Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulens van McLaren (Morricone x Sir Donnerhal)

 
Profiel   

mooi hoor! heel lux.
mijne is ook een brutale aap en ik ben er heel gek van, zijn moeder is weer gedekt met Mclaren, ik probeer 1 x te spoelen, zou heel graag 2 kansen op een merrieveulen hebben
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 10:19 



 
Profiel   

Dankje!
Luxe is hij zeker, maar dat verwachtte ik wel wat van de hengst want de merrie is robuust genoeg.
Fijn dat je teruggedekt hebt! De jouwe vind ik alleszins ook knap, jouw FL ook trouwens! (wat wou je verbeteren door Frankie Lee te gebruiken? ik vind dat interessant).
Is het nu zo dat je met spoelen meer kans hebt op een merrieveulen? ik duim voor je mee alvast!
Ga je de hengstjes aanhouden?
Het maakte mij eigenlijk niet uit wat het geslacht was, maar voor een opfok hier te vinden wordt het met een hengstje nog moeilijk blijkbaar, heb al twee adressen aangesproken en allebei nemen ze enkel merries :-/
Onze merrie wordt niet meer gedekt voorlopig...mijn partner wilt niet...hij wilt ze nu terug in de sport, anderzijds het kost ook allemaal zoveel, wij hebben geen grond van onszelf dus alles in pension, en ik heb nog twee andere dressuurmerries die in het werk zijn, dus dat tikt snel aan.

Ik had wel nog graag een embryo van mijn 7jarige Dreamboy in mijn 14jarige Vivaldi merrie gehad, had ook al hengstenadvies van Reesink en Van Uytert gehad voor deze, ze komt uit een leuke en bekende stam, maar de kansen zijn te klein en nog een draagmerrie bijhuren is te gek :-(
Jij ging het wel proberen met eigen merries? of had ik dat op iemand anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 11:30 



 
Profiel   

frankie lee heb ik gepakt om moderner te gaan en wat meer go toe te voegen

ja heb het geprobeerd met eigen merrie, maar is helaas niet gelukt, dus toch een via een centrale.

nee niet meer kans op een merrie, maar wil dr zelf ook laten dragen, dus 2 x kans op een merrie.

ik hou geen hengsten helaas en ze zijn beide al verkocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 11:34 



 
Profiel   

Heel knap veulen!

Spannend FF, hopelijk volgend jaar eindelijk je gewilde merrie veulen.

Mijn merrie is nu 47 dagen drachtig. Ik hoop op een chique vosje. Ik ben wel echt een merrie mens maar het maakt me niet meer uit wat het is, ik wil graag een nakomeling van haar, met hopelijk hetzelfde fijne karakter en iets luxer

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 11:58 



 
Profiel   

Dankje FF, jammer dat het niet gelukt is, het bewijst wel dat het idd moeilijk haalbaar is...

2 kansen zijn idd altijd beter dan 1! Ik had hier wel onder fokkers in BE al vaker gehoord dat er uit ET meer merries komen, maar wschl is dat louter gebaseerd op persoonlijke ervaringen, vandaar dat ik het even vroeg.

Proficiat met de verkoop van de twee hengstjes!


Dankje Marjoleine, we zijn er blij mee! Voor jou nog even geduld dan...maar iets om naar uit te kijken. Is dat uit de Scandic merrie? Wat heb jij getracht te verbeteren op de merrie met McLaren?

Verder hoop ik dat we McLaren dit jaar mogen zien schitteren op het WK...blij dat het terug in Ermelo is dit jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 12:47 



 
Profiel   

Wat meer luxe en meer opwaarts gebouwd. M’n merrie is best klassiek en wat neerwaarts gebouwd , komt uit een Gelderse moederlijn, ze is niet de grootste maar heeft wel veel massa. Ze heeft een goed achterbeen en zuivere constante gangen maar het zou wat meer elasticiteit mogen hebben. Haar karakter is top en hier wilde ik ook zeker niet op toeleggen.

Het veulen wordt voor mijzelf

Vorig jaar is ze gedekt met Ferguson maar heeft toen helaas na 70 dagen afgestoten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 14:59 



 
Profiel   

Mijn stoere prachtige McLaren veulentje staat in de kliniek met een ernstige blessure. Wat een ellende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 15:07 



 
Profiel   

Marjoleine: denk dat je dan idd een goede keuze gemaakt hebt! Ik duim dat het deze keer goed mag uitpakken, zonde vd Ferguson!

Nicky1963: Dat is niet fijn om horen ;( wat is er gebeurd? Komt het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 15:57 



 
Profiel   

Collateraalband van het spronggewricht aan de binnenkant ingescheurd.
Hij heeft heel hoge koorts gehad, waarvan ze niet de oorzaak konden achterhalen. Daar wordt nog aan gewerkt. Gelukkig lijkt de koorts onder controle.
Hij moet straks 2 maanden boxrust. De dierenarts vond dat we hem een kans moeten geven omdat hij nog zo jong is. Een ouder paard zouden ze met deze blessure laten inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 16:09 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig Nicky! Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 16:18 



 
Profiel   

Marjoleine89 schreef
Jeetje wat heftig Nicky! Sterkte

Dankjewel. Zijn zusje van 2020 heb ik vorig jaar moeten laten inslapen wegens ataxie, dus ik ga zelf weer een beetje dood door dit verdriet... Zo sneu, zielig en zinloos, zo'n kleintje met zoveel pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 17:08 



 
Profiel   

Vreselijk Nicky, hoop dat ze snel vinden wat hij mankeert

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 17:24 



 
Profiel   

Oh wat erg!! ;(
Ik hoop zo hard dat het goed komt...zoals je zegt zo sneu en zielig zoiets! :( de moed niet opgeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 21:17 



 
Profiel   

Een update, voor de geïnteresseerden:

Afgelopen donderdagochtend is onze kleine McLaren opnieuw onderzocht, foto's en echo.
Er bleek een ontsteking te zitten in het bot, er was een stukje bot afgebroken en de groeischijf leek aangetast.
De dierenarts die ons belde zei dat als we voor operatie kozen, hij het snel moest weten, dan zouden ze zo snel mogelijk gaan opereren.

Na overleg met dierenarts besloten mijn man en ik dat we afscheid van hem zouden nemen. We zagen het zwartste scenario en wilden ons veulen dat besparen.
Maar toen mijn man dat kenbaar maakte, zei de dierenarts dat hij het ons toch nog moeilijk zou maken. In overleg met zijn team hadden ze besloten om hem, op hun kosten, nog een kans te willen geven (uiteraard alleen met onze goedkeuring). Omdat hij nog zo jong is, sterk en tierig. Wij hadden hem zondag een kans gegeven, nu was het hun beurt, zeiden ze.

Lang verhaal kort: hij is donderdagochtend geopereerd, laparoscopisch, het gewricht is schoongemaakt en gespoeld, vloeistof afgenomen om de juiste antibiotica te bepalen en een half uurtje later is meneertje bij zijn moeder in de box weer wakker geworden.
Het blijkt dat een salmonella besmetting de ontsteking heeft veroorzaakt.

Nu is het zaak om de salmonella onder controle te krijgen.

Gisteren mochten we hem ophalen. Hij is fit en vrolijk, eet en drinkt goed, maakte gisteren een vreugdedansje in zijn reuzebox.

Vrijdag komt de dierenarts hier om het verband eraf te halen en te echoën en röntgenfoto's te maken.
Het blijft nog even een spannende tijd en we hopen natuurlijk, met heel ons hart, dat de schade meevalt en dat hij gezond groot mag worden, maar we zijn realistisch genoeg om te weten dat we heel veel geluk moeten hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 09:44 



 
Profiel   

Oh Nicky1963, wat mooi van jouw DA! :knuffel:

Hopelijk komt het nu allemaal wel goed.

en van wat zou hij die salmonella bacterie hebben? en hoe hebben ze dit ontdekt? Gewoon in bloed? Was hij er erg kreupel op?

ik duim voor een verder goed verloop alleszins!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 20:02 



 
Profiel   

Ja, onze dierenarts is er een uit duizenden!
Salmonella schijnt overal te zitten, aan muren, in de weide, kan zelfs in de merrie zitten zonder dat zij ziek is.
Meestal hebben ze voldoende weerstand door voldoende biest, maar wellicht heeft hij toch te weinig antistoffen binnengekregen. Besmetting via naveltje kan ook, maar die had ik goed ontsmet en is ook niet ontstoken geraakt.
Ze hebben het ontdekt door de gewrichtsvloeistof te testen (als ik het me goed herinner).
Hij was heel heel erg kreupel, belastte het been wel in stap en draf, maar met galop hield hij m in de lucht.

Hij is nog steeds kreupel. Ik zie wel verbetering, maar dat zal ook komen doordat hij pijnstilling krijgt.
Dank voor het duimen, we kunnen wel wat geluk gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 08:31 



 
Profiel   

dus toch een gewrichtsonsteking. Dan begrijp ik wel dat de kliniek je matst, dit hadden ze eerder moeten diagnosticeren. Ik hoop dat het goedkomt, mijne is er vorig jaar gelukkig goed doorheen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 08:41 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met je veulen Nicky?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 13:59 



 
Profiel   

Lief dat je het vraagt.
Hij voelt zich prima, ziet er prachtig uit, 1 bonk spieren :-) en hij loopt minder kreupel.
Afgelopen vrijdag is het verband gewisseld, wond was nog niet helemaal dicht.
A.s. vrijdag komt de dierenarts weer, om wond te bekijken en evt. röntgenfoto's/ echo te maken.
Ik dacht dat ze dat afgelopen vrijdag zou doen, maar had het niet goed begrepen, er moet meer tijd zitten tussen operatie en foto's.
Sinds woensdag geen metacam meer, maar nog wel de antibiotica.
Kan niet wachten tot hij groen licht krijgt voor de weide :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 14:08 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Lief dat je het vraagt.
Hij voelt zich prima, ziet er prachtig uit, 1 bonk spieren :-) en hij loopt minder kreupel.
Afgelopen vrijdag is het verband gewisseld, wond was nog niet helemaal dicht.
A.s. vrijdag komt de dierenarts weer, om wond te bekijken en evt. röntgenfoto's/ echo te maken.
Ik dacht dat ze dat afgelopen vrijdag zou doen, maar had het niet goed begrepen, er moet meer tijd zitten tussen operatie en foto's.
Sinds woensdag geen metacam meer, maar nog wel de antibiotica.
Kan niet wachten tot hij groen licht krijgt voor de weide :)


Dat kan ik me voorstellen! Maar ik denk dat je voorzichtig optimistisch mag zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 15:05 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Onze McLaren x Wynton is vrijdagavond geboren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 15:07 



 
Profiel   

Sannum schreef
Nicky1963 schreef
Lief dat je het vraagt.
Hij voelt zich prima, ziet er prachtig uit, 1 bonk spieren :-) en hij loopt minder kreupel.
Afgelopen vrijdag is het verband gewisseld, wond was nog niet helemaal dicht.
A.s. vrijdag komt de dierenarts weer, om wond te bekijken en evt. röntgenfoto's/ echo te maken.
Ik dacht dat ze dat afgelopen vrijdag zou doen, maar had het niet goed begrepen, er moet meer tijd zitten tussen operatie en foto's.
Sinds woensdag geen metacam meer, maar nog wel de antibiotica.
Kan niet wachten tot hij groen licht krijgt voor de weide :)


Dat kan ik me voorstellen! Maar ik denk dat je voorzichtig optimistisch mag zijn?

Hij zal er hoogstwaarschijnlijk wel bovenop komen. De vraag is alleen: hoe zal hij zich ontwikkelen?
Daar is nog niks van te zeggen. Het ligt aan de groei van de groeischijf in het spronggewricht, aan het groeien van het achterbeen in de nabije toekomst. Als het been toch scheefgroeit dan wordt alles anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 15:21 



 
Profiel   

Nicky; wat vervelend zeg. Ik duim voor je dat het helemaal goed gaat komen. De prognose is pas na maanden / jaren goed te voorspellen helaas bij gewrichtsontsteking.

Hier gaat mijn McLaren veulentje heel goed. Het is al een flinke jongen aan het worden, vandaag precies 3 maanden oud.
Zijn moeder heb ik weer opnieuw drachtig van McLaren (in 1x raak, dus ze is ook alweer een paar maanden op weg) en ik heb uit een andere merrie (pref elite sport ibop prok v. Uphill) een embryo gespoeld van McLaren die ook al bijna 2 maanden op weg is. Dus hopelijk volgend jaar 2 gezonde McLaren veulentjes voor mij en ik hoop dat er toch ook één merrie veulentje bij zit dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 15:41 



 
Profiel   

Goed om te horen Nicky! Ik blijf duimen dat alles voorspoedig blijft genezen!

Proficiat Sannum, knap veulen!! Mag je blij mee zijn!

Leuk om te horen Carola, heb je een foto ervan? Proficiat met de dubbele dracht! Duimen voor een merrietje nu dan!

De mijne inmiddels een maand oud, en vind hem echt zo leuk! Een stoer mannetje, elke dag vrolijk en brutaal. Als ik hem roep, antwoordt hij en komt hij aangelopen, wat wel om te smelten is.
Afgelopen weekend had hij wel last van de warmte en wat koorts, ook beetje diarree. Maar dat lijkt sinds zondag (koeler) weer beter.
Qua beweging kan ik er nog niet zo veel van zeggen, behalve dat hij tot nu vooral liever galoppeert (wel veel in kruis momenteel, is dat normaal? is mijn eerste fokproduct) maar af en toe krijg ik wel een leuk drafje, vooral het schakelen daarin bevalt me, klimt mooi naar boven vanuit de achterhand (moeder heeft krachtige achterhand), en een mooi veertje erin.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 08:30 



 
Profiel   

ah leuke veulens komen voorbij.
Mijn geniaal merrie helaas niet drachtig gekregen dit jaar met hem.
Volgend jaar weer verder proberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 08:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen