Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:51

Zat serieus te denken om per okt een startkaart aan te vragen, bleek ie gisteren met rijden niwt helemaal lekker te lopen. Ff op t harde loopt ie rv net niet helemaal zuiver... Nu komt vrijdag toch de da voor een andere, kwn ie hier ook gelijk naar kijken, als t nog niet over is. Verwacht zelf eigenlijk niet

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:23

Wat is Elliot onwijs ruig zeg, heerlijk paard!

Wat balen joh, Sammie! Waar komt het vandaan?

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:10

Er zijn bij mij van de vakantie wat rottige dingen gebeurt.. Ik heb wat gedaan in de ogen van de eigenaren van de paarden die ik verzorgde en trainde (en de up die ik beleerde). Ik heb namelijk mn bitjes mee naar huis genomen om ze op te meten, terwijl ik (volgens de boer van de paarden) wist dat zijn kleindochter die dag zou gaan rijden. Nou natuurlijk wist ik dat niet, bovendien: het zijn mijn spullen, heb ze meegenomen omdat ik wat beters voor ze wou kopen wat op maat moest.

Ik ben dus weggestuurd, ben er kapot van. Ik zou nog wat horen van de moeder van de kleindochter waar ik gelijk een gesprek mee heb gehad (met de boer kon ik niet praten), zij zou nog wat laten weten. Niks gehoord..

Na een belletje die emotioneel eindigd heb ik afgesproken zaterdag nog een gesprek te hebben met de dochter van de oude boer (tante kleindochter) maar er weinig hoop dat ze me nog toe gaan laten. Er is namelijk een vriendin van die dochter die dorus wel op hun manier wou gaan beleren (mijn manier is wat meer 'alternatief', althans ik doe centered riding, niet traditioneel...) Die komt ook die zaterdag na mij zegmaar.
Ik ben er echt kapot van, hoe kan iemand dat nou doen? Iemand wegsturen die met zijn hart al 5 jaar daar over de vloer komt... moet ik het nog proberen goed te krijgen of niet... het is zo rot..
Zaterdag moet ik er sowieso heen om al mijn spullen op te halen. Ben bang mijn vriendje nooit meer te zien |( |( |( |( |( |(

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:15

Ik vind het een beetje een warrig verhaal ruth. Ik snap er niet veel van, maar het is wel vervelend voor je!

@ KG ik weet het niet.. Hij liep vandaag trouwens stukken beter, dus ik hoop dat morgen allemaal wel meevalt. Dan komt de DA.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:19

Haha, het is moeilijk uit te leggen typend. Ik meld me denk ik af in dit topic! Weinig meer te zoeken hier nu...

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:29

Wat vervelend zeg Ruth, sterkte ermee!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:38

@Ruth: ik dacht dat Dorus jouw eigen paard was? Vervelend dat dit gebeurt is... Sterkte en hopelijk komt het allemaal goed!

@Sammie: Ik hoop dat het allemaal mee valt met jouw paard! En dan je de startpas (vind startkaart nog steeds beter klinken..hahaha) kan aanvragen!

@KG: Dank je! Ik ben heel blij met hem!

Hij is super maar dan ook echt SUPER braaf. Hij staat nu een week op stal..maar leert als een speer! Hij loopt al super aan de longe.. stap..draf..galop..halthouden.. Sta er zelf van te kijken :-) Heb hem ook al met zadel gelongeerd en gister met loshangende beugels... alsof hij nooit anders heeft gedaan..haha.. Hij is nog hengst maar daar merk je weinig van... Hij staat rustig op stal en mijn andere paard is zijn grote vriend.. Vanuit zijn stal kan hij de binnenbak inkijken..er lopen veel paarden langs maar hij geeft geen kik.. Ben benieuwd hoe het gaat als er straks iemand voor het eerst op stapt.. denk dat er weinig spektakel komt.. Heb mij in ieder geval al opgegeven voor de kur op muziek in november.. waarschijnlijk ga ik geen figuur normaal kunnen rijden..haha..maar we doen gewoon mee voor de ervaring en de lol..

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:33

Nee hij was niet me eigen paard hoor. Maar ik was wel de enige die ervoor zorgde en hem reed. Heb hem alles geleerd rn nu dit... zo ondankbaar van ze!

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:37

ik las halverwege iets van veulens die misschien niet zo groot worden.
Mij is verteld, als je het been op meet. Dus vanaf de elleboog tot en met de kogel meet.
Die lengte kan je eraan plakken vanaf de elleboog naar boven toe.
Duidelijk :o?

Zo zou je de schofthoogte weten, Op zangersheide meten ze ook zo de veulens op ;) Nog nooit verkeerd geweest :P

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:48

Verhaal kende ik al wel, maar beetje mosterd na de maaltijd, aangezien er in NL iig al een paar jaar geen veulens van Upper-class rond lopen dus ook niet meer in dit topic opgroeien :P

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:43

Ruth_ schreef:
Nee hij was niet me eigen paard hoor. Maar ik was wel de enige die ervoor zorgde en hem reed. Heb hem alles geleerd rn nu dit... zo ondankbaar van ze!


Oh zo... ja blijft heel sneu.. Blijft een nadelige kant van een paard verzorgen voor iemand... net zoals een paard samen doen met iemand.. Hopelijk komen jullie er samen uit.. en kan je hem blijven verzorgen.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:52

Ik denk niet dat dat erin ziet, geen vertrouwen meer in ze.... Ik wil wél alles rechtzetten trouwens, vandaar dat ik nog ga babbelen. Ze moeten eens weten wat iemand aandoen met zoiets, alsof ik een ding ben ofzo.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:23

Pff ik heb alles helemaal verkeerd begrepen, kwam net terug van het gesprekje. Ah menn want een misverstanden! Ik mocht nog gewoon blijven komen, het is enkel dat iemand anders Dorus door gaat rijden want ze willen het wat sneller allemaal.
Ruth_ schreef:
Ik denk niet dat dat erin ziet, geen vertrouwen meer in ze.... Ik wil wél alles rechtzetten trouwens, vandaar dat ik nog ga babbelen. Ze moeten eens weten wat iemand aandoen met zoiets, alsof ik een ding ben ofzo. Gelukkig viel dit wel mee, ze scheen me te begrijpen :)
Ik begrijp ze nu wel beter gelukkig, heb ze verkeerd ingeschat.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:42

Ah, nou eind goed al goed en misschien dat je dorus af en toe nog wel mag rijden ?

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:54

Tsja mij gaat het niet heel erg om het rijden, meer om het trainen en hem te zien groeien daarin. Ik vond hem zelf nog niet klaar voor rijden, aan de dubbele lijnen was zijn buiging nog niet goed laat staan verzameling en draging. Daar was ik eerst nog hard mee bezig, nu wordt het allemaal op een andere manier gedaan wss. Hopelijk snapt hij het allemaal nog.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:06

Fijn dat het allemaal goed gekomen is Ruth!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:14

Ondanks het hier erg stil is ;) toch een update van Elliot..

Hij staat nu 3 weken in training en hij gedraagt zich voorbeeldig :D De training gaat heel rustig en het belangrijkst is dat hij geen stress kent, maar vooral plezier. Hij pakt alles erg goed. Vandaag is hij voor het eerst in de binnenbaan geweest. Waarschijnlijk begin volgende week los in de binnenbaan. Wat ben ik trots op hem!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:55

Leuk hoor! Topic ligt wel vaker af en toe stil, komt vanzelf wel weer een reactie :P Die van mij loopt weer goed!

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:57

Dat zelfde sneppie ook echt, Clouwdy :D Geweldig om te zien!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:15

Sammie, fijn dat je paard weer goed loopt! En ja af en toe gebeurt er hier weer iets..haha.. vind het toch leuk om de paarden te volgen. Zo enthoustiast wordt er niet gereageerd als ik zeg dat hij van Upper-Class is.. terwijl het toch allemaal wel fijne paarden zijn als ik het zo hoor...

KG_Images: heb even gespiekt op jouw site... inderdaad ook een sneb.. vind het altijd wel wat hebben :-)

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:46

Hierbij weer een update van Elliot..

Hij staat sinds een week weer op stal.. hij is 10 weken in training geweest en heeft zich uitzonderlijk voorbeeldig gedragen :D Geen stap verkeerd gezet en super braaf.

De eerste keren voelde ik mij net een pennymeisje..hahha.. Zo blij dat ik nu op hem kan rijden! En hij doet het super!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:32

Leuke foto's! Hij heeft zo wrl wat van die van mij weg.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:12

Ziet er super goed uit hoor .... Lekker genieten op deze manier :-) met diego gaat het ook goed, ik rij hem inmiddels zelf hij is veranderd van onhandelbaar lui paard in een heerlijke kroelkip die graag wil werken. De zomer rust en de operatie hebben hem echt goed gedaan ...

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:30

Sammie schreef:
Leuke foto's! Hij heeft zo wrl wat van die van mij weg.


Dank je!! Heb je foto's van die van jou? Ben wel erg benieuwd!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:31

lemon71 schreef:
Ziet er super goed uit hoor .... Lekker genieten op deze manier :-) met diego gaat het ook goed, ik rij hem inmiddels zelf hij is veranderd van onhandelbaar lui paard in een heerlijke kroelkip die graag wil werken. De zomer rust en de operatie hebben hem echt goed gedaan ...


Ja ik geniet zeker :-) Oh wat fijn om te lezen dat het goed gaat met Diego en met jullie samen!!