Nakomelingen One Million

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 19:01

Onee wat erg zeg. Dan snap ik wel dat jouw hoofd er niet bij staat. Was ze ziek of heeft ze een ongeluk gehad? Gaat het een beetje met de moeder? Want voor haar ook niet niks. Lijkt mij verschrikkelijk als zoiets je overkomt.
Ik hoop dat deze kleine man wel voor wat afleiding kan zorgen. Hij is echt knap!
Van onderen lijkt ze wel een skippybal maar van de zijkant valt het mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:06

Och Jildau wat een vreselijk nieuws sterkte met het verlies!

Jildouu_97

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-19

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:13

Nee ze was zo fit als was 5 minuten ervoor racede ze nog in de bak. Domme pech blije merrie blij veulen en net verkeerd gebotst.
Ze liep nog 2 rondjes door en zo pak ik der vast om der naar binnen te begeleiden omdat ze wat geschrokken leek, zakte ze in m'n armen in elkaar en overleed een paar minuten later.

Merrie doet het na omstandigheden goed maar heeft het er erg moeilijk mee !

Ben er echt kapot van ze was alles wat ik graag wou!

De kleine nu nog rode man maakt het nog wat fijner om naar stal te gaan !

Op naar meer geluk de rest van het jaar voor iedereen

De mooiste kleine ster ! |( Afbeelding


Die groeid mooi ! <3 zo appart dat het van onder zo anders kan lijken

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 23:23

Onee wat een nachtmerrie zeg. Dat beeld ga je heel lang zien.. ik hoop dat het met de tijd beter met je gaat en ook met jouw merrie. Misschien kun je een veulen opvangen die zijn moeder is verloren of wil je dat niet? Misschien dat het haar kan helpen!

Ze is prachtig. Zeker alles wat je wensen kan!
Zo jammer dat ze nog zo kwetsbaar zijn. Een kennis van mij had dat met haar veulen dat zich verstapte en been brak in de wei.
Je zou ze bijna in een glazen kooi doen.

Ja verbazingwekkend hoe het gaat. Eerst zie je niet veel maar je ziet nu echt alles groeien. Maar die onderkant is zo bijzonder want vanaf de zijkant valt ze mee dan vind ik haar bescheiden eruitzien.

Heel veel sterkte met het verlies!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:00

Veel sterkte, Jildou :knuffel:
Wat een naar ongeluk. Ergens weet je dat zulke dingen kunnen gebeuren, maar het voelt zo oneerlijk. De schrik en het verdriet zijn enorm.

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 15:35

Gaat het weer een beetje Jildouu?
Ik hoop dat je andere veulen wel wat afleiding kan geven maar het liefst had je ze beide nog gehad.
Ik hoop dat de kleine het goed doet. Mijn merrie was gisteravond en vannacht wat onrustiger maar zo overdag merk ik nu niks aan haar. Mijn waker woont in Australië dus dat tijdsverschil is ideaal.
Vandaag zit ze op dag 315.

Jildouu_97

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-19

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:56

Dankjewel nog ben even afwezig geweest.
Merrie doet het goed maar heeft ook heeft ook echt nog sombere momenten, het heeft bij haar en ook bij mij gewoon tijd nodig.

Zeker heb ik overwogen als pleegmerrie maar ze word pas 4 jaar zelf en het is nog vroeg in het seizoen en wil haar niet verhuizen wat alles hij elkaar heeft gezorgd dat ik der niet aan heb geboden. Als er iemand was geweest op dat moment die zocht hadden we het wel gedaan maar der was op dat moment niemand nodig na weten en horen om ons heen.

De man doet het nog steeds goed, is alleen niet zo lief }:) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


O heerlijk zo'n waker ook wel een fijn gevoel een extra of niet? Heb je al een idee of het nog eventjes duurt of verwacht je het straks snel?

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 08:56

Snap ik dat dat tijd nodig heeft. Dat gaat nog wel een tijdje zo blijven..
maar wel goed om te horen dat het wel redelijk gaat met de merrie.

Hij is wel knap hoor maar straalt wel uit dat je hem niet moet uitdagen
Hopelijk wordt hij toch wel liever en misschien is het een spiegel. Paarden voelen feilloos aan als je niet lekker in je vel zit. Mijn merrie kon dan echt boos doen soms en andere keren was ze juist weer heel lief voor mij.

Wij zitten vandaag op dag 316. Het is een wisselend beeld. Van de week 2 dagen gehad dat ze 1-1,5cm hars aan haar tepel had zitten en gister zat er niks.
Ja ben heel blij met mijn waker. Twijfel dus ook of ik wel birth alarm moet doen. Ze ligt graag dus ben bang dat ze minder gaat doen als ze zo’n singel omkrijgt.
Dus soms denk ik het komt snel maar ze kan mij ook voor de gek houden en dat nog wel een paar weken duurt.

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 21:22

Nog steeds geen nieuwe aanmeldingen hier? Of zijn alle merries later uitgerekend?
Hier een lijstje van de verwachte veulens op bokt maar neem aan dat er nog wel meer zijn!

Kiko: Naku - 28 maart
Lavitabella:
Anoushka: Brooke W - 22 juli

Wij zitten inmiddels op dag 318 maar denk dat het nog wel even duurt hier. Al maakt ze het soms nog wel eens spannend!

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:39

kiko schreef:
Nog steeds geen nieuwe aanmeldingen hier? Of zijn alle merries later uitgerekend?
Hier een lijstje van de verwachte veulens op bokt maar neem aan dat er nog wel meer zijn!

Kiko: Naku - 28 maart
Lavitabella:
Anoushka: Brooke W - 22 juli

Wij zitten inmiddels op dag 318 maar denk dat het nog wel even duurt hier. Al maakt ze het soms nog wel eens spannend!


Oeps beetje laat! Ik heb het lijstje aangevuld.

Kiko: Naku - 28 maart
Lavitabella: Diatina - 12 april
Anoushka: Brooke W - 22 juli

Jildouu_97

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-19

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:56

Spannend allemaal,
Hier nog Wat foto's.
Hopelijk snel weer mooi weer en dan weer nieuwe maken, hij veranderd zo onwijs snel.

Ik heb een van de andere merries met hem gedekt dus hopelijk volgend jaar weer een hele knappe one million opstal !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 16:31

Hij is echt gaaf Jildou. En super leuk dat je volgend jaar weer een veulen van hem krijgt.
Ik probeer het veulen eruit te kijken.. wachten duurt zoooo lang! :-)

Ik zag op fb weer een donkerbruin One Million veulen voorbij komen dus ze zijn er wel..

Lavitabelle hoe gaat het met jouw merrie? Al enig teken van vorderingen? Ik heb een fopmerrie dus durf niet meer te zeggen dat op korte termijn komt.

Kiko: Naku - 28 maart
Lavitabella: Diatina - 12 april
Anoushka: Brooke W - 22 juli

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:51

Leuk dat er een topic gemaakt is. Mijn merrie verwacht inderdaad ook een One Million :D. Moeder is een Samba Hit II x Rubinstein I. We hebben nu nog het Kjento veulen van vorig jaar bij haar aan de voet lopen. Ze zijn in Frankrijk aan het overwinteren en de merrie komt eind april weer terug deze kant op. Ben heel benieuwd naar de One Million

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 16:59

Anoushka ik zag je op de dikke buiken topic lijst staan dus was zo brutaal om je erbij te zetten! Hopelijk vind je dat niet erg.
Wat een mooie afstammeling heeft jouw merrie. Ben gek op Duits bloed.
Dat is niet naast de deur Frankrijk. Maar ze hebben daar veel meer ruimte dus dat is wel fijn.
Ik ben nog in dubio of ik het veulen naar de opfok doe of thuis houd en iemand erbij zoek die zijn veulen hier in pension wil zetten zodat ze elkaar hebben.

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:10

Ik vind het leuk dat je mij erbij hebt gezet. Ben blij dat ik nu zelf het topic ook gevonden heb.
De paarden staan nu 6 uur van mij vandaan. Het was hier deze winter geen doen met de weides die onderwater liepen. Veulen blijft straks daar om op te groeien in een gemengde groep. Ik en zelf niet echt een liefhebber om veulens bij veulens alleen te hebben en ook niet op stal of in een loopstal te zetten in de winter. Dus dit is voor mij voor nu een goede oplossing. Vind het wel jammer dat ze verder wegstaat en ik hierdoor niet vaak op bezoek kan. Maar ik krijg regelmatig foto/filmpje.

Ik vind de veulens die al geboren zijn echt leuk gelukt. Maakt mij nog nieuwsgieriger over wat gaat komen.

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 18:52

Gelukkig..
6 uur doe je niet effe inderdaad.
Ik hoop dat de merrie straks met het veulen uiteindelijk weer bij de andere kan staan. Mijn shet is 10 en de haflinger (niet van mij) is volgens mij 17 of 18. Ik moet even kijken nog hoe ik het ga doen. Het mooist zou zijn een opfok in een natuurgebied hier vlakbij. Maar moet eerst weten wat het wordt zodat je gerichter kan zoeken. In het ergste geval zou ik de fokker kunnen vragen. Die zit op Texel en heb je ook geen last van de wolf. Ik zit op de Veluwe dus voor de nacht gaan ze sowieso op stal.

De veulens die ik tot nu toe gezien heb van One Million hebben allemaal een heel sjiek hoofd. Dus ben nu extra benieuwd naar de mijne en natuurlijk die van jullie.

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:52

kiko schreef:
Lavitabelle hoe gaat het met jouw merrie? Al enig teken van vorderingen? Ik heb een fopmerrie dus durf niet meer te zeggen dat op korte termijn komt.


Mijn merrie doet het nog goed! Lijkt minimaal te gaan vullen. Ze is een heel ervaren fokmerrie dus dat is wel fijn! Vorig jaar heeft ze 2 weken overgedragen, nu hopelijk ook met dit stomme weer.

Bij een andere fokmerrie aantal jaar geleden was het ook het eerste veulen. Die doet precies hetzelfde als die van jou nu. Die had in de middag ineens een slijmprop en die nacht kwam het ! Hopelijk komt het voor jou snel.

Frankrijk is inderdaad een stuk.. bij mij staat ze maar 4 meter vanaf de woonkamer. :')

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 04:05

Morgen update want ben kapot en moet over een uurtje checken of de nageboorte eraf is. Dierenarts heeft haar gespoten want hij kwam niet.
Om 21:50 uur na een zware staande bevalling is ze van een prachtig hengstveulen bevallen! Afbeelding

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 13:47

Om 21:10 uur begon ze maar het schoot niet op dus toen is een ervaren fokker waarmee ik aan het beeldbellen was in de auto gestapt en naar mij toe gekomen. Na dat de beentjes eruit waren wilde ze niet meer liggen en moesten we helpen. Bevalling heeft 40 minuten geduurd.
Helaas kwam de nageboorte er niet af dus dierenarts is geweest en heeft haar wat gegeven en dat heeft gelukkig geholpen en lag ik uiteindelijk pas om 05:00 uur in mijn bed.

Naku is een geboren moeder en is super om te zien. Ik mag bij het veulen komen en de hond heb ik vandaag aan de riem laten kennismaken en dat vond ze ook goed. Hij ging vannacht al bokkend door de stal dus dat wordt wat!
Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5757
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:58

Heeeeee hij is er.

Wat een mooi dier!

Ben benieuwd over een paar dagen

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:59

Wat leuk !! Gefeliciteerd *\o/*

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:43

Zijn er eigenlijk vos veulens van one million?
Eentje zag ik maar die word schimmel volgens mij

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nakomelingen One Million

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:42

Oh ik kom er op terug. Komt net een vos veulen langs op fb

kiko

Berichten: 750
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 20:15

Gabbergill ik ben heel blij met hem en hij is inderdaad knap..

Klopt ik zag hem ook voorbij komen Baudyh.
Ik was ook verbaasd dat ik een donkerbruine had maar vind het wel heel erg mooi. Was echt overtuigd dat die zwart (bruin) zou worden.

Hij doet het goed en gaat bokkend en rennend door de stal soms. Hopelijk maandag voor het eerst naar buiten.
Vandaag was mijn merrie nog best moe.

Onze eerste kroelmomentje. Hij vindt het nog spannend soms dus zijn nog korte momenten. Afbeelding

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:19

Leuk, ik zie nu dit topic pas. Op dinsdag 19 maart net voor middernacht is ons hengstveulen Uviet (alle veulens van deze merrie krijgen de naam van een edelsteen) van One Million geboren. Een zwarte hengst met kol en sneb en vier witte voetjes. Moeder is een Gelderse keur vosmerrie van Larix x Nickson. Uviet heeft een heel mooi hoofdje en volgens mij een lief karakter. En ondanks dat het een hengst is, is hij heel slim. Foto's volgen!