Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:59

alicelover schreef:
Hier de merrie vanavond net verhuisd naar de kraamlocatie. Nog een maandje, dan verwachten wij onze nakomeling van For Ferrero. <3


Spannend, ben benieuwd wat er uit gaat komen? Feit is al wel dat je merrie in goed handen is!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:03

Zeker heel benieuwd! :):)

Dit is de merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Dus ik gok:
Bruin, 4 witte sokken en een bles. :Y)

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:04

alicelover schreef:
Zeker heel benieuwd! :):)

Dit is de merrie:
[ [url=m/Frsr0J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0kHpof.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik gok:
Bruin, 4 witte sokken en een bles. :Y)


Blijft een gave merrie, heb dr al wel vaker in real live bewondert!

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:26

@ajesca: Merrielijn wordt inderdaad zwaar meegenomen bij de tweede bezichtiging. Maar je hebt groot gelijk. Dan inderdaad een fijn paard voor jullie zelf! Ben benieuwd hoe die gaat ontwikkelen.

@ullaatje: Spannend!!!

@marliez: Wat super! Heb je een foto hoe die nu is?

@alicelover: Duimen duimen Duimen :) Je hebt een ontzettend fijne merrie. Ben benieuwd!

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:35

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor mijn blije hoofd :')

@Alicelover, mooie merrie! Ben benieuwd naar het veulen! Wat je zegt, 4 witte voeten en een bles haha! Kan bijna niet missen :D

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:34

Nou! Daar zou ik ook een heel blij hoofd bij hebben! Wat is ie leuk!!!

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 16:39

Spannend Alice lover! Ik ga voor je duimen dat alles goed verloopt :)

Leuk dier xmarliez <3

Ben nog steeds blij met mijn kleuters <3
Par Fiero For Ferrero x Valdez
Afbeelding

Afbeelding

Phoebe. For Ferrero x Zhivago
Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:21

Bedankt allemaal. :)

Daar mag je blij en trots op zijn Marlies! Leuk dier!

Ajesca123, ze zijn beide echt super knap! Hele aansprekende kleuters! En zo te zien dikke sneeuwpret.

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:12

*\o/* Onze Noxx wordt volgende week 3
Merk dat het tijd word dat ze de wei weer op kunnen, hij gaat zich vervelen.
Hij voelt zich in ieder geval een hele grote jongen :D
Binnenkort mag hij eens aan de longe, ben benieuwd naar z'n karakter als hij beetje aan het werk mag.
Hoe gaat dat bij jullie?


Afbeelding


Afbeelding

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:59

Zo! Die gaat lekker bergop! _O-

Heerlijk. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:37

De mijne is nu 4,5 week onder het zadel en ik rij al 2 weken alleen. In de zin van, echt alleen dus zonder hulp/mensen op het terrein. Dit durfde ik al vrij snel aan want hij is het hele zadelmak maak proces zo bijzonder braaf geweest. Ondertussen loopt hij echt als een tierelier. Zo makkelijk, fijn, meewerkerd en braaf! Ik vind het heel bijzonder allemaal zoals hij het doet.
Ik rij hem de hele maand maart nog door en dan gaat hij de hele maand april de wei op om even bij te komen. En daarna pak ik hem weer op.

Echt zo onwijs blij met dat paard!

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 20:06

Leuk dat er al een aantal zover zijn om aan de gang te gaan! En ook zulke fijne karakters <3
Die van mij zijn bijna een jaar dus moet nog even geduld hebben :D

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:03

xmarliez schreef:
De mijne is nu 4,5 week onder het zadel en ik rij al 2 weken alleen. In de zin van, echt alleen dus zonder hulp/mensen op het terrein. Dit durfde ik al vrij snel aan want hij is het hele zadelmak maak proces zo bijzonder braaf geweest. Ondertussen loopt hij echt als een tierelier. Zo makkelijk, fijn, meewerkerd en braaf! Ik vind het heel bijzonder allemaal zoals hij het doet.
Ik rij hem de hele maand maart nog door en dan gaat hij de hele maand april de wei op om even bij te komen. En daarna pak ik hem weer op.

Echt zo onwijs blij met dat paard!


Wauw! Hoop dat die van mij het ook zo goed op gaat pakken!

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:28

xmarliez schreef:
De mijne is nu 4,5 week onder het zadel en ik rij al 2 weken alleen. In de zin van, echt alleen dus zonder hulp/mensen op het terrein. Dit durfde ik al vrij snel aan want hij is het hele zadelmak maak proces zo bijzonder braaf geweest. Ondertussen loopt hij echt als een tierelier. Zo makkelijk, fijn, meewerkerd en braaf! Ik vind het heel bijzonder allemaal zoals hij het doet.
Ik rij hem de hele maand maart nog door en dan gaat hij de hele maand april de wei op om even bij te komen. En daarna pak ik hem weer op.

Echt zo onwijs blij met dat paard!



Wat heerlijk!!!
Geniet er zeker van

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:28

Su72 wat een geweldig foto

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:26

https://youtu.be/b5cWXjXJGik

Vandaag precies 5 weken geleden dat we gingen proberen te hangen en ik er eigenlijk al vrij snel op zat. En dan nu al zo lopen, wat een karakter!! <3

Ik heb zelf 0 ervaring met zadelmak maken. Heb het hele longeer proces zelf gedaan en wilde het zadelmak maken uitbesteden maar een goede vriendin die hier al veel ervaring mee heeft die zei ‘kom we gaan eerst zelf proberen en als we het niet vertrouwen breng je hem alsnog weg’. Ik had alles al geregeld voor het zadelmak te laten maken maar hij was bij het hangen zo bijzonder braaf en ik zat er dus al vrij snel op. Alle stappen die daarna zijn gekomen verliepen zo vanzelf sprekend en voor ik het wist reed ik al los door de baan <3

Hij heeft in het hele proces nog geen stap verkeerd gezet en ondanks dat het zeker geen talentvol paard is heeft hij wel een heel fijn karakter en een heel soepel en bewerkbaar lichaam.
Nog even van genieten want deze zomer gaat hij de verkoop in.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 18:13

xmarliez schreef:
https://youtu.be/b5cWXjXJGik

Vandaag precies 5 weken geleden dat we gingen proberen te hangen en ik er eigenlijk al vrij snel op zat. En dan nu al zo lopen, wat een karakter!! <3

Ik heb zelf 0 ervaring met zadelmak maken. Heb het hele longeer proces zelf gedaan en wilde het zadelmak maken uitbesteden maar een goede vriendin die hier al veel ervaring mee heeft die zei ‘kom we gaan eerst zelf proberen en als we het niet vertrouwen breng je hem alsnog weg’. Ik had alles al geregeld voor het zadelmak te laten maken maar hij was bij het hangen zo bijzonder braaf en ik zat er dus al vrij snel op. Alle stappen die daarna zijn gekomen verliepen zo vanzelf sprekend en voor ik het wist reed ik al los door de baan <3

Hij heeft in het hele proces nog geen stap verkeerd gezet en ondanks dat het zeker geen talentvol paard is heeft hij wel een heel fijn karakter en een heel soepel en bewerkbaar lichaam.
Nog even van genieten want deze zomer gaat hij de verkoop in.


Fijn paard hoor! Vind wel dat je hem echt tekort doet door te zeggen dat het geen talentvol dier is.
Denk dat je waarschijnlijk doelt op het feit dat het geen giga beweger is. Maar heel eerlijk als een krap 3 jarige zo braaf en fijn te rijden is dan zou menigeen zijn handjes dichtknijpen. En wat mij betreft toont hij daarmee talent zat.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:17

Ja ik bedoel inderdaad in de zin van zijn beweging. Het is een ‘gewoon paard’. Precies goed voor mij daar niet van!! Als veulen zag ik dat al en ik heb hem gekocht op het karakter wat ik toen zag en 3 normale basis gangen. De rest kun je er allemaal aan rijden :D
Ik heb dit paard (samen met een andere die nu net een week onder het zadel is en net zo braaf is!) 3 jaar lang thuis gehad en door de jaren heen alles laten zien/geleerd en dat werpt nu zijn vruchten af door het vertrouwen dat we in elkaar hebben.

Het is gewoon een heel fijn, bewerkbaar paard die hopelijk bij de goede ruiter terecht komt en zo fijn verder opgeleid kan worden. Zou het het liefste zelf doen want heb een enorme klik met dit paard maar prioriteiten helaas...

Ik doelde dus echt talent in de zin van ‘groot/spectaculair lopen’. Hij heeft wel veel vermogen tot schakelen wat wel heel fijn is!

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:04

Jeetje xmarlies wat heb jij daar een enorm fijn en leuk paard!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:03

Fijn dier Marliez!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:04

Hier de laatste loodjes. Merrie is morgen 320 dagen drachtig van For Ferrero.
Afbeelding
Afbeelding

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:47

Spannend!! Wel echt een hele mooie merrie!

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:42

@ ALicelover, Knappe merrie, de tijd vordert al aardig. Daar wil misschien ook nog wel een vos uit komen ;). Geeft je merrie veel wit?

@Xmarliez. Wat fijn dat jou FF zo'n fijn meewerkend karakter heeft en je jezelf kan redden in zo'n relatief korte tijd!. Wat je omschrijft met talentvol. Denk dat je er aankomende zomer misschien al heel anders over denkt ;).

@ Su72 Leuke foto's en mooi dier. Benieuwd hoe hij zich aan de longe gaat gedragen. En ja. Zeker tijd voor de weide.

Hoe groot zijn jullie drie jarigen?.
Mijne wordt in april officieel 2 en hij heeft verschillende groei fases. Momenteel gaat hij de hoogte in . Daar wordt zijn voerschema op aangepast. Hij zal denk ik rond de 165-168 komen (hoop ik) Het is een speels type, staat met nog een hengst en ze kunnen niet van elkaar afblijven. Dat er nog geen blessures zijn vindt ik soms een wonder, maar hij is wel lekker hengst zo. Toch blijft hij erg trekken naar zijn oudere zus. Toont geen hengsten gedrag maar echt een twee jarige. Denk dat als hij in september aan de longe komt dat het dan in de hand een heel ander paard wordt. Heb de jaargang op de keuring ook gezien, en hoop dat de mijne nog wat meer lengte pakt in het lichaam. Nu nog iets te kort.

su72

Berichten: 131
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:14

Noxx is momenteel 1.62m.
Hoop op nog een paar centimetertjes erbij en dan is het een mooie maat voor m'n dochter die hem gaat rijden.
We zijn allang blij dat hij de 1.60m. gepasseerd is want hij bleef wel lang klein.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nakomelingen For Ferrero ( For Romance x Don Cruzador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 19:31

Spannend alicelover!

Newt, mijn beide jaarlingen zijn behoorlijk aan de maat. Maar deze merrielijn geeft ze ook wel groot. Denk dat het merrietje net als haar oudere zus rond de 175 zal gaan worden en de andere verwacht ik rond de 170