ben wel benieuwd naar de karakters ect. Hij lijkt echt ontzettend slim! Weekje met hem bezig nu en hij pakt alles zo snel op, bijna eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 19:16 



 
Profiel   

Ik had een aantal jaar geleden op mijn werk een eldorado veulen. Was een wijs ding, halster om op dag 2 geen probleem (moet mn neus hier in? Maar dat kan ik!) Meelopen aan een touwtje, geen probleem.
Helaas niet ouder geworden dan 10 mnd door droes maar vond het een leuk dier om mee te werken.
Maar mijn ervaring is dus alleen met veulen zijnde

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 19:35 



 
Profiel   

Alle Eldorado’s die ik ken kunnen goed springen maar zijn vreselijk rillerig en sensibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 19:39 



 
Profiel   

mala26 schreef
Ik had een aantal jaar geleden op mijn werk een eldorado veulen. Was een wijs ding, halster om op dag 2 geen probleem (moet mn neus hier in? Maar dat kan ik!) Meelopen aan een touwtje, geen probleem.
Helaas niet ouder geworden dan 10 mnd door droes maar vond het een leuk dier om mee te werken.
Maar mijn ervaring is dus alleen met veulen zijnde



Zonde zeg.. deze dus ook hier. na 2x longeren snapte hij alle commando's dus een beetje rustig aan doen dat we niet te snel gaan natuurlijk. Ben erg benieuwd hij lijkt erg voorzichtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:00 



 
Profiel   

Change3x schreef
Alle Eldorado’s die ik ken kunnen goed springen maar zijn vreselijk rillerig en sensibel.


Hmm dan is het misschien toch niet dat hij moet wennen. Kan niet denken van oh ik pak hem even snel uit de wei want dan blijft die op afstand, zodra ik hem eenmaal ergens aanraak is het ook goed en kan ik alles doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:02 



 
Profiel   

Vrienden hebben vorig jaar een veulen van hem gefokt. Erg leuk en mensgericht veulen, pienter in het koppie en ook wel duidelijk een eigen mening. Dat rillerige heb ik nooit zo gemerkt, maar als oudste veulen met moeder hoog in rangorde valt dat misschien ook (nog) niet zo op. Ze loopt nu in de opfok, ook samen met een aantal Tinkers, hopelijk helpt dat dan ook wat mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:25 



 
Profiel   

Ik heb hem ook op mijn lijstje staan maar omwille van karakter twijfel ik nog een beetje.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -de-kompen

2x Libero in combinatie met hem is misschien een beetje teveel van het goede :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:31 



 
Profiel   

In de omgang zijn ze top, zo ook de onze. Maar rijden is iets anders. Vrees dat de onze vliegensvlug, heet, en met veel power de lucht in zal gaan (en waarschijnlijk niet alleen op het hout). D'r zit gewoon muziek in Eldorado's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:37 



 
Profiel   

Heb dit jaar een Highway veulen gefokt uit mijn koele Indoctro merrie. Nooit verwacht dat er zo'n bloederig type uit zou komen. Karakter lijkt goed tot op heden haha. Over het al gemeen hoor ik dat het aparte paarden zijn. Maja er moet wat in zitten om aan de top te komen ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:38 



 
Profiel   

Heb je een foto/fimpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:39 



 
Profiel   

Umeo schreef
Heb je een foto/fimpje?


ik? Foto's staan in mn bericht bovenaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 11:22 



 
Profiel   

Change3x schreef
Alle Eldorado’s die ik ken kunnen goed springen maar zijn vreselijk rillerig en sensibel.

Mijn ervaring is ook dat ze bovengemiddeld goed kunnen springen, maar rillerig is juist weer niet mijn ervaring. Ze zijn alert, wakker, sensibel misschien ietsjes. Maar imo heel fijn om mee te werken, veel go, leergierig.
We hebben het altijd over het karakter van de hengst, maar een merrie(lijn) kan hier natuurlijk ook een groot aandeel in hebben. Dat zijn altijd belangrijke dingen om ook in gedachten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 12:29 



 
Profiel   

Ik bedoelde de andere met een nakomeling van Eldorado :) Die van jou heb ik inderdaad bovenaan zien staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:42 



 
Profiel   

Dit is m is trouwens een Highway TN veulen [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 00:11 



 
Profiel   

Ik heb ook een Eldorado nakomeling. Ik vind er qua karakter en uiterlijk sprekend op haar vader lijken. Een merrie met een duidelijke mening waar je beter niet tegen in kan gaan. Maar een top dier om mee te werken.

Super lief in omgang en heel aanhankelijk, veel bloed met rijden en kan hier en daar wat kijkerig zijn maar pakt dingen super snel op en werkwillig.
Super vermogen op de sprong en heel lenig.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 06:28 



 
Profiel   

laetitia98 schreef
Ik heb ook een Eldorado nakomeling. Ik vind er qua karakter en uiterlijk sprekend op haar vader lijken. Een merrie met een duidelijke mening waar je beter niet tegen in kan gaan. Maar een top dier om mee te werken.

Super lief in omgang en heel aanhankelijk, veel bloed met rijden en kan hier en daar wat kijkerig zijn maar pakt dingen super snel op en werkwillig.
Super vermogen op de sprong en heel lenig.

[ [url=m/TdIILy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zdOCub.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/westDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aSsee0.jpg]Afbeelding[/url] ]




Jeetje die kan wel lopen zeg! Knap ding!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:08 



 
Profiel   

Brigitte_D schreef
Dit is m is trouwens een Highway TN veulen [ [url=m/GPHImu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8xdk8i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een leuk ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:08 



 
Profiel   

Brigitte_D schreef
Dit is m is trouwens een Highway TN veulen [ [url=m/GPHImu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8xdk8i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er heel knap uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:21 



 
Profiel   

Laetitia, knap dier!
Hoe oud is hij nu? Heb je hem zelf gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:22 



 
Profiel   

Dankje, is echt een top dier als je door hebt hoe ze werkt.

Ze is nu 8 jaar. Heb haar sinds eind febuari dus nog niet zo heel erg lang. Ze heeft met haar vorige eigenaar M gesprongen. Bij mij doet ze van alles wat :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 18:22 



 
Profiel   

laetitia98 schreef
Dankje, is echt een top dier als je door hebt hoe ze werkt.

Ze is nu 8 jaar. Heb haar sinds eind febuari dus nog niet zo heel erg lang. Ze heeft met haar vorige eigenaar M gesprongen. Bij mij doet ze van alles wat :))



Oh wauw heb je daar fotos van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:46 



 
Profiel   

Helaas heb ik geen contact met vorige eigenaar. Alleen met verkoper. Dus ook geen foto’s van haar verleden. Wel foto’s van haar huidige carrière bij mij :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen