Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Charmeur

 
Profiel   

Hoi!

Ik ben op zoek naar nakomelingen van Charmeur of informatie over evt. (aangetoonde) problemen die hij vererft. Mag uiteraard via pb!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 18:43 



 
Profiel   

Wat voor soort problemen bedoel je? Ik weet alleen van zijn vrij "stevige" karakter.
Wij hebben een High Five (v Charmeur) x Montechristo. Achter Montechristo zit El Corona die ook niet als heel makkelijk te boek staat.

Ons ventje heeft ook een stevig karakter, maar hij is wel heel leuk. Mits je ermee om kan gaan (want ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vindt). Hij is nu 5 en wel een stuk makkelijker geworden.
Maar "never a dull moment" met hem hoor. Hij is vreselijk leuk met al zn streken. Gewoon een slim paard.

Hij is gecastreerd met 3 maar heeft heel lang hengstenstreken gehouden en was hengst in het kwadraat.
We hebben hem nog es een keer extra laten testen op hormonen - of ze niet wat 'vergeten' waren met castreren - zo erg had was hij nog "hengst".

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 18:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Wat voor soort problemen bedoel je? Ik weet alleen van zijn vrij "stevige" karakter.
Wij hebben een High Five (v Charmeur) x Montechristo. Achter Montechristo zit El Corona die ook niet als heel makkelijk te boek staat.

Ons ventje heeft ook een stevig karakter, maar hij is wel heel leuk. Mits je ermee om kan gaan (want ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vindt). Hij is nu 5 en wel een stuk makkelijker geworden.
Maar "never a dull moment" met hem hoor. Hij is vreselijk leuk met al zn streken. Gewoon een slim paard.

Hij is gecastreerd met 3 maar heeft heel lang hengstenstreken gehouden en was hengst in het kwadraat.
We hebben hem nog es een keer extra laten testen op hormonen - of ze niet wat 'vergeten' waren met castreren - zo erg had was hij nog "hengst".


Ik bedoel vooral gevoeligheid voor lichamelijke aandoeningen, bijzonderheden die je in de omgang merkt (bv prikkelverwerking, stressgevoeligheid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 18:58 



 
Profiel   

Dat zou ik zo direct niet weten. Ik ken er wel 1 met een gaatje in de hartklep, maar of dat vaker bij Charmeur nakomelingen voorkomt: geen idee.
Prikkelverwerking, zou kunnen. Kan een paard ADHD hebben. Dan denk ik dat die van ons dat heeft. Hij loopt niet over van geduld en is best gevoelig voor prikkels. Maar ik moet zeggen dat dit wel veel beter is (geworden) nu hij wat ouder is.
Ik ken nog een Charmeur die echt een hoog stresslevel heeft. Kan met een andere ruiter op zn rug dan ie gewend is ook echt doorslaan. Wel een heel talentvol dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-23 19:21 



 
Profiel   

Ik heb hem maand geleden een nakomeling van charmeur gekocht. Hij is enorm gevoelig voor prikkels stress en alles om hem heen. De oude eigenaar wilde hem daarom ook niet zomaar verkopen er had nog nooit een ander op gereden en hij was ontzettend een kennig. Toen ik hem zelf altijd liefde op het eerste gezicht het is een heerlijk paard maar zeker niet makkelijk. Er is heel veel geduld voor nodig en vertrouwen geven en als je hem dan helemaal hebt is het een heerlijk dier.. oude eigenaar was er bewust nooit mee op wedstrijd gegaan omdat hij grote drukte is niet trekt Ik wil hem binnenkort wel eens meenemen op locatie om toch langzaam te gaan laten wennen. Bij de keuring bleek een wratje onderaanse buik geen wratje maar een high tumor te zijn deze moet op de mijn nog weggesneden worden verder is hij goedgekeurd. Heb je er zelf een op het oog? Of al aangeschaft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 12:15 



 
Profiel   

Ik heb een Charmeur merrie , is een heel sensibel paard.
Als er iets niet helemaal lekker zit , denk aan haar zadel , laat ze me dat zeker weten .
Ze is ook best eenkennig , ze vertrouwt mij inmiddels helemaal , maar een vreemde zou niet zomaar iets met haar kunnen doen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:35 



 
Profiel   

Wij hebben een stabiele Charmeur merrie. Lief, totaal niet eenkennig, rustig. Met rijden ook geschikt voor minder ervaren ruiters. Alleen toen ze de eerste keren op concours liep was ze wat gespannen en terughoudend, maar niets ernstigs. Wel is ze de eerste weken van de dracht heftiger dan normaal door de hormonen (wat aanvankelijk wel even een gekke gewaarwording was, want ze werd heel heet, terwijl veel merries rustiger worden), maar dat stabiliseert ook weer. Van hengstigheid geen last. Geen last van erfelijke gebreken. Ze is niet gevoelig op voer, veranderingen in harnachement, wat dan ook. Ook niet ril of sensibel.
Ik herken het dus niet, maar ik ken ook alleen onze Charmeur en haar nakomelingen. Verder geen ervaring met Charmeurs. Ze kunnen natuurlijk ook veel van hun moeder meegekregen hebben...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen