Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:34

Ik laat mijn merrie deze/volgende maand door Upper-Class dekken.
Ik ben heel benieuwd!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:27

pielepataan schreef:
maar naar het schijnt fokt Upper-Class vaak aan de kleine kant.

Dat kan niemand nog weten, want de oudsten zijn 2 jaar Haha! En ik hoor eerlijk gezegd juist dat ze groot zijn. Die van mij was laatste gemeten op 1.56, maar ik weet niet meer precies met hoeveel maanden dat was. Hooguit 1,9mnd oud.

Laatbloeier vind ik die van mij eigenlijk ook wel, zal wel van Doruto vandaan komen. Die gaf veel laatbloeiers. Die van mij is op het moment een beetje slungelig in z'n lijf, maar die is van juli dus in het echt nog niet 2 jaar Haha!
Zal eens een foto op zoeken

Ylana, bedoel je Ezariose? Schrijf ik dat goed? Nagelbijten / Gniffelen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:09

Sammie schreef:
Ylana, bedoel je Ezariose? Schrijf ik dat goed? Nagelbijten / Gniffelen


Nee, Mijn elite merrie Princess.

cara

Berichten: 522
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Brabant

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:18

Mijn UpperClass is ook best aardig aan de maat hoor, ze is nu 1.65 en is 2 jaar geworden in Mei,dus als ze daar de komende jaren nog wat maat bij pakt,dan mag ik niet mopperen.
Beetje slungelig mag best volgens mij op deze leeftijd en zal er ook best leuk uitzien.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:47

Ylana schreef:
Sammie schreef:
Ylana, bedoel je Ezariose? Schrijf ik dat goed? Nagelbijten / Gniffelen

Nee, Mijn elite merrie Princess.
Ah leuk. Ben benieuwd naar het resultaat. Hoe ben je zo op Uppie gekomen?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:19

Sammie schreef:
Ah leuk. Ben benieuwd naar het resultaat. Hoe ben je zo op Uppie gekomen?


Na overleg met Lauw.
Ik belde in eerste instantie voor Broere Obelisk, maar die is dus naar Zwitserland.
Toen vroeg hij dus wat voor een merrie ik had met welke lijnen en toen opperde hij dus Upper-Class.
En van die hengst ben ik ook uiterst gecharmeerd Haha!

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 21:37

Ik zla binnenkort ook weer eens foto's plaatsten van de door mij gefokte uppie's. Misschien dat ik mijn merrie ooit nog laat dekken, maar madam geeft alles aan d'r veulens en vergeet haarzelf waardoor ze echt een jaar nodig heeft om aan te sterken. In overleg met Praktijk den hoek gaan we haar nu eerst een beetje meer paard laten voelen en dan nog eens kijken of er op homeopatisch vlak wat te doen is aan haar conditie

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 21:38

@ Ylana Ik kom morgen ff met het paspoort van Princess.

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:36

Zilion schreef:
@ Ylana Ik kom morgen ff met het paspoort van Princess.

Sorry wordt vrijdag Clown

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:30

Haha!
Bel maar even wanneer je komt. Dan zorg ik dat ik thuis ben.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:16

Laat het maar even weten als ze drachtig is Haha! Ik ben benieuwd. Haha!

Radetskie
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:56

Hallo!
Ik kom ook even reageren als trotse eigenaar van een Upperclass merrie veulen! Is onlangs geboren op 14 april, genaamd Dothana en heeft een grote witte kol en een witte kroonrand achter. Haar moeder is een nakomeling van NegroxGlendale.
Zal binnenkort ff proberen wat foto´s te plaatsen! (ben alleen kabeltje van de digi kwijt...argh!)

(ben trouwens niet zo vaak actief op bokt als ik zou willen maar houdt dit topic voortaan ff bij!)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:39

Heb je al foto's ?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:15

*kuch*

kwpn.nl schreef:
Winnend wedstrijddebuut KWPN-hengst Upper Class 16-06-2008

Ruim 68% in Z2Gisteren debuteerde de bij het KWPN goedgekeurde hengst Upper-Class (v: Polansky x Doruto) succesvol in de klasse Z2 dressuur. Hij behaalde onder Mara de Vries een overwinning met een fraaie score van ruim 68%! Het betrof een selectie wedstrijd voor de Regio Kampioenschappen van Zuid-Holland.
Upper-Class is in eigendom van Bert Poppelaars en Lauw van Vliet. Mara en Upper-Class trainen bij Coby van Baalen.
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Radetskie
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:35

Nou, hier dan eindelijk de foto´s van mijn upperclassmerrietje, genaamd Dothana! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ff ge-edit. Helaas zijn de foto´s niet zo groot zie ik..
Laatst bijgewerkt door Radetskie op 30-06-08 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Radetskie
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:36

Hmm... dat gaat dus niet helemaal goed. Nog maar een keer de ´Help´pagina lezen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:01

Je moet de link van de grote(re) foto tussen de url plakken Haha!

Je hebt nu de url van de minifoto's van mijnalbum geplakt.

Ligt dus niet aan bokt, maar aan de url die je van mijnalbum hebt gekopieerd.
Als je even overal mini uithaalt doen ze het op normale grote Haha!
Leuk veulentje! Met bescheiden aftekeningen Haha! Wat zit er achter?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:14

http://www.dressuurstalvanbaalen.nl/pag ... newstype=2
dressuurstalvanbaalen.nl
Citaat:
Upper-Class en Mara winnen in Lexmond
Zojuist heeft Mara de Vries de tweede selectiewedstrijd voor de provincie Zuid-Holland gereden. Net als twee weken geleden in Sprang-Capelle, was Mara de concurrentie de baas. Met Upper-Class (v: Polansky), een bij het KWPN goedgekeurde hengst, in eigendom van Bert Poppelaars en Lauw van Vliet, reed Mara mooie proeven, die beloont werden met fraaie scores van 68% en ruim 70%! De combinatie staat momenteel als eerste geplaatst voor de regiokampioenschappen. Ook met de Weltruhm-nakomeling Willi the Great en BMC Troubadour (v: Jazz) was Mara goed op dreef. Beide paarden raken steeds meer bevestigd op Z2 niveau. In de uiteindelijke plaatsing wisselden de twee paarden stuivertje; in de eerste proef werd Willi derde, Troubadour tweede. En in de tweede proef werd Willi tweede, Troubadour derde..

Radetskie
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:58

@sammie: ze is een upperclass x negro (ster) x glendale (ster) met inderdaad weinig aftekeningen (net als de moeder). Ze heeft een grote kol en een witte kroonrand achter.

Hier nog ff een grotere foto! (de eerste is ze een dag oud, en de tweede is van vorige week dus 2,5 mnd oud)

Afbeelding
Afbeelding

Ben blij te zien dat Upperclass het goed begint te doen in de dressuursport. Ik vond het toch wel wat een gokje om met hem te dekken.. Ben ook een ´first - timer´ dus vond het allemaal sowieso vrij moeilijk..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:54

Citaat:
Upper-Class voor derde keer op rij succesvol
Mara de Vries was vanmorgen weer vroeg uit de veren om met de paarden Upper-Class en Troubadour de laatste selectie voor de regio kampioenschappen Zuid-Holland te rijden. En niet zonder succes. Troubadour liep mooie proeven, vooral in de eerste proef had Mara een bijzonder goed gevoel over de Jazz-zoon. Dit resulteerde in percentages van 67% en 65%, en twee tweede plaatsen.

Upper-Class verstevigde zijn koppositie in de selectieprocedure door weer twee proeven op zijn naam te schrijven, en wel met toppercentages van 69,8% en 72,9%! Op de protocollen prijkte zelfs een negen voor een galop appuyement. Zowel met Upper-Class, Troubadour en Willy hoopt Mara 9 augustus deel te nemen aan de Regio kampioenschappen, die dit jaar gehouden worden bij Mara's eigen vereniging in Werkendam.

bron:dvb.nl


Leuk veulentje Haha!
Mijn merrie heeft op een paar witte haren op d'r voorhoofd helemaal geen aftekeningen. Maar het veulen (nu 2 jarige) is gezegend met een bles en 3 half witte benen en 1 achteroplopende sok.

cara

Berichten: 522
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Brabant

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 05:34

Sammie schreef:
Citaat:
Upper-Class voor derde keer op rij succesvol
Mara de Vries was vanmorgen weer vroeg uit de veren om met de paarden Upper-Class en Troubadour de laatste selectie voor de regio kampioenschappen Zuid-Holland te rijden. En niet zonder succes. Troubadour liep mooie proeven, vooral in de eerste proef had Mara een bijzonder goed gevoel over de Jazz-zoon. Dit resulteerde in percentages van 67% en 65%, en twee tweede plaatsen.

Upper-Class verstevigde zijn koppositie in de selectieprocedure door weer twee proeven op zijn naam te schrijven, en wel met toppercentages van 69,8% en 72,9%! Op de protocollen prijkte zelfs een negen voor een galop appuyement. Zowel met Upper-Class, Troubadour en Willy hoopt Mara 9 augustus deel te nemen aan de Regio kampioenschappen, die dit jaar gehouden worden bij Mara's eigen vereniging in Werkendam.

bron:dvb.nl


Leuk veulentje Haha!
Mijn merrie heeft op een paar witte haren op d'r voorhoofd helemaal geen aftekeningen. Maar het veulen (nu 2 jarige) is gezegend met een bles en 3 half witte benen en 1 achteroplopende sok.


Goed om te lezen dat stuk over Upper-Class,hij gaat eindelijk uit de verf komen momenteel,helemaal goed.
Mijn 2 jarige Upper-Class heeft een mooie bles op haar hoofd en 2 witte voetjes achter.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:33

Ik vind het alleen jammer dat 't kwpn er niet veel aandacht aan besteed.

Citaat:
Upper-Class en Troubadour aan de start in Hagestein
Nadat Mara 's morgens met Willi the Great in Gorichem aan de start verscheen, was het op naar de tweede editie van Concours Hagestein, ook wel bekend als het Agterberg concours. Mara verscheen hier met zowel BMC Troubadour als Upper-Class aan de start. Beide paarden maken momenteel veel progressie door. Met beide paarden reed Mara zich in de prijzen. Met Troubadour een vierde plaats met 66% in de proef die gejureerd werd door nationaal jurylid A.Hamoen. Upper-Class behaalde in deze proef een eerste plaats met 68%. In de andere proef werd Upper-Class tweede.

Er werd tevens een prijs uitgereikt voor de beste Z2 combinatie van de dag. Samen met Petra van Esch eindigden Mara en Upper-Class op de eerste plaats. De dames hadden beide evenveel plaatsingspunten. De uiteindelijke totaalscores gaven de doorslag. Met maar 1 punt verschil werd Upper-Class nipt tweede.

Concours Hagestein was voor beide paarden een goed leermoment; alle takken van paardensport waren vertegenwoordigd, wat een drukte van jewelste opleverde.
(bron:dvb.nl)

wonderfull
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:35

Upper doet het echt super! Hij loopt er geweldig bij, echt mooi dat het zo goed gaat Pling Op naar de kampioenschappen, go Uppie! Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:57

En inmiddels is hij zzl gestart (met wp)

DUs ik trap dit topic omhoog. Tong uitsteken De oudste zijn tenslote 2,5. Haha! Haha!

splenius

Berichten: 1114
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:15

hoi allemaal

ik heb vandaag een upper-class X jazz jaarling merrie gekocht Haha!
super braaf komt zo uit het land.

ga haar van de week een x op meten maar ik denk dat ze wel een normale maat heeft voor een jaarling.