Nakomelingen Wolkentanz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Nakomelingen Wolkentanz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 15:51

Hi bokkerssssss

Ik heb sinds een klein jaartje een geweldige ruin van Wolkentanz II, nu heb ik me door mijn enthousiasme over mijn eigen paard eens wat meer verdiept in deze hengst en ik ben erg over hem te spreken. Ik vind de beweging, het karakter en de 'x-factor' (if you ask me) erg aansprekend.
Mijn Golden Elvis is een 14 jarige ruin met een wakker en gevoelig karakter maar ontzettend lief en zachtaardig. Een mega werklust en eigenlijk altijd vrolijk. Elvis is wat korter in zijn rug en heeft een grote schouderpartij en zoals gezegd flinke swung en beweging vanuit het voorbeen.

Het lijkt me erg leuk om wat meer mensen en ervaringen te zien en spreken met een Wolkentanz!
Ik heb geen andere topics hierover gevonden dus vandaar dit nieuwe exemplaar. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met Elvis áltijd prijs :j

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:44

Wauw, prachtig paard! <3

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Wolkentanz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:42

Mooi paard!

Ik heb er ooit eentje gekend, weet niet of het een Wolkentanz 1 of 2 was..is 20 jaar geleden. Was toen een jonge en knappe zwarte hengst, veelbelovend. Weet nog dat de eigenaresse er vervelend af gevallen is (had meerdere paarden) en dat hij toen in de handel terecht gekomen is.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:42

Wat leuk! Je foto staat op de voorpagina en kwam mij zo bekend voor :') Ik ken hem nog van toen hij in Friesland stond. Toen vond ik het ook al een aansprekend dier! Inderdaad een wakker karakter :D

Anoniem

Re: Nakomelingen Wolkentanz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:05

Knap paard zeg

Hier een Blue Hors First Choice X Wolkentanz ||. Zit er van moederkant dus in! Geen vosje maar de zwart bruine kleur van vader geërfd!

Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 13:48

Toby schreef:
Wauw, prachtig paard! <3

Dankjewel! <3

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 13:49

Elisa2 schreef:
Mooi paard!

Ik heb er ooit eentje gekend, weet niet of het een Wolkentanz 1 of 2 was..is 20 jaar geleden. Was toen een jonge en knappe zwarte hengst, veelbelovend. Weet nog dat de eigenaresse er vervelend af gevallen is (had meerdere paarden) en dat hij toen in de handel terecht gekomen is.

Och wat zonde dan he, je komt ze ook niet héél veel tegen valt mij op.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 13:50

Snorlex schreef:
Wat leuk! Je foto staat op de voorpagina en kwam mij zo bekend voor :') Ik ken hem nog van toen hij in Friesland stond. Toen vond ik het ook al een aansprekend dier! Inderdaad een wakker karakter :D

Hebben wij geen contact via instagram ook gehad toevallig?
Ja elvis vergeet je niet gauw, zo'n lief paard icm sensibiliteit onder het zadel is nou eenmaal vrij uniek!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 13:51

LV19952 schreef:
Knap paard zeg

Hier een Blue Hors First Choice X Wolkentanz ||. Zit er van moederkant dus in! Geen vosje maar de zwart bruine kleur van vader geërfd!

[ [url=m/VLplOI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pracht ook helemaal zwart! Heel chique
Wat kan je vertellen over hem? Ben benieuwd of er overeenkomsten zijn.
Zou ze zo niet als familie inschatten vanaf de foto's.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:52

Nee klopt, maar Wolkentanz is een beetje van een vorige generatie nog en natuurlijk een Duitse hengst. Volgens mij stond 1 op Warendorf of Celle en de andere is naar Amerika geexporteerd.

Zijn vader Weltmeyer gaf de voskleur en ook veel beweging door in draf en in het voorbeen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 13:56

Elisa2 schreef:
Nee klopt, maar Wolkentanz is een beetje van een vorige generatie nog en natuurlijk een Duitse hengst. Volgens mij stond 1 op Warendorf of Celle en de andere is naar Amerika geexporteerd.

Zijn vader Weltmeyer gaf de voskleur en ook veel beweging door in draf en in het voorbeen.

Ja heb ik begrepen dat hij naar amerika is gegaan. En daar ook overleden een poosje terug.
Ik vind het echt een uniek paard, heb er ondertussen aardig wat gehad/gereden maar dit nog niet meegemaakt. Kan me voorstellen dat het wellicht niet voor iedereen is omdat hij vrij gevoelig is, maar ik zou het liefst niet meer anders willen.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen Wolkentanz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:02

Soms heb je zo'n klik met een paard die precies bij je past he! Dit klinkt als een once in a lifetime paard voor jou.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:03

Elisa2 schreef:
Soms heb je zo'n klik met een paard die precies bij je past he! Dit klinkt als een once in a lifetime paard voor jou.

zo is dat! Heb je goed omschreven :D