Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veulens van McLaren (Morricone x Sir Donnerhal)

 
Profiel   

[ img ]

Mijne is erg van zichzelf overtuigd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 10:03 



 
Profiel   

FF; prachtig!

Shadow; stop je nu al dan met dekken? Als je nu nog dekt heb je nog steeds een mei-veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 12:12 



 
Profiel   

carola schreef
FF; prachtig!

Shadow; stop je nu al dan met dekken? Als je nu nog dekt heb je nog steeds een mei-veulentje.


Ja want het ei was net alweer weg op 18 dagen, dus voordat ze weer gedekt kan worden (ook al zou ik laten hengstig spuiten) dan wordt het alsnog een juni veulen. Het is mijn enige rijpaard, dus ja dan kun je de hele zomer net niks. Als ik het veulen het jaar daarop in maart heb, dan kun je de zomerperiode weer wat meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 13:38 



 
Profiel   

Voor de geïnteresseerden een update:
Ons veulen was al een tijd van de metacam af en het ging eigenlijk heel goed.
Tot dinsdagavond laat, toen was hij ineens weer heel erg kreupel. Op advies van onze dierenarts weer metacam gegeven en een afspraak voor vanochtend gepland om röntgenfoto's te maken.

Helaas is er geen verbetering te zien op de foto's, het bot is (nog) niet aan het herstellen.
De plotselinge kreupelheid heeft niet te maken met een breuk of scheurtje waar de dierenarts aan dacht, maar is vermoedelijk met botpijn.
Nou schijnt botpijn heel heel erg verschrikkelijk te zijn, maar door de metacam voelt hij zich weer een hele hengst en rent en steigert ie en klimt ie op z'n moeder! Wonderlijk spul!

De dierenartsen hebben ons geadviseerd het nog 10 dagen aan te kijken om het bot iets langer de tijd te geven om te gaan herstellen. Als er dan nog niets verbeterd is, is het duidelijk.
Maar, als wij besluiten om nu de stekker eruit te halen, staan ze ook achter ons.
We gaan voor de 10 dagen extra.
Tot na het weekeind moet hij metacam en ik hoop met heel mijn hart dat hij geen terugval meer krijgt en dat het herstel eindelijk doorzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:35 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Voor de geïnteresseerden een update:
Ons veulen was al een tijd van de metacam af en het ging eigenlijk heel goed.
Tot dinsdagavond laat, toen was hij ineens weer heel erg kreupel. Op advies van onze dierenarts weer metacam gegeven en een afspraak voor vanochtend gepland om röntgenfoto's te maken.

Helaas is er geen verbetering te zien op de foto's, het bot is (nog) niet aan het herstellen.
De plotselinge kreupelheid heeft niet te maken met een breuk of scheurtje waar de dierenarts aan dacht, maar is vermoedelijk met botpijn.
Nou schijnt botpijn heel heel erg verschrikkelijk te zijn, maar door de metacam voelt hij zich weer een hele hengst en rent en steigert ie en klimt ie op z'n moeder! Wonderlijk spul!

De dierenartsen hebben ons geadviseerd het nog 10 dagen aan te kijken om het bot iets langer de tijd te geven om te gaan herstellen. Als er dan nog niets verbeterd is, is het duidelijk.
Maar, als wij besluiten om nu de stekker eruit te halen, staan ze ook achter ons.
We gaan voor de 10 dagen extra.
Tot na het weekeind moet hij metacam en ik hoop met heel mijn hart dat hij geen terugval meer krijgt en dat het herstel eindelijk doorzet.



Wat een domper! Ik ga heel hard duimen voor hem en voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 19:03 



 
Profiel   

Helaas heel slecht nieuws: Senna had weer koorts gisteren, hij voelde zich ook ziek.
Gisteren heeft hij 2 x metacam gehad en hij knapte ietsje op.
Er is niks meer wat we kunnen doen behalve hem zo comfortabel mogelijk houden.
We hebben besloten om hem maandag te laten gaan. Ik ben er kapot van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 12:18 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Helaas heel slecht nieuws: Senna had weer koorts gisteren, hij voelde zich ook ziek.
Gisteren heeft hij 2 x metacam gehad en hij knapte ietsje op.
Er is niks meer wat we kunnen doen behalve hem zo comfortabel mogelijk houden.
We hebben besloten om hem maandag te laten gaan. Ik ben er kapot van.


Ik ben een stille mee lezer, maar ik wil je heel veel sterkte wensen :knuffel:
Wat een vreselijk nieuws, veel en veel te jong nog Y;( :knuffel:

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 12:46 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 12:59 



 
Profiel   

Vreselijk, heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 18:14 



 
Profiel   

Oh nee zo triest!! Ik kan geloven dat je er kapot van bent |(

Veel sterkte... :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 08:45 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer. Verschrikkelijk nieuws! Had zo op goed nieuws gehoopt! Heel, heel veel sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 14:00 



 
Profiel   

Dank jullie wel.
Het is zwaar om hem zo te zien. Hij lijdt pijn, hij ademt snel en ligt alleen maar.
Gisteravond en vanmorgen weer gebeld voor overleg met de dierenarts (ze zullen wel gek van me worden), ik weet niet zo goed wat ik moet doen... Vanmorgen na zijn eerste dosis pijnstilling knapte hij totaal niet op, dus mocht ik hem nog een dosis geven. We hebben uitgebreid geknuffeld en ik heb hem gefilmd terwijl hij lag te eten en hij legde zelfs even zijn hoofd op mijn schoot (gisteren deed hij dat ook, zo aandoenlijk en emotioneel).
Een uurtje na de tweede dosis Novacam werd hij weer een beetje veulen! Hij ging weer staan en een rondje door de box lopen, hij probeerde zelfs een beetje gek te doen. En hij beet me in mijn arm toen ik hem even ging poetsen!
Het is dus overduidelijk dat ie heel veel pijn heeft.
Over een half uurtje moet ik de da weer bellen voor overleg. Hij kan niet wachten tot maandag als ie zoveel pijn heeft.
Sjezus, ik weet dat dieren verliezen verschrikkelijk is, maar dit is van een nog zwaarder kaliber lijkt het wel...

Edit: zojuist overleg met da gehad en omdat ie eigenlijk heel goed reageert op de pijnstilling mag ik proberen het met 2x daags voor 250 kilo novacam om te kijken of hij zo comfortabel kan blijven tot maandag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 14:12 



 
Profiel   

Veel sterkte vandaag Nicky :knuffel: Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 15:09 



 
Profiel   

Dankjewel.
Vanmiddag nemen we afscheid van onze prachtige Senna, hij is nog steeds de mooiste...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 15:13 



 
Profiel   

Heel veel sterkte ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 15:44 



 
Profiel   

Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 20:29 



 
Profiel   

Sterkte... wat een groot verdriet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 21:04 



 
Profiel   

;( :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 13:10 



 
Profiel   

Veel sterkte Nicky.

Mijn McLaren doet het prima, echt een heel vriendelijk en leuk diertje is het. Ik hoop volgend jaar op een kopietje alleen dan in merrie-uitvoering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 13:44 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 21:01 



 
Profiel   

Mclaren niet geselecteerd voor het WK -O- zo jammer!!

Hier staan onze merrie en Schumi sinds vorige week op een grote weide, met schuilhok, dag en nacht, was effe stress toch voor mij maar alles gaat goed!
Nu wel heel warm dus ik maak me toch weer wat zorgen voor begin volgende week (geven tot 39 graden). Het schuilhok staat met de open zijde naar het zuiden gericht dus op volle middag is de schaduw niet heel breed daarin :(
Ik kan ze 's avonds eventueel wat afsponsen met water? Nog tips zijn altijd welkom...
Moeder krijgt nu ook fibermash met wat electrolyten.

Op 5 weken had ik een fotoshoot gedaan, ik deel wat foto's van mijn leuke ventje! Inmiddels heeft hij een serieuze donkere bril rond de ogen dus nu is de vraag wat het gaat worden...


[ img ]


[ img ]


[ img ]



[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:23 



 
Profiel   

Echt heel jammer dat Mclaren niet is geselecteerd.

Wat een prachtige foto's heel mooi veulen.

Mijn Mclaren is vorige week woensdag geboren.

Santos
[ img ]
Is al een echte eigenwijze haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 15:21 



 
Profiel   

Oh proficiat! Wat een knapperd ook! Hij maakt ze echt allemaal knap! En ja dat eigenwijze hoorde ik toch ook al meermaals...mijn telefoon staat al vol filmpjes van alle gekheid die hij uithaalt..ook moeder moet wat ondergaan met de kleine hooligan! Ik heb continu de slappe lach als ik hem in actie zie.
Maar anderzijds ook heel makkelijk, volgen aan het halster, temperatuur nemen, ontwormen, wondje ontsmetten...allemaal prima. Om te verhuizen naar de weide vorige week wou mams niet op de camionnette...is hij er zelf dan maar als eerste opgelopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 15:43 



 
Profiel   

Haha dat is wel heel fijn. Hier het zelfde hoor als mama niet staan blijft om te drinken dan hapt hij in haar benen. Bang is hij ook niet loopt zo een andere stal in en bij moeders blijven denkt hij al helemaal niet aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 16:19 



 
Profiel   

Sinds lange tijd ook weer eens op dit forum terecht gekomen! Ik was op zoek naar nakomelingen van Mc Laren, en stuitte op dit topic.

Allereerst, wat een verdrietig verhaal Nicky, wens je sterkte met dit verlies Y;(


Ik heb een ster/sport merrie(LT, Trento x Democraat)met een niet al te makkelijk karakter en zit enorm in de twijfel modus tussen Mc Laren en Frankie Lee.
Ben begonnen met Welcome, dus diepvries, maar dat heeft niet zo mogen zijn, dus ga ik nog een keer met vers proberen.
Wat vinden jullie? Of is dat in dit topic ‘vragen naar de bekende weg? O:) :D
:o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 8 [ 186 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen