Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Secret (Sezuan x St. Moritz)

 
Profiel   

De veel besproken en vooral veel gebruikte hengst in Duitsland, Secret, liet dit jaar op de HK in Ermelo zijn eerste nakomelingen zien. Een aantal zijn doorverwezen naar de 2de HK.

Ik volg de hengst al een geruime tijd en ben erg onder de indruk van zijn nakomelingen, zijn er bokkers die al een nakomeling hebben of hem gaan gebruiken dit jaar?

Mijn merrie is helaas dit jaar gust gebleven maar ik ga het wederom volgend jaar weer proberen.


[ img ]





Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 14:21 



 
Profiel   

Willemiens schreef
De veel besproken en vooral veel gebruikte hengst in Duitsland, Secret, liet dit jaar op de HK in Ermelo zijn eerste nakomelingen zien. Een aantal zijn doorverwezen naar de 2de HK.

Ik volg de hengst al een geruime tijd en ben erg onder de indruk van zijn nakomelingen, zijn er bokkers die al een nakomeling hebben of hem gaan gebruiken dit jaar?

Mijn merrie is helaas dit jaar gust gebleven maar ik ga het wederom volgend jaar weer proberen.

Weet jij wat het dekgeld is voor Secret?
[ [url=m/seBc0S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

[ Video ]

[ Video ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:20 



 
Profiel   

[ img ]


Wij hebben 2 hengsten van secret uit een wynton merrie. De ene is bijna 4 jaar en zwart. Röntgen al goed gekeurd
De andere is 2 jr en is vos.
Qua karakter zijn het echte aandachttrekkers en lief. Onder het zadel is de zwarte best dominant.


Laatst bijgewerkt door meredith op 02-02-22 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 19:42 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 19:54 



 
Profiel   

meredith schreef
[ [url=m/58xopF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben 2 hengsten van secret uit een wynton merrie. De ene is bijna 4 jaar en zwart. Röntgen al goed gekeurd
De andere is 2 jr en is vos.
Qua karakter zijn het echte aandachttrekkers en lief. Onder het zadel is de zwarte best dominant.



Weet jij misschien wat het dekgeld is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 22:08 



 
Profiel   

Mvdh23 schreef
meredith schreef
[ [url=m/58xopF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben 2 hengsten van secret uit een wynton merrie. De ene is bijna 4 jaar en zwart. Röntgen al goed gekeurd
De andere is 2 jr en is vos.
Qua karakter zijn het echte aandachttrekkers en lief. Onder het zadel is de zwarte best dominant.



Weet jij misschien wat het dekgeld is?
minimaal 1500€ zover ik weet

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 23:40 



 
Profiel   

Dekgeld is 1200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 22:43 



 
Profiel   

Dit topic is niet echt actief maar mocht iemand in de toekomst willen dekken met Secret bij deze de kosten van 2022.

Dekgeld is €1400,- maar er komen nog kosten bij. Verzendkosten €150,- verzendbox €10,- en gezondheidscertificaat voor de merrie €45,- (is een formulier die je toegestuurd krijgt en door je da moet laten invullen).
Ze berekenen BTW vanuit NL dus 21% maar op sperma is dit 9%. Dus dat moet goed aangegeven worden. Normaal hoef je geen BTW te betalen in het buitenland maar blijkbaar zijn er regels veranderd. Kortom, let daar even goed op.

Ik vind Secret waaaaaanzinnig. Volgende week wordt mijn merrie weer gescand en dan gedekt met Secret. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen want het zal haar eerste veulen worden dus ik ben benieuwd of het in een keer gaat pakken (wat ik wel hoop met die verzendkosten :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 08:20 



 
Profiel   

Gisteren is mijn 2 jarige Secret aangekomen. Een knabstrupper merrie uit Denemarken.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 10:33 



 
Profiel   

Leuk!! Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 10:58 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Dit topic is niet echt actief maar mocht iemand in de toekomst willen dekken met Secret bij deze de kosten van 2022.

Dekgeld is €1400,- maar er komen nog kosten bij. Verzendkosten €150,- verzendbox €10,- en gezondheidscertificaat voor de merrie €45,- (is een formulier die je toegestuurd krijgt en door je da moet laten invullen).
Ze berekenen BTW vanuit NL dus 21% maar op sperma is dit 9%. Dus dat moet goed aangegeven worden. Normaal hoef je geen BTW te betalen in het buitenland maar blijkbaar zijn er regels veranderd. Kortom, let daar even goed op.

Ik vind Secret waaaaaanzinnig. Volgende week wordt mijn merrie weer gescand en dan gedekt met Secret. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen want het zal haar eerste veulen worden dus ik ben benieuwd of het in een keer gaat pakken (wat ik wel hoop met die verzendkosten :') ).


Wat een fijne uitleg! Mijn merrie wordt maandag op hengstigheid gescand en ik heb lang zitten twijfelen tussen secret & raven (revolution x christ) uit eindelijk voor de laatste gekozen maar gister een nieuw recent filmpje gezien en dat viel mij zo ontzettend tegen! Dat ik hem toch niet ga gebruiken denk ik. Weet jij of secret een dag van te voren besteld moet worden en elke dag leverend en waar ik moet bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 13:53 



 
Profiel   

Welk recent filmpje heb jij gezien CharmFaith?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 15:35 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
xmarliez schreef
Dit topic is niet echt actief maar mocht iemand in de toekomst willen dekken met Secret bij deze de kosten van 2022.

Dekgeld is €1400,- maar er komen nog kosten bij. Verzendkosten €150,- verzendbox €10,- en gezondheidscertificaat voor de merrie €45,- (is een formulier die je toegestuurd krijgt en door je da moet laten invullen).
Ze berekenen BTW vanuit NL dus 21% maar op sperma is dit 9%. Dus dat moet goed aangegeven worden. Normaal hoef je geen BTW te betalen in het buitenland maar blijkbaar zijn er regels veranderd. Kortom, let daar even goed op.

Ik vind Secret waaaaaanzinnig. Volgende week wordt mijn merrie weer gescand en dan gedekt met Secret. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen want het zal haar eerste veulen worden dus ik ben benieuwd of het in een keer gaat pakken (wat ik wel hoop met die verzendkosten :') ).


Wat een fijne uitleg! Mijn merrie wordt maandag op hengstigheid gescand en ik heb lang zitten twijfelen tussen secret & raven (revolution x christ) uit eindelijk voor de laatste gekozen maar gister een nieuw recent filmpje gezien en dat viel mij zo ontzettend tegen! Dat ik hem toch niet ga gebruiken denk ik. Weet jij of secret een dag van te voren besteld moet worden en elke dag leverend en waar ik moet bestellen.

Omdat ik het contact best moeizaam vond gaan met WM gestut heb ik deze week de factuur al gevraagd en het geld overgemaakt. Mijn merrie wordt maandag weer gescand maar 3 weken geleden zat er al een mooi groot ei. Vond dat nog echt te vroeg voor inseminatie dus heb gekozen 3 weken te wachten. Ik zie nu alweer dat ze hengstig is/aan het worden is dus maandag eerste keer weer controle en dan kan ik direct het sperma bestellen wanneer het nodig is. Betaling naar DE duurt altijd een dag en ik heb ook niet het idee dat ze daar de snelste zijn met alles regelen (dit kostte mij al 4 dagen bellen/mailen) dus enorm blij dat het betalen gelukt is en ze het ook al ontvangen hebben. Ik zag het namelijk helemaal gebeuren dat ik dinsdag bel voor sperma voor woensdag en dat alles mis gaat en ik het te laat heb en daardoor weer 3 weken moet wachten :') is nu nog geen ramp maar als het kan dan kan het en dan heb ik het liever maar geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 16:30 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
xmarliez schreef
Dit topic is niet echt actief maar mocht iemand in de toekomst willen dekken met Secret bij deze de kosten van 2022.

Dekgeld is €1400,- maar er komen nog kosten bij. Verzendkosten €150,- verzendbox €10,- en gezondheidscertificaat voor de merrie €45,- (is een formulier die je toegestuurd krijgt en door je da moet laten invullen).
Ze berekenen BTW vanuit NL dus 21% maar op sperma is dit 9%. Dus dat moet goed aangegeven worden. Normaal hoef je geen BTW te betalen in het buitenland maar blijkbaar zijn er regels veranderd. Kortom, let daar even goed op.

Ik vind Secret waaaaaanzinnig. Volgende week wordt mijn merrie weer gescand en dan gedekt met Secret. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen want het zal haar eerste veulen worden dus ik ben benieuwd of het in een keer gaat pakken (wat ik wel hoop met die verzendkosten :') ).


Wat een fijne uitleg! Mijn merrie wordt maandag op hengstigheid gescand en ik heb lang zitten twijfelen tussen secret & raven (revolution x christ) uit eindelijk voor de laatste gekozen maar gister een nieuw recent filmpje gezien en dat viel mij zo ontzettend tegen! Dat ik hem toch niet ga gebruiken denk ik. Weet jij of secret een dag van te voren besteld moet worden en elke dag leverend en waar ik moet bestellen.


Ik had vorig jaar een top veulen van Raven, is verkocht aan Anne Meulendijks..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 17:42 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Dit topic is niet echt actief maar mocht iemand in de toekomst willen dekken met Secret bij deze de kosten van 2022.

Dekgeld is €1400,- maar er komen nog kosten bij. Verzendkosten €150,- verzendbox €10,- en gezondheidscertificaat voor de merrie €45,- (is een formulier die je toegestuurd krijgt en door je da moet laten invullen).
Ze berekenen BTW vanuit NL dus 21% maar op sperma is dit 9%. Dus dat moet goed aangegeven worden. Normaal hoef je geen BTW te betalen in het buitenland maar blijkbaar zijn er regels veranderd. Kortom, let daar even goed op.

Ik vind Secret waaaaaanzinnig. Volgende week wordt mijn merrie weer gescand en dan gedekt met Secret. Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen want het zal haar eerste veulen worden dus ik ben benieuwd of het in een keer gaat pakken (wat ik wel hoop met die verzendkosten :') ).


Wat duur? Gewoonlijk is verzenden van buitenland naar NL €65,- + gezondheidscertificaat €45,- per keer.
Het certificaat heb ik nog nooit gezien, dat wordt mee gestuurd met het sperma, puur omdat het anders de grens niet over mag. Zelf hoef je daar niks mee te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 17:49 



 
Profiel   

Ik vind het ook veel geld die verzendkosten. Moet bekennen dat deze op de eerste factuur stonden incl het gezondheidscertificaat en de 2e factuur stonden beide niet op maar zal ik nog wel moeten betalen. Ik kreeg een formulier toegestuurd die mijn dierenarts in moet vullen en dan moet ik deze inscannen en weer terug sturen. Heb die dus nog niet betaald maar met de 1e factuur stuurde ze die mee plus die €45,- op de factuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 17:59 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Welk recent filmpje heb jij gezien CharmFaith?


https://youtu.be/CmiuWMKDOpY

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 18:36 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik had vorig jaar een top veulen van Raven, is verkocht aan A.nne M.eulendijks..


Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd was van de nakomelingen van hem die ik op film heb gezien. Wat voor merrie vind jij dat hij nodig heeft dan en wat vind je van zijn filmpje mag eventueel ook via pb aangezien dit topic over secret gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 18:39 



 
Profiel   

Ik meld me ook - ga mijn merrie ook met Secret laten dekken dit jaar. Juist alle administratie in orde gebracht. Bevrucht hij goed? Zou leuk zijn om nog wat veulens/ nakomelingen te zien in dit topic. Benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 19:14 



 
Profiel   

Ik ga het dit jaar weer opnieuw proberen. Vorig jaar helaas niet gelukt maar dat kan ook aan het slechte seizoen hebben gelegen. Het eitje was op het moment van scannen erg groot en toen duurde her nog 2 dagen voordat het sperma er was. Dus ik vrees net te laat was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 11:00 



 
Profiel   

Ik heb dat nu gehad Willemiens. Ging scannen ei van 5 cm is normaal gesproken dag erna dekken maar er zat een dag tussen dus pas 2 dagen later geïnsemineerd. Van te voren gescand, ei al weg maar ja sperma weg gooien is ook zo iets dus toch maar geïnsemineerd. Kleine kans natuurlijk dat het zou pakken.
12 dagen later merrie enorm hengstig dus gaan scannen, ei van 4 cm dus mooi op tijd. 2 dagen later sperma ontvangen toch voor de zekerheid scannen of het ei er al zit. Die zat er nog maar ook een vruchtje! Drachtig! :wow: Van die eerste keer inseminatie. Dit sperma dus wel weggegooid. Nu zit ze op dag 17. Net gescand en het zit er nog steeds. Nu 2,5 week afwachten en hopen dat het lekker veilig blijft zitten en gaat uitgroeien tot een gezond veulen!

Ik ben er trouwens achter waarom ze €150,- verzendkosten berekenen. Het wordt wel op diezelfde dag verzonden.
Mocht je dus echt ophoog zitten dan zou het mogelijk moeten zijn (kwam ik de 2e keer sperma bestellen achter). Ik bestelde dinsdag avond zodat het woensdag verzonden kon worden en ik het donderdag dan zou ontvangen. Ze mailde terug dat het donderdag dan verzonden werd. Ik natuurlijk paniek dus weer gemaild dat ik het donderdag nodig heb. Ze verzekerde mij er van dat het donderdag geleverd zou worden. En dat was zo!
Dus als je bijv op dinsdag scant en eigenlijk de dag daarna moet insemineren dan moet je gewoon even bellen/mailen of je nog voor de woensdag kunt bestellen. Wel zorgen dat je van te voren alles in orde gemaakt hebt betaling etc. Tot nu toe is het contact met ze goed bevallen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 08:32 



 
Profiel   

Nog andere veulens van Secret zijn geboren? Hij spreekt mij heel erg aan, ik heb alle filmpjes gekeken en wow, wat een leuke hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 23:13 



 
Profiel   

Mijn merrie is vandaag 35 dagen drachtig van Secret en vandaag het hartje zien bewegen <3 nu op naar een mooie gezonde drachtige periode en hopelijk over 11 maanden een gezond veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 20:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marlies! Dat is mooi nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 21:04 



 
Profiel   

Tof xmarliez ! Gefeliciteerd !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 22:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen