Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Leuns Veld's Winston JR.

 
Profiel   



Hai allemaal!

Ik kreeg altijd het idee dat er weinig (tot geen) nakomelingen van Leuns Veld's Winston JR. hier op bokt te vinden zijn maar toen ik mijn volgtopic voor mijn merrie openende kwamen er ineens wel een paar te voorschijn! Daarom leek het me leuk om een topic te maken voor updates en om elkaar te volgen!
Dit is dus een topic voor alles omtrent de hengst Leuns Veld's Winston JR.!
- Als je een nakomeling van hem in je bezit hebt, zijn eerste jaargang was geloof ik geboren in 2018
- Als je je merrie drachtig hebt van hem
- Als je overweegt om je merrie te dekken met hem maar meer informatie wilt over zijn nakomelingen
- En voor alle updates over de prestaties van de hengst zelf





Informatie over de hengst (van de site van Paardenhouderij Boeve):
Stokmaat: 1.46m
Kleur: Palomino
Geboortejaar: 2014
Goedgekeurd bij het NRPS in 2017
Leuns Veld's Winston x Aester El Nino x Silvertop's Rico

Winston jr is een hengst die voortkomt uit een zeer predikaatrijke stam waarbij moeder Leuns Veld's Sabine (voorl. Keur, Preferent) als hengstenmoeder mag worden betiteld met al 3 goedgekeurde zonen! Vader Leuns Veld’s Winston heeft zelf Internationaal gepresteerd onder diverse amazones en is momenteel zeer succesvol op het hoogste niveau in Polen.

Winston jr beweegt met zeer veel souplesse, zelfhouding en maakt daarnaast ook nog een goede sprong. Kortom een allround hengst in de D-maat beschikkend over een zeer fraai type en een fantastisch karakter!

Momenteel wordt Winston jr succesvol uitgebracht in de sport door Gioia Lub. Zij hebben reeds vele overwinningen op naam geschreven, waaronder Selectiewedstrijden, Kringkampioenschappen, Regiokampioenschappen en afgelopen seizoen Hippiade Kampioen klasse L!

Uit zijn eerste jaargang ontving Winston jr al een zeer lovend nakomelingenrapport, waarbij de veulens omschreven werden als rijtypisch met een goede uitstraling en sprekend hoofd. Ze stappen met een goede souplesse, de draf is goed tot zeer goed en de galop is goed van afdruk, souplesse en balans.

Uit zijn eerste jaargang zien we veel 'kleurtjes' (palomino & valk)




Beoordeling verrichtingsonderzoek 2018/2019:
Leuns Veld Winston JR is een werkwillige chique hengst met veel hengstuitdrukking. De hengst heeft zich gedurende het onderzoek positief ontwikkeld. De stap is zuiver en actief. De draf is goed van ritme met afdruk. De galop is ruim met een goede balans. In beweging heeft Leuns Veld Winston JR een goede zelfhouding en balans. Tijdens de dressuurproef loopt de hengst in een opvallend stille aanleuning, met lossigheid en actief gebruik van het achterbeen de gehele proef door. Leuns Veld Winston JR wordt al met succes uitgebracht in de L2 dressuur. Leuns Veld Winston JR springt gemakkelijk, met een goede techniek en goed lichaamsgebruik. De gastruiter vindt dat Leuns Veld Winston JR een sympathieke pony is die heel netjes is opgeleid en goede inzet toont. Hij lijkt zich te ontwikkelen tot een hele fijne allround sportpony. Het stalgedrag vermeldt geen bijzonderheden; de hengst gedraagt zich rustig en betrouwbaar.
Stap : 8
Draf : 7,5
Galop : 7,5
Dressuurproef : 8
Karakter /werklust : 8,5
Stalgedrag : 9
Springen : 7
Afdruk : 7
Techniek : 7
Vermogen : 7
Algemene indruk : 7,5



Dus brand maar los! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 18:58 



 
Profiel   

Ik zal zelf wel beginnen! :+
Momenteel heb ik een nakomeling van hem en heb ik mijn merrie drachtig, uitgerekend op 27 Maart 2020!

Mijn nakomeling is een palomino merrie genaamd Oakley's Milagro (niet door mij gefokt) ze komt uit een Leuns Veld's Zandro merrie en is van 2018. Staat nu lekker van het leven te genieten in de opfok! (en vooral heel vies te worden..)
Toen ik haar net gekocht had, vorig jaar Oktober :
[ img ]

En van de zomer :
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Meest recente foto (wel een klein beetje dik haha) :
[ img ]

Ze is nu al een geweldig lieve knuffel, altijd de eerste die aan komt lopen om je te begroeten <3
[ img ]

Verwachting is dat ze rond de 1,50m zal worden (moeder was 1,52m) en ze is bedoelt voor de sport en de fok.

En mijn merrie die drachtig is van hem:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:10 



 
Profiel   

Hier ook een nakomeling. Uit een new forest merrie en staat ingeschreven bij het New forest X stamboek.
Hengstje van dit jaar
Dapper en leuk open karakter en ik vind hem leuk bewegen

Wat foto's:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Meer foto's op instagram te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:56 



 
Profiel   

Jeeej daar is Barrie! Ik volg je natuurlijk al op insta maar leuk om je hier ook te volgen :D
Staat hij in een opfok of bij een particulier? Is hij naar de keuring geweest eigenlijk?
Wat zijn je plannen met hem? (of had ik dat al is gevraagd..? :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 20:02 



 
Profiel   

salatiga1995 schreef
Jeeej daar is Barrie! Ik volg je natuurlijk al op insta maar leuk om je hier ook te volgen :D
Staat hij in een opfok of bij een particulier? Is hij naar de keuring geweest eigenlijk?
Wat zijn je plannen met hem? (of had ik dat al is gevraagd..? :+ )

Hij staat met een veulen van mijn vriend samen in een wei met schuilstal die we huren. Hij is niet naar de keuring geweest.
En ik hoop dat hij zich goed en gezond ontwikkeld en dan zien we over 2 jaar wel of hij goed genoeg is om eventueel klaar te maken voor de hengsten keuring
Wat zijn jouw plannen met de veulens?


Laatst bijgewerkt door Sky_As op 05-12-19 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 20:08 



 
Profiel   

Sky_As schreef
salatiga1995 schreef
Jeeej daar is Barrie! Ik volg je natuurlijk al op insta maar leuk om je hier ook te volgen :D
Staat hij in een opfok of bij een particulier? Is hij naar de keuring geweest eigenlijk?
Wat zijn je plannen met hem? (of had ik dat al is gevraagd..? :+ )

Hij staat met een veulen van mijn vriend samen in een wei met schuilstal die we huren. Hij is niet naar de keuring geweest.
En ik hoop dat hij zich goed en gezond ontwikkeld en dan zien we over 2 jaar wel of hij goed genoeg is om eve klaar te maken voor de hengsten keuring
Wat zijn jouw plannen met de veulens?


Oh ideaal dat ze hun eigen plekje zo hebben! Mijne is ook niet naar de keuring geweest, die wil ik als 3 jarige meenemen naar de Welsh keuring.
Oh spannend! Denk dat hij het wel heel goed kan gaan doen op de hengstenkeuring!
Oakley haal ik naar huis als ze 2,5 is en begin dan lekker met wat grondwerken, op 3 naar de keuring en dekken, daarna zadelmak maken (drukke planning haha)
Ze is voornamelijk bedoelt voor de fokkerij maar ik wil haar ook wel nog in de sport uitbrengen, dat heeft niet zo'n haast aangezien mijn andere merrie het nog heel goed doet :)
Het veulen van aankomend jaar weet ik nog niet zo zeker, als het een merrie is dan is er een grote kans dat ik die aanhoud. Een hengst wordt sowieso verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 20:30 



 
Profiel   

Mijn merrie is momenteel voor de derde keer drachtig van hem.
In 2018 een vos hengst, dit jaar een cremello hengst. Hopelijk in 2020 een merrietje :+

Merrie is een NRPS’er v. Le Matsjo x Apollo, qua predicaten keur prestatiesport. Bovengenoemde veulens waren haar eerste 2 veulens dus momenteel ook nog geen mogelijkheid op extra fok/sportpredicaten.

Allebei de veulens hebben een enorm fijn karakter. Al hadden ze wel beide een ander karaktertje. Kunnen ook enorm fijn lopen en zitten qua bouw ook goed in elkaar.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:41 



 
Profiel   

Oh ben benieuwd wat er deze keer dan uit gaat komen! Hele mooie merrie heb je!
Zijn allebei de veulens verkocht? Zijn ze ook naar de keuring geweest? (lijkt erop op de foto's haha)
En hoe verschilden de karakters? Ze kunnen wel echt fijn bewegen als ik ze zo zie op de foto's, krijg bij Oakley ook alleen maar complimenten over de beweging. Echt wel een opvallende verbetering daar door de hengst (haar moeder loopt niet heel speciaal eigenlijk, gewoon correct)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:47 



 
Profiel   

Ja, beide naar de keuring geweest en beide verkocht. Vosveulen was op de keuring 3 á 4 week jonger dan zijn ‘directe concurrent’ en werd daar in mijn ogen wel op afgestraft. Commentaar was toen dat hij in vergelijking met het andere veulen nog niet zo ver in ontwikkeling was... Tja, vooral bij zulke enorm jonge veulens zie je al snel veel verschil als ze een paar week verschillen. Maar ach, zijn tijd komt nog wel. De cremello deed het op beide keuringen wel enorm goed en had dan oom nette klasseringen.
Hoop daarom ook op een merrie die houden we aan voor voornamelijk de fokkerij. Wil een merrie wel voor de keuringen en sowieso ABOP hebben, misschien ook wel de wedstrijdsport. Als het een hengstje is gaat die sowieso weg.

Ik merk inderdaad ook veel verbetering, veulens hebben (nu nog in verhouding :+) al een langer voorbeen dan de merrie en daardoor ook meer voorbeen gebruik. Merrie zelf heeft een enorm sterk achterbeen dus daar is niet veel aan verbeterd, was ook niet nodig.

Qua karakter was het eerste veulen een echte knuffelkont en kwam ook gerust in een volle galop naar je toe om vervolgens braaf voor je stil te staan. Veulen van dit jaar was wat pittiger, wel enorm braaf en mak maar kwam al iets sneller in de ‘hengstenfase’. Ik vermoed dat een stuk door de merrie komt. Het enorm knuffelige veulen was haar eerste veulen, zij was toen ook enorm aanhankelijk richting ons omdat ze het soms ook best ‘raar’ vond. Dit jaar was ze zelf al makkelijker richting veulen en viel ze hem niet bij elke pas ‘lastig’, daardoor is hij ook wat ‘zelfstandiger’ opgegroeid.
Al kan het natuurlijk ook allemaal toeval zijn, maar was wel iets dat mij opviel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:12 



 
Profiel   

Ah dat is wel zuur zeg, oneerlijk dat hij daar zo op afgestraft werd.. Je mag toch aannemen dat een jury daar wel doorheen kan kijken. De cremello heeft het mooi laten zien hoe het was haha
Heb je nog contact met de nieuwe eigenaren?
Snap ik inderdaad, als je zulke bewegers in merrievorm kan krijgen dan is dat wel een aanwinst voor de fokkerij. Zo ben ik ook aan Oakley gekomen, ik wou namelijk helemaal geen veulen kopen haha ik wou een merrieveulen fokken uit mijn eigen merrie en die houden meer niet maar ik kon Oakley gewoon niet laten staan :+

Dat zie ik ook terug in Oakley inderdaad! Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren in combinatie met mijn merrie die behoorlijk wat kracht en knieactie in haar lopen heeft, maar niet zoveel ruimte :D

Opvallend verschil wel, vraag me af of ik dat nu ook ga krijgen. Het eerste veulen was ook echt een knuffelkont en kwam gelijk hinnikend aanrennen als je hem riep (mama slofte er dan maar achteraan). Ik vond het knuffelige wel heel leuk dus dat is wel jammer als dat minder wordt.. Moet je zelf er maar extra achteraan gaan rennen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:25 



 

Bij ons op stal staan er een paar, ik zal even kijken welke het ook al weer zijn. Veulentjes van dit jaar zijn vos en palomino, prachtig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:40 



 
Profiel   

Mindim schreef
Bij ons op stal staan er een paar, ik zal even kijken welke het ook al weer zijn. Veulentjes van dit jaar zijn vos en palomino, prachtig :D


Oh wat leuk! Heb je ook foto's en meer info over de afstamming? :D
Vos en palomino zijn echt mijn favoriet <3 toevallig heb ik ook alleen maar kans op beide haha en weet niet zo goed welke mijn voorkeur heeft :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:44 



 

salatiga1995 schreef
Mindim schreef
Bij ons op stal staan er een paar, ik zal even kijken welke het ook al weer zijn. Veulentjes van dit jaar zijn vos en palomino, prachtig :D


Oh wat leuk! Heb je ook foto's en meer info over de afstamming? :D
Vos en palomino zijn echt mijn favoriet <3 toevallig heb ik ook alleen maar kans op beide haha en weet niet zo goed welke mijn voorkeur heeft :Y)

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1969099&p=100585101#p100585101

Hier staan de veulens, inmiddels afgespeend en een stukje groter :D

En ook een cremello ruin van le Matsjo trouwens :D


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-19 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:46 



 
Profiel   

Mindim schreef
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1969099&p=100585101#p100585101

Hier staan de veulens, inmiddels afgespeend en een stukje groter :D


Oh wauw! Prachtig getekend zijn ze ook, vooral dat vosje <3
Grappig dat uit de palomino merrie een vos kwam en uit de donkerbruine kwam precies de palomino
Zijn er ook foto's van ze nu ze groter zijn? Heel benieuwd vooral hoe dat vosje opgegroeid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:08 



 

salatiga1995 schreef
Mindim schreef
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1969099&p=100585101#p100585101

Hier staan de veulens, inmiddels afgespeend en een stukje groter :D


Oh wauw! Prachtig getekend zijn ze ook, vooral dat vosje <3
Grappig dat uit de palomino merrie een vos kwam en uit de donkerbruine kwam precies de palomino
Zijn er ook foto's van ze nu ze groter zijn? Heel benieuwd vooral hoe dat vosje opgegroeid is


Die zijn er vast, maar aangezien het mijn dieren niet zijn, post ik liever daar geen foto's van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:16 



 
Profiel   

Mindim schreef
Die zijn er vast, maar aangezien het mijn dieren niet zijn, post ik liever daar geen foto's van :)


Oh ja begrijpelijk, de eigenaren zitten toevallig niet op bokt?

eyavg, mocht je nog een hengst willen dan mag je best mijn veulen kopen straks hoor (mits het ook een hengstenveulen wordt) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:20 



 

salatiga1995 schreef
Mindim schreef
Die zijn er vast, maar aangezien het mijn dieren niet zijn, post ik liever daar geen foto's van :)


Oh ja begrijpelijk, de eigenaren zitten toevallig niet op bokt?

eyavg, mocht je nog een hengst willen dan mag je best mijn veulen kopen straks hoor (mits het ook een hengstenveulen wordt) :')


Jawel, van wie het veulen topic is :D Volgens mij staan daar ook nog ergens cremello foto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:29 



 
Profiel   

Mindim schreef
Jawel, van wie het veulen topic is :D Volgens mij staan daar ook nog ergens cremello foto's :)


Ah ja natuurlijk haha weet jij toevallig of ze haar merries nu weer gedekt heeft met Winston JR.?
Kan helaas de cremello foto's niet vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:36 



 
Profiel   

Leuke veulens zijn dat, vosje heeft wel een heeeel leuke bles!
Kleurtjes is altijd een grote vraag, hier ging t van vos naar cremello. De palomino is overgeslagen :( :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 22:17 



 
Profiel   

Fennee schreef
Leuke veulens zijn dat, vosje heeft wel een heeeel leuke bles!
Kleurtjes is altijd een grote vraag, hier ging t van vos naar cremello. De palomino is overgeslagen :( :+


Je hebt ze gewoon na het vosje te goed aangesproken dat je Crème wilt en spontaan gaven ze het allebei :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 22:40 



 
Profiel   

salatiga1995 schreef
Fennee schreef
Leuke veulens zijn dat, vosje heeft wel een heeeel leuke bles!
Kleurtjes is altijd een grote vraag, hier ging t van vos naar cremello. De palomino is overgeslagen :( :+


Je hebt ze gewoon na het vosje te goed aangesproken dat je Crème wilt en spontaan gaven ze het allebei :')

Dit is wel waar :+ had bij zowel de hengst als merrie om een verdunning gevraagd, blijkbaar luisteren ze allebei zeer goed. Heb nu aan Winston JR. een merrie gevraagd en aan mijn merrie een verdunning. Ben benieuwd of ze weer zo goed luisteren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 22:42 



 
Profiel   

Fennee schreef
Dit is wel waar :+ had bij zowel de hengst als merrie om een verdunning gevraagd, blijkbaar luisteren ze allebei zeer goed. Heb nu aan Winston JR. een merrie gevraagd en aan mijn merrie een verdunning. Ben benieuwd of ze weer zo goed luisteren :')


Hahaha ja dat klinkt als een beter plan, kan niet anders dan dat je nu een mooi merrieveulen krijgt! :+
Ik heb alle verantwoording bij Winston JR. gelegd, gevraagd om verdunning EN merrie.. Hoop niet dat het 1 van de 2 alleen gaat worden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 22:49 



 
Profiel   

Tijdje stil geweest, heb nog geen update over m’n nakomeling (volgende week pas) maar zag wel een leuke update over de hengst met zijn nieuwe ruiter op Facebook langskomen! Dus bij deze:

[ img ]

En wat is hij toch knap! <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 20:53 



 
Profiel   

Ok, ik ben officieel verliefd op deze hengst. En dus nu nóg nieuwsgieriger naar jouw veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 17:17 



 
Profiel   

Haha Welcome to the club Cynthia! <3
Ik ben ook heel benieuwd naar mijn veulen... Om een ideetje te geven, ik had nog nieuwe foto’s van Oakley die ondertussen al bijna 2 jaar oud is! Maar wel een beetje vies :+

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen